Şimdi Ara

Yeni Toyota Corolla için BRC mi LANDİRENZO'mu daha uyumlu (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
3
Favori
30.634
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • brc nin sitesinde sequent plug & drive kitinde, FLY SF ECU var diyor:

    2a.com.tr

    aşağıdaki linktede FLY SF ECU için EOBD uyumlu, KWP2000 ve CAN protocılü ile haberleşebilir demiş

    BRC

    Hatta şurdada bir başka LPG bayii sanırım, EOBD, LFT ve SFT ye göre haritayı düzenliyor diyor

    hocaogullari otogaz

    Hatta bendeki bir BRC Plug and Drive kullanım klavuzu dosyasında, ince ayar bölümüne, yavaş düzeltici % (sft %) ve hızlı düzeltici % (LFT %) gibi bölümler görüyorum programda..

    yoksa BRC de şu gereksiz denen OBD özelliği varmı acaba?? :)

    var olan bu güzel özellik kullanılmıyor olabilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murataycicek -- 5 Ocak 2015; 22:09:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murataycicek

    brc nin sitesinde sequent plug & drive kitinde, FLY SF ECU var diyor:

    2a.com.tr

    aşağıdaki linktede FLY SF ECU için EOBD uyumlu, KWP2000 ve CAN protocılü ile haberleşebilir demiş

    BRC

    Hatta şurdada bir başka LPG bayii sanırım, EOBD, LFT ve SFT ye göre haritayı düzenliyor diyor

    hocaogullari otogaz

    Hatta bendeki bir BRC Plug and Drive kullanım klavuzu dosyasında, ince ayar bölümüne, yavaş düzeltici % (sft %) ve hızlı düzeltici % (LFT %) gibi bölümler görüyorum programda..

    yoksa BRC de şu gereksiz denen OBD özelliği varmı acaba?? :)

    var olan bu güzel özellik kullanılmıyor olabilir mi?



    BRC Plug&Drive sistemimizde SFT ve LFT değerini veri olarak görürsünüz, kalibrasyona müdahalede bulunmaz, sadece sistemi programlayan kişiye Bilgisayarımızdaki Plug&drive programımızda veri gösterir. Bu bağlantıyı yapmazsanız ne olur, bağlarsınız aracın Eobd sistemine diagnoz cihazınızı, programınızı yine yaparsınız.

    Piyasadaki lpg kitlerinin çoğunda Obd özelliği sadece aracın "motor ikaz lambasına" müdahalede bulunarak eğer yanıyorsa söndürmekten ibaret. Bu , ağrıyan dişiniz için doktora gidip tedavi olmak yerine ağrı kesici içip kendinizi kandırmanız gibidir.

    Bir husus daha var, yeni nesil çoğu araçta Can-Bus haberleşme sistemi mevcut, araç sistemleri arasındaki tüm haberleşmesini bu sayede yürütmekte. OBD bağlantısına yapacağınız her ekstra bağlantı CAN-BUS sistemine ilave yük bindirmekte ve haberleşmeyi yavaşlatmaktadır. ayrıca Can- Bus sistemine yapacağınız bağlantıda mesaj önceliğine sahip olduğunuz için ( sürekli komut gönderilmesi nedeniyle ) daha önemli mesaj göndermesi gereken bir ünitenin ( Örnek: Airbag ) göndereceği mesajın da önüne geçerek hem yolcuyu hem de aracı belki tehlikeye atmış olursunuz. Ayrıca Can-Bus'a göndereceğiniz bir mesaj tüm ünitelere iletileceğinden sistemde sürekli bir yavaşlığa sebep olursunuz.




  • Kalibrasyonda veya surekli carpan duzeltmede kulanillsaydi guzel olurdu..

    Ama plug&drive yazilimina bakinca rolantide ve yukte diye iki kutucuk var sadece. Devir ve enjeksiyon suresini tablo olarak gorup degistirme olanagi yok.

    Gazi farkli acida bastiginda ornegin ceyrek gaz veya yarim gaz, olusak iki ayri sft degerini kullanacak bir ayar yetenegi yok

    Obd ozelligini ariza isigi sondurme fonksiyonu ile nitelemek dogrumu? Piyasada en yaygin aeb ecular, onlarda boyle bir fonksiyon yok.

    Sistemde yavaslik olmasi airbag unitesini engellemesi, utopik degil mi bunlar?

    Surekli obd portuna elm327 takili olup, akilli telefonundan anlik veri takip eden bir dunya arac var.

    Ha lpg sistemi baglantisi ha obd porta diyagnoz cihaz takmissin, hic bir fark yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murataycicek

    Kalibrasyonda veya surekli carpan duzeltmede kulanillsaydi guzel olurdu..

    Ama plug&drive yazilimina bakinca rolantide ve yukte diye iki kutucuk var sadece. Devir ve enjeksiyon suresini tablo olarak gorup degistirme olanagi yok.

    Gazi farkli acida bastiginda ornegin ceyrek gaz veya yarim gaz, olusak iki ayri sft degerini kullanacak bir ayar yetenegi yok

    Obd ozelligini ariza isigi sondurme fonksiyonu ile nitelemek dogrumu? Piyasada en yaygin aeb ecular, onlarda boyle bir fonksiyon yok.

    Sistemde yavaslik olmasi airbag unitesini engellemesi, utopik degil mi bunlar?

    Surekli obd portuna elm327 takili olup, akilli telefonundan anlik veri takip eden bir dunya arac var.

    Ha lpg sistemi baglantisi ha obd porta diyagnoz cihaz takmissin, hic bir fark yok.


    Söylediğinizin tam tersine, BRC'de tablo olarak görüp değiştirme olanağımız var . Araç ister açık döngüde, ister kapalı döngüde ( sizin anlayacağınız dille Open Loop ve Closed Loop ) olsun haritada istediğimiz noktayı zenginleştirir, istediğimiz noktayı fakirleştiririz. Hatta istersek, lpg sistemimizde istediğimiz kadar yakıta avans bile veririz. BRC konusunda bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmamanızı tavsiye ederim.

    Can Bus sistemine sahip bir araçta herhangi bir obd bağlantısı genelde 1 veya 2 ünitenin ( aslında ECU'nun) devre dışı kalmasına, iletişimin kesilmesine neden olur. Bu yüzdendirki Araçların yetkili servislerinde dahi diyagnoz cihazı bağlandığında veri yolunu açabilmek için ya TCM ( şanzuman kontrol modülü) veya airbag, bazen de ABS ünitesi araç göstergesinde arıza sinyali verir. yani Can bus tarafından bilerek devre dışı bırakılır. Araç serviste diagnoz cihazı bağlı olarak hareket ettirilirse yine aynı Can Bus bu sefer sürüş için elzem olan Ecu'ları devreye alarak daha önemsiz olan Ecuların iletişimini kapatacaktır.

    Can bus veri hattında fazla iletişim noktası var ise elm327 takıp belki sorunsuz kullanabilirsiniz, ama bu dediğiniz sistemi örnek olarak 2004 model ve üstü BMW'de kesinlikle kullanamazsınız, kullanmaya kalkarsanız mutlak surette araç göstergesinde hata mesajını da görürsünüz.

    ha lpg sistemi bağlantısı , ha obd porta diagnoz demişsiniz... program bittikten sonra diagnoz cihazını araçta bırakmayıp söküp alıyoruz :)

    iyi günler dileriz,




  • Plug&drive da gizli menumu var benim

    İnce ayar menusu iki kutucuktan ibaret

    Rolanti ve yukte diye iki kutucuk, devir ve enjeksiyon suresi tablosu varmi plug&drive da

    Orda closed loop ayarlasan open loop ayarlayamazsin, o kadar basit ve yetersizki ayar menusu, bilgiyede fikrede gerek yok acikcasi..

    Sizede tavsiyem yazilanlari okuyalim.

    Ayrica dediginiz gibi ariza durumu olsa bu koca forumda illaki obd li kitli lpg kullanan vardir, birileri bu sorunu yasamis ve konu acmistir.. Var mi boyle bir konu acaba? Cok eski konulari inceleme firsatim olmadi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murataycicek

    Plug&drive da gizli menumu var benim

    İnce ayar menusu iki kutucuktan ibaret

    Rolanti ve yukte diye iki kutucuk, devir ve enjeksiyon suresi tablosu varmi plug&drive da

    Orda closed loop ayarlasan open loop ayarlayamazsin, o kadar basit ve yetersizki ayar menusu, bilgiyede fikrede gerek yok acikcasi..

    Sizede tavsiyem yazilanlari okuyalim.

    Ayrica dediginiz gibi ariza durumu olsa bu koca forumda illaki obd li kitli lpg kullanan vardir, birileri bu sorunu yasamis ve konu acmistir.. Var mi boyle bir konu acaba? Cok eski konulari inceleme firsatim olmadi.





    Elinizde Plug And drive programı var ise Sürüş konforu menüsünü kurcalayın. Orada bulacaksınız ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Murat Bey,
    BRC hakkında ne kadar bilginiz olduğunu bilmiyorum ama biz BRC'yi iyi biliyoruz

    Mocan arkadaşımızın dediği gibi BRC de harita mevcut lft ve sft ayarlarının hepsini yapabiliyoruz. Sizin dediğiniz gibi yükte ve rolantide kutucuğundan çok daha geniş bir programa sahip.
    Burası bilgi paylaşım alanı doğru bilgiler paylaşılırsa herkes faydalanabilir aksi taktirde kullanıcıların kafası daha da çok karışacaktır çünkü herkes uzun uzun bütün yorumları okumuyor ya da atlayabiliyor sizin BRC hakkında söylediklerinize itimat edip yanlış bilgilenebilirler.

    Ben Atiker ve BRC bayisiyim uzun yıllardır, bizi bilen biliyor zaten. Sizinde dediğiniz gibi montaja karar verme aşamasında bende bazı müşterilerime OBD'li sistemi tavsiye ediyorum 100 TL fazla ödeyerek daha iyi bir sistem takmanın gayretindeyim.

    Ancak şunu çok iyi anlamak gerekiyor OBD bağlantılı sistemler USTANIN HATASINI TELAFİ EDEMEZ.
    İşin başı doğru montaj, doğru ayar bunları yaptıktan sonra obd bağlantısı bir işe yarar.
    Sen git montajı merdiven altı bir yerde yaptır ama OBD bağlat aracında dört dörtlük çalışsın! Böyle olsaydı biz bu malzemeleri kutusunda satardık. Bu iş o kadar basit de değil

    Bu arada
    quote:

    Abiii, gaz orani degisiyor, yazin hava isiniyor, kisin hava soguyor ayarlar etkileniyor, bunu otomatik algilayip surekli duzelten bir ozellige nasil gereksiz dersin anlamiyorum :)


    Gereksiz çünkü bu değişenler için benzin ecusu dolayısıyla ona göre kalibre edilen gaz ecusu gerekli müdahaleyi yapıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MOCAN OTOGAZ


    quote:

    Orijinalden alıntı: murataycicek

    Plug&drive da gizli menumu var benim

    İnce ayar menusu iki kutucuktan ibaret

    Rolanti ve yukte diye iki kutucuk, devir ve enjeksiyon suresi tablosu varmi plug&drive da

    Orda closed loop ayarlasan open loop ayarlayamazsin, o kadar basit ve yetersizki ayar menusu, bilgiyede fikrede gerek yok acikcasi..

    Sizede tavsiyem yazilanlari okuyalim.

    Ayrica dediginiz gibi ariza durumu olsa bu koca forumda illaki obd li kitli lpg kullanan vardir, birileri bu sorunu yasamis ve konu acmistir.. Var mi boyle bir konu acaba? Cok eski konulari inceleme firsatim olmadi.





    Elinizde Plug And drive programı var ise Sürüş konforu menüsünü kurcalayın. Orada bulacaksınız ...



    Mesele brc nin artilari eksileri degil oraya tasimaya gerek yok, obd ozelligin artilari ve eksileri

    Sizin veya herhangi bir kisinin yapabilecegi duzeltme +/- %5 lerde dolasir.. Kaldiki surus konforundaki o bolumu gormustum orda devir var ama motor yuku yok ki? Devire karsilik enjeksiyon sureside olmali..

    Ayni devirde farkli enjeksiyon sureleri olusur, buna gore ayar yaparak tum devir ve motor yuku alanlarindan degisiklik yapmak gerekir. Bu acidan gene yetersiz geliyor.

    Tablo yapisindaki, enjeksiyon surelerine gore ayar imkani veren tablo yapisindaki uygulamalarda bile gene +/- %5 cok iyi.

    Obd sistemi bir insanin yapabileceginden cok daha hassas sekilde ve surekli bu duzeltmeyi yapiyor.

    Can bus sistemlerin arizlandigi ile ilgili soyledikleriniz duyumlar mi deneyimler mi? Ben bundan sikayet eden gormedim duymadim.

    Birde ben birseyi merak ettim: kitmtm lerde obd destegi olan ecu kullaniliyor, mtm srl uretiyor.

    Gereksiz olsa neden boyle bir ecu var?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MERLPG

    Murat Bey,
    BRC hakkında ne kadar bilginiz olduğunu bilmiyorum ama biz BRC'yi iyi biliyoruz

    Mocan arkadaşımızın dediği gibi BRC de harita mevcut lft ve sft ayarlarının hepsini yapabiliyoruz. Sizin dediğiniz gibi yükte ve rolantide kutucuğundan çok daha geniş bir programa sahip.
    Burası bilgi paylaşım alanı doğru bilgiler paylaşılırsa herkes faydalanabilir aksi taktirde kullanıcıların kafası daha da çok karışacaktır çünkü herkes uzun uzun bütün yorumları okumuyor ya da atlayabiliyor sizin BRC hakkında söylediklerinize itimat edip yanlış bilgilenebilirler.

    Ben Atiker ve BRC bayisiyim uzun yıllardır, bizi bilen biliyor zaten. Sizinde dediğiniz gibi montaja karar verme aşamasında bende bazı müşterilerime OBD'li sistemi tavsiye ediyorum 100 TL fazla ödeyerek daha iyi bir sistem takmanın gayretindeyim.

    Ancak şunu çok iyi anlamak gerekiyor OBD bağlantılı sistemler USTANIN HATASINI TELAFİ EDEMEZ.
    İşin başı doğru montaj, doğru ayar bunları yaptıktan sonra obd bağlantısı bir işe yarar.
    Sen git montajı merdiven altı bir yerde yaptır ama OBD bağlat aracında dört dörtlük çalışsın! Böyle olsaydı biz bu malzemeleri kutusunda satardık. Bu iş o kadar basit de değil

    Bu arada
    quote:

    Abiii, gaz orani degisiyor, yazin hava isiniyor, kisin hava soguyor ayarlar etkileniyor, bunu otomatik algilayip surekli duzelten bir ozellige nasil gereksiz dersin anlamiyorum :)


    Gereksiz çünkü bu değişenler için benzin ecusu dolayısıyla ona göre kalibre edilen gaz ecusu gerekli müdahaleyi yapıyor.

    Tabiki siz daha iyi bileceksiniz, isiniz bu. Konu brc degil, siz degilsiniz, ben degilim , obd ozelligi artilari..

    Ama o belirttiginiz bolum de yeterli degil ya neyse..


    Benzinde bile +/- %5 den fazla duzeltme varken, lpg de %1-2 sisteme gereksiz demek??

    Benzini o bahsettiginiz oksijen sensoru duzeltiyor zaten sonucu +/- %5, lpg sistemi surekli ayarlanabilir oldugundan %1-2

    Cok daha hassas ve surekli.

    Dogru ekipman secimi onemli, zaten dogru ekipman secmek icin insablar bu forumda.

    Sorduklari zaman araca uygun regulatoru, nozzle capini, basinci ogreniyorlar.

    Sizin gibi ayara ugrasan nadir, bu durumda obd tercihi gene dogru..

    Hem sizde belirtmissiniz obd li kit oneriyorum diye, gereksiz seyi neden oneriyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murataycicek


    quote:

    Orijinalden alıntı: MOCAN OTOGAZ


    quote:

    Orijinalden alıntı: murataycicek

    Plug&drive da gizli menumu var benim

    İnce ayar menusu iki kutucuktan ibaret

    Rolanti ve yukte diye iki kutucuk, devir ve enjeksiyon suresi tablosu varmi plug&drive da

    Orda closed loop ayarlasan open loop ayarlayamazsin, o kadar basit ve yetersizki ayar menusu, bilgiyede fikrede gerek yok acikcasi..

    Sizede tavsiyem yazilanlari okuyalim.

    Ayrica dediginiz gibi ariza durumu olsa bu koca forumda illaki obd li kitli lpg kullanan vardir, birileri bu sorunu yasamis ve konu acmistir.. Var mi boyle bir konu acaba? Cok eski konulari inceleme firsatim olmadi.





    Elinizde Plug And drive programı var ise Sürüş konforu menüsünü kurcalayın. Orada bulacaksınız ...



    Mesele brc nin artilari eksileri degil oraya tasimaya gerek yok, obd ozelligin artilari ve eksileri

    Sizin veya herhangi bir kisinin yapabilecegi duzeltme +/- %5 lerde dolasir.. Kaldiki surus konforundaki o bolumu gormustum orda devir var ama motor yuku yok ki? Devire karsilik enjeksiyon sureside olmali..

    Ayni devirde farkli enjeksiyon sureleri olusur, buna gore ayar yaparak tum devir ve motor yuku alanlarindan degisiklik yapmak gerekir. Bu acidan gene yetersiz geliyor.

    Tablo yapisindaki, enjeksiyon surelerine gore ayar imkani veren tablo yapisindaki uygulamalarda bile gene +/- %5 cok iyi.

    Obd sistemi bir insanin yapabileceginden cok daha hassas sekilde ve surekli bu duzeltmeyi yapiyor.

    Can bus sistemlerin arizlandigi ile ilgili soyledikleriniz duyumlar mi deneyimler mi? Ben bundan sikayet eden gormedim duymadim.

    Birde ben birseyi merak ettim: kitmtm lerde obd destegi olan ecu kullaniliyor, mtm srl uretiyor.

    Gereksiz olsa neden boyle bir ecu var?

    Devir , enjeksiyon süresi ve map verisi var. Yük olarak Boğaz kelebeği açıklığını Öğrenmek isterseniz Plug drive da o da var 😄

    Can bus için bahsettiklerim bizzat deneyimlerim yani kendi bilgi birikimim. Ayrıca bunu motor elektroniği ile uğraşan kişilerden siz de sorup teyidini alabilirsiniz.
    Toplamda 5 araca ayar yapıp burada laf üretmiyoruz. Firmamızda her yıl 1000 Aracın üzerinde Lpg dönüşümü yapılıyor.

    Bu konuda son mesajımdır. Daha bir şey yazmaya gerek duymuyorum.

    Esenlikler dilerim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Laf cambazligina gerek yok, hepsi var ayri ayri yerlerde, konuyu brc ye surukleyen oven sizsiniz

    990 tl ye satilan atiker fast daha yetenekli, 15 dakkada herhangi bir cihaza gerek olmadan, closed loop ayari yapiliyor, basinc ve sicaklik duzeltmesi var, 3 boyutlu tablosu var, ben onu ovuyormuyum? Konuyu obd den nere getirdiniz.

    Kit mtm de obd var ama BRC icin gerek yok.. Komik olmayin..

    1000 lerce kisi obd li lpg kullaniyor, kimse canbus arizasi konusu acmamis hayret, size denk geldi heralde

    Ayrica 1000 tane araca ayar yapiyorsun ama tam gaz ayarini yapmak icin wideband gosterge kullanmiyorsun.. EZBERE ayar yapiyorsun.. 500 tl wideband, alin baglayin arabalara gorun durumu kendi gozunuzle..

    Ariza isigi yaktirmayinca cokmu iyi ayar yapiyosunuz? Ben 50 vatandasa nette tavsiye ile nozzle buyutup basinci actirdim, yanan ariza isiklari sondu, bu iyi ayar yapmak mi demek oluyor :)

    Bu benim son mesajim deil, anlamsizca ezmeye kucumsemeye calisirsaniz cevabinizi alirsiniz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murataycicek -- 6 Ocak 2015; 18:26:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Vvti - Vanos - Çift Vanos - valvematic - valvetronic motorlarda hiç wideband bağladınız mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayir ya siz

    Mevcut oksijen sensoru disi m18x1,5 oldugu surece (bosch standart olcusu) , baglamak 10 dk suruyor , olurda ayar icin denk gelirse mutlaka baglarim ama..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murataycicek -- 6 Ocak 2015; 23:16:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 10.01.2015 itibariyle BRC' li oldum. FS otogaz da montaj yapıldı. şimdilik çok memnunum.
  • Aklımda olan ve forumlarda paylaşılan sorunların (Lastik uyarı lambası ve arıza lambasının yanması vb.) hiç biri yok. ustalık, kalite, müşteri memnuniyeti ve güven hepsi vardı. teşekkürler FS Otogaz.
  • Hayırlısı olsun.
    Memnuniyetiniz için bir BRC bayisi olarak çok sevindim.
    Güzel günlerde kullanmanız dileğiyle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EMG1907 kullanıcısına yanıt
    Tartışma biraz uzayınca böyle can sıkıntısı olabiliyor.
    Ama kullanıcılardan daha çok bu işi yapanlar bilgiye sahip dolayısıyla doğru bilgiyi almaksa eğer bu forumun amacı bu tip tartışmalar kaçınılmaz.

    Bu tip tartışmaların uzamaması dileğiyle iyi forumlar.
  • Merhaba
    Konu baya uzamış bende arada kaldım. Toyota ankara bayide landirenzo tüpü 2900 tl ye takıyorlar. sizce pahalımı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mehmetmuttlu M kullanıcısına yanıt
    Pahalı
    Mocan otogar ile görüşüp brc için fiyat alın bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • soner76 kullanıcısına yanıt
    teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.