Şimdi Ara

Yılda 5 yada 6 bin KM Yapan Birisinin Dizel Motorlu Araç Alması Mantıklı Mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
1
Favori
1.525
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Cloud Nine kullanıcısına yanıt

    şehir içi km de 4 tl yakıyor . lpg ye geçersen 1.7 tl. kitler şuan 15-17 bin arası . herkes hesabını yapsın .

  • Lpg den şaşma



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliveli90 -- 22 Ekim 2023; 16:25:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 6000 kilometre kısa bir süre. Eğer kontak açtıktan sonra 3-5 km yapıp kontak kapatacaksanız dizel araba alınmaz.

    O mesafede motor bile ısınmaz ne torkundan faydalanabilirsiniz ne ekonomisinden. Gider 9 litre mazot yakarsınız traktör sesi çektiğinizle kalırsınız. Hele modern bir arabaysa yol bilgisayarı "Evet evin önüne geldin ama DPF doldu sen bi 15-20 dakika daha tur at gel" diyebilir.

    Dizel arabadan kontak açtıktan sonra 10-15 km yol yapılmıyorsa uzak durulması gerekiyor. Bu durumda benzinli daha iyi bir alternatif çünkü hem çabuk ısınıyor, hem sessiz hem titreşimsiz çalışıyor. Çok cılız bir seçenek tercih etmediyseniz performansı da şehir içinde gani gani yeter (1.4 Atmosferik Egea şehir içinde hiç bir eksiklik hissettirmiyordu).

    Kalkış kolaylığı da tamamen arabasına göre değişiyor. 1.4 Egea sadece debriyajla kalkabiliyor hatta düz yolda 6. vites 1000 devir 40 km hıza kadar gaz pedalı kullanmadan gidilebiliyordu.





  • 2.el alacağınıza göre benzin ve dizel motorlu araç arasında fark yoksa dizel tercih edilebilir.

    Dizel olacaksa bahsettikleri DPF in olmaması için Euro4 motor olması gerekiyor yani 2011 ve altı modellerde genelde olmuyor.

    2 önce sattığım 2011 Opel Corsa D 1.3cdti dizel aracımda DPF yoktu yakıt ortalaması uzun yolda 3.5 , karma tüketim 4.5 şehir içi dur kalkta 5.2 yi geçmiyordu (100kmde)

    2023 Peugeot 208 1.2 benzinli puretech aracım ise benzinli uzun yolda 4.1 karma tüketim 5.4 şehir içi dur kalkta 6.7 leri görüyor. Yani dizel daha az yakıyor.

    DPF ve adblue gibi şeylerle uğraşmamak için dediğim gibi Euro4 ve altı bir dizel hem performanslı (atmosferik benzinlilere kıyasla) hem de ekonomik olabilirler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Km'den bagimsiz dizel araba ilk tercihim kesin olmaz. Yokusta kaldirma isini alisinca cozersiniz. Ben Tofas'i bile zorlanmadan kaldiriyordum alisinca


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Galericinin birisi, piyasadaki 200 yada 300 bindeki arabaların çoğunun katalizör vs. iptal edilmiştir dedi.

    Sizce Symbol gibi bir arabanın katalizör dpf, egr vs. Tam olarak dizel motordaki egsoz ile ilgili terimlere hakim değilim. Bunların iptal edilmesinin sakıncası nedir?

    Muayeneden geçirmek için depoya katkı maddesi falan mı koyuyorlar?

    Katalizör, dpf, egr vs. iptal edilmiş araba alınır mı?

    Piyada Fiat Linea arabalarda var. 1.3 yada 1.6 dizel motor, sanırım bunlarında çoğunda egsoz ile ilgili sistem iptal edilmiştir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Günümüz şartlarında ağır vasıta yada iş makinaları dışında diğer otomobillerde Dizel kullanmanın esprisi kalmadı.

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.