Şimdi Ara

Yoğun trafikte düz araç ile milim milim gitme olayı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
39
Cevap
3
Favori
33.557
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Trafikte kısa aralıklarla yarım metre-bir metre gibi mesafeler ilerleyip durarken uygulamanız gereken şudur. Gaz vermenize gerek yok yokuş çıkıyorsanız, gaz vererek araç daha çok devir çevirecek ve balatayı daha da ısıtacaktır. Debriyajı kavrama noktasına getirerek ayağınız frenden çekerek yumuşakça ilerleyebilir, duracağınız zaman ise tekrar frene basmakla beraber debriyaja da tam basmalısınız. Debriyaja basılı tutmak ayağınızı yorabileceği için vitesi boşa atıp bekleyebilirsiniz. Ama girdiğiniz trafik sürekli ilerliyorsa kısa duraksamalarla vitesi boşa atmanıza gerek yok; zamanla alışırsınız.

    Sizin yaptığınız hata araç durduğunda aracı halen kavramada bekleterek, yani aracı ileriye gitmeye zorlamaktır.


    hocam gerçekten mükemmel açıklamışsın işte beklediğim cevap buydu. yani sonuç olarak ben yoğun trafikte debriyajı kavramaya getirerek hiç gaz vermeden sadece kavrama ile 100 kerede dur kalk yapsam arabaya zararı yok. sadece kavramada bekletmemem gerekiyo durunca yine debriyaja tam basmam gerekiyo yada boş vites. sağol varol hocam hakkaten kafamdaki soru işaretine noktayı koydun





  • dreksiyon hocası bana böyle demişti doğrumu zararlımı bilmiyorum ama. Ayağın debriyajda iken çok hafiften gaz ver gaz verirken ayağını debriyajdan yavaşça çek araç daha yavaş ilerliyor bu ayarda ilerle ayağını frene koy bekle tekrar ilerleyince çok hafif gaz ver ama debriyaj o ayarda sabit kaşacak. Bu yaptığımın zararı varmı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Normal kalkış gibi kalkmalısınız devamlı yarım debraj ileride sorunlara yol açabilir. Ama tabi çok mecburi durumlarda yarım debraj yapılabilir.
  • beyler normal şekilde araç nasıl kaldırılır doğrusu hangisi .. Vites 1 de iken ayak debriyajda basılı ikin çok hafifçe gaz verip ayağı yavaşça debriyajdan kaldırılarak aracın hqreket etesi sağlanır. Bumu doğru olanı. Yoksa önce debriyajı kaldırıp sonradan senkronize şekilde yavaşça gaz verilir .. Hangiisi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eğer yol düz ise ya ayağını debriyayajdan çekeceksin(gaza basmana gerek yok) araç kendi torku ile gidecek ( 2.0 lt ve üzeri dizellerde bunu yaparsın), ya da önünün biraz takip mesafesi olarak açılmasını bekleyip normal kalkış yapacaksın yaptıktan sonra boşa alırsın araç zaten kendi kendine gider.

    Yarım debriyaj baskı balatayı zamanla yer bitirir,eğer bunu yokuş yukarı yaparsan,yarım debriyaj ve gaz ile arabayı sabit tututarsanız yani yarım debriyajda adım adım giderseniz yokuşun sonuna kadar balatayı sıyırırsınız bile.Bu kadar kısa mesafede bile balata biter.
  • Sanırım kavramaya pek alışamamışsın ve debriyajdaki ayağına mümkün olduğunca az iş yüklemek istiyorsun.. "bi kere kavrama noktasına getireyim, sol ayak öyle kalsın" diyorsun..

    Yanlış..

    O ayak kavramayı yapa yapa öğrenmeli.. Çocuk oyuncağı gibi kolayca yapmalı.. Kaçarak veya az yaparak olmaz..

    konuya genel olarak bir cevap verecek olursak, ben olsam 150 kere dur-kalk yapılan bir trafikte en az 100 kere boşa atarım..
    Çünkü:
    1-Kavramada bekletmek balataya zararlıdır..
    2-Tam basarak bekletmek ise baskıya zararlıdır..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • cevaplar iyi güzelde yine kafam karıştı :)

    yahu arkadaşlar zaten biz aracı normal kaldırırken ayağımızı debriyajdan hafif çekiyoruz araç öne doğru gitmeye başlayınca hafif hafif gaz verip gitmiyomuyumuz e mantık olarak burdada zaten yarım debriyaj ile bir miktar gitmiş olmuyomuyuz ?

    bende diyorum ki sıkışık trafikte 1 metre 1 metre giderken 1 e alıp ayağı debriyajdan kaldırınca zaten araba hafiften gidiyor ve gaz vermeye fırsat kalmadan zaten diğer arabanın kıçına dayanıyosun hangi ara gaz vereceksin ki ?

    yani şu olayın araca zararı ne: çok sıkışık trafikteyim eğer duraklama süreleri uzunsa uzunsa debriyaja basar atarım boşa frenlerim. kalkarkende basarım debriyaja alırım 1 e ayağımı kavramaya getirir gaza basmadan alıım o 1 metrelik yolu sonra durunca tekrar debriyaj fren al boşa çek debriyajdan durakla. he ama trafik akıyosa gidişler 3-4 metre oluyosa o zaman hafif gaz vererek giderim. şimdi bu olyın debriyaja zararı ne çözemedim. sonuçta normal kalkış yaparken de biz kavradıktan sonra 1 metre falan gidip hafif gazlamıyomuyuz? bu konuyu biri bana açıklasın allahaşkına :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CRIMINALL -- 12 Ağustos 2012; 13:16:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: j3srn

    crımınal en fazla 14 yaşında oldugunu düşünmeye başladım

    boş boş konuşmasan da insanları cevap vermek zorunda bırakmasan ne iyi olur. 8 senedir eline vitesli araba almamış biri şimdi vitesli araba kullanmaya başlıyor. sence bunları sormadan mı trafiğe çıkmalıyım ? Ayrıca Allaha şükür aldığım günden bu yana sıkıntısız kullandım alıştım diyebilirim yani vitesli arabaya 8 senedir otomatik kullandıktan sonra vitese alışmak öyle kolay olmaz bunu yaşamadan ahkam kesmek kolay.

    Neyseki forumdaki herkes senin gibi değilde şurda sorularımıza adam gibi cevaplar alıyoruz. 40 kişi cevap vermişse bunun 39 u çözüme yönelik mantıklı cevaplar, 1 tane de arada senin gibi boş muhabbet adamları çıkıyo işte olur o kadar gülüp geçiyoruz senin gibilerde lazım arada gülmek için.

    Neyse cevap veren vermeyen yardımcı olan herkese teşekkür ediyorum arkadaşlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    cevaplar iyi güzelde yine kafam karıştı :)

    yahu arkadaşlar zaten biz aracı normal kaldırırken ayağımızı debriyajdan hafif çekiyoruz araç öne doğru gitmeye başlayınca hafif hafif gaz verip gitmiyomuyumuz e mantık olarak burdada zaten yarım debriyaj ile bir miktar gitmiş olmuyomuyuz ?

    bende diyorum ki sıkışık trafikte 1 metre 1 metre giderken 1 e alıp ayağı debriyajdan kaldırınca zaten araba hafiften gidiyor ve gaz vermeye fırsat kalmadan zaten diğer arabanın kıçına dayanıyosun hangi ara gaz vereceksin ki ?

    yani şu olayın araca zararı ne: çok sıkışık trafikteyim eğer duraklama süreleri uzunsa uzunsa debriyaja basar atarım boşa frenlerim. kalkarkende basarım debriyaja alırım 1 e ayağımı kavramaya getirir gaza basmadan alıım o 1 metrelik yolu sonra durunca tekrar debriyaj fren al boşa çek debriyajdan durakla. he ama trafik akıyosa gidişler 3-4 metre oluyosa o zaman hafif gaz vererek giderim. şimdi bu olyın debriyaja zararı ne çözemedim. sonuçta normal kalkış yaparken de biz kavradıktan sonra 1 metre falan gidip hafif gazlamıyomuyuz? bu konuyu biri bana açıklasın allahaşkına :)

    M.C.k sana doğru cevabı vermiş gerisi ile fazla ilgilenme.

    Yalnız bu yaptığın atmosferik benzinli araçlarda olmuyor, gaza basmazsan araç stop eder haberin olsun.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Trafikte kısa aralıklarla yarım metre-bir metre gibi mesafeler ilerleyip durarken uygulamanız gereken şudur. Gaz vermenize gerek yok yokuş çıkıyorsanız, gaz vererek araç daha çok devir çevirecek ve balatayı daha da ısıtacaktır. Debriyajı kavrama noktasına getirerek ayağınız frenden çekerek yumuşakça ilerleyebilir, duracağınız zaman ise tekrar frene basmakla beraber debriyaja da tam basmalısınız. Debriyaja basılı tutmak ayağınızı yorabileceği için vitesi boşa atıp bekleyebilirsiniz. Ama girdiğiniz trafik sürekli ilerliyorsa kısa duraksamalarla vitesi boşa atmanıza gerek yok; zamanla alışırsınız.

    Sizin yaptığınız hata araç durduğunda aracı halen kavramada bekleterek, yani aracı ileriye gitmeye zorlamaktır.


    hocam gerçekten mükemmel açıklamışsın işte beklediğim cevap buydu. yani sonuç olarak ben yoğun trafikte debriyajı kavramaya getirerek hiç gaz vermeden sadece kavrama ile 100 kerede dur kalk yapsam arabaya zararı yok. sadece kavramada bekletmemem gerekiyo durunca yine debriyaja tam basmam gerekiyo yada boş vites. sağol varol hocam hakkaten kafamdaki soru işaretine noktayı koydun

    Zarari yok demeyelim debriyaj balataniz bu dur kalklar sonucu tabiiki asinacaktir. Fakat yapacak bir sey yok, eger trafige girmezseniz 5 yil sonra degistircekseniz. hep trafikte kullanirsaniz 3 yil sonra degtirmek zorunda kalirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light


    quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    cevaplar iyi güzelde yine kafam karıştı :)

    yahu arkadaşlar zaten biz aracı normal kaldırırken ayağımızı debriyajdan hafif çekiyoruz araç öne doğru gitmeye başlayınca hafif hafif gaz verip gitmiyomuyumuz e mantık olarak burdada zaten yarım debriyaj ile bir miktar gitmiş olmuyomuyuz ?

    bende diyorum ki sıkışık trafikte 1 metre 1 metre giderken 1 e alıp ayağı debriyajdan kaldırınca zaten araba hafiften gidiyor ve gaz vermeye fırsat kalmadan zaten diğer arabanın kıçına dayanıyosun hangi ara gaz vereceksin ki ?

    yani şu olayın araca zararı ne: çok sıkışık trafikteyim eğer duraklama süreleri uzunsa uzunsa debriyaja basar atarım boşa frenlerim. kalkarkende basarım debriyaja alırım 1 e ayağımı kavramaya getirir gaza basmadan alıım o 1 metrelik yolu sonra durunca tekrar debriyaj fren al boşa çek debriyajdan durakla. he ama trafik akıyosa gidişler 3-4 metre oluyosa o zaman hafif gaz vererek giderim. şimdi bu olyın debriyaja zararı ne çözemedim. sonuçta normal kalkış yaparken de biz kavradıktan sonra 1 metre falan gidip hafif gazlamıyomuyuz? bu konuyu biri bana açıklasın allahaşkına :)

    M.C.k sana doğru cevabı vermiş gerisi ile fazla ilgilenme.

    Yalnız bu yaptığın atmosferik benzinli araçlarda olmuyor, gaza basmazsan araç stop eder haberin olsun.


    duzeltme: atmosferiklerde stop etmiyor :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light


    quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    cevaplar iyi güzelde yine kafam karıştı :)

    yahu arkadaşlar zaten biz aracı normal kaldırırken ayağımızı debriyajdan hafif çekiyoruz araç öne doğru gitmeye başlayınca hafif hafif gaz verip gitmiyomuyumuz e mantık olarak burdada zaten yarım debriyaj ile bir miktar gitmiş olmuyomuyuz ?

    bende diyorum ki sıkışık trafikte 1 metre 1 metre giderken 1 e alıp ayağı debriyajdan kaldırınca zaten araba hafiften gidiyor ve gaz vermeye fırsat kalmadan zaten diğer arabanın kıçına dayanıyosun hangi ara gaz vereceksin ki ?

    yani şu olayın araca zararı ne: çok sıkışık trafikteyim eğer duraklama süreleri uzunsa uzunsa debriyaja basar atarım boşa frenlerim. kalkarkende basarım debriyaja alırım 1 e ayağımı kavramaya getirir gaza basmadan alıım o 1 metrelik yolu sonra durunca tekrar debriyaj fren al boşa çek debriyajdan durakla. he ama trafik akıyosa gidişler 3-4 metre oluyosa o zaman hafif gaz vererek giderim. şimdi bu olyın debriyaja zararı ne çözemedim. sonuçta normal kalkış yaparken de biz kavradıktan sonra 1 metre falan gidip hafif gazlamıyomuyuz? bu konuyu biri bana açıklasın allahaşkına :)

    M.C.k sana doğru cevabı vermiş gerisi ile fazla ilgilenme.

    Yalnız bu yaptığın atmosferik benzinli araçlarda olmuyor, gaza basmazsan araç stop eder haberin olsun.


    duzeltme: atmosferiklerde stop etmiyor :)

    Turbo dizel gibi degil stop ediyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light


    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light


    quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    cevaplar iyi güzelde yine kafam karıştı :)

    yahu arkadaşlar zaten biz aracı normal kaldırırken ayağımızı debriyajdan hafif çekiyoruz araç öne doğru gitmeye başlayınca hafif hafif gaz verip gitmiyomuyumuz e mantık olarak burdada zaten yarım debriyaj ile bir miktar gitmiş olmuyomuyuz ?

    bende diyorum ki sıkışık trafikte 1 metre 1 metre giderken 1 e alıp ayağı debriyajdan kaldırınca zaten araba hafiften gidiyor ve gaz vermeye fırsat kalmadan zaten diğer arabanın kıçına dayanıyosun hangi ara gaz vereceksin ki ?

    yani şu olayın araca zararı ne: çok sıkışık trafikteyim eğer duraklama süreleri uzunsa uzunsa debriyaja basar atarım boşa frenlerim. kalkarkende basarım debriyaja alırım 1 e ayağımı kavramaya getirir gaza basmadan alıım o 1 metrelik yolu sonra durunca tekrar debriyaj fren al boşa çek debriyajdan durakla. he ama trafik akıyosa gidişler 3-4 metre oluyosa o zaman hafif gaz vererek giderim. şimdi bu olyın debriyaja zararı ne çözemedim. sonuçta normal kalkış yaparken de biz kavradıktan sonra 1 metre falan gidip hafif gazlamıyomuyuz? bu konuyu biri bana açıklasın allahaşkına :)

    M.C.k sana doğru cevabı vermiş gerisi ile fazla ilgilenme.

    Yalnız bu yaptığın atmosferik benzinli araçlarda olmuyor, gaza basmazsan araç stop eder haberin olsun.


    duzeltme: atmosferiklerde stop etmiyor :)

    Turbo dizel gibi degil stop ediyor.

    patates motor 1.6 atmosferik motorumda hep aynisini yapiyorum. kalkista problem yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light


    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light


    quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    cevaplar iyi güzelde yine kafam karıştı :)

    yahu arkadaşlar zaten biz aracı normal kaldırırken ayağımızı debriyajdan hafif çekiyoruz araç öne doğru gitmeye başlayınca hafif hafif gaz verip gitmiyomuyumuz e mantık olarak burdada zaten yarım debriyaj ile bir miktar gitmiş olmuyomuyuz ?

    bende diyorum ki sıkışık trafikte 1 metre 1 metre giderken 1 e alıp ayağı debriyajdan kaldırınca zaten araba hafiften gidiyor ve gaz vermeye fırsat kalmadan zaten diğer arabanın kıçına dayanıyosun hangi ara gaz vereceksin ki ?

    yani şu olayın araca zararı ne: çok sıkışık trafikteyim eğer duraklama süreleri uzunsa uzunsa debriyaja basar atarım boşa frenlerim. kalkarkende basarım debriyaja alırım 1 e ayağımı kavramaya getirir gaza basmadan alıım o 1 metrelik yolu sonra durunca tekrar debriyaj fren al boşa çek debriyajdan durakla. he ama trafik akıyosa gidişler 3-4 metre oluyosa o zaman hafif gaz vererek giderim. şimdi bu olyın debriyaja zararı ne çözemedim. sonuçta normal kalkış yaparken de biz kavradıktan sonra 1 metre falan gidip hafif gazlamıyomuyuz? bu konuyu biri bana açıklasın allahaşkına :)

    M.C.k sana doğru cevabı vermiş gerisi ile fazla ilgilenme.

    Yalnız bu yaptığın atmosferik benzinli araçlarda olmuyor, gaza basmazsan araç stop eder haberin olsun.


    duzeltme: atmosferiklerde stop etmiyor :)

    Turbo dizel gibi degil stop ediyor.

    Stop etme gibi bir durum yok, ediyorsa ya yol eğimlidir ya da cut off sisteminde sorun vardır. Deneyimlerime dayanarak da şunu söylerim; turbo dizel daha kolay stop ediyor özellikle fındık motor dizeller turbo devrede değilken çok güçsüz kalıyorlar hele bir de klima açıksa saçma sapan stop etmeler başlıyor kalkışlarda.




  • Benim Colt 1.5 dizel ve en dik yokuş dahil gaza dokunmadan kalkıyor araç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • http://www.plakadansorgula.com/araba-nasil-kullanilir/ Arkadaşlar burada aracın nasıl kullanılacağı ile ilgili ayrıntılı bilgiler verilmiş. Bence incelemenizde fayda var.
  • 2 aya balatalar elinde selamlar
  • ayağın debriyajda yarım tutma normal kalkış gibi arabayı kaldır sonra hemence gazdan çek ve vitesi boşa at öylece süzülsün araba. bu dediğime kendini iyi alıştırırsan sıkışık trafikte dur kalklarda bile neredeyse rölantiyle bile kaldırırsın aracı.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zararı vardır fakat istanbul gibi yoğun trafikte ani durmalar ve kalkışlar için ideal olan yarım debriyajdır.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.