Şimdi Ara

Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT (89. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.153
Cevap
36
Favori
171.114
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8788899091
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Robinson Crusoe kullanıcısına yanıt
    115 bin den başlayan C-HR hybrid var. Pruis gücünde.
  • Robinson Crusoe kullanıcısına yanıt
    Premiyum araçlar 2. Elde çok fazla değer kaybediyorlar ,

    Mercedes de böyle ...

    Chr fiyatına yada 0 yaris fiyatına çok premiyum araç var,

    Audi sedan 70-75 bin tl dizel dsg

    Gibi örnekler çoğaltabilir ,

    Zira premiyum araçlarda bakım yedek parça v. B. Sorunları göze alın derim,

    Sorunsuz Toyota , her zaman tercihimdir .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malzemec

    Premiyum araçlar 2. Elde çok fazla değer kaybediyorlar ,

    Mercedes de böyle ...

    Chr fiyatına yada 0 yaris fiyatına çok premiyum araç var,

    Audi sedan 70-75 bin tl dizel dsg

    Gibi örnekler çoğaltabilir ,

    Zira premiyum araçlarda bakım yedek parça v. B. Sorunları göze alın derim,

    Sorunsuz Toyota , her zaman tercihimdir .

    Ben direk karşılaştırma olsun diye yazmadım, eğer sürüş testi yapıp keyif alırsam zaten Yaris alacağımı da yazdım.

    Yazdığım Prius içindi. 2. elde Mercedes'in 200 binlik arabası değer kaybedecek, anladım. Peki Prius'u kim alır? 200 bine aldığını kaça satabileceksin? Bence şu anda Türkiye fiyatlanmasında büyük bir hata var, yolda gördüğümüz(ya da göremediğimiz) Prius sayısından da belli zaten. Sebebini anlamaya çalışıyorum ama çözemedim. Belli ki forumda pek kullanan olmamış ama sürseniz ne demek istediğimi anlardınız, Prius'un diğer orta sınıf 100 binlik arabalardan kalite olarak hiç bir artısı yok.

    Neyse, konu dağıldı. Şu anki saçma fiyatlamayla Prius'a yan gözle bile bakmam zaten. Fiyatlama normal olsa da bakmazdım çünkü bence çirkin bir araba. Yaris için takibe devam.




  • Robinson Crusoe kullanıcısına yanıt
    Prius, Türkiye'de ÖTV indiriminden önce 48.000€ civarında satılıyordu. Şimdi 48.500€ (192.000TL) fiyatı var. Avrupa'daki fiyatı 27.000€ (106.000TL). Bir de buna Avrupa insanının alım gücünün çok daha iyi olduğunu eklerseniz...

    192.000TL'ye alınan Prius, 2.elde ancak 100.000TL eder ve onu da alan olmaz.

    İşin özeti şu;

    1. Türkiye Toyota distribütörü (ALJ) de biliyor ki o fiyata o araç zaten satılmaz. Maksat satış listesinde dursun.

    2. Teşvik böyle olmaz. ÖTV teşviki yetersiz, MTV zaten değişmedi. Saçmalıktan başka bir şey değil.
    ----------------------


    Test sürüşü esnasında aklınızda bulunmasında fayda olanlar;

    - Yaris Hybrid'i denerken ECO'da gaz pedalı hissizleşecek ve araç size cansız gelecektir. Normal moda alıp karşılaştırma yapabilirsiniz.

    - e-CVT şanzıman performansı sanki törpüler gibi olsa da buna aldanmayın. Gaz pedalını tabana yapıştırın, araç kendini güzelce hızlandırır. Bu sırada benzin motorunun sabit yüksek devrinden dolayı bir miktar motor sesi duyarsınız.

    - Hibrit sistemi olsun, otomatik şanzımanı olsun... ben duymadım sorun çıkarttığını.

    - Spor sürüş hissiyatı alamazsınız ama zaten araç yakıt ekonomisi için tasarlanmış.

    - Mutlaka 90-100km/h hızlarda yol sesini test edin. Şehir içinde sessiz, hızlanınca yol sesi geliyor.

    - Test süresince yakıt tüketimi fazla olacaktır normal olarak. Bu sizi ürkütmesin. Düz yollarda, sakin kullanımda 3,8lt ortalama yakalamak çok da zor değil.

    - Kabinin geniş olduğunu, bagajında küçük olduğunu göreceksiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 11 Nisan 2017; 9:49:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Daha önce hep araba kiraladım, hiç alma düşüncem olmayınca test sürüşü talebim de olmadı şimdiye kadar. İşime yarayacak bu tavsiyeler, teşekkürler.
  • https://forum.donanimhaber.com/2017-toyota-corolla-1-4-d4-multimode-yakit-tuketimi--125405951-6#125491779



    Düşük tüketim değerleri...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araçta istediğim birçok özellik var ama yeni fark ettim, park sensörü yok gibi?

    Taktıran var mı? Sonradan takılmasının getirdiği dezavantaj var mı? Serviste takarlarsa ne kadar ekstra masraf çıkıyor?

    Test sürüşü için görüştüm 1 hafta içerisinde denemiş olacağım aracı.

    Edit: Normalde ağırdan alayım birkaç aya iyice karar verir alırım diyordum ama hayatta beklenmedik değişiklikler oldu, sanırım bu ay ya da önümüzdeki ay alacağım arabayı.

    Başlığı baştan sona okumayı düşünüyorum ama kafama takılanları sorayım, belki zaman içerisinde modeller değiştikçe gelen cevaplarda da değişiklikler olur.

    Sizce yeni modeli beklemeli miyim, fiyat konusunda şu anki geçen sene model fiyatlarına yakın mı çıkar, yeni model gelince geçen sene modellerinin fiyatları çok düşer mi yoksa o fiyatlama zaten yapıldı mı? Beklenti nedir, araca eklenecek donanımlardan beklemeye deyecek bir şeyler olur mu?

    Araçta beğenmediğiniz yönleri dürüstçe yazar mısınız? Eğer burada linç olurum diye çekiniyorsanız özelden de yazabilirsiniz

    İlgilendiğim model 1.5 Hybrid X-Trend, işin açığı spirit ve cool'u çok araştırmadım, dolu dolu olsun diye direk seçtim. Almayı düşündüğüm renk Barselona kırmızısı ya da kırmızı mika metalik. Renk de dahil diğerlerini tercih etmemi gerektiren bir avantaj/dezavantaj var mı?

    Ben 40-50 farklı araba kiraladım ama arabadan anlamam. Amerika'da Prius'u sürüp yakıt performansını görünce aşık olmuştum. Dönünce bunu alırım diye düşünüyordum ama fiyatlama açısından ve küçük bir araba istediğim için Yaris'e karar verdim. Yine Toyota'yı güvenilir bir marka olarak düşünüyorum ama kiralayınca yakıtına suyuna bakılmış, neredeyse sıfır ayarında araba veriyorlar, şimdiye kadar kafa ağrıtan bir araba görmedim. Sadece sürüş keyfi ekstra donanımlar fark yaratıyor yeni arabada. Neyse, çok uzattım ama diyeceğim o ki süren kişiler olarak 80 bin lira para verip bunun yerine tercih et diyebileceğiniz başka marka/model var mı(Hibrit şart değil, sıfır araba alacağım)?

    Opsiyonlardan kesinlikle alınması lazım dediğiniz var mı? Mesela yeni araba alan bir arkadaşım boyası için film koruma yaptırmadığına pişmandı.

    Benim için en önemli noktalardan biri müzik sistemi. Fiat 500 kiralamıştım, Crysler 300 kadar iyiydi belki müzik sistemi. GPS radyo, Harman Kardon hoparlörler vs. Yaris'te nasıl? Sıradan mı yoksa fark yaratan bir kalitesi var mı? Pek umutlu değilim ama opsiyon olarak sunulan bir tercih var mı?

    İstanbul'dayım ama diyelim ki Mardin'e gittim, sorun çıktı. Sıradan bir araba olsa usta bulur derdimi çözerim bir şekilde. Servis yaygınlığı-kalitesi-fiyatlandırma nasıl?

    İlk defa araba alacağım, kiralama güzeldi ama Türkiye'deki araba kiralama politikası ve özellikle bu sene sonuna kadar yoğun kullanım ihtimali sebebiyle araba almam gerekiyor. Çıkacak ekstra masraflar nelerdir ve ne kadar tutar.

    Arabayı alırsam en az 10 sene kullanırım diyorum ama ikinci elde çok dezavantajı var mı?

    İstanbul'da şehir içi kullanımı düşünerek bu arabayı alacağım ama uzun yol yapmayı severim, kafama esince çıkar giderim. Deneyimlerinize göre uzun yolda daha konforlu ya da büyük bir araba olsa iyi olurdu dediğiniz zamanlar oluyor mu? Bu fiyat bandında alternatif öneriniz var mı?

    Aklıma gelenleri sormaya devam ederim, şimdilik ilk mesajlara dönüp ders çalışmaya devam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 18 Nisan 2017; 10:51:31 >




  • Robinson Crusoe kullanıcısına yanıt
    serviste alırken taktıran var. benimkinde yok, ihtiyacımda olmadı. Geri vitese taktığımda kamera tampon ile birlikte gösterdiği için milimetrik yanaşabiliyorum. Şimdiye kadar hiç ihtiyaç duymadım.
  • Robinson Crusoe kullanıcısına yanıt
    Elimden geldiğince yanıtlamaya çalışayım.


    - park sensörü bende var ama pek kullanmıyorum. Kamera yetiyor.

    - 2017 3.çeyrekte makyajlı Yaris satışa sunulacak. 900 parçanın değiştiği belirtiliyor. Youtube'den iç/dış videolarına bakabilirsiniz.

    - kurda gevşeme olursa ve yıl sonu kampanyaları ile bugünkü fiyatlarda olur diye düşünüyorum. Hatta pazarlıkla daha iyi fiyat da olabilir.

    - araçta beğenmediğim; her yer sert plastik. Gerçi artık C segment araçların kapı içleri bile sert plastikten.

    - bir diğer beğenmediğim şey; bu şehir içi aracında panoramik cam tavanın ve özellikle "Toyota Safety Sense"in olmaması. Bu konuyu defalarca Toyota'ya bildirmeme rağmen hiç bir gelişme olmadı. Bu iki özellik Avrupa modellerinde mevcut.

    - ısıtmalı koltuk varsa mutlaka alın ama Türkiye'de o da yok diye biliyorum.

    - özellikle elektrik aksamıyla ilgili tamiratı uzman ellere bırakmanızı öneririm. Zaten yeni araç alacağınız için bir süre garanti kapsamında olacaktır.

    - araç ilk piyasaya çıktığında bakım masraflarının diğer araçlara göre çok daha ekonomik olacağı söylenmişti ama maalesef görüyoruz ki daha pahalı. Ama şehir içindeki yakıt tutumluluğu bazı şeyleri göz ardı ettirtiyor.

    - şehir içi için 10 numara araç (safkan elektrikli araç bile 10 alamaz çünkü henüz fiyatları pahalı ve bir çok sorun çözülememiş durumda), ama şehir dışında 6'yı alamayabilir benim gözümde. ( C veya D segmentinin konforuna, dizelin şehirdışı yakıt avantajına Yaris Hybrid kesinlikle yetişemez)


    Genellikle ve özellikle negatif yanları yazdım.




  • Arkadaşlar sedef rengi 2016 yaris hybrid cool 4800 kmde aracımı satmayı düşünüyorum. Ön ve arka tamponda boya, sol ön çamurlukta değişim var. Sahibindene henüz ilanı koymadım, 1-2 güne koyucam. Eve ikinci araç olarak almıştım ama eşime küçük geldi alışamadı. Aydındayım, ilgilenen olursa irtibata geçebilir benimle. Fiyat olarakda 64bin civarı düşünüyorum. Herkese iyi forumlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gargicim G kullanıcısına yanıt
    sedef renkte boya sıkıntısı yaşadın mı? Benimde boyatmam gereken yerleri var.
  • Benim tampondaki çizik çok küçüktü ama sedef lokal boya olmaz dediler komple boyadılar. Sedef renk güzel ama boya işi sıkıntı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Robinson Crusoe kullanıcısına yanıt
    Aklıma gelenleri bende paylaşayım ,süre daralıyor anlaşılan,yardımcı olmaya çalışayım :)
    PArk sensörü bende düşündüm fakat servis öne takılamayacağını söyleyince vazgeçtim,
    Arka taraf kamera kontrolünde oldukça rahat ama eski aracımda ön park sensörüde vardı o yüzden ilk etapta eksikliğini hissetsemde 1-2 ay içinde bunada alışıyorsunuz,

    Fiyat konusunda geriye bir trend olacağını düşünmüyorum,Ben 27 aralıkta aldım , spirit o zamanlar 71 bin idi şimdi 81 bin.

    Opsiyonları bilmem ama tercih kesinlikle spirit olmalı (yada cool olmamalı) çünkü Toyota sense hariç oldukça dolu olduğunu düşünüyorum,

    Müzik sistemi eski 2011 Meriva m dan iyi ama müzik bu,kulaktan kulağa değişir,

    Servis ağından bir sıkıntı yaşayacağınızı düşünmüyorum fakat bakım giderleri daha ucuz olabilirdi.(30 bin=440 tL)

    10 sene çok uzun bir zaman,gerçekten 10 sene binecekseniz hiçbir marka sizi ikinci elde üzmez.

    Bu araba tam bir Şehir içi uzmanı,çok keyifli,ergonomik ve ekonomik.

    Uzun yol biraz handikap,
    Süspansiyonların sertliğinden ötürü normalden fazla sarstığını düşünüyorum,
    Evet bu sertlik yoltutuşa avantaj olarak geri dönüyor ama ben konfor yönü ağır basan bir yürüyen isterdim.
    Yanınızdan minibüs vb leri geçince aracın yüksek yapısı gereği bir kıpırdanma hissedebiliyorsunuz,
    140-150 li süratlere çok rahat çıkabiliyorsunuz kesinlikle bir sorun yok fakat şahsi fikrim bu araç 120 km hızın üstüne çıkmamalı bunu hissettirdiği konfor ve uzun yol hissiyatı olarak yazıyorum,
    Ayrıca 100-110 km den itibaren rüzgar sesi de gelmeye başlıyor ağırdan.

    Kesinlikle uzun yol için C yada D sınıfı bir araç çok daha iyi hissettirir.Alternatif beklentiye göre değişir ,sizi tanımıyorum .Ama son dönemin trend araçlarından biri yeni Honda civic(LPG) güzel bir araç.80 li rakamların çevresinde (85-90 arası otomatik) değerlendirilebilir bir alternatif.
    Dizellere geçemiyorum çünkü mesela corollanın dizel otomatik alternatifi 99 dan başlıyor ki bana göre çağın gerisinde kalmış bir şanzuman kullanıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: honestwriter2

    Aklıma gelenleri bende paylaşayım ,süre daralıyor anlaşılan,yardımcı olmaya çalışayım :)
    PArk sensörü bende düşündüm fakat servis öne takılamayacağını söyleyince vazgeçtim,
    Arka taraf kamera kontrolünde oldukça rahat ama eski aracımda ön park sensörüde vardı o yüzden ilk etapta eksikliğini hissetsemde 1-2 ay içinde bunada alışıyorsunuz,

    Fiyat konusunda geriye bir trend olacağını düşünmüyorum,Ben 27 aralıkta aldım , spirit o zamanlar 71 bin idi şimdi 81 bin.

    Opsiyonları bilmem ama tercih kesinlikle spirit olmalı (yada cool olmamalı) çünkü Toyota sense hariç oldukça dolu olduğunu düşünüyorum,

    Müzik sistemi eski 2011 Meriva m dan iyi ama müzik bu,kulaktan kulağa değişir,

    Servis ağından bir sıkıntı yaşayacağınızı düşünmüyorum fakat bakım giderleri daha ucuz olabilirdi.(30 bin=440 tL)

    10 sene çok uzun bir zaman,gerçekten 10 sene binecekseniz hiçbir marka sizi ikinci elde üzmez.

    Bu araba tam bir Şehir içi uzmanı,çok keyifli,ergonomik ve ekonomik.

    Uzun yol biraz handikap,
    Süspansiyonların sertliğinden ötürü normalden fazla sarstığını düşünüyorum,
    Evet bu sertlik yoltutuşa avantaj olarak geri dönüyor ama ben konfor yönü ağır basan bir yürüyen isterdim.
    Yanınızdan minibüs vb leri geçince aracın yüksek yapısı gereği bir kıpırdanma hissedebiliyorsunuz,
    140-150 li süratlere çok rahat çıkabiliyorsunuz kesinlikle bir sorun yok fakat şahsi fikrim bu araç 120 km hızın üstüne çıkmamalı bunu hissettirdiği konfor ve uzun yol hissiyatı olarak yazıyorum,
    Ayrıca 100-110 km den itibaren rüzgar sesi de gelmeye başlıyor ağırdan.

    Kesinlikle uzun yol için C yada D sınıfı bir araç çok daha iyi hissettirir.Alternatif beklentiye göre değişir ,sizi tanımıyorum .Ama son dönemin trend araçlarından biri yeni Honda civic(LPG) güzel bir araç.80 li rakamların çevresinde (85-90 arası otomatik) değerlendirilebilir bir alternatif.
    Dizellere geçemiyorum çünkü mesela corollanın dizel otomatik alternatifi 99 dan başlıyor ki bana göre çağın gerisinde kalmış bir şanzuman kullanıyor.






    küçük bir düzeltme : Honda civic LPG dahil liste fiyatı 91,5 miş,yukarıda yanlış yazmışım,yinede bayide 90 ın altı bir fiyat alınabilir




  • Tavsiyeler için teşekkürler.

    LPG ve dizel düşünmüyorum. Aslında konfor hepsinden önde diyebilirim. Benzin parası sorun değilse neden Yaris'e bakıyorsun diyebilirsiniz, takıntı gibi oldu 4-5 senedir Hibrit araba alacağım dedim, Yaris de fiyatıyla görüntüsüyle istediğim gibi küçük bir şehir arabası olmasıyla aklıma yattı, dolu olana bakınca istediğim birçok özelliğin de olduğunu gördüm. Ama değişik değişik arabalar kiraladıkça bakkaldan ekmek alır gibi araba alamayacağımı anladım

    Şu anda kafamı karıştıran muhtemelen sadece bu sene her ay günlerce şehirlerarası sürüş olacak. Gelecek seneden itibarense neredeyse tamamen şehir içi kullanım olacak. Araba kiralasam dedim ama yok ellerinde araba olmaz, olanı benzini eksik verirler, elinde araba varken yok derler, bomboş araba verirler, sigortası ıvır zıvırını da hesaba katınca tonla masraf çıkarır, yani araba almak daha mantıklı olacak gibi geldi. 2. el alımı da satımı da hiç cazip gelmiyor ama acaba bu sene ikinci eli kolay satılan C sınıfı bir araç alıp seneye satsam, sonra seneye yine Yaris'imi alsam mı diye de düşünmüyor değilim

    Bu arada başlığı okurken 20. sayfalara geldim, insanlar 2-3 sene önce şu model 50 bine alınır mı falan diye tartışıyorken fiyatlar bir anda nerelere gelmiş aklım almıyor




  • Robinson Crusoe kullanıcısına yanıt
    Bu sene şehirler arası yol yapacaksanız C veya D segment 2.el düz vites bir araç (küçük hacimli benzinli olabilir) daha mantıklı olacaktır. Dediğiniz gibi seneye bunu satıp Yaris Hybrid alırsanız şehir içi kullanımı için çok uygun olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Toyota Auris'i düşünmeye başladım şimdi de. Burada yazan olmuştu hibrit modeli Türkiye'de satılsa süper olur diye, özelliklerine bakınca tam aradığımız araba o gibi

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Robinson Crusoe kullanıcısına yanıt
    egea full un 98 bin olduğu yerde auris hybrid in 110 dan aşağı gelmeyeceğini unutmayın ama
  • Toyota New Global Architecture (TNGA) kapsamında 2017-2021 yılları arasında Toyota bir çok geliştirme yapacak. Başladı bile; 1.33 motor yerine yeni geliştirilmiş 1.5 motor geleceğini, Toyota'nın 8 ve 10 ileri otomatik şanzımanlar geliştirdiğini, kamufilajla yakalanan yeni Auris'in bu yeni TNGA platformunda yükseleceğini biliyorum. Toyota'yı bilirsiniz, sonradan makyajla birlikte aracı geliştirir.



    Yaris makyajlandı ama Türkiye pazarına 3.çeyrekte sunulacak. Fakat TNGA kapsamında makyajlanmadı diye biliyorum. Yeni kasa Yaris için 2019 yılı hedef gösteriliyor bakalım. Yeni kasa Yaris Hybrid için çok ciddi değişiklikler olacağını düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar fuara gittim yeni makyajlı yarise bakma fırsattı buldum teknik anlamda bir değişikliğe gitmemişler ayni. Fakat lexus larda gözüm kaldı müthiş hybrid araçlar yapmış bir çok modelde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 8788899091
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.