Öncelikle merhabalar, Sorunu ve süreci tam olarak size yansıtabilmek için biraz uzun yazacağım kusura bakmayın. ISS olarak Turk.net kullanıyorum ancak sorunumun baş aktörü turktelekom olduğundan dolayı buraya yazmaya karar verdim. Yaklaşık 10 yıldır aynı binada oturuyorum ve son 2-3 yıldır 50mbps'lik bir paket kullanıyordum. Download olarak kullanımın en yoğun olduğu saatlerde bile hızım 43-44mbps'nin altına neredeyse hiç düşmemiştir. Genel olarak ise 50mbps'yi tabiri caizse dibine kadar kullanıyorduk ki aylık 1.5-2TB civarı .09.07.2021 tarihini sabahı (8-9 gibi) internet dsl sinyali gitti(hiç yanmıyordu). Neyse akşama gelir dedim o gün bütün işlerimi vs hallettim akşam eve geldiğimde hala internet yoktu.Hemen bir arıza kaydı oluşturdum ve sonrasında komşularla falan konuşunca öğrendim ki ; bölgede altyapı güçlendirme çalışması yapıldığından bütün apartmanın interneti gitmiş.(evin 80metre yanına saha dolabı kurmuşlar)Aynı gün ISS tarafından arandım ve altyapı güçlendirmesi çalışması sonucu hızımı 50mbps'den 100mbps'ye 10 lira farkla çıkarmak isteyip istemediğimi sordu. Bende cennet canıma minnet diyerek kabul ettim.Neyse aradan 2 gün geçti, turktelekom kullanan komşuların internetleri geldi ancak turk.net vodafone turkcell kullananlarda tık yok hala. Bunun üzerine kendi kullandığım ISS'i tabiri caizse darlamaya başladım.(aynı zamanda aylardır hiç sesi soluğu çıkmayan turktelekom telefonuma reklam mesajı atmaya başladı. Şu kadar paraya şu internet uçucaz kaçıcaz diye)
Sonunda 15.07.2021 tarihinde internetim geldi. Biz uçucaz kaçıcaz, 80-100mbps'nin dibine vurucaz hayelleri kurarken gelen internet hızı : 2 mbps download / 0.19 mbps upload.Tabi bunu görünce önce bir bardak soğuk su içip sonra tekrar arıza kaydı oluşturdum. 16.07.2021 : ARIZA MÜŞTERİ İÇ TESİSAT KAYNAKLIDIR - TT TARAFINDA SORUN TESPİT EDİLMEMİŞTİR Tekrar oluşturdum. 19.07.2021 : ARIZA MÜŞTERİ MODEM KAYNAKLIDIR - TT TARAFINDA SORUN TESPİT EDİLMEMİŞTİR Kıllandım gittim modemi komşularda test ettim. Benimle aynı paketi kullanan komşumda 82mbps hızı gördüm, sonra evime gelip modemin arayüzünde xdsl mode: Adsl2+ yazdığını görünce, müşteri hizmetlerine "burada daha önce "VDSL2 Annex B" yazıyordu deyince hattımı Vdsl2 ye çevirdiler ve hızım 7mbps/0.29mbps'ye çıktı ve tekrar kayıt oluşturdum. 20.07.2021 : ARIZA MÜŞTERİ İÇ TESİSAT KAYNAKLIDIR - TT TARAFINDA SORUN TESPİT EDİLMEMİŞTİR Şimdi kafamı kurcalayan mevzu şu, bu iç tesisatın turktelekom'un altyapı geliştirme yaptığı günde patlamış olma olasılığı bana mantıklı gelmiyor.Ama şikayet oluştura oluştura bir yere de varamayacağımı anladım. Bir iç tesisat bir modem, bir iç tesisat bir modem diyerek ne uzuyor ne kısalıyor.Bayram bayram elektrikçi arandım ve sadece açık 1 kişiyi bulabildim. Adama anlattım durumu; abicim durum böyle böyle iç tesisat arızalı deyip mevzuyu kapattılar ve bu kadar şeyin üstüne benim de kafamda bir "acaba?" oluştu.Adam süreci sordu neydi ne oldu , hızın önceden neydi şuan ne oldu falan diye bende cevapladım bütün sorularını. Bu muhabbetin üstüne usta ; "Abicim beni ayda 15-20 kişi bu sebepten arıyor, bu güne kadar iç tesisat sorunu denip de gittiğimde tesisat kaynaklı sorun bulduğum bir elin parmaklarını geçmez. 50mbps alırken 40 a düşse anlarım, internetin kökten gitse hatta sinyal almasan anlarım. hızın 50 den 2mbps'ye düşecek ve sen bunu kopmadan sorunsuz kullanabileceksin işte bunu anlamam.Kaç kişiye gittim sıfırdan tesisatını yeniledim müşteri iç tesisatım sorunluymuş sen yenile dedi diye, benim sıfırdan hat çektiğim kişiye bile telekom "iç tesisat arızası" diyip işin içinden çıkmış sonra da ben müşteriyle papaz oldum geldi bana bağırdıçağırdı hattı düzgün çekememişsin diye. O yuzden mümkün olduğunca ben bu iş için çağırılırsam gitmiyorum artık ama ha sen illa gel hattıma bak dersen gelir 100 tl ye bütün hattını ankastreden modemine kadar kontrol ederim ama bir şey ifade etmez.Ben sana hat sağlam diye bir belge düzenleyemem bir şeyler yazıp versem de o belge senin hiç bir işine yaramaz. Sen sorununun çözülmesini istiyorsan git turkell turknet ne kullanıyorsan onlardan ekip iste onlar gelsin incelesin en azından onlar hat sağlamsa tutanak tutabilir sende o tutanak ile şikayetini edebilirsin dedi ve kafama yattı. Bende ücretli ekip talep ettim kısmetse bir ara ekip randevu almak için arayacak da gelecekler, daha aramalarını bekliyorum.
Ancak hala kafamda "acaba?" var.Benim sorunum iç tesisat kaynaklı olup olmadığını anlamamın bir yolu var mı ? Bu resimdeki SNR, attenuation vs değerlerinden iç tesisatda bir sorun olup olmadığına dair bir çıkarımda bulunulabilinir mi ? (çeşitli forumlarda dh dahil modem arayüzündeki değerlere bakıp "kayıp çok fazla , bir sıkıntı olduğu anlamına geliyor vs" çıkarımlarında bulunmuşlar başka kullanıcılar için bu yuzden merak ettim) |
Yılan hikayesine dönen internet hız sorunu
-
-
Sorun iç tesisat kaynaklı değil. Eğer öyle olsaydı zayıflama değerleriniz çok yüksek olurdu. Sizin zayıflama değerleriniz çok düşük. Sizi bağladıkları yeni santralde 8mbit hız sınırı konulmuş. Sizi diğer servis sağlayıcılardan bezdirip kendine geçirmeye çalışıyor telekom, bunun başka mantıklı bir açıklaması yok. Gidin bölge müdürlüğüne adamları bezdirene kadar konuşun, port değişimi talep edin, bu işin arkasında durun. Bu tamamen telekomun oyunu
-
Sinyal değerlerinize göre açıklama aşağıda.
(%90 iç tesisatınızda problem var)
Signal to Noise(SNR) Margin (Gürültü değerleri)
0 dB - 6 dB Dsl bağlantısı gerçekleşmez ya da sürekli düşer.
7 dB - 14 dB Dsl bağlantısı gerçekleşir fakat düşme meydana gelebilir.
15 dB - 25 dB Hat kalitesi iyi.
26 dB - 30 dB Hat kalitesi çok iyi.
31 dB - 35 dB Hat kalitesi mükemmel.
----------------------------------------
Attenuation (Zayıflama değerleri)
0 dB - 20 dB Santrale çok yakın.
20 dB - 30 dB Santrale yakın
30 dB - 40 dB Santral mesafesi iyi
40 dB - 60 dB Santral mesafesi ortalama
60 dB - 65 dB Santrale uzak
-
Altyapını sorgulat bakalım kaç mbit çıkıyor:
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X