Şimdi Ara

YERLI OTODAKI MUTHIS OZELLIK (BUNLAR NE KULLANIYOR) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
3.592
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    900 KG 125-140 HP yaparsan uçak olur o araba olmaz 150yi geçince havalanırsın
  • yerli otoda müthiş özellik
    inanması güç ama 1 direksiyon ve tamı tamına 4 tekeri olacak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DoomBringer

    900 KG 125-140 HP yaparsan uçak olur o araba olmaz 150yi geçince havalanırsın
    1350kg 190hp araba uçmuyor... 1500kg 350hp araba da uçmuyor.

    Eskiden çok vardı böyle arabalar. Rover 200Si 980kg'dir. 1.8 140hp'dir.

    Bugünkü teknoloji ile yapılsa, çok daha iyi frenleyen ve yol tutar yapılabilir. Ki, Rover'ın yol tutuşu o zamanın standartlarına göre gayet iyiydi. Freni kötüydü. O da Honda kaliperleri kullandığı içindi.

    ------------

    Kafanıza gerçek olmayan fikirler işleniyor. Hafif araba yol tutmaz gibi... Külliyen yalandır. İstenirse gayet iyi yol tutar.

    Arabaların ağırlaşmasındaki en büyük sebep, 60 yıldır geliştire geliştire kullandığımız çelik şaseyi günümüz güvenlik kriterlerine uygun olarak üretmeye uğraşmaktır. Güvenlik ihtiyacı arttıkça arabalar ağırlaşıyor. Çünkü süper eski bir teknolojinin geliştire geliştire günümüze getirilmiş halini kullanıyoruz.

    Hafif araba yol tutmaz fikrini empoze eden şey alt sınıf araçlardır. Araç küçük olduğu için hafiftir. Ucuz olduğu için maliyet minimizasyonuna gidilmiştir. Kötü yol tutar. Sonra "hafif araba kötü yol tutar" olur. Mazda Miata 1000kg'dir. BMW Z4 1150kg'dir. Gündelik bindiğiniz sıradan bütün araçlardan daha iyi yol tutarlar.

    Ancak, arabayı hafif yapmayı becerirsen ve bunu iyi yol tutacak bir dizayn ve maliyet yapısı ile çözebilirsen, kullanman gereken lastik ebadından motor büyüklüğüne her şey daha ekonomik hale getirilebilir. Böylece kullanıcıya ucuza keyif verebilirsin. Eskiden böyle çok araba vardı. Artık yok. Keyif isteyen çok para vermek zorunda. Çünkü güncel güvenlik ihtiyaçları ve çok eskide kalmış, geri teknoloji üretim mantığı hafif araca imkan sağlamıyor.

    Ancak sıfırdan yapılan bir yatırımda, yeni malzemeler, yeni teknolojiler kullanmak çok daha kolaydır. Ancak onu yapacak Güven, Özveri ve Tecrübe bizimkilerde yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    1350kg 190hp araba uçmuyor... 1500kg 350hp araba da uçmuyor.

    Eskiden çok vardı böyle arabalar. Rover 200Si 980kg'dir. 1.8 140hp'dir.

    Bugünkü teknoloji ile yapılsa, çok daha iyi frenleyen ve yol tutar yapılabilir. Ki, Rover'ın yol tutuşu o zamanın standartlarına göre gayet iyiydi. Freni kötüydü. O da Honda kaliperleri kullandığı içindi.

    ------------

    Kafanıza gerçek olmayan fikirler işleniyor. Hafif araba yol tutmaz gibi... Külliyen yalandır. İstenirse gayet iyi yol tutar.

    Arabaların ağırlaşmasındaki en büyük sebep, 60 yıldır geliştire geliştire kullandığımız çelik şaseyi günümüz güvenlik kriterlerine uygun olarak üretmeye uğraşmaktır. Güvenlik ihtiyacı arttıkça arabalar ağırlaşıyor. Çünkü süper eski bir teknolojinin geliştire geliştire günümüze getirilmiş halini kullanıyoruz.

    Hafif araba yol tutmaz fikrini empoze eden şey alt sınıf araçlardır. Araç küçük olduğu için hafiftir. Ucuz olduğu için maliyet minimizasyonuna gidilmiştir. Kötü yol tutar. Sonra "hafif araba kötü yol tutar" olur. Mazda Miata 1000kg'dir. BMW Z4 1150kg'dir. Gündelik bindiğiniz sıradan bütün araçlardan daha iyi yol tutarlar.

    Ancak, arabayı hafif yapmayı becerirsen ve bunu iyi yol tutacak bir dizayn ve maliyet yapısı ile çözebilirsen, kullanman gereken lastik ebadından motor büyüklüğüne her şey daha ekonomik hale getirilebilir. Böylece kullanıcıya ucuza keyif verebilirsin. Eskiden böyle çok araba vardı. Artık yok. Keyif isteyen çok para vermek zorunda. Çünkü güncel güvenlik ihtiyaçları ve çok eskide kalmış, geri teknoloji üretim mantığı hafif araca imkan sağlamıyor.

    Ancak sıfırdan yapılan bir yatırımda, yeni malzemeler, yeni teknolojiler kullanmak çok daha kolaydır. Ancak onu yapacak Güven, Özveri ve Tecrübe bizimkilerde yok.

    Alıntıları Göster
    ona bakarsan formula 1 araçları da 700 kg civarında. ama aerodinamiği farklı teknolojisi farklı. sen seri üretim halka arzedilecek sıradan arabayı ucuz maliyetle 900 kg 140 bg yaparsan olur sana uçan tabut.




  • DoomBringer kullanıcısına yanıt
    Bunlar klasik mantıkla üretimin sonuçları... "Seri üretim üretilecek araba" 2018 senesinde döküm tesisinden çıkma şase ile üretilmek zorunda mıdır? 2 milyar dolarlık tesis yatırımın varsa, zorundasındır. Sıfırdan bu işe giriyorsan, biraz daha kafa yorarsın. Bu eski teknolojilere hiç girmezsin.

    Seri üretim, çok satacak bir araçta kafes şaseden, monochrome şaseye hiçbir şey imkansız veya yüksek maliyetli değil bugün. Mesele, böyle bir arabayı çok satabilmekte yatıyor.

    BMW Z4 veya Miata gibi araçları diğerlerinden daha maliyetli yapan neredeyse hiçbir şey yok. Bu araçlar da "uçmuyor". Yani, geçiniz. Hafif ve iyi araba yapmak gayet mümkün. C sınıfında 900 kg için, standart teknolojinin biraz dışına çıkmak gerekebilir. Ancak, 1100kg falan gayet mümkün. Ama hedef 900'lerde gezinmek olmalı.

    Dürüst üreticilik yeni akım olacak bu arada, göreceksiniz. Üreticilerin ve satıcıların bütün numaralarını, psikolojik oyunlarını bilerek yetişen bir yeni nesil türüyor. Markete gittiğinde aradığı ürünü yerinde bulamayan, bu yüzden tüm marketi gezmek zorunda kalınca market müdürünü çağırıp, elindeki tüm alışverişi oraya bırakıp marketten çıkan (dolayısı ile markete yığınla işe sebep olan) bir nesil türüyor. Dolayısı ile bilindik pazarlama taktiklerinin de sonu gelecek yavaş yavaş.

    Bu açıdan, hepimiz biliyoruz ki, bir araçta segmentasyon yapmadan satmak ile, segmentasyon yapmak arasında uçuk bir maliyet farkı yok. Golf'ün bazında arkada torsiyon var. Full'ünde Macpherson var. Bütün araçları Macpherson üretse, ölçek artacağından ötürü maliyet düşecek. Toplamda torsiyonlu, macpherson diye bölünmüş haline göre çok önemli bir maliyet farkı yaşamayacak... Ama, aynı araba içinde segmentasyon yapıp, milleti fazladan yolmanın kar maksimizasyonu sağladığını hesaplıyor dürzü. O yüzden segmentasyon yapıyor. Yoksa maliyette bir sorun yok. İşte bu tarz uygulamalar zamanla tarih olacak.

    Sıfırdan yapılan yatırım verdiği esneklik ile biraz daha teknolojik düşünmek lazım diyorum sadece. Düşük maliyetle kaliteli ve hafif araba üretmek hiç de zor değil. "Uçan tabut" lafları falan da sıkış. Süper ucuz arabalarda yaşadığınız problemleri, düzgün hafif arabalarda da yaşayacağınızı varsayıyorsunuz. Doğru bir varsayım değil. Ben miata da kullandım. BMW Z4 de kullandım. Bu arabaları çok özel yapan, maliyetlerini uçuran bir şey yok. Benim dediğim şu: C sınıfı arabalar ile aynı paraya, C sınıfında hafif, performanslı, keyifli, daha iyi yol tutan bir araba yapmak mümkün. "Daha ucuz olsun" demiyorum ben. Aynı para olsun, daha çok "otomobil", daha az "oyuncak" olsun. Deli gibi satar. Çünkü, keyifli bir alet için millet standart C sınıfı araçlara verdikleri paranın 1.5 katını gözden çıkarmak zorunda. Başka seçenek yok. Teknolojik bir hamle ile, bu seçenek olmak lazım diyorum.

    Tabi siz, 60 yıldır devrimsel bir değişiklik yaşamayan temel şase teknolojisinin gelecekte de hiç değişmeyeceğini varsayabilirsiniz. Ancak bana makul gelmiyor. Bu, "gelecekte de bütün binalar betondan yapılacak" demek gibi bir şey. "3d printerda basılan otomobil var" diyor ve susuyorum. Tabii ki hızlı ve ekonomik değil; ama fikir vermesi açısından...

    ---------------------

    Öyle bir oynuyorlar ki beklentilerinizle... Beklentilerinizi üreticiler belirliyor aslında. Tüketicinin beklentisine üretici uyum sağlamıyor... Hastalıklı bir sektör.

    Otomobiller neden hep büyüyor? Bundan 40 yıl önce Golf 1'e binen bir amca, bugün Golf 7'ye biniyor. Mabad aynı mabad. Bugünkü Golf o günkü Passat'tan büyük.

    Her arabaya, her modele bakın. B segmenti, C segmenti, D segmenti dedik. Arabalar aynı segmentte kalıp yıllar içinde büyüyor. Sebebi ne? Tüketiciyi yolmak. 40 yıl önce Golf'e binen amca, bugün Polo'ya binse, gene de daha üst segment bir arabaya binmiş olur. Ama biner mi? Golf'den indi, Polo'ya bindi olacak. Binmez. Böylece, üretici zaman içinde tüketiciyi bir üst segmente taşımış oluyor. Biraz gelişen teknoloji ile maliyeti kısıyor. Biraz tüketiciyi yoluyor. Bir üst sınıfa taşıyor. Tüketicinin gerçekten ihtiyacı var mı peki? İhtiyacınız olduğu fikrini de üretici yaratıyor. Aynı aile o bit kadar Golf'e sığarken, bugünkü Golf normal ebat oluyor. Allah Allah... Göt de aynı göt. Büyümedi de...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 12 Nisan 2018; 15:28:45 >




  • Ne özellik varmış arabada anlayan bize de anlatabilir mi?

    Hangi segment olacakmış? Kaç beygir olacakmış? Ne gibi donanımlar olacak mış? Kaç para olacakmış?
  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    söylediklerinize kesinlikle katılmakla birlikte malesef "yerli oto masalı"nı ısıtıp ısıtıp önümüze sunan ve buna itibar eden zihniyetten bahsettiğin gibi bir performansı bekleyemiyorum.
  • özelliklerini bilen yok ama Gerçekten müthiş özellikmiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dünyada büyük bir gerçek var,, adamlar yüzde 50 nin üzerinde kendilerine oy verecek insan ürettiler,, bunu varya üniversitelerde araştırma konusu olarak yazın , nobel almazsanız bende bişey bilmiyorum,, bu tek tip insan üretimini şu anda dünyada kimse yapamıyor,, bizi kıskanıyorlar o yüzden terör estiriyööler mösyööö,,

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DoomBringer

    söylediklerinize kesinlikle katılmakla birlikte malesef "yerli oto masalı"nı ısıtıp ısıtıp önümüze sunan ve buna itibar eden zihniyetten bahsettiğin gibi bir performansı bekleyemiyorum.
    Tabii ki, ben de beklemiyorum. Muhtemelen hazır ve eski bir platformu alıp, hazır ve eski bir elektrikli teknolojisi ile birleştirip, önümüze kemik niyetine "yerli oto" diye atacaklar. O da gerçekten var ise... Hiç olmayabilir de...

    Olur da, bu iş gerçek ise veya gerçek olur ise 100 tane markanın rekabet ettiği alana giren 101'inci marka olacağız.
  • Offf süpper özellikler yaa..Evrende kainatta yok . Acaba hangi dehanın aklına geldi bu icat.Vay anasını sayın seyirciler vayy
  • Haberi okumadım ama aklıma direk bu karikatür geldi.
    YERLI OTODAKI MUTHIS OZELLIK (BUNLAR NE KULLANIYOR)
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.