Hayır kabloyla bağlanmıyorum. Telefonu çok sefer restart ettim çözüm olmadı. Forumlarda bu araçla ilgili olmasa da benzer şeyleri yaşayanlar var gibi |
Yeni Nissan QASHQAI e-POWER - Ana Konu (4. sayfa)
-
-
Nissan forumlarında mı? Apple forumlarında mı?
Her iki taraf içinde güncelleme bekleyeceksiniz o halde. Yada kabloyla deneyin belki kablosuz da sıkıntı çıkıyordur.
-
Apple ya da reddit forumlarında falan gördüm hocam. Bakalım belki çözülür ilerde
-
Android autoya kablosuz olarak mı bağlanıyorsunuz siz?
-
Hayır android auto kablolu, car play kablosuz olarak çalışıyor.
-
editt...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GLOCK-19 -- 29 Nisan 2023; 2:37:32 > -
Svet arkadaşlar ilk kan döküldü ve e power aracım arıza lambasını yaktı
E-güç sistemi arızası kapatma sonrası yeniden başlatılamıyor diye uyarı çıkardı problem nedir tam bilmiyorum ancak yarın çekiciyle servise gidecek araç daha 3000 kmde bakalım ne diyecekler
Onun dışında kablosuz apple carplay için carlinkit 4.0 aldım muazzam çalışıyor araç çalışıp vitese takıp gaza basana kadar ekran gelmiş oluyor -
geçmiş olsun umarım önemli birşey yoktur
-
Geçmiş olsun hocam.
Yaşadığınız sıkıntının aynısını şu forumda yaşayanlar var, bir göz atın belki bir faydası dokunur :
Nissan Qashqai ePower - ePower System Fault and other Issues. | FacebookfacebookA group/forum for those that have a Nissan vehicle powered by ePower that are experiencing issues especially with the “ePower System Fault”.https://www.facebook.com/groups/2475654575930166/?ref=share -
Bu arada ben de bir soru sormak isterim.
Platinium premium paketi mevcut bende de. Yol bilgisayarında 3 adet tüketim ve kullanım verisine ulaşabiliyoruz. Bunlar normalde şu şekilde olmalı:
1) son kullanımda katedilen yol, geçen süre, yakıt tüketimi ve ortalama hız (hatta sanırım yarım saat veya 1 saat dolmadan araci tekrar kullanırsanız bu bilgilerin üzerinden hesaplama devam ediyor, daha uzun ara verip araca binerseniz buranın otomatik sıfırlanması gerekiyor)
2)uzun dönem tüketim ve kullanım verileri (sifirlamadiginiz taktirde arac ilk kullanılmaya başlandığı günden itibaren)
3)yakıt deposu dolduruldugu andan itibaren olan tüketim ve kullanım verileri
Sorun su;
- bilgi ekranını Türkçe kullanirsam yol bilgisayarında o an hangi tüketim verisini gösterdiğini yazmıyor. 1,2 ve 3. Seçenekler arasında direksitondaki OK tuşuna basarak gezebiliyorum ancak neye baktığımı tahmin etmem gerekiyor
-dili İngilizce'ye çevirdiğimde ise 1)Manuel Reset-1 2) Manuel reset-2 ve 3)Auto refuel ibareleri ile gösteriyor.
Daha da önemlisi kısa dönem kullanım verisi olan 1 no'lu seçeneği her sabah ya da akşam kullanıma başladığımda otomatik sıfırlamiyor, bunu Manuel yapmak gerekiyor.
Bu durumu fark eden oldu mu içinizde, yoksa bana has bir durum mu?
Bir diğer husus da arac dilini İngilizce'ye cevirene kadar akıllı serit müdahale seçeneğini aktive edemiyordum, dil değiştirince aktiflememe müsade etti arac. Sizlerle de paylaşmış olayim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drolgu -- 11 Mayıs 2023; 19:25:37 >
-
Selam hocam,
yakıt verisi konusunda ben de benzer şeyleri yaşıyorum türkçe ingilizce farketmiyor 1 veya 2 son sürüşü göstermiyor ikisi aynı datayı gösteriyor. Hangisini sıfırlayacağımı emin olmadığımdan dokunmadım. Kitapçık her ikisi için de manuel reset diyorsa. 1. Toplam tüketim, 2. Her çalıştırıldığında manuel resetlemeli, 3 . Zaten son benzin aldıktan sonraki şeklinde kullanılabilir. Son sürüş sonrası araç kapanırken ayrıca grafikli bir tüketim görünüyor ama ekrandan da çabuk kayboluyor
akıllı şerit takip türkçe kullanıyorum ve çalışıyor. Adaptif hız ı hiç kullandınız kı bilmiyorum ama en az bir sefer kullandıktan sonra şerit takibi tekrar deneyin. Gözden kaçan bir ayar da olabilir bilemiyorum
-
Hocam geçmiş olsun, sorun neymiş öğrendiniz mi -
Benim bahsettiğim akıılı şerit takipten ziyade "Kör Nokta" sekmesi altındaki "Müdahele" seçeneği idi aslında. Intelligent Blind Spot Intervention şeklinde tanıtıyor Nissan zannedersem.
Araç ekranını Türkçe kullanırken Kör Nokta sekmesi altında Müdahele seçeneği mevcuttu, fakat "AÇIK" konumuna getirmeme izin vermiyordu. Menüyü ingilizceye çevirdikten sonra izin verdi. Belki sadece bana has bir durum olmuştur.
-
şimdi hatırladım. Evet o seçenek bende de inaktifti. İngilizceye alıp tekrar deneyeceğim.
videosu;
Nissan Owner ChannelyoutubeThis video is copyrighted material of Nissan North America, Inc. and should not be copied, edited, or reproduced without the permission of Nissan. For information please visit https://owners.nissanusa.com/nowners/. You will find quick reference guides and other useful information about your warranty, Bluetooth® system, and much more!https://www.youtube.com/watch?v=D4SX-1ycTsw&feature=youtu.beilk başta şeritten çıktığında direksiyonda verdiği titreme uyarısını söylüyorsunuz sanmıştım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi swindler -- 13 Mayıs 2023; 18:45:0 > -
Yaklaşık 1 ay önce almış olduğum Nissan Qashqai E-Power model aracım 20. Gününde park halinde iken e-güç sistemi kapalı güvenli şekilde durun uyarısı vererek çalışmadı. Nissan tarafından gönderilen çekici ile servise ulaşan aracım yaklaşık 5 günlük tamir süresi sonunda bütün testlerinin yapıldığı ve böyle bir sorun daha kesinlikle yaşamayacağım şeklinde bilgilendirilerek 11.05.2023 tarihinde teslim aldım. Teslim sırasında aracın aküsünün şarjının azaldığı ve 0-100 fazla yapmamam gerektiği gibi tatmin etmeyen, yaşadığım sorunun kaynağını açıklamayan ve bir daha yaşamamam için öneriler içeren bir sunum dinledim. Aynı gün içerisinde teslim aldığım araç seyir halindeyken aynı hatayı verdi ve aracı durdurmadan tekrar servise götürdüm, servis alanında aracı durdurduğum anda yine e-güç sistemi kapalı güvenli şekilde durun uyarısı vererek araç çalışmadı. Servis yetkilisi ile yaptığım görüşmede yeni aldığım aracın 2 defa aynı hatayı vermiş olduğunu ve bunun servis formunda yazan MÜŞTERİ ŞİKAYET VE TALEPLERİ bölümüne not olarak yazılmasını istediğimi sorunun 3. defa tekrarlaması durumunda yasal yollara başvurmam halinde mağduriyet yaşamak istemediğimi belirttim ancak, servis görevlisi ısrarlı bir şekilde dediğim tarzda bir açıklama yazmayarak bunun mümkün olmadığı ilk arızası ile aynı arıza olmadığını belirtti bunun üzerine ustayı çağırarak aynı sorun olup olmadığını sorduk ve aynı sorun olduğunu onun ağzından doğrulanmış olmama rağmen ısrarlı bir şekilde MÜŞTERİ ŞİKAYET VE TALEPLER bölümünü benim dediklerimi dikkate almayarak doldurdu. Kısacası Nissan türkiyede hiçbir şekilde muhatap bulamıyorsunuz, bayi zaten satıştan sonra ilgilenmiyor. Almayın almayın almayın
-
Geçmiş olsun.Açıkçası e power uzun süre kovaladım almak için. Sizin ve grupta başka arkadaşın aynı sorunu yaşamasından sonra bayağı bi soğudum araçtan. Avrupa forumlarında da aynı sorun yaşanması kronik bir sorun mu acaba dedirtti bana -
Kronik bir sorun yok aslında Nissan Türkiye ve bayiler ilgilenmiyor
-
Merhabalar, Ben de E-Power Platinum Premium kullanmaya başladım. 2017 Qashqai Sky Pack'den bu modele geçtim, tamamen farklı bir araç kullanım hissi diyebilirim. Eski Qashqai ile kıyaslanamayacak seviyeye gelmiş.
Aracı alır almaz Ankara-İzmir uzun yol yaptım. Giderken yakıt ortalaması 6.4 litre/100km civarı, dönüşte de 6.9-7 litre/100km civarı oldu.
Uzun yolda özellikle adaptive cruise ile kullanınca çok konforlü bir sürüş deneyimi oldu. Neredeyse gaz, fren ve direksiyona dokunmadan yolun çoğunu geldim :)
Bahsi geçen yakıt tüketim ekranlarındaki durumun aynısı bende de var, kullanma kılavuzuna baktıktan sonra dili değiştirip deneyince aynı durumu fark etmiştim. Burada da görünce yalnız olmadığımı gördüm :) Tahmin ediyorum ki yazılım güncellemesi ile ilerleyen zamanda çözülür.
Benim de birkaç sorum ve gözlemim olacak.
İlki motor sesi. Motor çalıştığında oldukça gürültülü oluyor. Rölantide çalışan motor sesi gibi olmasını beklemiyorum tabi, sonuçta bataryayı şarj ediyor, yük altında çalışıyor, ama yine de çok yüksek geldi ses. Aracın içine o kadar gelmiyor, ama dışarıdan sağlam ses duyuluyor. Baya baya motor sesinden ziyade jeneratör sesi gibi :) Hatta yabancı forumlarda da oldukça gündeme gelmiş, diğer tecrübe eden arkadaşlarda da bu durum böyle mi?
İkincisi de yakıt tüketimi, özellikle kısa mesafede düşük tüketimler göremiyorum. Ev ile işimin arası 2.5km, iki tane ışık var. Bu mesafenin yarısına yakın mesafede benzin motoru çalışıyor. Hızım 50'yi geçmiyor desem yeridir. Aracı durdurunca yakıt tüketimi 10-15 l/100km litre arasında bir değer görünüyor. Bana baya çok geldi. Açıkcası özellikle kısa mesafe için düşük tüketim beklentim yüksekti. Bu durum sizlerde de böyle mi?
Uygun koşullarda (çoğunlukla yokuş aşağı ve elektrik ile gidilen yollarda) 15 km civarı kullanıma 1.8 l/100km tüketim değeri gördüğüm de oldu. Rekorum 1.0 l/100km :D
Fark ettiğim bir diğer durumda, özellikle yokuş aşağı inerken aracı B konumuna aldığımda frenleme oranı artıp batarya şarjı büyük oklarla gösterildiğinde ince bir zırıltı sesi geliyor. Muhtemelen inverter şarj için tam yükte çalışıyor ve bu inverterden gelen normal bir ses ama yine de hem tecrübemi paylaşmak hem de sormak istedim.
Gözlemlediğim bir diğer durumda aynalarla ilgili, aynalar açılıp kapanırken zorlanıyor gibi ses geliyor. Ama eski Qashqai'de de böyleydi, 4 yıl bu şekilde kullandım bir sorun yaşamadım. O yüzden ona çok takılmadım. Ancak, aynalar kapandığında kapı bağlantı parçası üzerinde altta açık bir boşluk kalıyor, bu kısıma su vs. girerse acaba sıkıntı olur mu? O kısımdaki boşluk direkt ayna bağlantısından kapı içine gidiyor, acaba onun içeriden bir tahliyesi vs. var mıdır? Bu da aklıma takıldı.
Farklı konularda da merak ettiğiniz durumlar olursa ben de tecrübe ettikçe paylaşmak isterim.
Selamlar.
-
Hocam sonuç alabildiniz mi? X-Trail modeline baya yükselmiştim aslında, benimde sisteme güvenim tam ancak yetkili servis konusu kafamda soru işareti. Araştırdığımda İzmir'de bulunan servisin en yetkin servis olduğunu ve herkese yardımcı olduğunu gördüm.
Siz hangi servise götürdünüz? Son olarak süreç ne durumdadır?
Teşekkürler şimdiden.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X