Bildirim
Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH (53. sayfa)
Daha Fazla ![](/static/forum/img/downicon.png)
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az ![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
2 Misafir - 2 Masaüstü
![](/static/forum/img/close.png)
Giriş
Mesaj
-
-
Eski bi ekran kartı olan gtx480 kullanılarak pc ve yeni nesil konsollar kıyaslanmış.gtx 480 high ayarlarda (yeni nesil konsollarda grafikler pcnin high'ına tekabül ediyor bu arada) 1080p'ye kadar 30fps vermeyi başarıyor.Yani yeni nesil konsollarla aynı görsel başarımı elde ediyor.
Linus Tech Tipsyoutube
792p Next-Gen Consoles vs. PC - WTF?https://www.youtube.com/watch?v=tYG-7T2LVDc&list=UUXuqSBlHAE6Xw-yeJA0Tunw
-
-
Pcde AO için bikaç seçenek vardı.High'ın da üstünde ultra tarzı bi AO seçeneği vardı diye hatırlıyorum.Neticede Ubisoft da kendi ağzıyla söylemişti yeni nesil konsoldaki grafikler pcnin high ayarlarına denk olacak diye.
Valla ben yeni konsollar çıkmadan önce şöyle bi tahminde bulunmuştum.Yeni nesil konsollar çıktığında pc oyunları grafik olarak yeni nesil konsolların gerisinde olur.1 sene sonra anca yetişir , 1 seneden sonra da geçer...Ne umduk ne bulduk.Daha konsollar çıkmadan önce piyasada bulunan kartlar bile konsolların ötesinde grafik sunabiliyor.Kendimizi tekrarlamış olacağız ama yine de söylemeden edemiyorum bu konsollar çok zayıf geldi.Umarım bi sonraki nesil konsollar çok daha sağlam olur.En azından piyasaya çıktıkları dönemdeki pc teknolojisinden daha üstün bi teknolojiyle gelirler de pc oyunları da grafik olarak biraz yukarı taşınır. -
Oyunları multiplatform çıkartmaya çalıştıkları sürece yeni konsollar ilerlemez. Faydası olacak 3-5 bişey varsa, daha iyi bişeyler sunumasına imkan verecek 3 kuruş bişeyi varsa multi platform oynlar da önünü tıkıyor bunun. Aynı oyunun hem PS3 hem PS4 versiyonunu yapmak kolay mı?
İlerleme isteniyorsa önce eski konsolların bırakılması lazım, oyunların onlara da uydurulması için çalışmamaları lazım. Yeni konsollara göre devasa pazar var, olmuyor işte. -
quote:
Orijinalden alıntı: Rubisco
Oyunları multiplatform çıkartmaya çalıştıkları sürece yeni konsollar ilerlemez. Faydası olacak 3-5 bişey varsa, daha iyi bişeyler sunumasına imkan verecek 3 kuruş bişeyi varsa multi platform oynlar da önünü tıkıyor bunun. Aynı oyunun hem PS3 hem PS4 versiyonunu yapmak kolay mı?
İlerleme isteniyorsa önce eski konsolların bırakılması lazım, oyunların onlara da uydurulması için çalışmamaları lazım. Yeni konsollara göre devasa pazar var, olmuyor işte.
AC Unity ve The Witcher 3 gibi oyunlar sadece yeni nesile geliyor, yavaş yavaş eski nesile desteği tamamen kesiceklerdir hocam. -
GTX 480, çok ısınması ve güç tüketmesi dışında kendi zamanının en iyi kartlarından biriydi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bocekgrafik -- 23 Eylül 2014; 14:26:10 > -
PC'ye geliyor gelmesine ama yapımcı Crytek olmasına rağmen Türkçe dil desteği yok malesef. -
quote:
Orijinalden alıntı: bocekgrafik
GTX 480, çok ısınması ve güç tüketmesi dışında kendi zamanının en iyi kartlarından biriydi.
@aterikasedi
Gerçektende öyleydi 400 serisi devrim olmuştu performans artışı bakımından gtx 470 bile bir önceki çift gpulu gtx 295'den güçlü gelmişti.
Ama en başarılısı 8000 serisiydi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Schmerzhaft -- 23 Eylül 2014; 14:27:28 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arada kontrast ve çözünürlük dışında bi fark yok gibi
GameSpotyoutube
Ryse: Son of Rome - PC vs. Xbox One Graphics Comparisonhttp://www.youtube.com/watch?v=RLD4qOiv_ZQ#t=13
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aterikasedi -- 23 Eylül 2014; 15:02:53 >
-
Haklısın ama PC'ye de geliyorlar. Bunun getirdiği geliştirme yükü de var. Motorları multi platform temeline oturtmaya kalktığın zaman Ryse gibi oluyor. Platforma ve donanıma bağlı olmayan yöntemler geliştirme peşine düşüyorlar. Xb1'de Ryse güzel, ama XB1'e uydurulana kadar adamların canları çıktı. Mesela vertex yükünü bütçesini XB1'e indirebilmek için yeni yöntem icat ettiler. Ama bunu, konsola özel , konsol dışına çıkmayan donanıma / API'ye özel bi şekilde değil yepyeni bi yol bularak yaptılar (yada sadece oyunlarda kullanılmadı).
http://www.crytek.com/download/Ryse_SIGGRAPH_AUG_2014_Axel_Gneiting_Real-Time%20Geometry%20.pdf
Şunu en başında bilen biriyim ben, Algo / Yöntem değişikliği daima dar kapsamlı alandaki optimzasyon çalımalarından daha çok fayda sağlar. Hızlı hesap yaptırmak için assembly ile kod yazman, daha iyi bi yöntem bulup C# ile daha hızlı iş yaptığın zaman anlamsız hale gelir.
Diğer taraftan, bulacağın daha iyi yöntem, o üstünde çalıştığın donanımın özelliklerinden daha fazla yararlanacak, hile/trickleri çok daha iyi kullanacak şekilde en baştan donanıma özel yapıları da kullanmayı akılda tutarak hazırlanırsa hep en iyi sonucu verir.
Ryse için donanıma %100 bağımlı kalmayacak yöntemler peşine gittiler. Bu da bi önceki paragrafta bahsttiğim şeyin, bahsetmek istediğim tarzda yapmadıklarını gösteriyor. Kullanılacak yöntemde, mesela bi matris çarpımında %10 hızlanmayı donanım komutları ile sağlayabiliyorsan ve %10 luk artışı trick için kullanabiliyorsan bunu yapmalısın. Genel bi yaklaşım algo/yöntem yerine donanım ile verimi arttırabileceğin yoldan gitmelisin.
Ryse 'ı PC'ye uydurduklarında RAM veya VRAM problemi olmalı, yada PCI-bus transfer hızı problem yaratmalı. Disk >> Buffer >> GPU için olan altyapıyı PC'deki çeşitlilik yüzünden yeniden kurmak zorunda kalıyorlar. Konsoldaki Unified yapı sayesinde geliştirdikleri decode/decompress yapılarını disk >> Buffer >> CPU aracılığı olmadan GPU'ya sunma yöntemleri kullanabildiler. PC'de bunu yapamadıkları gibi, hızlı CPU'yu kullanıp konsolda şikayet ettikleri şeyleri başka türlü yapmaya çalıştılar. Belki Vram-PCI-bus transfer hızı'nın sorun yaratması PC'deki CPU hızından olumlu etkilenir.
Anlatmak istediğim şeyi dallandırıp uzattım yine belki ama, oyun multi platform olduğu sürece PC versiyonu için de başka türlü araştırma/çaba/geliştirme süreçlerine giriliyor. Oturduğum yerden bütün o zamanı konsola verseler 2 kat daha hızlı veya CGI kalitesinde çıktı verirdi elbette diyemem. Ama adamların tasarımının daha en başta bire-bir konsol donanımına uysun diye gayeleri olmadığını, yüksek seviyeli yapılar üstünden hareketle motoru kurduklarını anlatmak istiyorum. Belki başlarda PC versiyonuna sıcak bakılmıyordu, belki olmaz deniliyordu, ama sonradan yol göründü. Tamamen Konsola özel ve donanım / API'si üstüne kurulmadığından dolayı da farklı platformlar için versiyonunu çıkartma imkanı görece daha kolay oldu.
Killzone, Second Son olağanüstü manyak oyunlar mı? Değiller kabul. Killzone çıkış oyunu olduğu için kesilmek, geliştirme zmanının hızlandırılması gerekliliği oldu. Second Son'da adamlar "artık yeter dedik" diyebilecekleri kdar optimziasyon yaptıklarını, hala bi sürü iyileştirme imkanı olduğunu, ama sonuçta memnun olduklarını anlattılar.
Yani multi platform oyunlar geliştriciye $$$ açısından büyük imkan sunarken, sade konsola özel yapılması durumunda olası ilave kalite artışlarından ediyor. Yeni konsollara bu yüzden PC'yi de göze almadan geliştirme yapılması lazım. Ne kadar farklı platforma odaklanılırsa geri dönüş o seviyede ayrılıyor.
Elma armut karşılaştırması yapıp sade Konsola özel acayip oyunların yapılması lazım ve PC'de eşdeğer kabul edilebilecek başka oyunlar ile karşılaştırılması lazım.
Konsol için gizli kalmış özellik veya konsolun keşfedilmesi gerek gibi forum ağızı değil dediklerim. Gelştirme zamanı ve bunun getirebileceği olasılıklar ile ilgili (Michal Drobot mesela Killzone'da yer aldı, adam GCN gurusu, ama GCN'e özel yapılabilecek bi ton şey Killzone'da yok yer alamadı).
-
Teknoseyir'de Destiniy'nin eski nesil ve yeni nesil versiyonun grafikleri karşılaştırılmış
TeknoSeyiryoutube
Destiny ile eski nesil ve yeni nesil grafik kalitesi karşılaştırmasıhttp://www.youtube.com/watch?v=6UWsaiW92e0&list=UUFIHrIGT0MBMRHzQtmzOWlQ
-
-
xbox exlusive bir oyunda iki farklı nesilde nasıl bir fark olabiliyor bunu net bir şekilde görebiliyoruz.
Digital Foundryyoutube
Forza Horizon 2: Xbox 360 vs Xbox One Comparisonhttp://www.youtube.com/watch?v=_oJOEbsXiLk&list=UU9PBzalIcEQCsiIkq36PyUA
-
Digital Foundryyoutube
Shadow of Mordor: Xbox One vs PC (Ultra Textures/Settings) Comparisonhttp://www.youtube.com/watch?v=2kxwtfIxKJ8&index=4&list=UU9PBzalIcEQCsiIkq36PyUA
-
Digital Foundryyoutube
Ryse PC vs Xbox One Comparisonhttp://www.youtube.com/watch?v=7zCtTgLkt7k&list=UU9PBzalIcEQCsiIkq36PyUA&index=8
-
Digital Foundryyoutube
FIFA 15 PS4 vs Xbox One Comparisonhttp://www.youtube.com/watch?v=NTYH6v9E-f0&index=15&list=UU9PBzalIcEQCsiIkq36PyUA
-
Çok başarılı bir fifa 15 ps3-ps4 karşılaştırması.
-
-
IGNyoutube
MLB 14: The Show Graphics Comparison (PS4 vs. PS3)http://www.youtube.com/watch?v=g-36_fRN-oI
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X