Şimdi Ara

Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH (53. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.928
Cevap
39
Favori
141.113
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5152535455
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: scutaro

    Crytek'in oyunu olan Ryse: Son of Rome, XO'da en iyi grafikli oyun ödülünü almıştı, bu oyun PC'ye de geliyor bakalım söyledikleri kadar var mı.





    videoki konsept mükemmel olmuş. sonuna kadar ağzım açık izledim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Eski bi ekran kartı olan gtx480 kullanılarak pc ve yeni nesil konsollar kıyaslanmış.gtx 480 high ayarlarda (yeni nesil konsollarda grafikler pcnin high'ına tekabül ediyor bu arada) 1080p'ye kadar 30fps vermeyi başarıyor.Yani yeni nesil konsollarla aynı görsel başarımı elde ediyor.




    Linus Tech Tipsyoutube
    792p Next-Gen Consoles vs. PC - WTF?
    https://www.youtube.com/watch?v=tYG-7T2LVDc&list=UUXuqSBlHAE6Xw-yeJA0Tunw






  • PS4'te 900p-30, Xbone'da 792p-30 çalışıyordu.

    PS4 başarısı için, GTX 480'in 440 MHz'de çalışması yeterli olmuş Default hızı 700 MHz idi.

    Tabii fps cap nedeniyle, yanıltıcı olabilir. Bir de, PS4 sürümünde, Xbone'a göre daha iyi gölgeler var ve AO açık. PC'deki high ayarlarda bunların durumuna bakmak lazım.
    Neticede, PS4 GPU'su, HD 7850'den %5 hızlı. Default GTX 480 ayarı denebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 23 Eylül 2014; 11:27:46 >




  • Pcde AO için bikaç seçenek vardı.High'ın da üstünde ultra tarzı bi AO seçeneği vardı diye hatırlıyorum.Neticede Ubisoft da kendi ağzıyla söylemişti yeni nesil konsoldaki grafikler pcnin high ayarlarına denk olacak diye.

    Valla ben yeni konsollar çıkmadan önce şöyle bi tahminde bulunmuştum.Yeni nesil konsollar çıktığında pc oyunları grafik olarak yeni nesil konsolların gerisinde olur.1 sene sonra anca yetişir , 1 seneden sonra da geçer...Ne umduk ne bulduk.Daha konsollar çıkmadan önce piyasada bulunan kartlar bile konsolların ötesinde grafik sunabiliyor.Kendimizi tekrarlamış olacağız ama yine de söylemeden edemiyorum bu konsollar çok zayıf geldi.Umarım bi sonraki nesil konsollar çok daha sağlam olur.En azından piyasaya çıktıkları dönemdeki pc teknolojisinden daha üstün bi teknolojiyle gelirler de pc oyunları da grafik olarak biraz yukarı taşınır.
  • Oyunları multiplatform çıkartmaya çalıştıkları sürece yeni konsollar ilerlemez. Faydası olacak 3-5 bişey varsa, daha iyi bişeyler sunumasına imkan verecek 3 kuruş bişeyi varsa multi platform oynlar da önünü tıkıyor bunun. Aynı oyunun hem PS3 hem PS4 versiyonunu yapmak kolay mı?

    İlerleme isteniyorsa önce eski konsolların bırakılması lazım, oyunların onlara da uydurulması için çalışmamaları lazım. Yeni konsollara göre devasa pazar var, olmuyor işte.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    Oyunları multiplatform çıkartmaya çalıştıkları sürece yeni konsollar ilerlemez. Faydası olacak 3-5 bişey varsa, daha iyi bişeyler sunumasına imkan verecek 3 kuruş bişeyi varsa multi platform oynlar da önünü tıkıyor bunun. Aynı oyunun hem PS3 hem PS4 versiyonunu yapmak kolay mı?

    İlerleme isteniyorsa önce eski konsolların bırakılması lazım, oyunların onlara da uydurulması için çalışmamaları lazım. Yeni konsollara göre devasa pazar var, olmuyor işte.

    AC Unity ve The Witcher 3 gibi oyunlar sadece yeni nesile geliyor, yavaş yavaş eski nesile desteği tamamen kesiceklerdir hocam.
  • aterikasedi kullanıcısına yanıt
    GTX 480, çok ısınması ve güç tüketmesi dışında kendi zamanının en iyi kartlarından biriydi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bocekgrafik -- 23 Eylül 2014; 14:26:10 >
  • PC'ye geliyor gelmesine ama yapımcı Crytek olmasına rağmen Türkçe dil desteği yok malesef.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    GTX 480, çok ısınması ve güç tüketmesi dışında kendi zamanının en iyi kartlarından biriydi.

    @aterikasedi

    Gerçektende öyleydi 400 serisi devrim olmuştu performans artışı bakımından gtx 470 bile bir önceki çift gpulu gtx 295'den güçlü gelmişti.
    Ama en başarılısı 8000 serisiydi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Schmerzhaft -- 23 Eylül 2014; 14:27:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

  • Arada kontrast ve çözünürlük dışında bi fark yok gibi


    GameSpotyoutube
    Ryse: Son of Rome - PC vs. Xbox One Graphics Comparison
    http://www.youtube.com/watch?v=RLD4qOiv_ZQ#t=13



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aterikasedi -- 23 Eylül 2014; 15:02:53 >




  • Haklısın ama PC'ye de geliyorlar. Bunun getirdiği geliştirme yükü de var. Motorları multi platform temeline oturtmaya kalktığın zaman Ryse gibi oluyor. Platforma ve donanıma bağlı olmayan yöntemler geliştirme peşine düşüyorlar. Xb1'de Ryse güzel, ama XB1'e uydurulana kadar adamların canları çıktı. Mesela vertex yükünü bütçesini XB1'e indirebilmek için yeni yöntem icat ettiler. Ama bunu, konsola özel , konsol dışına çıkmayan donanıma / API'ye özel bi şekilde değil yepyeni bi yol bularak yaptılar (yada sadece oyunlarda kullanılmadı).

    http://www.crytek.com/download/Ryse_SIGGRAPH_AUG_2014_Axel_Gneiting_Real-Time%20Geometry%20.pdf

    Şunu en başında bilen biriyim ben, Algo / Yöntem değişikliği daima dar kapsamlı alandaki optimzasyon çalımalarından daha çok fayda sağlar. Hızlı hesap yaptırmak için assembly ile kod yazman, daha iyi bi yöntem bulup C# ile daha hızlı iş yaptığın zaman anlamsız hale gelir.

    Diğer taraftan, bulacağın daha iyi yöntem, o üstünde çalıştığın donanımın özelliklerinden daha fazla yararlanacak, hile/trickleri çok daha iyi kullanacak şekilde en baştan donanıma özel yapıları da kullanmayı akılda tutarak hazırlanırsa hep en iyi sonucu verir.

    Ryse için donanıma %100 bağımlı kalmayacak yöntemler peşine gittiler. Bu da bi önceki paragrafta bahsttiğim şeyin, bahsetmek istediğim tarzda yapmadıklarını gösteriyor. Kullanılacak yöntemde, mesela bi matris çarpımında %10 hızlanmayı donanım komutları ile sağlayabiliyorsan ve %10 luk artışı trick için kullanabiliyorsan bunu yapmalısın. Genel bi yaklaşım algo/yöntem yerine donanım ile verimi arttırabileceğin yoldan gitmelisin.

    Ryse 'ı PC'ye uydurduklarında RAM veya VRAM problemi olmalı, yada PCI-bus transfer hızı problem yaratmalı. Disk >> Buffer >> GPU için olan altyapıyı PC'deki çeşitlilik yüzünden yeniden kurmak zorunda kalıyorlar. Konsoldaki Unified yapı sayesinde geliştirdikleri decode/decompress yapılarını disk >> Buffer >> CPU aracılığı olmadan GPU'ya sunma yöntemleri kullanabildiler. PC'de bunu yapamadıkları gibi, hızlı CPU'yu kullanıp konsolda şikayet ettikleri şeyleri başka türlü yapmaya çalıştılar. Belki Vram-PCI-bus transfer hızı'nın sorun yaratması PC'deki CPU hızından olumlu etkilenir.

    Anlatmak istediğim şeyi dallandırıp uzattım yine belki ama, oyun multi platform olduğu sürece PC versiyonu için de başka türlü araştırma/çaba/geliştirme süreçlerine giriliyor. Oturduğum yerden bütün o zamanı konsola verseler 2 kat daha hızlı veya CGI kalitesinde çıktı verirdi elbette diyemem. Ama adamların tasarımının daha en başta bire-bir konsol donanımına uysun diye gayeleri olmadığını, yüksek seviyeli yapılar üstünden hareketle motoru kurduklarını anlatmak istiyorum. Belki başlarda PC versiyonuna sıcak bakılmıyordu, belki olmaz deniliyordu, ama sonradan yol göründü. Tamamen Konsola özel ve donanım / API'si üstüne kurulmadığından dolayı da farklı platformlar için versiyonunu çıkartma imkanı görece daha kolay oldu.

    Killzone, Second Son olağanüstü manyak oyunlar mı? Değiller kabul. Killzone çıkış oyunu olduğu için kesilmek, geliştirme zmanının hızlandırılması gerekliliği oldu. Second Son'da adamlar "artık yeter dedik" diyebilecekleri kdar optimziasyon yaptıklarını, hala bi sürü iyileştirme imkanı olduğunu, ama sonuçta memnun olduklarını anlattılar.

    Yani multi platform oyunlar geliştriciye $$$ açısından büyük imkan sunarken, sade konsola özel yapılması durumunda olası ilave kalite artışlarından ediyor. Yeni konsollara bu yüzden PC'yi de göze almadan geliştirme yapılması lazım. Ne kadar farklı platforma odaklanılırsa geri dönüş o seviyede ayrılıyor.

    Elma armut karşılaştırması yapıp sade Konsola özel acayip oyunların yapılması lazım ve PC'de eşdeğer kabul edilebilecek başka oyunlar ile karşılaştırılması lazım.

    Konsol için gizli kalmış özellik veya konsolun keşfedilmesi gerek gibi forum ağızı değil dediklerim. Gelştirme zamanı ve bunun getirebileceği olasılıklar ile ilgili (Michal Drobot mesela Killzone'da yer aldı, adam GCN gurusu, ama GCN'e özel yapılabilecek bi ton şey Killzone'da yok yer alamadı).




  • Teknoseyir'de Destiniy'nin eski nesil ve yeni nesil versiyonun grafikleri karşılaştırılmış



    TeknoSeyiryoutube
    Destiny ile eski nesil ve yeni nesil grafik kalitesi karşılaştırması
    http://www.youtube.com/watch?v=6UWsaiW92e0&list=UUFIHrIGT0MBMRHzQtmzOWlQ




  • xbox exlusive bir oyunda iki farklı nesilde nasıl bir fark olabiliyor bunu net bir şekilde görebiliyoruz.



    Digital Foundryyoutube
    Forza Horizon 2: Xbox 360 vs Xbox One Comparison
    http://www.youtube.com/watch?v=_oJOEbsXiLk&list=UU9PBzalIcEQCsiIkq36PyUA






  • Digital Foundryyoutube
    Shadow of Mordor: Xbox One vs PC (Ultra Textures/Settings) Comparison
    http://www.youtube.com/watch?v=2kxwtfIxKJ8&index=4&list=UU9PBzalIcEQCsiIkq36PyUA












  • Digital Foundryyoutube
    FIFA 15 PS4 vs Xbox One Comparison
    http://www.youtube.com/watch?v=NTYH6v9E-f0&index=15&list=UU9PBzalIcEQCsiIkq36PyUA




  • Çok başarılı bir fifa 15 ps3-ps4 karşılaştırması.



    Candylandyoutube
    FIFA 15 - PS3 vs. PS4 Graphics Comparison
    http://www.youtube.com/watch?v=OlBQBrOSUEg






  • GameSpotyoutube
    Alien: Isolation - Graphics Comparison
    http://www.youtube.com/watch?v=WYVawbNmkZI






  • IGNyoutube
    MLB 14: The Show Graphics Comparison (PS4 vs. PS3)
    http://www.youtube.com/watch?v=g-36_fRN-oI




  • 
Sayfa: önceki 5152535455
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.