< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
Yeni Peugeot 2008 EAT6 Tam Otomatik - Nasıl Bilirsiniz ALINABİLİRMİ ? (2. sayfa)
-
-
1.2 Puretech EAT6 daha mantıklı. -
quote:
Orijinalden alıntı: BekirTemel
allure alma imkanınız varsa onu alımaya çalışın, tam otomatik ve hdı motor üzmeyecektir.
Dizel versiyonlarda tam otomatik olan EAT6 sunulmuyor, yarı otomatik ETG6 var. EAT ve ETG birbirine çok benziyor .
Ben alıcısı olsam az km yaptığımdan dolayı 1.2T 110bg EAT6 yı seçerdim.
Gerçi benzinli ile dizel arasındaki fark 2.000TL .
Burada ki hesap kullanıcının yaptığı km ile alakalı bir seçime dönüşüyor.
-
Ayıp etmişler, mayajsız kasa 2008i satarken memnun olup olmama konusunda kararsız olduğum yöndü yarı otomatikliği idi, 3008 mükemmel oldu 2008 makyajı ile getirmişlerdir diye düşünüyordum bluehdı yalnızca geldi galiba, yazık olmuş oysa 90 bin liraya satıyorlar 208 muamelesi yapıyorlar. Eyvallah hocam.
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Panthér
quote:
Orijinalden alıntı: BekirTemel
allure alma imkanınız varsa onu alımaya çalışın, tam otomatik ve hdı motor üzmeyecektir.
Dizel versiyonlarda tam otomatik olan EAT6 sunulmuyor, yarı otomatik ETG6 var. EAT ve ETG birbirine çok benziyor .
Ben alıcısı olsam az km yaptığımdan dolayı 1.2T 110bg EAT6 yı seçerdim.
Gerçi benzinli ile dizel arasındaki fark 2.000TL .
Burada ki hesap kullanıcının yaptığı km ile alakalı bir seçime dönüşüyor.
Birbirine benziyor gözüksede tamamen farklı üretim eat japon aisin firmasının üretimi etg pug mühendislerinin üretimi diye biliyorum aşırı sorunlu pejonun Türkiyede tü kaka olmasının en büyük sebeblerinden birisidir etg. kesinlikle önermem eat6 ise o kadar sorunsuz ve başarılı ki bildiğin(bmw zf) o da japon aisin üretimidir.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Dukkha
quote:
Orijinalden alıntı: Panthér
quote:
Orijinalden alıntı: BekirTemel
allure alma imkanınız varsa onu alımaya çalışın, tam otomatik ve hdı motor üzmeyecektir.
Dizel versiyonlarda tam otomatik olan EAT6 sunulmuyor, yarı otomatik ETG6 var. EAT ve ETG birbirine çok benziyor .
Ben alıcısı olsam az km yaptığımdan dolayı 1.2T 110bg EAT6 yı seçerdim.
Gerçi benzinli ile dizel arasındaki fark 2.000TL .
Burada ki hesap kullanıcının yaptığı km ile alakalı bir seçime dönüşüyor.
Birbirine benziyor gözüksede tamamen farklı üretim eat japon aisin firmasının üretimi etg pug mühendislerinin üretimi diye biliyorum aşırı sorunlu pejonun Türkiyede tü kaka olmasının en büyük sebeblerinden birisidir etg. kesinlikle önermem eat6 ise o kadar sorunsuz ve başarılı ki bildiğin(bmw zf) o da japon aisin üretimidir.
Ben farkları biliyorum, konuya ve isimlere uzak olan isimlerin benzerliğinden dolayı karıştırabiliyor.
Şu an ETG6 versiyonlu araç kullanıyorum, daha önce de EAT6 aracım vardı.
Kullanmayan ve bilmeyen DSG > ZF diyor ama tamamen yanılıyorlar, bana göre ...>...>EAT6>ZF diye sıralarım.
-
quote:
Orijinalden alıntı: BekirTemel
Ayıp etmişler, mayajsız kasa 2008i satarken memnun olup olmama konusunda kararsız olduğum yöndü yarı otomatikliği idi, 3008 mükemmel oldu 2008 makyajı ile getirmişlerdir diye düşünüyordum bluehdı yalnızca geldi galiba, yazık olmuş oysa 90 bin liraya satıyorlar 208 muamelesi yapıyorlar. Eyvallah hocam.
Ellerinde AET6 varken hala yarı otomatikte ısrarcı olmaları, tamamen hata zaten. Bırakmaları lazım artık.
Mesela; yeni C3'e EAT6 tam otomatik koydular ama motor eski 1.6 atmosferik. Test'e çıktım, Vallahi üzüldüm. 1.2 110bg AET6 varken 1.6 atmosferik nedir??
Mesela bu saçmalığı Opel de yaptı. 1.0T Astra yerine 1.4 atmosferik getirmeye başladılar. Saçmalık ötesi.
(ama bu 1.0T Astra'nın satışının düşük olması ve kaldırılması hep satış temsilcilerinin yüzünden, 1.0 sormaya gitmiştim "Abi napacan 1.4T varken 1.0T'yi ?" diye söze başladı. Demekki her gelene elindeki 1.4T yi satmaya çabalıyor, haliyle satışı olmayan ve düşük olan aracı Türkiye'ye getirmekten vazgeçtiler. Sonra çözüm; eski 1.4 atmosferik motoru yeni kasaya koy yolla? Oysa 1.0T Astra için gayet iyiydi, hem fitay hemde yakıt olarak daha makul durumdaydı)
-
quote:
Orijinalden alıntı: Panthér
quote:
Orijinalden alıntı: Dukkha
quote:
Orijinalden alıntı: Panthér
quote:
Orijinalden alıntı: BekirTemel
allure alma imkanınız varsa onu alımaya çalışın, tam otomatik ve hdı motor üzmeyecektir.
Dizel versiyonlarda tam otomatik olan EAT6 sunulmuyor, yarı otomatik ETG6 var. EAT ve ETG birbirine çok benziyor .
Ben alıcısı olsam az km yaptığımdan dolayı 1.2T 110bg EAT6 yı seçerdim.
Gerçi benzinli ile dizel arasındaki fark 2.000TL .
Burada ki hesap kullanıcının yaptığı km ile alakalı bir seçime dönüşüyor.
Birbirine benziyor gözüksede tamamen farklı üretim eat japon aisin firmasının üretimi etg pug mühendislerinin üretimi diye biliyorum aşırı sorunlu pejonun Türkiyede tü kaka olmasının en büyük sebeblerinden birisidir etg. kesinlikle önermem eat6 ise o kadar sorunsuz ve başarılı ki bildiğin(bmw zf) o da japon aisin üretimidir.
Ben farkları biliyorum, konuya ve isimlere uzak olan isimlerin benzerliğinden dolayı karıştırabiliyor.
Şu an ETG6 versiyonlu araç kullanıyorum, daha önce de EAT6 aracım vardı.
Kullanmayan ve bilmeyen DSG > ZF diyor ama tamamen yanılıyorlar, bana göre ...>...>EAT6>ZF diye sıralarım.
Tamamdır,size katılıyorum şuan iki mükemmel var var EAT6>ZF
-
quote:
Orijinalden alıntı: Panthér
quote:
Orijinalden alıntı: BekirTemel
Ayıp etmişler, mayajsız kasa 2008i satarken memnun olup olmama konusunda kararsız olduğum yöndü yarı otomatikliği idi, 3008 mükemmel oldu 2008 makyajı ile getirmişlerdir diye düşünüyordum bluehdı yalnızca geldi galiba, yazık olmuş oysa 90 bin liraya satıyorlar 208 muamelesi yapıyorlar. Eyvallah hocam.
Ellerinde AET6 varken hala yarı otomatikte ısrarcı olmaları, tamamen hata zaten. Bırakmaları lazım artık.
Mesela; yeni C3'e EAT6 tam otomatik koydular ama motor eski 1.6 atmosferik. Test'e çıktım, Vallahi üzüldüm. 1.2 110bg AET6 varken 1.6 atmosferik nedir??
Mesela bu saçmalığı Opel de yaptı. 1.0T Astra yerine 1.4 atmosferik getirmeye başladılar. Saçmalık ötesi.
(ama bu 1.0T Astra'nın satışının düşük olması ve kaldırılması hep satış temsilcilerinin yüzünden, 1.0 sormaya gitmiştim "Abi napacan 1.4T varken 1.0T'yi ?" diye söze başladı. Demekki her gelene elindeki 1.4T yi satmaya çabalıyor, haliyle satışı olmayan ve düşük olan aracı Türkiye'ye getirmekten vazgeçtiler. Sonra çözüm; eski 1.4 atmosferik motoru yeni kasaya koy yolla? Oysa 1.0T Astra için gayet iyiydi, hem fitay hemde yakıt olarak daha makul durumdaydı)
Demek ki bir yerden kısıp bir yeri düzeltme politikası izliyor psa, c3 örneği kafada bir çok şeyi oturtuyor aslında. 2008 de de bluehdı geldi tm otomatik yok.
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
-
ben de merak ediyorum gerçi sene neredeyse 2020 olacak ama kullanan birinin görüşlerinizi merak ediyorum bilen binen varsa paylaşırsa sevinirim bu aracı alma gibi niyetim var dizel 2017-2019 arası -
Merhaba Arkadaşlar.
Aralık ayı başında aracı aldım. Sıfır için en son 150.000 TL olur dediler ve araçta yoktu. Kırmızı renk için 20-25 gün sonra dediler. Sonra ikinci elde 13.000 km de nisan ayında trafiğe çıkmış hatasız bir araç vardı. 136.000 TL ye kadar düşürdük ve aldık.
Bu aracı tercih etmemdeki en önemli faktör EAT6 tam otomatik tork konvertörlü şanzımana sahip olmasıydı.
Çift kavrama denilen DSG,EDC,DCT,Power Shift gibi şanzımanlar trafikte kullanıma uygun değiller. Trafikte kullanıldığında ısınma sorunları oluyor ve aracı sağa çekip soğutmanız gerekiyor.
EAT6 şanzıman 400 ms vites geçiş hızı sunuyor ki, bu çift kavramalardan 100 ms daha yavaş ama kesinlikle hissedebileceğiniz bir durum değil.
Dezavantaj olarak, ilk kalkış anında gaza sert basıp hızlı kalkış yapmak istediğinizde mekanik bir kavrama olmamasından dolayı 1-2 saniyelik bir yavaşlık oluyor ama sonrasında araç çok iyi hızlanıyor ve hızlanırken hiçbir şekilde vites geçişlerini hissettirmiyor.
Start-stop güzel çalışıyor. İstersen iptal edebiliyorsun.
Cam tavan açılmıyor ama araca güzel bir hava katıyor.
Çift taraflı dijital klima da sade ve basit kullanımı ile güzel tasarlanmış.
Geri görüş kamerası da gece görüşü olarak iyi midir diye endişelerim vardı ama gece bile çok net ve güzel bir görüntüsü var.
Dokunmatik ekran torpidoya gömülmediği için biraz kaba duruyor ama kapasitif ekran kullanıldığı için ekran hissiyatı cep telefonu kalitesinde. Telefon eşleştirme ve telefon görüşmesi yapma konusunda da gayet başarılı.
Navigasyon ve sesli komut ile mesaj gönderme özellikleri çalışmıyor. Aktif edilmesi mi gerekiyor. Yoksa Allure pakette sunulmayıp GT-Line da mı sunuluyor bilmiyorum. Aracı bakıma götürünce servise bu konuyu da soracağım.
İki depo yakıt bitirdim. Fabrika verisi olan şehir içi 100 km / 4.4 lt seviyesine ulaşmak trafik olduğu sürece hayal.
İlk depoda 100 km / 6,5 lt
İkinci depoda daha 100 km yol yaptım ve ortalama tüketim 4,8 seviyesinde. Dün fulledim ve çok trafiğe girmedim. O yüzden şimdilik düşük.
Uzun yola daha gitmedim. Bu sebeple hız sabitleyici ve hız limitleyici kullanmadım. Bu sebeple nasıl çalıştıkları ile ilgili bir şey yazmadım. Ayrıca uzun yol tüketimi ile ilgili de 100 km / 3,7 lt tüketim sunuyor. Bunu da test edip öyle bilgi vereceğim.
Genel olarak araçtan memnunuz. Umarım memnun kalmaya devam ederiz.
Selamlar, Saygılar
-
quote:
Orijinalden alıntı: atade28
Merhaba Arkadaşlar.
Aralık ayı başında aracı aldım. Sıfır için en son 150.000 TL olur dediler ve araçta yoktu. Kırmızı renk için 20-25 gün sonra dediler. Sonra ikinci elde 13.000 km de nisan ayında trafiğe çıkmış hatasız bir araç vardı. 136.000 TL ye kadar düşürdük ve aldık.
Bu aracı tercih etmemdeki en önemli faktör EAT6 tam otomatik tork konvertörlü şanzımana sahip olmasıydı.
Çift kavrama denilen DSG,EDC,DCT,Power Shift gibi şanzımanlar trafikte kullanıma uygun değiller. Trafikte kullanıldığında ısınma sorunları oluyor ve aracı sağa çekip soğutmanız gerekiyor.
EAT6 şanzıman 400 ms vites geçiş hızı sunuyor ki, bu çift kavramalardan 100 ms daha yavaş ama kesinlikle hissedebileceğiniz bir durum değil.
Dezavantaj olarak, ilk kalkış anında gaza sert basıp hızlı kalkış yapmak istediğinizde mekanik bir kavrama olmamasından dolayı 1-2 saniyelik bir yavaşlık oluyor ama sonrasında araç çok iyi hızlanıyor ve hızlanırken hiçbir şekilde vites geçişlerini hissettirmiyor.
Start-stop güzel çalışıyor. İstersen iptal edebiliyorsun.
Cam tavan açılmıyor ama araca güzel bir hava katıyor.
Çift taraflı dijital klima da sade ve basit kullanımı ile güzel tasarlanmış.
Geri görüş kamerası da gece görüşü olarak iyi midir diye endişelerim vardı ama gece bile çok net ve güzel bir görüntüsü var.
Dokunmatik ekran torpidoya gömülmediği için biraz kaba duruyor ama kapasitif ekran kullanıldığı için ekran hissiyatı cep telefonu kalitesinde. Telefon eşleştirme ve telefon görüşmesi yapma konusunda da gayet başarılı.
Navigasyon ve sesli komut ile mesaj gönderme özellikleri çalışmıyor. Aktif edilmesi mi gerekiyor. Yoksa Allure pakette sunulmayıp GT-Line da mı sunuluyor bilmiyorum. Aracı bakıma götürünce servise bu konuyu da soracağım.
İki depo yakıt bitirdim. Fabrika verisi olan şehir içi 100 km / 4.4 lt seviyesine ulaşmak trafik olduğu sürece hayal.
İlk depoda 100 km / 6,5 lt
İkinci depoda daha 100 km yol yaptım ve ortalama tüketim 4,8 seviyesinde. Dün fulledim ve çok trafiğe girmedim. O yüzden şimdilik düşük.
Uzun yola daha gitmedim. Bu sebeple hız sabitleyici ve hız limitleyici kullanmadım. Bu sebeple nasıl çalıştıkları ile ilgili bir şey yazmadım. Ayrıca uzun yol tüketimi ile ilgili de 100 km / 3,7 lt tüketim sunuyor. Bunu da test edip öyle bilgi vereceğim.
Genel olarak araçtan memnunuz. Umarım memnun kalmaya devam ederiz.
Selamlar, SaygılarHocam merhaba, buradaki yazınız sonrasında araçla ilgili bir sıkıntı yaşadınız mı, malum 1.2 puretech motorlarda sorunlar vardı ama 2017 ve sonrası modellerde yazılım, buji ve sanırım yağ değişimi ile bunlar çözüldü diyenler var forumlarda, bu aracı almak istiyorum ama motorundan çekiniyorum, millet kol dayaması yok diye takmış kafaya, oysa araçta başka herşey var gibi !
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Selamlar.
Ben de 1.2 puretech alacaktım ama piyasada çok olmadığı için araç bulamadım, mecbur dizel aldım.
2019 model Peugeot 2008 Allure aldım. EAT6 tork konvertörlü tam otomatik.
2016-2018 dizellerde 1.6 HDI motorlar birlikte sunulan robotize şanzıman, 2019 model de 1.5 BlueHDI motor ve EAT6 tork konvertörlü tam otomatik vitesle sunuluyordu.
Yani hem dizel, şehir içi yakıt tüketimi 6 litreyi aşmayan, hem tam otomatik vitesli at D ye unut bir araç olarak çok memnunum.
Bütçeniz nedir bilmiyorum ama kullandığım aracı tavsiye ederim.
Daha düşük model düşünürseniz, dizellerde EAT6 olmadığı için 1.2 puretech bakmanız gerekecek.
Ben eğer 1.2 puretech bir araç bulsaydım alacaktım fakat temiz araç bulamadım. Bayi de getirmemiz 1 ayı bulur, belki de geçebilir dedi. Dizel denk gelince biraz bütçemi arttırıp dizel aldım ama motor sesi hariç araçtan çok memnunum.
Peugeot forumlarına bir bakın. Orada 1.2 pureteceh motoru kullanan birileri illaki vardır. Ben çok sorunlu bir motor olduğunu düşünmüyorum.
Bayiye soruduğumda, ''niye hep dizel var. Benzinli motor niye getirmediniz '' dediğimde bana, Türk kullanıcısı dizeli talep ediyor, benzinli getirdik satamadık. Bu sebeple hep dizel getiriyoruz artık. Benzinli istiyorsanız siparişle getiririz demişti.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atade28 -- 4 Haziran 2021; 7:58:9 >
-
Cevabınız için teşekkür ederim, eşimin önce çocukları okula bırakabilmesi sonrasında kendi okuluna gidebilmesi için bir araç bakıyoruz. Ev ile kendi okulu arasında 950m, çocukların okulu arasında ise 3 km mesafe var. Pazar alışveriş vs. de 1-2 km'lik yine kısa mesafelerde olduğu için benzinli araç almanın daha doğru olacağını düşünüyorum. Dizeli kısa mesafelerde kullanmak dpf filtresinin kısa sürede dolmasına yol açıyormuş diye öğrendim, bir de alabilirsek en az 5 yıl kullanmak istiyoruz, 5 yıl sonrasında hibrit yada elektrikli araçlar daha da yaygınlaşacak gibi görünüyor, bu nedenle az yakan seçeneklere bakıyorum, 1.2 puretech aklıma yatmıştı ama 2017 sonrası sorunları ne kadar giderildi onu araştırıyorum ama dediğiniz gibi ilanda sizinkinin benzinlisi 2017-2019 arasında 2 araç çıkarken dizel 164 adet çıkıyor, sanırım başka bir araç bakmam gerekecek
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X