aracın tork konvertörlüyse, tam oto dediklerinden yani, o durum normal, esas boşa atarsan türbin basıncın düşer vs. zarar verirsin, bu şanzımanda boşa hiç atılmamalı, dct yada cvt ise frene ucuyla basma, biraz güçlü baski araba durduğunu görsün, ama bunu yaptın bu şekildeyken zorluyorsa o zaman iş değişir, sorun olabilir yada dsg ise kesin sorun olur.... günmüz dct lerde bu olmaz, durdun frene bastın, az basmanda çok dert değil, araç duruyorsa fren lamban yandıysa direk kendisi debriyaja tam basmış gibi davranır, motor rolantiye düşer zaten, N ye almana gerek yoktur, haa çok uzun süre bekleyeceksen 3-4 dk gibi mesela, bu durumda at boşa, özellikle yağ basınçlı dsg gibi olan DCT lerde yağ ısınır, buda sıkışık trafikte hata verdirir, aklında ıolsun, DCT alacaksan elektromekanik dct tercih et, bunlar ne kolya kolay bozarsın nede sıkışık trafikte ısınır, örnek şanzman Getrag 7DCT300, kullanan araçlar, Clio5-Megan 1.33 tce, Ford Puma, Mini Merso vs. 7 ileri ıslak kavramalı bunların düzgün kullkanımda baskı disklerinin ömrü 400.000km. dir heberin olsun... Unutmadan, aracında Auto Hold varsa zaten frene azıcık basıp dursan ve freni bıraksanda araç kendi fren yapar ve boşta bekler, en rahatıda bu aslında fakat ben kullanmıyorum zira arkadan duramayıp gelen olursa ben gaza basıp freni saldıran kadar zaman geçiyor, sıkışık trafikte Auto Hold u kapalı tutuyorum bu yüzden. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alimelle -- 26 Şubat 2025; 13:44:26 > |
YERLİ OTOMOBİL - TOGG - ANA KONU (734. sayfa)





YERLİ OTOMOBİL - TOGG - ANA KONU
(En Son Oy Tarihi: 26.2.2025)
-
-
Togg a-b sınıfı bir araçla girmeliydi bu işe) buna katılıyorum ama marka algısı yaratmak için en zor tasarım olan Suv tan giriş yaptılar, hata sedan veya hatchback modelin bu kadar geçikmemesi gerekiyordı.
artık her araba zaten güçlü, yanlış elektrikliler her anlamda direk tork aktarımı olduğu için çok güçlü.Eskide biz 5 sn hızlanmaları yarış arabalarında görür vay be derdik :)
hızlanma önemli değilse git egea 1.4 al bakalım nasıl elektrikli alıyorsun hemen sende şaşırırsın.özellikle kalabalık trafikten ve tehlikelerden uzaklaşmak için önemli.
elektriklide menzil çokta önemli değil, önemli olan şarj süresi , çok yanlış zira bu şekilde uzun yolculukta maliyet lpg hatta dizele yaklaşır ki anlamı kalmaz.Şarj istasyonlarını zengin edersiniz.Önemli olan ilk ayak süresinin uzunluğu misal 3 saatlik bir yolculuk süresi sonrası zaten en az yarım saat mola gerekli sağlıklı bir sürüş devamlılığı için.Bu süre zarfında 100 kw hız da olsa dolar zaten ara.Kaldı ki hepsinde %80 sonrası beklemek mantıksız.Uzun menzil mesafesi şarj istasyonu seçme şansı da yaratır.Daha ucuz şarj istasyonuna göre planlama yapılabilir.
son yazdıklarınız zaten teknolojinin gerçeği.
-
Bir otomobil markasına ait konuda gelinen seviye burası maalesef.
İdeolojik saplantılarından kurtulamayan, ön yargılı, herkese tepeden bakan, kendini akıllı ötekileri sürü sayan, fetişizmden dem vururken egosantrizminin faşistliğe dönüştüğünü fark etmeyen bir güruha tercüman olmuş gibisiniz. Bana otomobil markanı söyle sana kim olduğunu söyleyeyim gibi bir şey olmuş.
Az ötede eğlenin.
Konu başlığını tekrar hatırlatalım: YERLİ OTOMOBİL - TOGG - ANA KONU
Burası yeri değil.
Belki de TOGG'a edecek laf bulamadığınız için fikir bile diyemeyeceğim görüşlerinizle toplumun bir kesimine yönelik kin ve nefretinizi kusmuşsunuz.
Bir de ötekileştirilmekten, ayrımcılıktan söz edersiniz.
Burada tıpkı diğerleri gibi bir otomobil markasına ait olumlu-olumsuz deneyimler paylaşılmaktadır.
Bırakın şu TOGG'u başka emelleriniz için araçsallaştırmayı.
-
Auto Hold durdun frene bastın araç viteste, freni bırakınca ABS beyninden basıcı salmayıp senin yerine fren yapan sistem, birde eğimli yerde kalkış desteği var o ayrı, bu sistem kırmızıda durdun yol düz freni bıraktın araba gider, başka şeydir, Auto Hold yazıyorsa senin yerine frene basmaya devam eden gaza basınca bırakan sistem var demektir.
senin araçta evet, HOLD yazan Auto Hold, buna emniyet kemerin takılıyken basarsan freni saldığında sen gaza basana dek araç kendisi fren yapar. her kapat çata devre dışı kalması kötüymüş, bende açık kalır, kemeri takmazsam devre dışı, takarsam direk devrede kalır, aracın cvt bu demekki freni ucundan azıcık basarak bekliyorsun araçta gitmeye çalışıyor, frene biraz daha sert bas yada hold a bas rahat et.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alimelle -- 26 Şubat 2025; 13:57:7 >
-
Tam şarj ederek ve 100-0 arası bataryayı kullanarak zar zor olur. Böyle bir kullanım batarya uygunsa zaman açısından,batarya yapısı uygun değilse batarya sağlı için mantıksız ancak uzun menzille 25dklık şarjla o yolu gider. Sürekli batarya dolu olmuyor gerektiğinde uzun menzilde hep yedek 200km var gibi ve ciddi fark var. Ben hiç bir şekilde Tesla'da dahil 50-60kwlık bataryalı elektrikli araç almam. Kullanıma hazır ancak 30-35kwlık enerji ile kafam rahat olamaz. Uzun yolda da tam bir eziyete dönüşür.
-
:) yine ben ne diyorum sen ne diyorsun, manuel vitesin doğası bu, bunu bir sıkıntıymış, zulmuş gibi göstermene kızıyorum... bu sıkıntı yüzünde piilimi alalım yani..
oto araç boşa sadece UZUN SÜRE 3-4-5 dk gibi beklenecekse boşa alınır, zaten daha uzunda durdun P ye alsana der akılda arabada....
oto araç dur kalkda boşa ALINMAZ ne iş yaptığımdanda habersizsin zorlama, torunumuda severim spor ve otomatik aracımlada gezerim, sağol dileklerin için :) konuşmamada ben karar veririm...
içten yanmalıdaki aksamla elektrikli aracı bir sanıyorsun sanırım, git biraz araştırma yap, daha gençsin...
dolu pil öylesine bir örnekti, git Toyota ve BYD ceo ları nerel demiş şirket planları neymiş onları biraz oku sonra gel, adamlar açıklama yapıyor merak edip bakmıyorsunuz ama burda uzman kesiliyorsunuz, evet günaydın toyotada pille uğraşıyor, bak bunu farketmişsin, hibiritin geleceği yok bunuda farketmiş olmaz lazım, ilk byd terkedecek ve tam elektrikli üretecek zaten, yalnız bunları amacı parayı kırmak, sadece, dediğim gibi pil olayının daha çoook zamanı var, hemen atılıp almak bence mantıklı değil, haa hergün İstanbul gibi bir şehirde işi gidip geliyorsan, şasrj derdinde yoksa ŞİMDİLİK, ufak B sınıfı bir elektrikli iş görür, bu mantıklı, onun dışında bence çok erken daha, paran vardır alırsın onu bilmem, o ayrı ama genel anlamda pil ve teknoloji olayında daha çok ilkel kalıyorlar, genele bu şekilde imkansız yayılması, helede bizim ülkede direk kaos olur, bir düşünsene bu toplumu, saygı falan zaten hak getire, akşam geldin koca apartman, hadi garajı olsun ve şarj yeride olsun herkesin bunada tamam, taktılar fişe, 7.5 amp geçersen yüklenirsen zaten ceza yersin bildiğim kadarıyla böyleydi bak burada bilgim güncel olmayabilir, neyse herkes takarsa sistem strese girer zira şebeke uygun değil, bu sorun Çinde bile var, biraz arşatırırsan adamların nasıl sınırlama ve yasaklama koyduğunu kendin göreceksin, neyse yoruldum yazmaktan, işim gücüm var, bu yaşta çalışıyoruz bak, daha genciz devam :) hadi sana iyi günler, nasıl biliyorsan öyle yap.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alimelle -- 26 Şubat 2025; 14:20:3 >
-
+1453
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben senede 2-3 kez uzun yol yapıyorum zaten. Acelem olmuyor. En kötü 180km'de bir 3 şarj ile ulaşırım gideceğim yere. şehir içi büyük tasarrufum var. Babamların da gideceği yer izmir en uzak. Düşük menzil düşünüyorlar. Olmadı uzun menzil ucuz versiyondan ilerleyeceğiz.
-
Togg forumuna giripte içten yanmalilarin özelliklerini okumak aşırı saçma geldi şu anda. arkadaşların canı sıkılıyor belli bizi eğlendirmeye gelmişler. Hoş gelmişler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
hocam ben diyorum ki konfor için bu araçları alıyorsak çoğu kişiye göre manuel vites eziyet geliyor artık insan doğası gereği daha kolayını daha iyisini yenisini görünce istiyor bu normal sen manuel seviyorsan herkesin sevdiği anlamına gelmiyor.
ben ne demişim hocam " otomatik viteste uzun süre beklemelerde boşa almazsan"
Allah bağışlasın yanlış anlamayın elektrikli ara. , togg un deyimiyle akıllı cihaz gerçekten belli bir yaş ötesine hitap etmiyor buda çok normal.
hocam hatırlayaım byd elektrikli araç markası zaten hibrit olarak ülkemizde seal u dmi var ve başka gelmeyecek zaten asıl uzmanlık alanları batarya ve elektrikli motor byd de içten yanmalı yok gibi yani :)
Ben de egea vardı yıldım sattım üstelik 6 . ayında.Togg sedan fiyatı düşek çıkarsa alıcam , sıfır ayarında t10x te olabilir.
Ama eşimde kullanacağı için şimdilik paramızı toplayıp byd dolphin alıcaz birkaç ay daha beklemedeyim.Dolphin 1284 m , zam gelmezse eşim önümüzdeki ay istiyor ikna edersem birkaç ay daha bekleyip t10f yi görmek istiyorum.Kısmet artık saygılar iyi günler.
-
hocam ilk ne yazdın sen,
"en çokta bunu anlamıyorum millet pahalı akaryakıt fiyatlarından şikayetçi,diyorum elektrikli araçlar 0.35 kuruş yakıyor km de , inanmıyorlar.Ben sırf bundan dolayı bile istiyorum.Manuel vites aldığıma da pişmanım saçma salak yok kavraması devrini tuttur bilmem ne otomatik vites alsan yok durdun N ye al bilmem nesi bozulur.Yahu yıl olmuş 2024 millet togg un rejenatif ile frensiz kullanıyor diyorum,o ne ki diyorlar.Sonra da togg battı diyorlar."
ben dedikten sonra uzun süre vs. yapma böyle manevralar, byd olayını hibritin geleceği yok demek için yazdım, yine yanlış anlamışsın...
elektrikli, belli yaş ötesine hitap etmiyormu :) doğru aslında, bu yaştan sonra keyfime bakarım, aslan gibi benzinli aracımla çok daha konforlu gezerim, doğru didin, ne işim var pille şarjla :)
ben birşeyi yanlış anlamadım kusura bakma, dolphin hayırlı olsun, şehir içinde iş yapar, yalnız ben olsam almazdım, bu kadar vergi avantajına rağmen başka yerde bu fiyata satmadığı aracı bize bu fiyata satması kabul edilemez benim için, mesela Tesla bundan bin kere daha adil, en azından çektiği fiyat her ülkede aynı, sırf byd nin bu yaptığı yüzünden bakmıyorum, bence sende fikrini bir gözden geçir, toplum olarak aklı başında ve birlik olsak byd yi bırak kimse bir kazık atamaz bize ama görüyorumki umrunda değil kimsenin!
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alimelle -- 26 Şubat 2025; 17:28:39 >
-
Sehirici 150 km de bir sarj etmek gibi dusunun. Bu durum problem degilse kisaya gidilebilir
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Kısa menzil kullanıcısı olarak günlük 20-30 km kullanan, yılda bir kaç kez uzun mesafe yol yapanlar için fiyat performans aracı. v1 standart menzil 1440 V1 uzun menzil 1680 tl. Sadece batarya farkı için (200 km civarı menzil farkı) bence 240 bin fazla vermek gereksiz zaten o seviyeye çıkınca 150 daha verip V2 donanım almak çok daha mantıklı oluyor. Ciddi donanım farkı var çünkü. V1 de en büyük donanım eksiklikleri elektrikli hafızalı koltuk, bagaj, 360 derece kamera.
-
Kardeşim resmen roket atmışsın
şimdi okuyabildim , eline sağlık teslada olanların özetini geçmişsin çok güzel yazmışsın , ha birde dış kapı kolları donuyor bir onu yazmamışsın
onlar çok garip bir kitle , birisi daha yeni sıfır tesla sr teslim almış arka pandizottan ses geliyor diyor , diğeride bez bant sarınca kesiliyor yazmış
ben onların foruma pek bakmıyordum , meğerse neler neler varmış , togg gerçekten büyük iş başarmış başarıyor
bende özel mesaj kapalı
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X