Şimdi Ara

YENİ OPEL ASTRA J 1.4 140HP (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
180
Cevap
3
Favori
62.289
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunasanli

    mesajımın arasından bmwyi cımbızla çekip sallamışsınız ama komik olmuş :)

    zahmet edip euroncap sitesine baksaydınız, aslında astra ve golf türü araçları kıyaslamam gereken c segmenti bmw-1 aracının son testlerinin 2004'te yapıldığını görürdünüz. e 2004 model bir araca yapılan testle bugünün arabalarını kıyaslamak doğru olmayacağından her ne kadar muadili olmasa da 5 serisini koymak zorunda kaldım. Markası BMW olduktan sonra 1 ile 5 serisinin güvenlik anlamında arasında pek bir fark olmayacağı için...


    Tabi canım zaten bmw kul üretimi değil.Öteki taraftan göndermısler arabayı.Daha burda ne kadar örnek verebılırım ama bu cahilce tutumunuz için tartışmayı kesıyorum.Benım burda demek istediğim zaten reno, bmw ya da opelden daha sağlam demek değil.Demek istediğim renonun da citroenın de opelden ww den güvenlik de geri kalır yanı yok.aslın da bu tartısmamızı otomobil üreticileri görse bize gülerler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fosther


    quote:

    Orijinalden alıntı: tunasanli

    mesajımın arasından bmwyi cımbızla çekip sallamışsınız ama komik olmuş :)

    zahmet edip euroncap sitesine baksaydınız, aslında astra ve golf türü araçları kıyaslamam gereken c segmenti bmw-1 aracının son testlerinin 2004'te yapıldığını görürdünüz. e 2004 model bir araca yapılan testle bugünün arabalarını kıyaslamak doğru olmayacağından her ne kadar muadili olmasa da 5 serisini koymak zorunda kaldım. Markası BMW olduktan sonra 1 ile 5 serisinin güvenlik anlamında arasında pek bir fark olmayacağı için...


    Tabi canım zaten bmw kul üretimi değil.Öteki taraftan göndermısler arabayı.Daha burda ne kadar örnek verebılırım ama bu cahilce tutumunuz için tartışmayı kesıyorum.Benım burda demek istediğim zaten reno, bmw ya da opelden daha sağlam demek değil.Demek istediğim renonun da citroenın de opelden ww den güvenlik de geri kalır yanı yok.aslın da bu tartısmamızı otomobil üreticileri görse bize gülerler.


    5 yıldızdan çok tartışılacak bir şey varsa;

    hangi araca esp yi standart koyuyorlar
    hangisinin yol tutuşu daha iyi
    hangisinin fren mesafesi daha iyi

    olmalı bence..




  • Ben de bir ekleme yapayim agirlik konusuna. EoruNcap testlerini izleyin. Hepsinde olsa da alman arabslarinda ozellikle de astrada kabin cevresindeki celik korumalarin katkisi buyuk o agirliga.

    Ozellikle yan darbe testinin goruntulerini arabalari kiyaslayarak izlemenizi oneriyorum. Hepsinde surucu koltuguna giren test duvari astrada birkac cm uzakta kaliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunasanli

    Forumdaki başka bir başlık için araştırmıştım ama sizin için üşenmedim fransız modellerini de ekledim.

    (baştan söyleyeyim de sonra "neden bunları da yazmamışsın demeyin. Renaultun en çok satan modelleri; clio vs 2009 sonrası modelleri denenmediği için yüzdeli sonuçlar yok. yalnız yıldız yer alıyor.)


    ...............................GENEL....................YETİŞKİN KORUMA..........ÇOCUK KORUMA

    VW Golf...................5 YILDIZ..........................%97...............................%84
    Opel Astra................5 YILDIZ..........................%95...............................%84
    BMW 5.....................5 YILDIZ..........................%95...............................%83
    Opel Insignia............5 YILDIZ..........................%94...............................%79
    Audi A4....................5 YILDIZ..........................%93...............................%84
    VW Passat................5 YILDIZ..........................%91...............................%77

    Renault Grd Scenic....5 YILDIZ..........................%91...............................%76
    Citroen C3................4 YILDIZ..........................%83...............................%74
    Citroen C3 Picasso....4 YILDIZ..........................%81...............................%76
    Citroen C-Zero.........4 YILDIZ..........................%73...............................%78
    Citroen C4 Picasso....5 YILDIZ..........................%87...............................%78
    Peugeot 3008........... 5 YILDIZ..........................%86...............................%81
    Peugeot 308..............5 YILDIZ..........................%82...............................%81
    Peugeot 5008........... 5 YILDIZ..........................%89...............................%79


    Gördüğünüz üzere araştırma böyle yapılır ve Fransız arabalarının ne kadar konserve kutusu olduğu gözler önüne belgeleriyle serilir.

    Panzerler "5 yıldız aldık yeter" demiyor, "bir kaza anında otomobilin içindekini en iyi ve en az hasar gelecek şekilde nasıl koruruz" düşüncesiyle ve Alman disipliniyle çalışarak yüzdelerini %100'lere yaklaştırıyor.
    Ve hiçbir Opel ya da BMW reklamında, en iyi derecelere sahip olmalarına rağmen, EuroNcap'ten bahsedilmez bile. Çünkü Alman firmaları için otomobillerine binen herkesi korumak bir zorunluluktur, reklam aracı değil...


    Fransızlar ne yapar? Fransızlar da siz ve sizin gibileri yüzünden "yüzde 80 çıksa da önemli değil 5 yıldız aldık ya geliştirmeye gerek yok, biz bunu satışta iyi kullanırız, millet de buna tav olur alır arabamızı" sloganıyla hareket ederek güvenlik konusunda hiçbirşey yapmaz. Ncap'i sloganında haketmediği biçimde kullanan Fransız firmaları, sayenizde arabalarını satmaya devam eder (neye binerseniz binin beni ilgilendirmez de...)

    Görmemişin(renault,citroen,peugeot) otomobili 5 yıldız almış...falan filan işte...



    O zaman Alfa Romeo Giulietta sizin Almanların neredeyse büyük bir kısmından daha iyi oluyor. 97 ve 85 ile 5 yıldız. Neyse bu testlere firmalar farklı zamanlarda girdiği için birbirlerinin önlerine geçme şansları oluyor. Orda 4 yıldız gözüken C3ler ESPden puan alamadıkları için öyle bunu da yazsaydınız keşke. VW Polo ile 5 yıldız almış ama Türkiyede ne yan hava yastığı standart, ne ESP. O zaman bu konuları da konuşmak lazım. Tamam Almanlar biraz daha önem veriyodur o ayrı ancak Renault, Citroen ve Peugeot'u Opel ve VW ile kıyaslayabilirsiniz ancak ki onlardan da daha ucuza sattıkları düşünülürse tabi ki bazı farklar olacaktır. Onlarda 10000TL pahalı yapıp daha güvenli yapabilirler sanırım.

    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kensai-X -- 28 Temmuz 2011; 22:22:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: máwci

    Hocam bilmiyorum ne yaptın ama yardım edeyim

    Ben de 5 ay oldu alalı ve 5 aydır hızın, konforun, güvenliğin ve iç-dış tasarımının keyfini çıkarıyorum. Orasından burasından nem kapanlara aldanma bu araç 1.5 tona yakın ve 0-100 performansı 9 saniye!!! Daha nasıl bir performans beklentisi olabilirki neden ağır bu araç diye merak ediyorsan gollf(burada golfü kötülemiyorum) 308 gibi araçların yanında devasa kaldığını rahatlıkla görürsün inan başka araçlara bindiğimde Astra'mdaki duruşu, güveni arıyorum. Yani şiddetle tavsiye ederim.
    Aracınız manuel vitesli ise kilosu 1318 olarak geçiyor teknik verilerde. Evet 1,5 tona yakın ama 1.6 Turbo Active Select Sports Tourer versiyonu (1475 Kilo) ;) Golf 1.4 TSI 122 olan versiyonun 1290 kilo yani sizin araçtan 28 kilo daha hafif olduğu ama öte yandan sizin aracınızdan yaklaşık 22 santim daha kısa olduğu düşünülünce sizinkine benzer bir bakış açısıyla acaba Astra fos mu diye düşünüyor insan. 22 santim daha uzun, yalnızca 28 kilo fark var.

    0-100 için teknik verilerde 1.4 140 Manuel için 9.9 verilmiş, 9 oldukça iddialı olmuş sanki.

    Aracınız güzel ona kimsenin itirazı yok ama abartmasak daha iyi olacak sanki.

    Saygılar.




  • YENİ Opel Astralar cok güzel görünüyor ama dizel olarak motor secenekleri az olması en olumsuz yanı yoksa almak istediğim ilk araç
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leylek1983

    quote:

    Orijinalden alıntı: máwci

    Hocam bilmiyorum ne yaptın ama yardım edeyim

    Ben de 5 ay oldu alalı ve 5 aydır hızın, konforun, güvenliğin ve iç-dış tasarımının keyfini çıkarıyorum. Orasından burasından nem kapanlara aldanma bu araç 1.5 tona yakın ve 0-100 performansı 9 saniye!!! Daha nasıl bir performans beklentisi olabilirki neden ağır bu araç diye merak ediyorsan gollf(burada golfü kötülemiyorum) 308 gibi araçların yanında devasa kaldığını rahatlıkla görürsün inan başka araçlara bindiğimde Astra'mdaki duruşu, güveni arıyorum. Yani şiddetle tavsiye ederim.
    Aracınız manuel vitesli ise kilosu 1318 olarak geçiyor teknik verilerde. Evet 1,5 tona yakın ama 1.6 Turbo Active Select Sports Tourer versiyonu (1475 Kilo) ;) Golf 1.4 TSI 122 olan versiyonun 1290 kilo yani sizin araçtan 28 kilo daha hafif olduğu ama öte yandan sizin aracınızdan yaklaşık 22 santim daha kısa olduğu düşünülünce sizinkine benzer bir bakış açısıyla acaba Astra fos mu diye düşünüyor insan. 22 santim daha uzun, yalnızca 28 kilo fark var.

    0-100 için teknik verilerde 1.4 140 Manuel için 9.9 verilmiş, 9 oldukça iddialı olmuş sanki.

    Aracınız güzel ona kimsenin itirazı yok ama abartmasak daha iyi olacak sanki.

    Saygılar.


    Sizin golfü yıllarca abarttığınız yetmedi mi ? Golf 4 ten sonra golf eski golf değil bunu anlayın bence hocam.Ben anladım tercihimi Astradan yana kullandım.. Abarttığım falan yok objektif olmaya çalışıyorum ben 9.9 performansından daha iyi bir süre elde edilmişti.Fos olan nedir anlamadım Yeni Astranın içine bir oturun sonra konuşun bence sadece ön direklerin kalınlığı aracın kaslı duruşu bile yeterli Astra fos mu oldu şimdi Yeni Astra Golf'ün yanında başka bir araç gibi duruyor dönüp baktıracak kadar iddalı bir araç değilki golf 6 berbat tasarım Yeni Astra'ya göre dümdüz iç mekan boşu plastik jant kapağı bomboş golf full alsan bir ton para yani motor dışında ki aralarında performans farkı yok aralarında 30 kg fark varmış ta Astra fosmuş Allah aşkına 60.000 veren var golfe bende derimki o paraya fos bir araba golf.karşılaştırma kalıbınıza güldüm resmen bu mudur yani tek üstünlüğü.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunasanli


    quote:

    Orijinalden alıntı: highjacker


    Merhaba,

    Üstteki birkaç yorumunuzu okuduğuma aklıma ortaokul sıralarında [evet orta okulu ayrı okuyan yaş grubundanım :) ] yaptığımız otomobil muhabbetlerini hatırladım.
    "Oğlum BMW hızlı kalkıyormuş ama Mercedes sonradan onu geçiyormuş" şeklindeki muhabbetleri yani.


    Siz ortaokulda mı konuşuyordunuz bunları, heba etmişsiniz o güzelim yılları. Biz ilkokul 3'te bitirmiştik o muhabbetleri, ortaokul ince işlere adım attığımız dönemdi


    quote:

    Orijinalden alıntı: highjacker

    "Arabanın Almanı iyidir Fransızı kötüdür, Fransızlar iyi araba yapamaz, onların arabaları takla atar" şeklinde bir genelleme yapılması çok yanlış, Fransız fakültelerindeki mühendislere "bütün amortisörleri süper yumuşak tasarlayacaksınız, aksi takdirde sizi çalıştırmayız" mı diyorlar sizce.
    Ya da Fransız bir markaya ait olan bir aracı mutlaka Fransızların tasarladığını mı düşünüyorsunuz?
    Fransızlara yönelik bir sempatim olduğundan değil yerli yerli yersiz hedef aldığınızdan savunuyorum kendilerini, aynı şeyi başka bir ülkenin üretimi için söyleseydiniz yine bunları yazardım emin olun.



    Okuduğum en saçma sapan yorumdu. Size göre dünyada kötü araba yok o zaman


    quote:

    Orijinalden alıntı: highjacker

    6 yıldır ilk sahibi olduğum Megane II HB aracı kullanmaktayım, ondan öncede Babama ait farklı araçları uzun yıllar kullanmıştım. yaş itibarıyla pek çok araba kullanmış durumda olduğum için üç aşağı beş yukarı objektif değerlendirme yapabilirim.

    Söylediklerinizin ciddiyetsizliğini "e ben de onu söylüyorum zaten :)) güvenlik...fransız arabalarında olmayan şey yani" cümlesiyle ispatlamış oluyorsunuz.
    bağımsız güvenlik kuruluşundan farklı Fransız otomobilleri tarafından alınan 5 yıldızlı güvenlik sertifikası ne oluyor peki sizce?
    ya da sizce arabanın güvenliği ne ile ölçülür? kaportasının bir kazada ezilmemesi ve fazla deforme olmaması ama içerideki kişilerin şoka bağlı travma geçirmesi mi?
    yoksa arabanın özel tasarlanan yapısı sayesinde akordiyon gibi büzülüp haşat olması ama içindekilerin burnunun bile kanamaması mı?



    "...megane kullanmaktayım...objektif değerlendirme yapabilirim." dedikten sonra değerlendirmenizi okumayı bekliyordum. Ama yine benim cümlelerime takılıp kalmışsınız
    Hani değerlendirme??

    Bağımsız güvenlik kuruluşu derken EuroNcap'i kastediyorsunuz sanırım. EuroNcap hemen hemen bütün otomobillere 5 yıldız veriyor. Ama bu otomobillerin asıl güvenlik özellikleri ayrıntılı yüzdelerde gizli. Buraya çalakalem birşeyler karalamaya çalışacağınıza zahmet edip o yüzdelere baksaydınız Alman otomobillerinin güvenlik anlamında diğerlerini ezdiğini görürdünüz. Öyle sallamakla olmuyor

    Forumdaki başka bir başlık için araştırmıştım ama sizin için üşenmedim fransız modellerini de ekledim.

    (baştan söyleyeyim de sonra "neden bunları da yazmamışsın demeyin. Renaultun en çok satan modelleri; clio vs 2009 sonrası modelleri denenmediği için yüzdeli sonuçlar yok. yalnız yıldız yer alıyor.)


    ...............................GENEL....................YETİŞKİN KORUMA..........ÇOCUK KORUMA

    VW Golf...................5 YILDIZ..........................%97...............................%84
    Opel Astra................5 YILDIZ..........................%95...............................%84
    BMW 5.....................5 YILDIZ..........................%95...............................%83
    Opel Insignia............5 YILDIZ..........................%94...............................%79
    Audi A4....................5 YILDIZ..........................%93...............................%84
    VW Passat................5 YILDIZ..........................%91...............................%77

    Renault Grd Scenic....5 YILDIZ..........................%91...............................%76
    Citroen C3................4 YILDIZ..........................%83...............................%74
    Citroen C3 Picasso....4 YILDIZ..........................%81...............................%76
    Citroen C-Zero.........4 YILDIZ..........................%73...............................%78
    Citroen C4 Picasso....5 YILDIZ..........................%87...............................%78
    Peugeot 3008........... 5 YILDIZ..........................%86...............................%81
    Peugeot 308..............5 YILDIZ..........................%82...............................%81
    Peugeot 5008........... 5 YILDIZ..........................%89...............................%79


    Gördüğünüz üzere araştırma böyle yapılır ve Fransız arabalarının ne kadar konserve kutusu olduğu gözler önüne belgeleriyle serilir.

    Panzerler "5 yıldız aldık yeter" demiyor, "bir kaza anında otomobilin içindekini en iyi ve en az hasar gelecek şekilde nasıl koruruz" düşüncesiyle ve Alman disipliniyle çalışarak yüzdelerini %100'lere yaklaştırıyor.
    Ve hiçbir Opel ya da BMW reklamında, en iyi derecelere sahip olmalarına rağmen, EuroNcap'ten bahsedilmez bile. Çünkü Alman firmaları için otomobillerine binen herkesi korumak bir zorunluluktur, reklam aracı değil...


    Fransızlar ne yapar? Fransızlar da siz ve sizin gibileri yüzünden "yüzde 80 çıksa da önemli değil 5 yıldız aldık ya geliştirmeye gerek yok, biz bunu satışta iyi kullanırız, millet de buna tav olur alır arabamızı" sloganıyla hareket ederek güvenlik konusunda hiçbirşey yapmaz. Ncap'i sloganında haketmediği biçimde kullanan Fransız firmaları, sayenizde arabalarını satmaya devam eder (neye binerseniz binin beni ilgilendirmez de...)

    Görmemişin(renault,citroen,peugeot) otomobili 5 yıldız almış...falan filan işte...


    quote:

    Orijinalden alıntı: highjacker

    Hangi bilgi birikimi ve tecrübeniz ile "Fransız arabaları" diye bir sürü aracı etiketleyip çöpe atabiliyorsunuz çok merak ettim.
    Unutmayın burası bir fikir paylaşım forumu, elbette herkes fikrini beyan edecek ama uzman bilirkişi edasında bu tarz demek çok yanlış ve yanıltıcı.



    İlk cümlenizle ikinci cümleniz arasında gündüzle gece kadar fark var. Daha kendi içinizde tutarlı değilsiniz. Önce kendi yazdıklarınızı okuyup anlayın, sonra başkalarının mesajlarını yorumlamaya kalkın.

    Saygılarımla


    Cidden ya arabadan anlamıyorsunuz, ya da forum milletini çok hafife alıyorsunuz.

    Karşılaştırma yaptığınız araçlardan 4* alan Fransızların hepsi B segmenti, 5 yıldız alan Almanların hepsi C ve D segmenti. C ve D segmentinde 2010 sonrası 5 yıldız alamayan Avrupa araba yok zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: máwci


    quote:

    Orijinalden alıntı: leylek1983

    quote:

    Orijinalden alıntı: máwci

    Hocam bilmiyorum ne yaptın ama yardım edeyim

    Ben de 5 ay oldu alalı ve 5 aydır hızın, konforun, güvenliğin ve iç-dış tasarımının keyfini çıkarıyorum. Orasından burasından nem kapanlara aldanma bu araç 1.5 tona yakın ve 0-100 performansı 9 saniye!!! Daha nasıl bir performans beklentisi olabilirki neden ağır bu araç diye merak ediyorsan gollf(burada golfü kötülemiyorum) 308 gibi araçların yanında devasa kaldığını rahatlıkla görürsün inan başka araçlara bindiğimde Astra'mdaki duruşu, güveni arıyorum. Yani şiddetle tavsiye ederim.
    Aracınız manuel vitesli ise kilosu 1318 olarak geçiyor teknik verilerde. Evet 1,5 tona yakın ama 1.6 Turbo Active Select Sports Tourer versiyonu (1475 Kilo) ;) Golf 1.4 TSI 122 olan versiyonun 1290 kilo yani sizin araçtan 28 kilo daha hafif olduğu ama öte yandan sizin aracınızdan yaklaşık 22 santim daha kısa olduğu düşünülünce sizinkine benzer bir bakış açısıyla acaba Astra fos mu diye düşünüyor insan. 22 santim daha uzun, yalnızca 28 kilo fark var.

    0-100 için teknik verilerde 1.4 140 Manuel için 9.9 verilmiş, 9 oldukça iddialı olmuş sanki.

    Aracınız güzel ona kimsenin itirazı yok ama abartmasak daha iyi olacak sanki.

    Saygılar.


    Sizin golfü yıllarca abarttığınız yetmedi mi ? Golf 4 ten sonra golf eski golf değil bunu anlayın bence hocam.Ben anladım tercihimi Astradan yana kullandım.. Abarttığım falan yok objektif olmaya çalışıyorum ben 9.9 performansından daha iyi bir süre elde edilmişti.Fos olan nedir anlamadım Yeni Astranın içine bir oturun sonra konuşun bence sadece ön direklerin kalınlığı aracın kaslı duruşu bile yeterli Astra fos mu oldu şimdi Yeni Astra Golf'ün yanında başka bir araç gibi duruyor dönüp baktıracak kadar iddalı bir araç değilki golf 6 berbat tasarım Yeni Astra'ya göre dümdüz iç mekan boşu plastik jant kapağı bomboş golf full alsan bir ton para yani motor dışında ki aralarında performans farkı yok aralarında 30 kg fark varmış ta Astra fosmuş Allah aşkına 60.000 veren var golfe bende derimki o paraya fos bir araba golf.karşılaştırma kalıbınıza güldüm resmen bu mudur yani tek üstünlüğü.



    Ben ne Golf'ü övdüm, ne Astra'yı yerdim. Hatta arabanızın iyi olduğunu söyledim. Merak etmeyin bir arkadaşımda 1.4 140 Active Select Cosmo var, daha önce de bayi de inceleme fırsatım da oldu. Ayrıca çok özel bir hevesi, TSI, DSG, Golf aşığı değilse çoğu kişiye de olumsuz etki ediyorum emin olabilirsiniz. Çok basit bir cevap verdim size. Aracınız 1.5 ton değil, 0-100'ü 9 değil. Aracın sağlamlığını ağırlığı belirlemez. Ayrıca aracınız öyle çok ağır bir araba değil. Bu kadar. Alakasız yönlere çekmenin anlamı yok.

    Saygılar.




  • Fos diyen sizsiniz ben başka taraflara çekmedim arkadaşa yardımcı oluyorum abartıyor diyorsunuz kendi forumumuzda aracımızı övemiyoruz yahu. Astra, Golften daha ağır şöyle yada böyle. 0 dan yüze fabrika verileri değişiklik gösterebiliyor manuel viteste bende alman forumunda bir video gördüm 9 saniye de tamamladığına dair bulabilsem buraya da koyacağım aracın ağırlığı bir çok yönden araca pozitiflik katar ayrıca.

    Saygılar görüşmek üzere...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: máwci

    Fos diyen sizsiniz ben başka taraflara çekmedim arkadaşa yardımcı oluyorum abartıyor diyorsunuz kendi forumumuzda aracımızı övemiyoruz yahu. Astra, Golften daha ağır şöyle yada böyle. 0 dan yüze fabrika verileri değişiklik gösterebiliyor manuel viteste bende alman forumunda bir video gördüm 9 saniye de tamamladığına dair bulabilsem buraya da koyacağım aracın ağırlığı bir çok yönden araca pozitiflik katar ayrıca.

    Saygılar görüşmek üzere...


    Bakın yine yanlış anlaşılmışım. Ben aracın boyutlarına göre kilo farkı sizin abarttığınız kadar değil, böyle düşününce Astra fos mu diye de düşünülebilir dedim. Ben biliyorum Fos olmadığını emin olun ilerde elime yeterince para geçse alacağım ilk sıradaki araçlardan biri olurdu 1.4 140lık Astra. Aracınızı övün ona da bir şey demiyorum, ama siz 1300 küsür kilo araca 1,5 tona yakın, 0-100'ü bir çok testte 9 saniye üstünde çıkan araca 9 derseniz ben tepki veririm. Fabrika verileri ile konuşmak daha doğru geliyor bana, ama varsa videoyu da izlemek isterim. Ama videoların şöyle dezavantajları olur, araç gerçekten 1.4 140'mı, motoruyla oynanmış mı vs vs.

    Saygılar.




  • Tamam hocam boşuna tartışıyoruz aslında 1.5 tona yakın demek abartı değil benim ruhsatımda Yeni Astra 1391 kg yazıyor bu değer 1.5 tona yakın demektir bana göre, size göre de olmayabilir. Her fabrika verisi gerçeği tam yansıtmayabilir ayrıca neyse sonuçta ikimizin de sevdiği bir araç ayrıca Yeni Astra çıkana kadar Golf mü alsam Astra H mi alsam arasındaydım Astra j çıktı seçeneğim kalmadı budur dedim umarım sizde gönlünüzdeki aracı alırsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: máwci

    Tamam hocam boşuna tartışıyoruz aslında 1.5 tona yakın demek abartı değil benim ruhsatımda Yeni Astra 1391 kg yazıyor bu değer 1.5 tona yakın demektir bana göre, size göre de olmayabilir. Her fabrika verisi gerçeği tam yansıtmayabilir ayrıca neyse sonuçta ikimizin de sevdiği bir araç ayrıca Yeni Astra çıkana kadar Golf mü alsam Astra H mi alsam arasındaydım Astra j çıktı seçeneğim kalmadı budur dedim umarım sizde gönlünüzdeki aracı alırsınız.


    Gönül 1 numaraya Alfa Romeo Giulietta'yı koydu ama ben alana kadar eskicek araba ;) Bana uyan model çok, o yüzden boşta paramız olunca bakarız ne denk gelirse onu alırız, İtalyan, Alman, Japon, Fransız vs. vs.

    Saygılar.
  • O değil de arkadaşlar mitsubishi l200 ler cok hos duruyor euro ncapdan 5 yıldız almış sağlamlık da 45 bine falan alınabılıyor görünüş süper.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leylek1983

    quote:

    Orijinalden alıntı: máwci

    Hocam bilmiyorum ne yaptın ama yardım edeyim

    Ben de 5 ay oldu alalı ve 5 aydır hızın, konforun, güvenliğin ve iç-dış tasarımının keyfini çıkarıyorum. Orasından burasından nem kapanlara aldanma bu araç 1.5 tona yakın ve 0-100 performansı 9 saniye!!! Daha nasıl bir performans beklentisi olabilirki neden ağır bu araç diye merak ediyorsan gollf(burada golfü kötülemiyorum) 308 gibi araçların yanında devasa kaldığını rahatlıkla görürsün inan başka araçlara bindiğimde Astra'mdaki duruşu, güveni arıyorum. Yani şiddetle tavsiye ederim.
    Aracınız manuel vitesli ise kilosu 1318 olarak geçiyor teknik verilerde. Evet 1,5 tona yakın ama 1.6 Turbo Active Select Sports Tourer versiyonu (1475 Kilo) ;) Golf 1.4 TSI 122 olan versiyonun 1290 kilo yani sizin araçtan 28 kilo daha hafif olduğu ama öte yandan sizin aracınızdan yaklaşık 22 santim daha kısa olduğu düşünülünce sizinkine benzer bir bakış açısıyla acaba Astra fos mu diye düşünüyor insan. 22 santim daha uzun, yalnızca 28 kilo fark var.

    0-100 için teknik verilerde 1.4 140 Manuel için 9.9 verilmiş, 9 oldukça iddialı olmuş sanki.

    Aracınız güzel ona kimsenin itirazı yok ama abartmasak daha iyi olacak sanki.

    Saygılar.



    1.3 dizel için de teknik verilerde azami hız 176 gözüküyor ama ben dahil diğer kullanıcılar 200 ü gördük.
    1.3 kullanıcıları forumundan takip edebilirsiniz.
    Teknik verilere takılmamak lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cese


    quote:

    Orijinalden alıntı: leylek1983

    quote:

    Orijinalden alıntı: máwci

    Hocam bilmiyorum ne yaptın ama yardım edeyim

    Ben de 5 ay oldu alalı ve 5 aydır hızın, konforun, güvenliğin ve iç-dış tasarımının keyfini çıkarıyorum. Orasından burasından nem kapanlara aldanma bu araç 1.5 tona yakın ve 0-100 performansı 9 saniye!!! Daha nasıl bir performans beklentisi olabilirki neden ağır bu araç diye merak ediyorsan gollf(burada golfü kötülemiyorum) 308 gibi araçların yanında devasa kaldığını rahatlıkla görürsün inan başka araçlara bindiğimde Astra'mdaki duruşu, güveni arıyorum. Yani şiddetle tavsiye ederim.
    Aracınız manuel vitesli ise kilosu 1318 olarak geçiyor teknik verilerde. Evet 1,5 tona yakın ama 1.6 Turbo Active Select Sports Tourer versiyonu (1475 Kilo) ;) Golf 1.4 TSI 122 olan versiyonun 1290 kilo yani sizin araçtan 28 kilo daha hafif olduğu ama öte yandan sizin aracınızdan yaklaşık 22 santim daha kısa olduğu düşünülünce sizinkine benzer bir bakış açısıyla acaba Astra fos mu diye düşünüyor insan. 22 santim daha uzun, yalnızca 28 kilo fark var.

    0-100 için teknik verilerde 1.4 140 Manuel için 9.9 verilmiş, 9 oldukça iddialı olmuş sanki.

    Aracınız güzel ona kimsenin itirazı yok ama abartmasak daha iyi olacak sanki.

    Saygılar.



    1.3 dizel için de teknik verilerde azami hız 176 gözüküyor ama ben dahil diğer kullanıcılar 200 ü gördük.
    1.3 kullanıcıları forumundan takip edebilirsiniz.
    Teknik verilere takılmamak lazım.


    Ben şu ana kadar okuduğum testlerde de 9,7 den daha az yazan görmedim. Ayrıca bir araç için konu performans ise 0-100 ve ara hızlanmalar daha önemlidir. Ve şunu söylemeliyim eğer testlere göre konuşacaksak bu tür verilerde 140lık Astra; Golf 1.4 TSI 122, Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet 120 gibi kendisinden daha güçsüz rakipleri ile aynı seviyelerde. Ağırlığından mı dersiniz, şanzımanından mı, yoksa tüketim ve emisyondan mı dersiniz bilemem ama durum böyle. Dediğim gibi Astra sevdiğim araçlardan ama bazı gerçekleri de kabul etmek gerekiyor.

    Saygılar.




  • gidiyor ama yakıyor da..!
  • astra j yi görünce bende gerçekten dönüp bakıyorum..hoşuma gidiyor..bundan önceki arabam focus II TDCİ collection HB di..aracın performansı ve yakıtı beni çok tatmin ediyordu..orjinal 109 hp'ydi..fakat ben chip tuning yaparak 130 hp lere çıkardım..1 yıl da öyle kullandım..yakıtta bir şey farketmedi ama performans arttı..agresif kullanımda 7.5 gördüm..sonra tekrar 6.1 kadar düştüm.. aracımı sattım, çünkü yolda giderken kabin gürültüsü olur olmadık yerlerde tıkırtılar çok canımı sıkıyordu..bende bir ses geldimi hemen kulağımı oraya veriyorum..müzik sistemi iyi olduğu için ordan yırtıyordum..ama ben daha sessiz, kabin gürültüsü olmayan, motor sesi duyulmayan bir araç istiyorum..ASTRA J ile ilgileniyorum..o yüzdem sorularımı cevaplarsanız sevirim..

    uzun yolda en fazla 140-160 la giderim..bu hızlarda arabanın tepkisi nasıl..(motor, rüzgar, kabin ses ve uğultu olarak)
    sehir içinde 60-100 km hızlardaki tepkisi nasıl..(bozuk yollarda verdiği tepki, kabin ve motor sesi)
    yılda 20000 km ya yaparım ya yapmam..sizce, tercihim benzinli mi? olmalı yoksa yine disel mi?..
    focusun HB olmasına rağmen bagajı çok iyiydi..astranın ki nasıl..(bagaj biraz gerekli benim için..)

    en çok kafama takılanlar bunlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tango123 -- 2 Ağustos 2011; 12:48:39 >




  • Merhabalar,
    Yaklasik 2 aydir Astra 1.4T ActiveSelect Cosmo kullanan ve almadan once forumlari, ozellikle bu konu basligini okuyan biri olarak izlenimlerimi yazmak istedim.
    Oncelikle Arabayi haftaici esim (Maltepe - Kavacik arasi ve gun ici istanbul trafigi) kullaniyor hafta sonlari ancak ben kullanabiliyorum. Sabahlari tam kopru trafiginde dur-kalk ile ilerleyip aksam da kozyatagi maltepe arasi yogun trafikte kullanilan bu aracin su anki ortalama yakit tuketimi 8.2 litre.
    Ayni ortalamayi onceki arabamiz 1.3 950kg mitsubishi colt 7.6 ile tamamliyordu. Dolayisi ile duzgun kullaniyorsaniz bu arac hic fazla yakmiyor. Benim kullandigim 1.6 Jetta daha sakin yollarda kullanmama ragmen 9.5 civari.
    ancak ilk aldigimda Astra kapiyi 11.5 litreden acmisti. 3. depoda kivama geldi.
    Ben kullanirken basinca ne guzel gidiyo bu, bakiim ilerideki viraja kadar 100e cikabilecek miyim derken 10 litre ortalamaya cikiyor. Yani is tamamen kullanim tarzinizda. Esim gibi duzgun kullanirsaniz kopru trafigi dahil bir istanbul sehirici tuketimi 8.2 olabiliyor.
    Arabanin kullanim dinamiklerine gelince, FlexiRide (Sport -Tour - Normal surus modlari) ozelligini Turkiye'ye getirmedikleri icin aracin daha cok konfora yonelik bir kullanim tarzi var. sportif kullanmak icin (otomatik vites icin gecerli) gaz pedalina hizli basmak ve toplam pedal mesafesinin yarisini gecmek gerekiyor. yani gaza yuklendiniz mi arac cosuyor. Vites gecisleri cok sessiz ve sarsintisiz. Zamanlamasi da super.
    Yol konforu (yol-ruzgar sesi sarsinti) ust duzeyde tutulmus. diger arabalar ile 60 ile donemedigim virajlara 80 ile girdigimi farkedince yol tutusunun da iyi oldugunu anladim. kullandigim diger arabalara gore daha guvenli hissediyorsunuz ve bu da bazen gereksiz hiz yapmaniza neden oluyor.
    Jettanin aliskanligi ile kullandigimda 140 - 150 ile gitmem gerekirken kendimi bir anda 180-200 ile giderken bulabiliyorum.

    Ayrica arabada akilli ozellikler var. her anahtara ozel ayar yapabiliyorsunuz. Boylece benim radyo kanallarim ile esimin radyo kanallari farkli olabiliyor. Ben uzaktan kapilari actigimda farlar yanmazken esimin anahtari ile acinca farlar yaniyor. Ben otomatik klimanin yuksek hizli uflemesini istiyorum esim fan hizini dusuk tutuyor. bu tip 3-5 ayar daha ayri ayri ayarlanabiliyor.

    Cosmo pakete cikmaya deger mi derseniz bence evet. AFL den once geceleri Allah'a emanet gidiyormusuz onu anladim. Bambaska bir aydinlatma sozkonusu. AFL haricinde koltuklarin yari deri olmasi (ben sonradan farkettim kapi icleri de deri.) kalite hissini cok arttiriyor. Cok sukur alarm henuz calismadi. Jant ilgi alanimda degil ama arkadaslarim cok begendi. Yan aynalarin iceriden tek dokunusla kapanmasi istanbul trafiginde bir kac kez dar yerlerden gecerken cok isime yaradi. Park sensorlerini ayrica anlatacagim. bunun haricinde kayda deger bir fark yok sport paketi ile. bir de Bluetooth var ama her arabada oldugu gibi bunda da numara girmesi tam bir kabus. dolayisi ile telefondan cevirip bluetooth uzerinden konusabilirsiniz. ses kalitesi oldukca iyi her iki taraf cok net konusabiliyor.
    Park sensorlerine gelince, on ve arkanin seslerinin farkli olmasi ayirmak icin yeterli. 30cm de duz ses vermesi istanbul icin biraz fazla gibi gorunse de biraz dusununce eger o darlikta bir alana girebiliyorsaniz park sensoru olmadan da girersiniz. Park sensorunun kapatilabilmesi trafikte cok onemli acinca kopru trafiginde surekli on park sensoru otuyor. on park sensorunu, giderken acaba buradan doner mi sorusu icin kullanabilirsiniz.

    Kornasi direksiyon gobeginin alt kismindan caliniyor ve cok sert ben hic bir zaman ilk seferinde calamiyorum iyi oldu...
    Jettada nefret ettigim yagmur sensoru bu arabada cok guzel calisiyor.
    Arka koltuk abarttiklari kadar dar degil. Camlarin kucuk olmasi darlik hissi veriyordur.
    Bagajda bir suru kanca ve bagajin iki kat olmasi ayri bir rahatlik.
    On torpidosu dar. bir suru ivir zivir gozu var ama yine de insanoglu torpido dar diyebiliyor.
    Direksiyondan kontrol edebildiginiz icin muzik dinlerken orta konsola cok ihtiyaciniz olmuyor. Ses kalitesi cok iyi MP3 calmasi album, sanatci aramasi cok kolay. Taktim 4GB usb gayet rahatim.

    Bu forumun ilk sayfalarinda bulunan o talihsiz yaziya sakin aldanmayin. Araba nedir bilmeyen birinin yazdigi deli sacmasi seyler..... Benim de kafami cok karistirmisti. Insani forumlardan sogutuyor.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tango123

    astra j yi görünce bende gerçekten dönüp bakıyorum..hoşuma gidiyor..bundan önceki arabam focus II TDCİ collection HB di..aracın performansı ve yakıtı beni çok tatmin ediyordu..orjinal 109 hp'ydi..fakat ben chip tuning yaparak 130 hp lere çıkardım..1 yıl da öyle kullandım..yakıtta bir şey farketmedi ama performans arttı..agresif kullanımda 7.5 gördüm..sonra tekrar 6.1 kadar düştüm.. aracımı sattım, çünkü yolda giderken kabin gürültüsü olur olmadık yerlerde tıkırtılar çok canımı sıkıyordu..bende bir ses geldimi hemen kulağımı oraya veriyorum..müzik sistemi iyi olduğu için ordan yırtıyordum..ama ben daha sessiz, kabin gürültüsü olmayan, motor sesi duyulmayan bir araç istiyorum..ASTRA J ile ilgileniyorum..o yüzdem sorularımı cevaplarsanız sevirim..

    uzun yolda en fazla 140-160 la giderim..bu hızlarda arabanın tepkisi nasıl..(motor, rüzgar, kabin ses ve uğultu olarak)
    sehir içinde 60-100 km hızlardaki tepkisi nasıl..(bozuk yollarda verdiği tepki, kabin ve motor sesi)
    yılda 20000 km ya yaparım ya yapmam..sizce, tercihim benzinli mi? olmalı yoksa yine disel mi?..
    focusun HB olmasına rağmen bagajı çok iyiydi..astranın ki nasıl..(bagaj biraz gerekli benim için..)

    en çok kafama takılanlar bunlar..



    Selam Tango123;

    2011 Astra 1.4T aracımdan önce Tango Kırmızı Focus Tdci Hb aracım vardı ve o da modifiye ile 130Hp ye çıkarılmıştı, buna göre sanırım sorularına en ideal cevaplar bende :)

    Focus uma "Tango" diyordum, aracı çok sevsem de yeni kasasının çıkmasıyla demode olması, sakin gezintilerde konfor sıkıntısı oluşturması ve öylesine test ettiğim Astra yı çok beğenmemden dolayı satıp Astra almıştım, iki araç arasındaki en dikkat çeken fark Astra nın size daha özel hissettirmesi; yani Focus vb kullanırken aynı sınıfla yenilemeyi düşünüyorsunuz ancak Astra J den sonra rakip bir modelle yenilemekten ziyade premium modeller çekici geliyor çünkü iki araç arasında hatrı sayılır bir kalite, işçilik ve konfor farkı var.

    1- Astra nın performansı modlu Focus tan özellikle 140km den sonra net şekilde daha iyi; araç ş.içi kullanımda biraz daha sakin bir kullanım sunsa da uzun düzlüklerdeki 140 ve üzeri hızlarda daha iştahlı bir hızlanma performansı sunuyor, bu hızlarda motordan düşük ama güzel bir homurtu geliyor, rüzgar sesi daha az özellikle yol sesi net şekilde daha az.
    Focus un sağına soluna, kapı fitillerine uygulama yaparak rüzgar ve yol sesini azaltmaya çalışıyordum Astra da butür iyileştirmelere ihtiyaç duymuyorsunuz ama özellikle rüzgara karşı giderken biraz daha iyi olabileceğini de düşündürüyor bazen.

    2- Bu hızlarda gaz pedalına Focus tan daha hızlı tepki veriyor, buda aracın benzinli olmasının avantajlarından biri. Bozuk yollarda amortisör sertliği biraz daha yumuşak ancak esas fark kabine yansıyan titreşimlerde, bu titreşimler neredeyse tamamen filtrelenmiş; araç çukur ve kasislerde farklı olmaktan çok ince titreşimlerde Focus tan hayli iyi, düşük viteslerde motor sesi Focus tan çok daha az; dizel Focus la 1 - 2 ve 3. viteslerde sabit hızla gitmek rahatsız edebilirken Astra ile 2. viteste 60km hızda bile belirgin bir motor sesi duyulmuyor.

    3- Yılda 20.000km çok az değil ancak nasıl bir trafik ortamında yaptığınıza göre işin rengi değişebilir, Focus la ortalama tüketimim 5.5 - 6 litreyken rekorum 3.4litreydi, Astra ile ortalamam 6.5 - 7.5 iken şimdilik rekorum 5.0litre / 100km. Uzun yolda dizelle arasındaki farkı gerçekten azaltsa da ş.içinde dizelin verdiği ekonomi potansiyeline ciddi şekilde kada tutamıyor, gücüne göre tüketim az diyebiliyorsunuz sadece. Bayramda Ankara dayken ş.içi tüketimim trafiğe göre 6.8 ile 8.3l/100km arası değişiyordu.


    Eğer dizel düşünecekseniz Astra nın ekonomik olsa da 95Hp lik motoru modifiye edilmeden size yetersiz gelecektir, yeni Focus III tasarımını vb beğeniyorsanız konfor konusunda Astra ya çok yakın özellikler sunuyor, onu da düşünebilirsiniz.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.