Şimdi Ara

yokuşta aracı kaçırmamak (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
1
Favori
10.159
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70


    quote:

    Orjinalden alıntı: brkcad34

    Ehliyetimi aldığım 1994 Şubatından beri tam 14 yıldır kesintisiz araba kullanıyorum. Yokuş'ta trafik içerisinde olsun veya park yerinden iki arabanın arasından çıkarken olsun, el frenini kullanmam. Kullanmadım da şimdiye kadar. Çünkü araba 1cm. kayar en fazla. Mesela kalkerken frenden ayağımı çektiğim anda debriyajdan da ayağımı çekiyorum. Artık refleks olmuş bu. Ama bazı yokuşlar vardır, 45 derece'den daha dik yokuşlar, işte o zaman el freni ile kalkarım.


    45 derece çok abartı olmuş.
    Hiç bir otomobil 45 derece yokuş çıkamaz.
    Bırak arabayla kalkmayı, çıkmayı, ayakta bile duramazsınız 45 derece eğimde.



    Aynen45 derece demek tam çapraz yaf




  • quote:

    Orjinalden alıntı: rayen


    quote:

    Orjinalden alıntı: necmi42

    yokuş çıkıyorsunuz durdunuz tekrar kalkacaksınız veya parktaki duran aracı yokuş yukarı kaldıracaksınız.arkadada araç vb. var.aracı geri kaçırmamak için ben el freninden yararlanıyorum.başka bir usül varmı.eski bir şöför ayağını capraz yapıp sağ ayak ile hem frene hem debraja basıyordu,daha sonra sağ ayağı yavaşça çekerken sol ayaklada gaz veriyordu. (gözümle defalarca gördüm)ama hiç denemedim. usta sürücüler kaçırmadan aracı hareket ettirmeyi anlatırsa faydalanabiliriz.

    Anlatımınızda ayaklar karışmış. Sol ayakla gaza basamazsınız.
    Yokuşta kalkış için şu yöntemi de kullanabilirsiniz. Sağ ayağınız frende iken sol ayağınızla debriyajı yavaşca kaldırır ve kavrama noktasını hissetiğiniz anda (araç hafif titremeye başlar) freni bırakıp hafifce gaza basarak debriyajı tamamen bırakabilirsiniz. Ben yokuşlarda hiç el freni kullanmadım hep bu yöntemle kalkış yaptım. Gerçi 9 yıldır otomatik araç kullanıyorum. Şimdi aynı yöntemle kalkabilir miyim? bilmiyorum.


    biz buna "yarım debriyaj+gaz " diyoruz. çok güzel pati çeker araba




  • 45 derece % 100 yokuş demek. İmkansız olmasa da yine de 45 derece yokuşta gidebilen araçlar vardır.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Grade_(slope)

     yokuşta aracı kaçırmamak

     yokuşta aracı kaçırmamak




  • ankara'da yokuşta kalkma derdinden dolayı resmen araba sürmekten nefret eder hale geldim. hele birde dik yokuşlardaki trafik ışıkları yok muu işte oralarda arabayı kaçıracam diye stresden ölüyorum. arabayı satıp otomatik almayı düşünüyorum fakat çevremdekiler yok şanzımanı dağıtırsan çok masraf çıkar, yok istediğin zaman hemen hızlanamazsın deiyp otomatikdende soğuttular.
  • yokuş çok dik olmadıkça yarım debriyaj şeklinde kaldırıyorum aracı ama çok dik yerlerde park edildiyse yada durulduysa el freni kullanılabilir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: GİFFEN

    ankara'da yokuşta kalkma derdinden dolayı resmen araba sürmekten nefret eder hale geldim. hele birde dik yokuşlardaki trafik ışıkları yok muu işte oralarda arabayı kaçıracam diye stresden ölüyorum. arabayı satıp otomatik almayı düşünüyorum fakat çevremdekiler yok şanzımanı dağıtırsan çok masraf çıkar, yok istediğin zaman hemen hızlanamazsın deiyp otomatikdende soğuttular.



    Dostum el fireni kullan rahat et...
  • E vallahi bravo. Bende bekliyordum, nereden bir şey yakalayacaklar diye. 45 dereceyi lafın gelişi demiş olabilirim. Belki de dik yokuş demeliydim. 30 dereceden dik yokuşlar demeliydim. Zaten göz var nizam var, 45 dereceden dik yokuşta insan bile yaya yürüyemez, zorlanır. Ama Ümraniye - Hekimbaşı mezarlığının yokuşu aynen 40-45 derece eğimde. Tabi gidip yokuşun açısını ölçmedim. E yani 18 yıldır da teknik ressamlık yapıyorum, izin verin de dereceleri kestireyim.
    Taner abi'nin açı grafiği gayet yerinde bir cevap olmuş. Ama dediğim gibi, Hekimbaşı mezarlığının yokuşunun eğimini gidip ölçmedim. Tahminim 45 derece deyip, lafın gelişi 45 derecelik yokuş dedim. O yokuş 40 derece'de olabilir. Belki de 35 derece'Lik bir yokuştur. İşte o tip dik yokuşta el freni ile kalkarım.
    45 derece'lik yokuş'lar yok değil, var. İstanbul - Beşiktaş'ta var mesela. Beşiktaşın bir kaç ara sokağı o şekilde eğimli ve park halinde duran arabalar lastiklerini kaldırama doğru döndürüp kaldırama hafif 5 derece ile çapraz dururlar. Çok iyi hatırlıyorum, yıllar önce 96-97 yılı olabilir. Eski iş yerimde çalışırken şirketin arabası Tempra ile o tip bir yokuştan inmiştim. Ve yine o tip bir yokuşu 1. vites ile çıkmıştım.
    Askerliğimi 10 yıl önce Güneydoğu'da şoför olarak yapmıştım. Land Rover kullandım askerliğim boyunca. 45 derece'Lik ne yokuşlar çıkmıştım. Tabi altımda ki araba Land'dı çıkmaması anormaldi. Arazi vitese takardım, el frenine bile gerek kalmadan anında kalkardı 45 derecelik yokuşta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 29 Aralık 2008; 14:06:15 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: GİFFEN

    ankara'da yokuşta kalkma derdinden dolayı resmen araba sürmekten nefret eder hale geldim. hele birde dik yokuşlardaki trafik ışıkları yok muu işte oralarda arabayı kaçıracam diye stresden ölüyorum. arabayı satıp otomatik almayı düşünüyorum fakat çevremdekiler yok şanzımanı dağıtırsan çok masraf çıkar, yok istediğin zaman hemen hızlanamazsın deiyp otomatikdende soğuttular.

    Allah aşkına adam gibi otomatik şanzumanı olan hangi araba istediği zaman hızlanamıyor?O arkadaşlarına sor.

    Ayrıca,otomatik vitesli arabalarda (benim imzadaki iki araba da otomatik) öyle yolda giderken D den R ye vb vitese atmadıkça başını ağrıtacak bi durum oluşmaz.

    Otomatik vitesin keyfi bir başka dostlarım.Senede 1-2 defa aile büyüklerini ziyarete Bursa'ya gideriz.Civic'i almadan önce,Bursa'da cehennem azabı yaşıyordum.O dik yokuşlarda elemanlar geliyor tamponuna dayanıyor.Geri kaçırmamak için stres oluyordum.Ancak Civic'i aldım alalı 1 kere gitim Bursa'ya ve o tırstığım yerlerin hiç birinde zorlanmadım...




  • Yeni transporter.larda yokuşta ayağını frenden çektiğinde 5 sn.kadar araba kaçmıyor..Özelliğin adını hatırlayamadım..Ama normalde atik bir hareketle kaçırmadan kaldırırım arabayı..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dranov

    Yeni transporter.larda yokuşta ayağını frenden çektiğinde 5 sn.kadar araba kaçmıyor..Özelliğin adını hatırlayamadım..Ama normalde atik bir hareketle kaçırmadan kaldırırım arabayı..


    o ozelligin adi hill holder. VW Crafter'larda da var ayni ozellik. Sanirim aracta ESP oldugu surece bu sistem kullaniliyor. Elektronik El Freni'nde oldugu gibi bu sistem de ESP'nin olu$turdugu basinci kullaniyor yanli$ bilmiyorsam.
  • Yokuşta kaldırma sorunu olanlar dizel alsın derim rölanti devrinde yokuş çıkabiliyor araba..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rayen


    quote:

    Orjinalden alıntı: necmi42

    yokuş çıkıyorsunuz durdunuz tekrar kalkacaksınız veya parktaki duran aracı yokuş yukarı kaldıracaksınız.arkadada araç vb. var.aracı geri kaçırmamak için ben el freninden yararlanıyorum.başka bir usül varmı.eski bir şöför ayağını capraz yapıp sağ ayak ile hem frene hem debraja basıyordu,daha sonra sağ ayağı yavaşça çekerken sol ayaklada gaz veriyordu. (gözümle defalarca gördüm)ama hiç denemedim. usta sürücüler kaçırmadan aracı hareket ettirmeyi anlatırsa faydalanabiliriz.

    Anlatımınızda ayaklar karışmış. Sol ayakla gaza basamazsınız.
    Yokuşta kalkış için şu yöntemi de kullanabilirsiniz. Sağ ayağınız frende iken sol ayağınızla debriyajı yavaşca kaldırır ve kavrama noktasını hissetiğiniz anda (araç hafif titremeye başlar) freni bırakıp hafifce gaza basarak debriyajı tamamen bırakabilirsiniz.
    Ben yokuşlarda hiç el freni kullanmadım hep bu yöntemle kalkış yaptım. Gerçi 9 yıldır otomatik araç kullanıyorum. Şimdi aynı yöntemle kalkabilir miyim? bilmiyorum.

    Her arabada olmaz o,torkun yüksek olması lazım(Yani Motor hacminin).Ben çok hassas noktalarda el freni kullanırım(MEsela küçük yere par ederken).Trafikteki ışıklarda,yarım pedal yaparımfakat patinaja düşmemesi gerekn yerlerde el freni kullanırım(Hatta arazide MEkanik TCS(ASR)olarak kullanabilirsiniz bu olayı.)çünkü ne olursa olsun pedallar kaygan olmadığı sürece,ayağının takılmaması için hızlı basıyorsun,ayarlayamıyorsun her zaman.




  • Yaşasın Hillholder
  • 10 yıldır otomatik araç kullnıyorum dağıtmak bir tarafa daha uyarı ışığının yandığını görmedim. boşverin bu şehir efsanelerini. sen alttan bir yere bindirmedikçe; tiptronik olmayan otomatik şanzımanı tiptronik gibi d1 d2 d3 d4 vites değiştirerek kullanmadıkça; tiptronik aracta 6500 devirde vites değiştirmedikçe; yarı otomatik şanzımanlı araçta yokuş yukarı kalkarken el frenini çekmeden gaza yüklenmedikçe şanzımana hiç bir şey olmaz.

    hor kullanan manuel şanzımanı da bozar.

    soruya gelecek olursak; baskı balatam daha uzun ömürlü olsun diye hemen hemen her eğimde her yokuş yukarı kalkışta el freni ile kalkıyorum. kullanma kılavuzumda bu şekilde önermekte zaten.

    zaten istesemde yarım debriyaj yapamıyorum; debriyaj balatam olmasına rağmen debriyaj pedalım mevcut değil :)

    durduk diyelim; kalkacağım zaman önce el frenin çekiyorum; ayağımı frenden çekiyorum, gaza basıyorum, arabanın ileri ivmelenmesini hissettiğim an el frenini indiriyorum. el frenim çok sağlam tutuyor ve gaza basar basmaz araba tepki veriyor bu sebepten herhangi bir rahatsızlık duymuyorum. bir elim direksiyonda bir elim el freninde oluyor.

    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 29 Aralık 2008; 16:28:53 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kkvan

    Yaşasın Hillholder

    evet her araçta olması gereken çok gerekli bir teknolofi aslında..
  • 1-frene ve debriyaja basılı tut

    2-debriyajı aracın artık titremeye başladığı noktaya kadar kaldır.

    3- ayağını frenden çek.

    4- o da nesi? araba kaymıyor

    5- gaza bas

    6- debriyajı tamamen bırak

    asıl teknik budur, el freni sadece uzun süreli durmak gereken durumlarda ve park vs gibi ince ayar gerektiren durumarda kullanılmalı.

    sürekli el frenine bel bağlanırsa hem tıkalı veya çok ağır akan trafikte zorluk yaşanır hem de el freni fonksiyonunu yerine getiremez ise öndekine-arkadakine bindirilir.
  • can en güzel sen demişin de
    bir de Hillholder var abooooo
  • arkama sonuna kadar araba gelmemişse hayatta el freni kullanmam alışkanlık meselesi, balata açısından el freni daha sağlıklı tabi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84

    1-frene ve debriyaja basılı tut

    2-debriyajı aracın artık titremeye başladığı noktaya kadar kaldır.

    3- ayağını frenden çek.

    4- o da nesi? araba kaymıyor

    5- gaza bas

    6- debriyajı tamamen bırak

    asıl teknik budur, el freni sadece uzun süreli durmak gereken durumlarda ve park vs gibi ince ayar gerektiren durumarda kullanılmalı.

    sürekli el frenine bel bağlanırsa hem tıkalı veya çok ağır akan trafikte zorluk yaşanır hem de el freni fonksiyonunu yerine getiremez ise öndekine-arkadakine bindirilir.

    iyi de hocam bu acemi işi yahu..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dranov


    quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84

    1-frene ve debriyaja basılı tut

    2-debriyajı aracın artık titremeye başladığı noktaya kadar kaldır.

    3- ayağını frenden çek.

    4- o da nesi? araba kaymıyor

    5- gaza bas

    6- debriyajı tamamen bırak

    asıl teknik budur, el freni sadece uzun süreli durmak gereken durumlarda ve park vs gibi ince ayar gerektiren durumarda kullanılmalı.

    sürekli el frenine bel bağlanırsa hem tıkalı veya çok ağır akan trafikte zorluk yaşanır hem de el freni fonksiyonunu yerine getiremez ise öndekine-arkadakine bindirilir.

    iyi de hocam bu acemi işi yahu..


    soruyu soran da acemi zaten.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.