|
Yokuşta 26' MTB mi 28' Şehir Bisikleti mi iyidir?
-
-
Bence; Sadece yokuşu düşünüp alma, kendi boyuna uygun kadro şeçimi yap.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Carrara Sportive 224-225 modeller gayer olumlu yorumlar var inceleyin
Şehirde tabiki şehir bisikleti sebebi aynakol dişli normal mtb ye Göre şehir bisikleti daha geniş ve daha az yorar yani evden 10km yola mtb ile az yorulup 5dakikada gidersin Şehir bisikleti ile 4 dakikada hiç yorulmadan
Sehir bisikleti alacaksaniz mutlaka önde suspansiyon olsun malum Turkiye yolları
Kron-Carraro-Salcano güzel modelleri var 1000-1500tl arası
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: _Kozbey
Bence; Sadece yokuşu düşünüp alma, kendi boyuna uygun kadro şeçimi yap.
İki bisikletinde kadro boyları boyuma uygun ikiside benzer özellikte ve fiyattalar. Carraro'nun vitesleri biraz daha üst seviye; arka değiştirici alivio, ön değiştirici acera. Buna karşılık Salcano'da altus kullanılmış. İkiside hidrolik fren. Genel olarak benzer seviyede iki bisiklette bu durumda yokuş performanslarına göre seçim yapıcam. -
quote:
Orijinalden alıntı: ibo83
Carrara Sportive 224-225 modeller gayer olumlu yorumlar var inceleyin
Şehirde tabiki şehir bisikleti sebebi aynakol dişli normal mtb ye Göre şehir bisikleti daha geniş ve daha az yorar yani evden 10km yola mtb ile az yorulup 5dakikada gidersin Şehir bisikleti ile 4 dakikada hiç yorulmadan
Sehir bisikleti alacaksaniz mutlaka önde suspansiyon olsun malum Turkiye yolları
Kron-Carraro-Salcano güzel modelleri var 1000-1500tl arası
Cevabınız için teşekkürler. Önerdiğiniz iki modelde 24 vites ben 27 vites almayı düşünüyorum.
Şehirde şehir bisikleti dediğiniz gibi daha mantıklı fakat şöyle bir durum var:
City sport 10'da aynakol dişlileri 48/36/26 Carraro crp 700'de ise 44/32/22. Bu, aynakol 3. viteste Salcano'nun maksimum hızının daha fazla olduğu, 1. viteste ise Carraro'nun yokuşu daha rahat tırmandığı anlamına mı geliyor? Çünkü birinde en büyük dişilinin dişli sayısı daha fazla diğerindeyse en küçük dişlinin dişli sayısı daha az doğru mu anlamışım?
-
-
Ferraride yokuş yukarı çıkıyor, land rover'da. Önemli olan yokuş yukarı çıktığın arazi koşulu.
Kastettiğin yokuş engebeli veya toprak çayır çimense land roverla basıp gidebilirsin. Ama temiz bir yokuşsa ferrariyle uçar gidersin.
Bisiklette de durum aynı. Mtb veya yol bisikleti daha iyi çıkar diye birşey yok hepsi yokuş yukarı çıkar.
Ben şehirde kullanıcam taşa toprağa çamura teker sürmem diyorsan mtb pişmanlıktır... şehir koşullarında kullanıcam diyorsan normal bir şehir tur bisikleti idealdir, çılgınlar gibi pedallamak istiyorsan yol bisikleti iyidir. Keyfe keder her yere bisikleti sokarım diyorsan al mtb keyifle pedella.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Scorpion28
Ferraride yokuş yukarı çıkıyor, land rover'da. Önemli olan yokuş yukarı çıktığın arazi koşulu.
Kastettiğin yokuş engebeli veya toprak çayır çimense land roverla basıp gidebilirsin. Ama temiz bir yokuşsa ferrariyle uçar gidersin.
Bisiklette de durum aynı. Mtb veya yol bisikleti daha iyi çıkar diye birşey yok hepsi yokuş yukarı çıkar.
Ben şehirde kullanıcam taşa toprağa çamura teker sürmem diyorsan mtb pişmanlıktır... şehir koşullarında kullanıcam diyorsan normal bir şehir tur bisikleti idealdir, çılgınlar gibi pedallamak istiyorsan yol bisikleti iyidir. Keyfe keder her yere bisikleti sokarım diyorsan al mtb keyifle pedella.
scorpion hocamın bahsettiği doğru. hangi koşulda kullanacağın önemli. asfalt, stabilize, hafif arazi ve yüzde 10 (yürürken bile zorlanırsınız) eğime kadar şehir bisikleti daha iyi yokuş tırmanıyor. ancak ciddi arazi ve ciddi eğimde kadro açısı, lastik ve aktarma sisteminin oranları gereği mtb çok daha iyi tırmanır.
evet mtb daha yüksek tork üretir(en düşük dişli oranı ve 26 inch lastikle), tamam ama biraz kondüsyon kazanınca çok dik yokuş olmadıkça o vites oranını hiç kullanmayacaksın.
son 1 yılda mtb, yol ve şehir bisikleti kullandım. evimin önünde yer yer yüze 15i geçen 500 mtlik bir tırmanış var (bu yokuş başlamadan yüzde 5 ortalama 1.5 km tırmanış var), yol bisikleti ile bile tırmanılıyor.
sizin göz önünde bulundurmadığınız bir nokta var şehir bisikletleri emsali mtbye göre daha hafif ve daha akıcı bu sebeple aslında yokuş daha rahat tırmanılıyor.
mtbnin lastiğini şehir tipine çevirseniz bile şehir bisikletleri daha akıcı oluyor.
bisikletimi her kullandığımda en az 2 km yokuş tırmanıyorum. bisiklet alırken yokuş mevzusunu göz önünde bulundurmak mantıklı değil. hangi koşulda kullanacağınız daha önemli. şehir işçerisinde ağırlıklı kullanacaksanız mtbye bence gerek yok.
-
Sehir icinde mtb pismanliktir. Tur bisikletlerini kotuluyorlar lastikleri ince diye. Adam gibi Schwalbe veya Michelin marka lastik taktirirsaniz camin uzerinden atlasan bile patlamaz. Cst veya Rubena'dan medet umuyorsaniz Allah yardimciniz olsun... Carraro 225 sahibiyim. Daha once bir ay Kron Xc1000 kullandim. Aradaki fsrki bariz hissedebiliyorum...
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
Tanesi 100-120tl Michelin patlamayan zırhlı lastik raptiye çivi camdan geçiyor sorunsuz ama bazıları virajda kayıyor demis bazıları çabucak deforme oluyor demis (dış yüzey)quote:
Orijinalden alıntı: Victor Branco
Sehir icinde mtb pismanliktir. Tur bisikletlerini kotuluyorlar lastikleri ince diye. Adam gibi Schwalbe veya Michelin marka lastik taktirirsaniz camin uzerinden atlasan bile patlamaz. Cst veya Rubena'dan medet umuyorsaniz Allah yardimciniz olsun... Carraro 225 sahibiyim. Daha once bir ay Kron Xc1000 kullandim. Aradaki fsrki bariz hissedebiliyorum...
En azından sökme takması zor olan arka lastik zırhlı olmalı bence
#yokua için 24 vites 28 jant lastikli bisiklet yolda koymaz
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ibo83 -- 12 Kasım 2016; 8:00:53 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: kayihani
quote:
Orijinalden alıntı: Scorpion28
Ferraride yokuş yukarı çıkıyor, land rover'da. Önemli olan yokuş yukarı çıktığın arazi koşulu.
Kastettiğin yokuş engebeli veya toprak çayır çimense land roverla basıp gidebilirsin. Ama temiz bir yokuşsa ferrariyle uçar gidersin.
Bisiklette de durum aynı. Mtb veya yol bisikleti daha iyi çıkar diye birşey yok hepsi yokuş yukarı çıkar.
Ben şehirde kullanıcam taşa toprağa çamura teker sürmem diyorsan mtb pişmanlıktır... şehir koşullarında kullanıcam diyorsan normal bir şehir tur bisikleti idealdir, çılgınlar gibi pedallamak istiyorsan yol bisikleti iyidir. Keyfe keder her yere bisikleti sokarım diyorsan al mtb keyifle pedella.
scorpion hocamın bahsettiği doğru. hangi koşulda kullanacağın önemli. asfalt, stabilize, hafif arazi ve yüzde 10 (yürürken bile zorlanırsınız) eğime kadar şehir bisikleti daha iyi yokuş tırmanıyor. ancak ciddi arazi ve ciddi eğimde kadro açısı, lastik ve aktarma sisteminin oranları gereği mtb çok daha iyi tırmanır.
evet mtb daha yüksek tork üretir(en düşük dişli oranı ve 26 inch lastikle), tamam ama biraz kondüsyon kazanınca çok dik yokuş olmadıkça o vites oranını hiç kullanmayacaksın.
son 1 yılda mtb, yol ve şehir bisikleti kullandım. evimin önünde yer yer yüze 15i geçen 500 mtlik bir tırmanış var (bu yokuş başlamadan yüzde 5 ortalama 1.5 km tırmanış var), yol bisikleti ile bile tırmanılıyor.
sizin göz önünde bulundurmadığınız bir nokta var şehir bisikletleri emsali mtbye göre daha hafif ve daha akıcı bu sebeple aslında yokuş daha rahat tırmanılıyor.
mtbnin lastiğini şehir tipine çevirseniz bile şehir bisikletleri daha akıcı oluyor.
bisikletimi her kullandığımda en az 2 km yokuş tırmanıyorum. bisiklet alırken yokuş mevzusunu göz önünde bulundurmak mantıklı değil. hangi koşulda kullanacağınız daha önemli. şehir işçerisinde ağırlıklı kullanacaksanız mtbye bence gerek yok.
Güzel bir cevap olmuş hocam. Bende bisiklet konusunda yeniyim de merak ettim neden yol bisikletiyle bile çıkabiliyorum demişiniz? Yol bisikletleri yokuşu mtb ve şehir bisikletine göre zor mu tırmanıyor?
-
kondisyon ve sağlık gereği almam gerekiyor,
Ev İş arası 4.5KM gidişte 1-2 eğimim var ama dönüş düz ve eğiş aşağı..
Dün iş yerimde bir abimde XC1000 vardı 29 jant... yürüyüş kondisyonum iyidir ancak bisiklette farklı kaslar çalışıyor,
sabah gelirken zorlamadım ama beni yordu, lastikler hamur gibi çok sallandı, ön şokları kitlemedim çünkü asfalt ama kireç taşı delik değiş meşhur yollarımız
asfalt için ne önerirsiniz ? Ben MTB alırım haldur huldur giderim diyordum ama yoracak bu şekilde...
ancak yollar çok bozuk 1 aydır 100'lerce bisiklet baktım...diyorum en azından ön şokları olsun....
temiz 2.el bakacağım
Yarış Bisikleti rahatsız eder mi ? Veya sadece Yol bisikleti mi bakayım ?
Ben yolda aksın gitsin yormasın istiyorum zaten yolculuk 15-20dk sürecek....
-MOSSO CAVALİER 700 CLARİS
-Alman Prophete Genesser 2.5 Modeli City Bike Modeli 28'
-KTM City Bike 28'
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X