Şimdi Ara

Yeni Sevgilimi Aldım Salona Koyuverdim! Btwin FC5 (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
2
Favori
2.652
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • ptahba kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Sopadan başlayarak cevaplayalım. Bir kask için en güvenilir test, doğal olarak normal sürüş şartlarında yapılan olmalıdır. Ancak benim bildiğim kadarıyla bu ekipman için NCAP gibi bir sertifikasyon derecelendirmesi mevcut değil. Bu nedenle kask alırken çevremizden, forumlardan ve kullanıcı yorumlarından faydalanmak durumunda kalıyoruz. Esasen kask denilen şeyin içinde bulunan darbe emici doku tümüyle PU yani Poliüretan malzemeden üretilir.

    Yüzlerce farklı türü bulunan bu malzemenin hangi türünün kullanıldığı üretici firmanın ticari sırrı olabileceğinden bu konuda bilgi bulmak zor. Lakin farklı markaların farklı dizaynları çeşitli ağırlık, havalandırma, ergonomi ve aerodinamik gibi parametreler sunar. Bunların birçoğu benzer malzemelerin kullanıldığı ancak tasarımın değiştiği ürünler olduğu için fiyat farkı daha ziyade teknoloji ve dizayndan oluşur. Buraya kadar 1:2 gibi bir fark anlaşılabilir. Ancak 6-8 EU/kg fiyatı olan bir PU malzemeden 200-300 gr ağırlıkta üretilen bir kaskı da bana 300 TL'ye (~110 EU) satamazlar, kusura bakmasınlar.

    Karbon-fiber özelinde kompozit malzemeler hakkında ülkemizde yeterli teknik donanıma sahip personel sayısı iki elin parmakları kadar malesef. Bu konuda en ciddi çalışmayı da yaklaşık 10 senelik müşterim olan Yonca-Onuk A.Ş. ve TSK'nın sertifikalı sağlayıcısı TUSAŞ/TEİ yapmakta. Bunlar haricinde otomotiv sektöründen çok sayıda firma da taşıt türü kompozit uygulaması yapıyor. Bisiklet konusuna dönersek malesef bu konuda da yurtdışına bağımlı haldeyiz. Yerli üretici dediğimiz firmalar tarafından pazarlanan karbon-fiber kadrolara sahip modeller mevcut, ancak kadronun teknolojik verileri hakkında kendilerinin de bilgi sahibi olduğunu sanmıyorum. Karbon fiber malzeme örümlü (ekose kumaş gibi) veya düz lifler halinde uygulanıyor. Bunun nedeni ise farklı noktalardan gelecek yüklere karşı örümlü ve düz lifli uygulamanın farklı dayanımlar sergilemesidir. Mühendislikte dayanım hesabı uygulanacak kuvvetin geliş doğrultusuna göre yapıldığı için en optimum ağırlık/maliyet - dayanım dengesini yakalamak bu sayede mümkün oluyor. Örüm kalınlıkları olarak 1K - 3K - 5K - 12K gibi ölçüler görebilirsiniz. Bu örgü sıklığını ifade eder. Daha sık örgü çelik halatlarda olduğu gibi daha büyük doğrusal yük dayanımı, karşılığında ise daha fazla ağırlık getirir. Gelcoat denilen reçine malzemesi ise genellikle firmalar tarafından sır olarak tutulur.

    Sahip olduğunuz karbon kadronun temel teknolojik özelliklerini belki üzerindeki kodlardan öğrenebilirsiniz, ancak çoğu durumda firmalar bu detayları belirtmezler. Yakından inceleme şansım olmasa da, görünen kadarıyla bisikletinizin oldukça başarılı bir kadrosu var. Zaten bir firma ürettiği kadroya ömür boyu garanti verebiliyorsa bunu üretim tekniğine duyduğu güvene dayanarak verebilir. B'Twin konusunda en ufak bir sıkıntı yaşayacağınızı sanmam. Karbon kadronun kullanımında dikkat edilmesi gereken en önemli nokta esneme yapmaması için üretildiğidir. Yani elinize anahtarı alıp Allah ne verdiyse sıkarsanız kadroya zarar verme ihtimaliniz yüksek. Bunun için tork göstergeli lokma tipi anahtar edinmenizi öneririm. Bir diğer nokta ise çizilme ve kimyasal direnç konusu. Karbon-fiber yüzey sertliği konusunda 7005 T6 alüminyumun çok üzerinde olmasına rağmen zımpara, duvar gibi silis kumu barındıran aşındırıcı etkenlerden zarar görebilir. Kuvvetli kimyasal temizlik malzemelerini zaten boyalı yüzeylere uygulamıyoruz, ancak karbon fiberin dışındaki kaplamaya hiç uygulamamak gerekir. Boyatma ihtiyacı olursa epoxy bir astar üzerine istenilen boya atılarak kullanılır. Diğer konularda soru olursa cevaplayabilirim.




  • sadettinz S kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için teşekkürler. Bendeki kaskı çok iyi bir fiyata yurtdışında iken almıştım ancak şimdi kalbimde Bell Alchera kask var, çok değişik bir görüntüsü var ve havalandırması çok iyi, 294 gr. gibi bir ağırlığı var, bakalım bir arkadaşım kaskımı çok beğendiğinden epey iyi bir teklifte bulundu, düşünme aşamasındayım. Sonuçta kaza geçirirsem kaskı atıp yenisini almam gerekecek.

    BtWin karbon kadrosuna ömür boyu değil 5 sene garanti veriyor bu arada belirtmek isterim ama Dechatlon yönünden sıkıntı yaşamayacağımı biliyorum artık. Diğer konuda ise anahtarla kadro/parça birleşim yerlerini sıkmamam konusunda uyarıyorsunuz sanırım (örneğin fren sistemini kadroya bağlamak gibi). Çizilme hususunda çok titiz bir insanımdır, City Fun bisikletimi görseniz anlardınız sanıyorum her bindikten sonra temizlerim muhakkak (sünger+sabunlu su) şimdi aynısnı bu bisiklete de yapacağım. Sünger+ılık el yıkama sabunu (jeli) katılmış bir sabunlu su ile temizlemek sanıyorum zarar vermeyecektir ne dersiniz? Zımparaylada kadroya dalmam diye ümit ediyorum




  • ptahba kullanıcısına yanıt
    Bir de duvar askısı konusu vardı, karbon fibere dalınca onu es geçmişim. Olay şudur:

     Yeni Sevgilimi Aldım Salona Koyuverdim! Btwin FC5

    Bana göre şimdiye kadar gördüğüm tüm bisiklet raflarının hepsini cebinden çıkarır. Bir marangoz arkadaşımla konuşup bunu yaptırıyorum şu anda. Siz de uğraşmak isterseniz şurada planları var : link

    Bu da yapım videosu :





  • sadettinz S kullanıcısına yanıt
    çok iyiymiş gerçekten ancak ben gördüğünüz gibi duvara asıverdim bisikleti. Yalnız bu çok hoşuma gitti, eve zaten bir dolap yapılacak haftaya, marangoza gösteriyim bakiyim ne diyor. Siz kaça yaptırıyorsunuz bana özelden yazarmısınız size zahmet.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.