Şimdi Ara

Yerli Otonun Motoru Hyundai-Kia dan! (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
146
Cevap
0
Favori
4.977
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bugün Zaman gazetesinde yer alan haberi ilgiyle okudum ancak hayal kırıklığına uğradım. Hyundai CEO'su mevcut platform üzerine üretim yaparız( i20 üzerine b sınıfı sedan) 400 milyon dolar bu iş için yeter ayrıca %60'ı teşvik edilmesi koşulundan bahsediliyor. Motor,şanzıman üretiminin kolay olduğunu da ekliyor.

    Her zaman olduğu gibi içi boş fikirler ile gündem yaratan ve değiştirenler tribünlere oynamaya devam ediyor. Evet yüzde yüz olmayabilir buna hak veririm lakin mevcut bir aracın üzerine( hazır lisans) inşa edilecek otomobil yerli değil yersiz bir karardan başka birşey olamaz.
  • Arkadaşlar bence hemen kötü düşünmeyin derim. Bunlar daha başlangıç araba konusunda buda önemli tabi bir yerden başlamak gerekir. İnşallah kendi motorumuzu yaptığımız zamanlarıda görürüz. Motor seçimi Hyundai iyi bir seçim olur bence. Ama herşey zamanla . . .
  • Çok yerinde 1 adım olmuş umarım en yakın zamanda gerisi gelir.
  • İlk aracin motorunu uretsinler sorun yok ama sonraki modeller icin turk muhendislerinin urettigi bir motor kullanilsin..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hyundai bir zamanlar mitsubishi motoru ile yola çıkmıştı, şimdi kendi motorlarını üretiyor. Lisansınız yoksa kimse bir şey ürettirmez size. Kendi ecu'su için kurduğu firmaya bosch ortak durumda. Herkes piyasadan payını alır.
  • Hyundainin motorunu vermesi için TR menşeli bir firmanın yerli oto işine girmiş olması gerekiyor ki edindiği tecrübeyle motoru kendi üretebilsin.. Var mı şu anda gerçek anlamda bu işe girmek isteyen bir firma?
  • hyundai motorlu yerli bir oto fiyatı 5-6 bin € olursa sıcak bakılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ohara

    sizin yerlinizi yesinler!

    Senin mantığını yesinler!
  • Şu forumu anlamış değlim. Fransızları sevmezler, olası bir soykırım haberinde forumda çıkıp Fransız almayın, Almanlar şöyle, İtalyanlar böyle, İngilizler böyle deyip Japon ve Koreden şaşmayın derler ama yerli otonun motoru Kore malı olup Hyundai veya Kia olunca burun kıvırıp küçümserler. Olsunda Hyundai veya Kia motoru olsun. Çoğu arabanın debriyaj balatası VALEO ne olacak şimdi? Her ülke ürettiği arabaya kendi ülkesinde tutup lastik üretmiyor. Mercedes Alman arabası, fabrika şimdi tutup Michelın lastik taksa bu arabaya Alman malı olmayacakmı? Bu durumda Jetta Alman malı değil, Meksikada üretiliyor çünkü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    İlk aracin motorunu uretsinler sorun yok ama sonraki modeller icin turk muhendislerinin urettigi bir motor kullanilsin..

    Aynen bunu istiyorum ben de.Zamanla kendi tecrübemizi kazanıp da %100 yerli aracımızı üretiriz umarım.
  • Biz yerli araba yapmayalım. Kesinlikle yapmayalım. Çünkü burda millet kendini şimdiden şartlandırmış beğenmemek için. Devlet nasıl yaparsa yapsın. Beğenmeyeceğiz. Ha diyelim ki çok kaliteli ve iyi bir araba yaptı. Bu sefer de bazı bilmişler halihazırda mevcut arabalarla kıyaslamaya kalkışacaklar. Yine beğenmeyecekler. Orta halli bir şey yapılırsa onu da Dacia gibi göreceğiz. Iıh. Alınmaz bu araba.

    Yok. Hayır. Biz yerli araba yapmıyalım. Paramızı sokağa atmayalım.
  • kaloriferini bari bizim çorumlular yapsın.

    vatandaş kredi borcu ve vergilerden belini doğrultamıyor ki ar-ge yapsın, birşeyler icat etsin...
    arkadaşlar elin adamına sunulan teşvikler bizim sanayicimize verilsin bakın ortaya neler çıkıyor.
    1.0 tsi, 0.9 tdi , envai çeşit elektrikli ve bor yakıtlı motorlar, 2 değil - 4 kavramalı 8 vites otomatik şanzuman,
    en alasından çelik şasi, en hafifinden kaporta , .....
  • Zamanında vermediği teşviklerden dolayı büyük pastayı Çek Cumhuriyeti-Slovakya kaptı
  • Benim için tamamen yerli olması çok önemli değil ülkeye ne kadar para kalıyor bir otomobilden bu önemli...
    Zaten yerli otomobili üretmenin amacıda bu değil mi parann yurt dışına çıkmasını engellemek....

    Dünyada 4 ncü 5 nci sanayi devrimi olurken biz hala kaçıncı sanayi devriminde üretildiğini bilmediğim otomobili tamamen yerli olsun diye tartşıyoruz..
  • Maksat para içerde kalsın o yüzden motoru kim üretmiş önemli değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evilonthemove

    motor hyundaiden,platform fiattan,fabrika Türkiyeden.yerliye bak çay demle

    +1 birileri zengın olacak yıne
  • diğer tüm parçalar Türkiye üretimi olacaksa, varsın motoru hyundai oluversin.Önce marka bir otursun,eğer tutarsa 5 sene içinde yerli motor üretimine başlarız. Yeterki vergi indirimli bir şekilde satılsın. 20.000 TL civarında olursa bence şimdiden en az 10000 araç satılır. taksilerde dacia logan yerine yerli üretim kullanılır.
    Bi başlansa Türk milleti desteğini esirgemez bence.
  • Başlangıçta olabilir bence, imzamdaki aracın neresi, hangi parçası amerikan acaba, çok merak ediyorum. Tabiki ileride yani tecrube kazanınca motorun yerli olmasını isterim, hyundai değil de başka bir marka olsaydı ne biliyim reno, fiat falan üzülürdüm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    bir anda sihirli değnek ile yüzde yüz yerli oto üretmeyi mi düşünüyorsunuz?...

    Sektörün önde gelenleri sıfırdan bir marka yaratmanın günümüz koşullarında çok zor olduğunu başarı ihtimalinin az olduğunu defalarca söylediler.

    Rutin olarak iflas etme eşiğinde olan yada sıkıntıda olan markaların haberlerini duyuyoruz. Bu markalar senelerin bilindik markaları rekabete yenik düşüyorlar.

    Şimdi kalkıp yerli olacak diye motor üretmek için büyük bir zaman ve ar-ge yapmanın hiç bir anlamı yok şu aşamada. Bırakın motoru piyasadaki neredeyse bütün araçlar platform ortaklığı kullanıyor. Motorlar teknolojiler paylaşılıyor. Ezeli rakip BMW Mercedes bile sırf ucuza gelsin diye ortak parça temini konusunda beraber hareket ediyorlar.

    Daha nerede nasıl üretileceği belli değilken bu konuda çok da tecrübeli değilken. Kalkıp yerli motor üretmeye kalkmak abeste iştigaldir. Hatta daniskasıdır. Ayrıca şunu unutmamak gerekir ki motor teknolojilerinin geldiği nokta hesaba katılırsa sen nasıl bir motor üreteceksin ki daha ilk seferden piyasadaki motorlarla rekabet etisin euro 5 , euro 6 normlarını karşılasın??? Senede satacağın araç tamamen meçhul belkide ilk seneler binleri geçemeyecek iken. Hangi mantıkla sıfır motor üretip bu motordan seri üretimle kar elde edeceksin. . .


    Yürümeyi öğrenmeden koşmaya çalışırsan düşersin ve bu rekabet koşullarında üstüne basıp geçerler kimsenin gözünün yaşına bakılmaz.

    Katılıyorum.




  • Burda önemli olan baştan yapmak değil Türk markası adı altında araç üretmek. Motor falan başka yerden olsun farketmez. Dışardan gelen araçlara göre daha daha ucuz olacağı kesin bişey. Ben buna bakarım arkadaş.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.