Şimdi Ara

Yokustaki araba viteste iken kayıyorsa ne demek? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
14.930
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tturke

    El freni çekmeden yokuşta arabayı viteste bırakmak direk şanzımana ve motora yük bindiriyor.

    Ben yokuşta arabayı stop ettikten sonra,ilk önce el frenini çekerim.
    Araba frenler tarafından sabitlendikten sonra emniyet için vitese takarım.

    Direk arabayı vites ile durdurduğunuzda, çalıştırmak için vitesi boşa almak istediğinizde bile vitesten zor çıkıyor.
    Dediğim gibi viteste arabayı durdurmak,için önce şansımanadaha sonra motora yük bindiriyor.


    Doğru şanzımana ve motora yük bindirmemek en güzeli, yükü el freni ile tutmak daha mantıklı...
  • KOMPRESYONDAN VE BALATADAN FAZLA ŞÜPHELENMEMEK LAZIM ARABALARIN GENELİ YOKUŞ AŞAĞI YOKUŞUN EĞİMİNE GÖRE VİTESDE KAÇIRIR.BAŞKA MARKA ARAÇLARDA DA DENEYEBİLİRSİNİZ.O ZAMAN GÖRECEKSİNİZ Kİ SİZİN ARACINIZDA SORUN OLMADIĞINI.
  • 1. vitesde %99 motoru sağlam hiçbir araba kaçırmaz.Kaçırmaması da lazım.
    Benim araba 4. viteste bile 10cm kaydıktan sonra tutuyor.

    2 ton veya üzeri olursa işler değişir tabiki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tturke -- 24 Kasım 2006; 13:23:45 >
  • Bence de sorun balatadan veya motor kompresyonundan kaynaklanıyor..iki rahmetin biri..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tturke

    1. vitesde %99 motoru sağlam hiçbir araba kaçırmaz.Kaçırmaması da lazım.
    Benim araba 4. viteste bile 10cm kaydıktan sonra tutuyor.

    2 ton veya üzeri olursa işler değişir tabiki


    Burada bahsi geçen araçlar benzinli araçlardır; dizel araçlarda durum biraz değişiktir dizellerde sıkıştırma oranı yüksek olması gerektiğinden sekman ve piston yapıları farklıdır,daha sıkı çalışırlar ancak mazotun yağlama özelliği ve gücü yüksek olduğundan bu sıkılığın zararı olmaz dolayısı ile kompresyonuda aracı 1. ve ya 2. vitesde %20-30 eğilimlerde aracı rahatça sabit tutabilir.
    Ayrıca aracı 1. vites haricinde bırakmak kesinlikle tehlikelidir ,el frenindeki herhangi bir kaçırma ve ya sorunda (örneğin uzun bir yokuştan frenle inip şişen ve aşırı ısınmış fren balataları ile bir yokuşta el frenini çektiğinizde fren balataları ve fren disk ve ya kampanaları soğuduğunda araç kaymaya başlayabilir,hele viteside 2 ve daha üst bir vitesde ve ya boşta bıraktıysanız.!!!......................................................
    Ayrıca 4. vitesde aracın kaçırmaması diye birşey söz konusu değildir, vitesi dörde atıp ön tekerlerden birini kriko ile kaldırın (el frenini çekmeyi unutmayın!) ve elinizle tekeri rahatça döndürdüğünüzü göreceksiniz....




  • Arkadaşlar,
    motor kompresyonunu biraz açar mısınız? Ne anlama geliyor?
  • Motor silindiri içine piston tarafından çekilen hava+yakıt karışımının ikinci aşamada subapların kapanması ile silindirin içinde kalıp , yine aynı piston tarafından silindirin üst kısmındaki yanma odası denilen küçük hacme sıkıştırılmasına kompresyon veya motorun sıkıştırma oranı denir..
    Motorun pistonundaki sekman veya silindirdeki arızalar nedeni ile bu sıkıştırma işlemi sırasında bu hava+ yakıt karışımının bu arızalardan kaçak bulup kaçmasına da kompresyon kaçırması denir ve kaçan yakıt boşa gittiği gibi sıkıştırma oranı düşük bir hava+yakıt karışımının ateşlenmesi ile elde edilen güç, aşırı derecede düşük olur; bu da aynı gücü elde edebilmek için gaz pedalına daha fazla basmak ve daha çok yakıt yakmak anlamına gelir...
    Kompresyonun ölçülmesi çok basittir mekanik manometreler ve ya elektronik yazıcılı manometreler ile ölçülür, motorların sıkıştırma verileri teknik dökümanlarda mevcuttur , motorun bujileri sökülerek manometre bağlanır motor marş ile bir kaç tur çalıştırılıp ibrenin geldiği nokta gözlenir ,bu yöntemle bozuk sekman veya silindir düşük basınç götereceğinden dolayı arıza olduğu anlaşılır.
    Dikkat yüksek devirlerde motorun silindirleri bozuk dahi olsa motor silindiri kaçak yapacak vakit bulamadığı veya çok az kaçırdığı için 3000 d/d dan sonra motorun kompresyon bozukluğu anlaşılmaz... nedense ikinci el satın alırken hiç kimse bu komresyonu bu şekilde ölçtürmez, Türk usülü, yağ kapağını açıp üflüyor üflemiyor şeklinde medyumluk yapılır hatta küçük bir hile yapılarak motorun rölantiye kalmasına izin verilmez gaz verilerek hiç üflemesi yok şeklinde karara varılır...
    Komresyonu düşük motorlar 1000-2000 devir yapılan şehir içi yollarda çok yakar ama yüksek devirle gittiği yollarda normale yakın yakış yapar...
    Mavi duman atması ise arızalı silindirin eksoz atarken yağladığı silindir yüzeyini yakıt+hava karışımını çekerken, sekmanların motor yağını silindir yüzeyinden yeterince temizleyememesi sonucu gerektiğinden fazla motor yağının yanma odasına karışımla birlikte sıkıştırılıp yanması (ve ya atomize olması ) sonucu eksozdan çıkan mavi renkli dumandır, bu fazla yağ aynı zamanda bujinin de yağlanıp sağlıklı ateşleme yapmasına engel olur....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wing -- 25 Kasım 2006; 1:14:18 >




  • slm arkadasim seninki gibi benimde bi arabamda ariza olusmustu seninde dedigin gibi yokusta araba geri geri kayiyordu arti seyir halindeyken de bi yokus cikarken araba zor cekiyordu ve sonunda bi yokusta takildi kaldi debriyej balatasindaydi hata o tamamen bitmisti yeniledim hata sona ermisti fakat tamamen bitmemisse balata onun omrunu biraz daha uzatiyorlar bagzi ayarlarla ama onu ben tam olarak bilmiyorum nasil oluyor.
  • aracınız ne olursa olsun her araba da oluyor dedi birisi her halde hayatı boyunca yeni arac kullanmadığı belli oluyor kacak yapan arac pistonların aşınması ve motorun içindeki sıkışmanın zayıflaması yani segman spoplar v.s hepsi yıprandı ve araç motor yapılmaya yönelik yol tutmuş demektir .motorun kapağının arasına 4000 ytl sıkıştırırsanız bu sorun geçer
  • arkadaşım park edince yokuşa aracın tekerine taş koy kaymaz ben murat 131 e öyle yapardım hayatta kaçmaz
    quote:

    Orjinalden alıntı: focuss

    Arkadaşlar,
    şirketin arabası yokuşta bıraktığımızda ve el freni çekili değil iken araba azar azar kayıyor. Bunun anlamı nedir Sizce? Debriyaj balatasının ömrünü tamamladığı anlamına gelir mi?
  • şanzumanda problem var. eniştemin kartal 3 defa motor yaptırdı buna rağmen kaçırıyor. çünkü şirkette aşırı kullanılıyor ve şanzıman dişlileri ölü gibi. 4. viteste giderken fln vites boşa çıkıyordu. vites kutusuna birşeyler yaptırmıştı. düzelmişti. motorla alakalı olduğunu sanmıyorum
  • merhaba debriyaj baskı ve balatası arızası olup olmadığını şöyle anlayabiliriz el frenini çekip aracı 1.vitesle kalkmaya zorladığınız anda arıza olmayan debriyaj balatası motoru stop ettirir. Arkadaşlarımında dediği gibi motor kompresyonu iyi değilse aracın kademe kademe kayması mevcut olur.
  • problem şanzımanda olabilir
    baskı balatanın kaçırmasına sebebiyet veriyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: irfan3535

    merhaba debriyaj baskı ve balatası arızası olup olmadığını şöyle anlayabiliriz el frenini çekip aracı 1.vitesle kalkmaya zorladığınız anda arıza olmayan debriyaj balatası motoru stop ettirir. Arkadaşlarımında dediği gibi motor kompresyonu iyi değilse aracın kademe kademe kayması mevcut olur.


    bunu tam nasıl yapacağız? depriyajı tamamen bırakacak mıyız? benimki bunu yaptığımda arabanın önünü havaya kaldırıyor biraz daha denriyajdan çekersem titremeye başlıyor ama hiç tam bırakmadım debriyajı
  • bütün arabalar 1.viteste kaymaz bizde ticariden bineğe birçok araç var hiçbirisi yokuşta vitesteyken kayma yapmaz hemde el freni çekili değilken bile.diğer arkadaşların dediği gibi motorla ilgili bir sorundur bu.debriaj balatasıyla alakası yok.motor haricinde tek ihtimal defransiyel dişlileridir...
    quote:

    Orjinalden alıntı: wing

    Bütün arabalar 1.vitesde dik yokuşta öne doğru azar azar ilerler 2.ve diğer viteslerde zaten uçarak ilerler...
    Bu sorun değildir,ama ilerleyen araba durmayabilir,kendine zarar vermese bile işlek bir caddeye kontrolsüz çıkarsa olanlar olur..Zaten ilerlemeseydi el frenine gerek kalmazdı (hidrolik boşalması haricinde ,ama ben şimdiye kadar hidroliği boşalıp, el freni ile durabilmiş bir araç duymadım!).Yani el freni yokuşlarda kullanmak üzere, hatta her zaman kullanılmak üzere araçlara eklenmiştir, uçaklarda dahi mevcuttur,gemilerin el freni denize atılan çapalarıdır .El frenlerimize iyi bakalım.....




  • sallamasyon cevaplar başladı yine

    cevap şu: aracın ağırlığı yerçekimini yenemeyip sabit durumdaki motordaki tutunma gücünü yenemezse araç kayar
    bu her araç için geçerli bazı durumlarda kayamamasının sebebi eğimin yetersizliğidir. bazende motor elemanlarının tutunma gücüdür.


    bu iş bu kadar kolay ve basit
  • Arkadaşlar,bizde de 92 model Broadway var,gerçi artık bende desem de olur. Neyse,babam arabaya 99 yılında hararet yaptırmıştı,gerçi herhangi bir arıza kaynaklı değildi,bitik debriyajla yaz sıcağında zorlama yüzünden olmuş ve çabuk soğumuştu.Ama o gün baskı-balata değişti,ondan beri arabanın özellikle yüksek hızlarda eski randımanı yok.Bir de şehir içinde çok yakıyor,gerçi subapları da şu anda ayarsız.

    Bu dediğiniz yokuş testini yaptım,40 derecelik dik yokuşta 1. viteste araba kayıyor.Ama eğim 20-25 derece civarı olduğu zaman 10 cm bile kaymıyor,olduğu yerde sabit duruyor.2. viteste ise yine bu eğimlerde kayıyor.Araba yağ ve su eksiltiyor,ancak yağına su karışmıyor,egzosu da tamamen temiz,yani yağ yakmıyor.Sadece motor soğukken beyaz duman atıyor,ısınınca rengi gidiyor.30 yıllık otobüs şoförü enişteme sormuştum sence motor ne durumdadır diye,arabayı çalıştır ve egzoza açık renk kağıt tut dedi,ben de yaptım ve kağıt tamamen tertemizdi.Bitmeye yakın yağ yakan motor patır patır yağ atıp kağıdı kirletir demişti.

    Bir de,devire göre yapması gereken hızı yapmıyor.99'daki olaydan önce 5. viteste 3000 devirde tam 90,4000'de de tam 120 yapıyordu,ama o olaydan sonra 7 yıldır 3150 devirde 90,4300 devirde ancak 120 yapabiliyor.İlk alındığında da 170 yapabilen araba yine ondan beri 150'yi 1 km geçemiyor.Acaba bu değişen baskı balatayla mı alakalıdır,yoksa motorla mı?Ben motorla alakalı olsa 7 senedir motor aynı durumunda kalmazdı diye düşünüyorum.

    Üfleme olayına da baktım,rolantide 10 cm yukardan hissedilecek kadar hava atıyor,yanımda başkası olmadığı için jikleyle 2500 devire çıkardım,2500'de ise elimi deliğe dayadığımda hafif bir hava geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elbruz -- 22 Aralık 2006; 9:07:11 >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.