Şimdi Ara

Yerli SİHA’lar için yeni motor ve MMU KAAN motorundaki son süreç

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
719
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • TUSAŞ Motor Sanayi Genel Müdürü Mahmur Faruk Akşit, Denizli Sanayii Odası'nda yaptığı konuşmada TEI (TUSAŞ Motor Sanayii) tarafından yürütülen çalışmaları anlattı. Milli muharip uçak KAAN için de turbofan motoru üzerinde çalışan firmanın SİHA’lar için geliştirilen yeni motoru da ortaya çıktı. Bu arada milli savaş uçağının motorundaki önemli gelişmeler de paylaşıldı.



    TEI yeni motorlarını gösterdi



    Gerçekleştirilen sunumda TEI’nin geliştirmekte olduğu iki yeni motor görülüyor: PD-300H ve MTU imzalı 892Xa. Sunum görseline göre TEI PD-300H, 305 hp gücü sahip olacak. Bu motor TEI’nin geliştirdiği 225 hp gücündeki son PD-222 turbodizel motordan önemli ölçüde daha güçlü. Motorun boyutları ise öncekilere benzer bir boyuta sahip olacak.




    PD-300H'nin TUSAŞ'ın ANKA ve AKSUNGUR SİHA'larında kullanılması, genel güç artışı sayesinde her iki SİHA'nın uçuş irtifası ve faydalı yük kapasitelerinin artması bekleniyor. Daha güçlü bir motor, daha fazla güç üretim kapasitesine de olanak sağlayacaktır. AKSUNGUR ve AKINCI, İHA SOJ insansız elektronik harp uçağı projesinde kullanılacağından, daha yüksek elektrik üretimi, elektronik harp sistemlerine güç sağlamak için oldukça önemli.



    Ayrıca Bkz.Türkiye'nin hafif mühimmat ihtiyacını karşılayacak Mite Defence fişek fabrikası seri üretime başladı



    Daha güçlü motorlar aynı zamanda TCG ANADOLU LHD gibi kısa pistli gemilerden SİHA’ların kalkış mesafesini kısaltabilir veya daha güvenli bir uçuş için gerekli gücü sağlayabilir. Kısaltılmış kalkış mesafesi, kısa pistlere sahip bu tür gemilerden yapılan operasyonlar için hayati önem taşıyor. Sunum görselinde ayrıca MTU'nun 892Xa adında yeni bir tank motoru da görülüyor. Bu tank motorunun 1360 hp gücünde olacağı belirtiliyor.



    Milli muharip uçak KAAN’ın motorunda son gelişmeler






    Faruk Akşit, yaptığı açıklamalarda bu yıl içinde TEI-TF6000'i üretip çalıştıracaklarını söyledi. TEI-TF6000'in gerçek anlamda bir askeri turbofan motoru olduğunu anlatan Akşit, bunun küçük ölçekli de olsa bir savaş uçağı motoru olduğunu belirtti. TEI tarafından tasarlanıp geliştirilen TEI-TF6000,  KAAN’ın yerli motorunda giden bir yolda basamak olacak. Akşit, “Adım adım gidiyoruz. TEI-TF6000 ve TEI-TF10000 bizim için öğrenme motorlarıdır” dedi.




    Art yakıcısız 6 bin ya da 10 bin librelik bu motor hem Kızılelma'da hem TUSAŞ'ın yeni geliştirdiği İHA olan Anka-3'te, gerekirse hızlı milli hücum botlarda çok yönlü kullanılabilecek.



    Öte yandan Milli Muharip Uçak'ın motoruyla ilgili ihale sürecinin tamamlanmış durumda. Halihazırda TEI’de bu motorla ilgilenen mühendislerin sayısı geçtiğimiz yıldan bu yana 200'ü aştı. TEI-TF6000 ve TEI-TF10000 motorları ile kazanılacak bilgi KAAN’ın motoruna giden yolu açacak. Ancak elbette havacılık söz konusu olduğunda sıfırdan motor geliştirmek oldukça zor ve çetrefilli bir iş. Gerçekten de basamak basamak gitmek gerekiyor. Zira tasarımda yapılacak bir hata projede ciddi aksamalara neden olabilir.




    Kaynak:https://www.turdef.com/article/tei-develops-two-engines
    Kaynak:https://www.aa.com.tr/tr/bilim-teknoloji/milli-muharip-ucak-icin-yerli-motor-uretiminin-onunu-acacak-tei-tf6000-bu-yil-calistirilacak/2850483







  • AYAĞINIZA TAŞ DEĞMESİN RABBİM BAŞARILI KILSIN SİZLERİ

  • Yerli SİHA’lar için yeni motor ve MMU KAAN motorundaki son süreç


    Diyorlardı ..

  • tank motoru kısmında yanlışlık var. MTU 892Xa motorunu geliştiren TEİ değil, alman mtu. sadece kıyaslama için verilmiş tabloda.

  • La havle... MTU 892Xa, ALMAN MTU firmasının tank motoru. Tabloda Litre başına beygir gücü için karşılaştırma amacıyla yer verilmiş. TEI tank motoru GELİŞTİRMİYOR. Tank motoru işi BMC POWER'da

  • Daha güçlü motor aslında sadece daha fazla mühimmat ile daha hızlı göreve gitmesini sağlar. Bazı görevler için çok iyi bir seçenek ancak Siha’nın havada bekleyen hedef arayan özelliğini yok etmiş oluyorsunuz. Sonuçta ağır bombalama göreviniz varsa veya çok ağır mühimmat taşımak istiyorsanız ve hızlı gidip gelmek istiyorsanız tekrar göreve çıkmak için süper.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Benim tahminim 300H motorunun daha fazla yük ve irtifa için olmadığı.


    EH suitini beslemek için çok fazla güce ihtiyacımız var. Bu 100 BG'lik güç artışı 75 KW lık bir artş yapar ki EH ekipmanlarına için anca yeter.

  • Pd 170 motoru ile 30 bin feet'e çıkıldı 45 bin feet test edilecek ki daha önce pistonlu bir motorla bu irtifaya çıkılamadı sanırım.

    Pd 300 motorunun amacı muhtemelen Anka ve belki Aksungur'a konulması planlanan elektronik destek ve elektronik taarruz sistemleri için elektrik ihtiyacını karşılayabilecek gücü üretmektir.

    Akıncı için 2x750 hp motor seçeneği olduğu için aesa radarı bile takılabildi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Allah razı olsun hükümetimizin büyük çalışmaları ile savunma sanayimiz uzay aşı üretimimiz maden gaz ve diğer bütün alanlar için yerli milli üretimler yapan devlet özel sektör üniversite öğretmen öğrenci ve mücitlerimizden,daima farklı özellikleri olan üretimler daima ARGE'ler yapalım İnşallah.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.