Şimdi Ara

yokuşta aracı kaçırmamak (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
1
Favori
10.000
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Sol ayak debriyajda iken sağ ayak ucu ile frene bas, sağ ayak dış kısmıyla gaz ver.

    Gaz verince ayağını hafif hafif debriyajdan kaldır kavrama noktasını bul ve artık frene basmayı bırak o şekilde hafif gaz vererek balatayı bitirmeyi göze almışsan en yokuş rampada bile istediğin kadar yürümeye hazır bekleyebilirsin.

    Bu işlem için ayakkabı çok önemli, tabanı kaygan bir ayakkabı giymişsen fren yada gaz kayabilir dikkat.

    Edit: Bir kere televizyonda oto yarışlarından ayaklarını gösteriyordu. Orda amcam sol ayağı ile hem fen hem debriyajı kullanıyordu. Bi deneyim dedim, amaaannnnn sol ayakla frene basmak benim için çok sakat Hayatımda böyle kazık fren yaptığımı hatırlamıyorum. ( Frafiğe kapalı alanda. )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ramerturk -- 29 Aralık 2008; 23:31:47 >




  • Ne normal el freni nede yerde olan ayakla basılan el frenini (ona artık el freni denmez gerçi ) kullanmam. Sağ ayakla aynı anda hem fren hem gazda kullanmam. Ne kadar dik olursa olsun, normal bir şekilde, hızlıca ayakları hareket ettirerek kalkarım. Alışkanlık meselesi. El freni ile kalkamam bile.
  • Ben de başlarda yarım debriyaj kullanıyordum. Bir keresinde abartmışım, öyle bir koku geldi ki balatalardan, o günden sonra el freni kullanmaya başladım. Şu anki aracımda hill holder olduğundan ona da gerek kalmadı artık .
  • el freni kullanmamk marifet değildir. yarım pedal durumu kullanılabilir ama risklidir biraz. normal kalkmak ta baskıya yük bindirir. el freni kullanmak acemilik değildir.
  • Anlaşılan en iyisi el freni... Hiçbir mahzuru yok ve bir iki temrinden sonra kolayca öğrenilebiliyor, benim yaptığım gibi.
  • Problem kavrama noktasını tutturmakda, boş bir yolda yokuş yukarı kavrama noktasında aracı frene basmadan sabit tutmayı deneyin ve bunu dur kalk tekrarı ile defalarca yapınız. Alışınca gayet kolay.

    Yokuş dik ise el frenini yardımcı olarak kullanınız.

    Burada bunu anlatmak çok zor, kendiniz deneyeceksiniz, öğreneceksiniz..
    Bu bir refleks işi çünkü.

    Refleksiniz gelişince nasıl yaptığınızı bile anlayamassınız, kolaylıkla yaparsınız...
  • Ehliyet alalı tamı tamına 5 sene oldu ben daha el freni ile kalkış yapmadım..Hatta debriyaj ayarını bile nadiren kullanırım.Sanırım herkesin bir stili,bir alışkanlığı var,herkes kendine nasıl kolay geliyorsa onu kullanıyor.Doğru yada yanlış...
  • yorumların çoğunu okudum. aracım dizel olduğu için çeyrek debriyaj yapıp arabanın geri kaçışını önledikten sonra gaz verip kaldırıyorum. sanırım yarım debriyaj deniliyor. bunun motora zararı var mı yok mu şimdi?
  • Eğim konusunda biraz kavram karmaşası olmuş açıklık getirmek isterim.
    45 derece bizlerin arazi araçları konusunda kıyas kabul ettiğimiz bir eğimdir, tangergode'nin de belirttiği gibi %100 eğime tekabül eder.
    Binek bir otomobilin ise zorlanmadan çıkabileceği maksimum açı ise 20-25 derecedir.Üstü artık düz vitesli araçlarda yüksek beceri gerektirirken otomatik araçlarda ise tork konvertörünün çeviremeyeceği dolayısıyla frene basılmadığı zaman kayacağı eğimlerdir.
    Ek bilgi bir insanın kalp ritmi stabil bir şekilde çıkabileceği maksimum eğim %10'dur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chevymel1

    el frenini hiç kullanmıyorum genelde ayak çabukluğu ile eger cok dik yokussa o zamanda debriyajı kavrama noktasının biraz daha asagısına kadar bırakıyorum sonrada freni bırakıp devam bu şekilde debriyaj problemi yaşamadım 10 senedir


    babam da 10 yıldır aynı aracı kullanır ve hayatında 1 kere bile el freni ile kalkmamıştır
    her zaman yarım debriyaj ı kullanır ve 10 yılda 1 kere bile debriyaj balata vs sorunu yaşamadı araç
  • Yeni bir sürücü olarak şu el freniyle kalkma işini hiç mi hiç bilmiyorum.Yarım debriyaj kalıyorum, bazen pati falan attırıyorum ama olsun.

    Şimdi el freni çekili olduğu için hiç fren kullanmayacağız.Ancak tam olarak ne zaman el freni indirceğimizi bir abim açıklarsa çok sevinirim.
  • Konu mezarından kalkmış ve hortlamış. Ama madem üste taşınmış ben de şu eğim olayı hakkında bir iki şey yazmak istedim.

    Eski aracım Tempra SX-A idi. Kullanım kılavuzunda aracın hangi viteste ne kadarlık eğimi tırmanabileceği yazıyor. Aynen kopyalıyorum buraya.

    1. Vites %38
    2. Vites %22.5
    3. Vites %14.5
    4. Vites %10
    5. Vites %7.5
    Geri %40

    Şuan kullandığım 407'nin kullanım kılavuzunda detaylı bir araba yapmadım ama üstün körü okuduğumda böyle bir bilgi dikkatimi çekmedi.

    NOT: Bu arada değerler, aracın tam yüklü tırmanabileceği eğim değerleri oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vozer -- 14 Haziran 2010; 13:11:42 >
  • Ehliyetimin aldığım ilk günlerde arabayı düz yolda kaldırmakta bile zorlanıyordum.Çünkü ezbere hareket ediyordum ama pratik yaparak artık ayaklarım kendiliğinden kavrama noktasını bulmaya başladı.Aynı şeyi yokuşta arabayı kaldırmada da yaşadım zamanla bunu da hallettim.Eskiden elfreni yardımıyla kalkıyordum şimdi sol ayağım debriyaja basılı sağ ayağım ise frene basılıyken hemen frenden ayağımı çekip, debriyajı hafif kaldırarak gaza basıyorum en fazla 1-2 cm kayıyor.Tabi çok dik yokuşlarda yine elfrenini kullanıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tun4

    Yeni bir sürücü olarak şu el freniyle kalkma işini hiç mi hiç bilmiyorum.Yarım debriyaj kalıyorum, bazen pati falan attırıyorum ama olsun.

    Şimdi el freni çekili olduğu için hiç fren kullanmayacağız.Ancak tam olarak ne zaman el freni indirceğimizi bir abim açıklarsa çok sevinirim.

    araba ileriye doğru ivmelendiği zaman el freni gitmesine izin vermez, işte o zaman indireceksin el frenini.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ®ed


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tun4

    Yeni bir sürücü olarak şu el freniyle kalkma işini hiç mi hiç bilmiyorum.Yarım debriyaj kalıyorum, bazen pati falan attırıyorum ama olsun.

    Şimdi el freni çekili olduğu için hiç fren kullanmayacağız.Ancak tam olarak ne zaman el freni indirceğimizi bir abim açıklarsa çok sevinirim.

    araba ileriye doğru ivmelendiği zaman el freni gitmesine izin vermez, işte o zaman indireceksin el frenini.

    Yani debryajdan kavratıp, hafif gaza bastığım an indiriyorum?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tun4


    quote:

    Orijinalden alıntı: ®ed


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tun4

    Yeni bir sürücü olarak şu el freniyle kalkma işini hiç mi hiç bilmiyorum.Yarım debriyaj kalıyorum, bazen pati falan attırıyorum ama olsun.

    Şimdi el freni çekili olduğu için hiç fren kullanmayacağız.Ancak tam olarak ne zaman el freni indirceğimizi bir abim açıklarsa çok sevinirim.

    araba ileriye doğru ivmelendiği zaman el freni gitmesine izin vermez, işte o zaman indireceksin el frenini.

    Yani debryajdan kavratıp, hafif gaza bastığım an indiriyorum?

    aynen




  • Mesele Aracı Geri Kaydırmak Değildir Yeğen..
    Mesele Geri kaydığında Panik Yapmamaktır
    .
     yokuşta aracı kaçırmamak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi müMKÜNsüz -- 14 Haziran 2010; 14:40:02 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.