Şimdi Ara

Yol Kenarı Denetim İstasyonları Hakkında Merak Ettikleriniz. (19. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
627
Cevap
32
Favori
352.092
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selim1415 S kullanıcısına yanıt
    Belgeye gerek yok
  • merhaba
    mitsubishi l300 kamyonet aracım var azami yüklü ağırlık ruhsatta 2555 kg.
    500 kg artı %3.75 toleransı bu araç içinde geçerli midir ?

    ayrıca polislerin yaptığı agırlık denetimlerinde de bu tolerans durumu var mıdır ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi axiom58 -- 28 Haziran 2017; 12:41:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unforgiven_41

    Hususi şahıs üstüne kayıtlı kamyonet boş olduğu takdirde sorun yaşamaz.


    Kayınpederim hususi kamyonetiyle Bolu merkezden İstanbul-Kartal a bazı kullanmadığımız eşyaları almak için boş gelip yüklü dönmeyi düşünüyor.

    Konunun bütün sayfalarını okudum ve benzer bir konuya cevabınızda "Kamyonetlerde hususi şahıs ise ve araçta ticari yük yok ise yetki belgesine gerek yoktur" demişsiniz.

    ama başka mesajınızda "Hususi şahıs üstüne kayıtlı kamyonet boş olduğu takdirde sorun yaşamaz." cevabını vermişsiniz.

    bununla beraber bir mesajınızda eğer hususi kamyonette yük varsa "Taşınan yük ticarimi değilmi onun tespitini memur yapar" yazmışsınız.

    doğal olarak kafam karıştı

    sizden ricam aşağıdaki sorumu yanıtlamanız olacaktır;

    -güzergah gidiş ve dönüş otoban olduğu halde (bildiğim kadarıyla otobanlarda denetim istasyonu yok) e5 e çıkıp denetim istasyonuna girmesi gerekir mi?




  • axiom58 kullanıcısına yanıt
    Tolerans geçerli.Bu kanun olduğu için jandarma polis diye bir ayrım yoktur.
  • Hepsinin soru şekli farklı olduğu için bu şekil cevaplar çıkıyor.Hepsinin temeli aynı kafa karışcak birşey yok.Araçtaki yük ticari değilse sıkıntı yok.Bu kadar basit.Eşyalar kendinizin ise tabiki.Bunada doğal olarak memur karar verecek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unforgiven_41

    Hepsinin soru şekli farklı olduğu için bu şekil cevaplar çıkıyor.Hepsinin temeli aynı kafa karışcak birşey yok.Araçtaki yük ticari değilse sıkıntı yok.Bu kadar basit.Eşyalar kendinizin ise tabiki.Bunada doğal olarak memur karar verecek.

    cevap için teşekkürler.
  • @unforgiven_41 merhabalar,

    Gökte ararken yerde buldum misali, önceki konulara baktım kaçırmış olabilirim, bir arkadaş biraz yakın sorular sormuş ancak cevaplarını göremedim. Şöyle bir durum var;

    Çiftkabin 4x4 pick-up alacağım. Aracımı şirket üzerine alacağım çünkü tek aracım olacak. Aynı zamanda halihazırda binek aracım ile kullandığım (araç şirkete kayıtlı) 750 kg kapasiteli araç plakası ile kullanılan romörküm ile şirketime ait mal taşıyorum. Ancak baktığımda binek bir araç ile romörk çekenlere K belgesi sorulmuyor. Kantara girmiyor vs. vs. Ancak, almayı düşündüğüm 4x4 Pick-up ile de aynı romörkü kullanacağım. Yeri geldi mi küçük malzeme taşırken pick-up tek olacak, yeri geldi mi fazla malzeme varken romörk de olacak.

    Gelelim sorularıma;

    1. Tek araç olacak ve şirkette ben de tek çalışıyorum. (Ltd.) Bana SRC gerekmiyoranladığım ama Yol uzun, yoruldum, ablam, abim, eşim veya arkadaşım da yolda aracı yardım amacı ile kullanacak. Sorun teşkil eder mi? Yoksa benden başkası hiç bir şekilde kullanamaz mı? SRC belgesi sanırım şahıslara yönelik. Şirket ile alakalı değil. Belgesi olan herhangi biri kullanabilir mi? Durdurulduk, o kullanıyor SRC si var, kardeşim senin niye yok denir mi?..:)

    2. Yazlığa giderken veya evi taşıyorum, evden kullanılmış mobilya, buzdolabı vs. götürme durumunda sorun olur mu? Veya eve sıfır buzdolabı aldım götürüyorum, hobby amaçlı bazı şahsi eşyalarımı (model uçak, matkap, hilti vs gibi) taşıyorum (faturaları nerde kimbilir çünkü kullanılmış eski), veya ben aynı zamanda Arama Kurtarma Gönüllüsüyüm ve bir derneğimiz var. Olası bir afet anında veya ekibin çalışması amacı ile resmi üyesi olduğum derneğimizin makine ekipmanlarını (Kırıcı-Delici, kesme ayırma seti, kazma kürek vs. vs. gibi) taşıyoruz bir enkaza götürmek ve çalışmak için, Bu sorun teşkil eder mi?

    3. Aracımın arkasına romörk de taktığım zaman sorun yaşar mıyım? Çeki demiri vs. her şey ruhsatta kayıtlı olacak sorum bunlar ile alakalı değil. Romörkün de zaten şirkete zamanında faturalı girişi var. 750 kg altı ruhsata tabi olmadığı için araç plakası ile kullanılıyor. Romörkün faturasının bir fotokopisini yanımda taşımam gerekiyor mu? Yoksa onunla işimiz olmaz mı diyorlar?

    4. Mutlak suretle anladığım kantara girmem gerekiyor her gördüğümde. Yada yavaşlamam ve gir diyorlar mı demiyorlar mı bakıp ona göre devam etmem gerekiyor anladığım doğru mudur? Girdiğimde araç ile romörkü aynı anda tartacaklar mecburen yada öyle olduğunu düşünüyorum, tonaj nasıl olacak? Aracın 3500 kg çekme kapasitesi var. Romörk kendi ağırlığı dahil 750 kg, aracın kendi ağırlığı yüklü harekete hazır 3010 kg. Bana romörk'ü ayır tek tek mi ölçeceğiz diyecekler yoksa bir sistemi var mı?

    Yada bana der misin ki, Pick-Up alacağına binek türü başka bir 4x4 al, şirkete kayıtlı olsa da romörk ile bunu kullan bu sorunları yaşama!!

    Günlerdir bunlar kafamı kurcalıyor. Karar vermem gerekiyor artık aracımı değiştireceğim ama bu noktalarda takıldım. Cevapların için şimdiden çok teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaferyangin

    @unforgiven_41 merhabalar,

    Gökte ararken yerde buldum misali, önceki konulara baktım kaçırmış olabilirim, bir arkadaş biraz yakın sorular sormuş ancak cevaplarını göremedim. Şöyle bir durum var;

    Çiftkabin 4x4 pick-up alacağım. Aracımı şirket üzerine alacağım çünkü tek aracım olacak. Aynı zamanda halihazırda binek aracım ile kullandığım (araç şirkete kayıtlı) 750 kg kapasiteli araç plakası ile kullanılan romörküm ile şirketime ait mal taşıyorum. Ancak baktığımda binek bir araç ile romörk çekenlere K belgesi sorulmuyor. Kantara girmiyor vs. vs. Ancak, almayı düşündüğüm 4x4 Pick-up ile de aynı romörkü kullanacağım. Yeri geldi mi küçük malzeme taşırken pick-up tek olacak, yeri geldi mi fazla malzeme varken romörk de olacak.

    Gelelim sorularıma;

    1. Tek araç olacak ve şirkette ben de tek çalışıyorum. (Ltd.) Bana SRC gerekmiyoranladığım ama Yol uzun, yoruldum, ablam, abim, eşim veya arkadaşım da yolda aracı yardım amacı ile kullanacak. Sorun teşkil eder mi? Yoksa benden başkası hiç bir şekilde kullanamaz mı? SRC belgesi sanırım şahıslara yönelik. Şirket ile alakalı değil. Belgesi olan herhangi biri kullanabilir mi? Durdurulduk, o kullanıyor SRC si var, kardeşim senin niye yok denir mi?..:)

    2. Yazlığa giderken veya evi taşıyorum, evden kullanılmış mobilya, buzdolabı vs. götürme durumunda sorun olur mu? Veya eve sıfır buzdolabı aldım götürüyorum, hobby amaçlı bazı şahsi eşyalarımı (model uçak, matkap, hilti vs gibi) taşıyorum (faturaları nerde kimbilir çünkü kullanılmış eski), veya ben aynı zamanda Arama Kurtarma Gönüllüsüyüm ve bir derneğimiz var. Olası bir afet anında veya ekibin çalışması amacı ile resmi üyesi olduğum derneğimizin makine ekipmanlarını (Kırıcı-Delici, kesme ayırma seti, kazma kürek vs. vs. gibi) taşıyoruz bir enkaza götürmek ve çalışmak için, Bu sorun teşkil eder mi?

    3. Aracımın arkasına romörk de taktığım zaman sorun yaşar mıyım? Çeki demiri vs. her şey ruhsatta kayıtlı olacak sorum bunlar ile alakalı değil. Romörkün de zaten şirkete zamanında faturalı girişi var. 750 kg altı ruhsata tabi olmadığı için araç plakası ile kullanılıyor. Romörkün faturasının bir fotokopisini yanımda taşımam gerekiyor mu? Yoksa onunla işimiz olmaz mı diyorlar?

    4. Mutlak suretle anladığım kantara girmem gerekiyor her gördüğümde. Yada yavaşlamam ve gir diyorlar mı demiyorlar mı bakıp ona göre devam etmem gerekiyor anladığım doğru mudur? Girdiğimde araç ile romörkü aynı anda tartacaklar mecburen yada öyle olduğunu düşünüyorum, tonaj nasıl olacak? Aracın 3500 kg çekme kapasitesi var. Romörk kendi ağırlığı dahil 750 kg, aracın kendi ağırlığı yüklü harekete hazır 3010 kg. Bana romörk'ü ayır tek tek mi ölçeceğiz diyecekler yoksa bir sistemi var mı?

    Yada bana der misin ki, Pick-Up alacağına binek türü başka bir 4x4 al, şirkete kayıtlı olsa da romörk ile bunu kullan bu sorunları yaşama!!

    Günlerdir bunlar kafamı kurcalıyor. Karar vermem gerekiyor artık aracımı değiştireceğim ama bu noktalarda takıldım. Cevapların için şimdiden çok teşekkür ederim.

    Konu kapandı mı? Cevap alamadım....:(




  • Selamün aleyküm,

    Çalıştığım şirket adına kayıtlı, üzeri logolu, şoför + 4 yolcu kapasiteli, camlı, Dacia Dokker araç kullanıyorum, işten eve giderken güzergahım üzerinde yol kenarı denetim istasyonu var (Tuzla) her akşam eve giderken bu istasyondan geçmem zorunlu mu? Araç ruhsatta kamyonet/ticari geçmekte.

    Şimdiden teşekkürler. iyi günler.
  • zaferyangin Z kullanıcısına yanıt
    Şirket aracı olduğu için k2 yıldızlı belgesi alın.Tek araç olursa onuda belge sahibi olarak siz kullanırsanız src den muafsınız.Tonajla sorun yaşayacığınızı zannetmiyorum.Tartılırken toplam ağırlıktan hesaplanıyor.
  • 13tuğrul10 kullanıcısına yanıt
    Camlı araçlar işaret edilirse size girersiniz.Gözünüz görevlide olsun.
  • unforgiven_41 kullanıcısına yanıt
    Selam dün akşam İstanbuldan İzmire giderken Tuzlada tonaj fazlalığı cezası yedim. 2 gün kalıp dönecem. Dönüşte yine aynı tonaj olacak. Tekrar ceza yazılır mı?
  • Bende birşeyi merak ettim Bu denetim istasyonlarındaki kantarlar bozukmu acaba,

    Bugün sabah Boş araç ve tek şöför ile Dudullu'daki ankara yönüne doğru olan kantarda araç 2300 kilo geldi
    dönüşte edirne yönündeki kantarda 2060 kilo geldi araç gene boş ve tek şöför ile aynı mevzu mahmutbeydeki kantardada var acaba bizim aracın tonajı az olduğundan algılama sorunumu oluyor. Hızlı geçme vs olayı yok hızı sabit 5km/h olarak ayarlıyorum.
    Aklıma takıldı sorayım dedim
  • Bu kantarlar aks kantarı yani araç sabit üstünde durmadan giderken tartıyor.Bu yüzden eksi yada artı oynama oluyor.Devlette kimse mağdur olmasın diye ruhsattaki azami ağırlığın üstüne tolerans payı veriyor.Mesela 3500 yazan araç 4130 kg dan sonra cezaya giriyor.Olay bu.Bazılarımız bu tolerans payınıda dolduruyor.Araç ilk kantarda şansına 200 eksik tartıo.Diğer kantar 100 fazla tartınca vay anam ben tam 4130 kg ile çıktım bu kantar bozuk diyor ama iş işten geçmiş oluyor.Devlet bu payı sen yük at diye verseydi ruhsattaki azami ağırlıklar değişirdi mantık olarak.Kimse devlet niye ek pay verdiğini sorgulamıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kuzimato kullanıcısına yanıt
    yazılır tabiki doğal olarak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir aracın ticari mi hususi mi olduğunu nasil anlayabiliriz. Ruhsatta Kapalı Kasa Kamyonet. Hususi-Yük Nakli yaziyor.



    Transporter 5+1 cityvan araç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kef14 -- 7 Ağustos 2017; 20:54:1 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kef14

    Bir aracın ticari mi hususi mi olduğunu nasil anlayabiliriz. Ruhsatta Kapalı Kasa Kamyonet. Hususi-Yük Nakli yaziyor.



    Transporter 5+1 cityvan araç.

    Aracın ruhsatında kamyonet yazıyorsa ticaridir.
  • Kamyonet yazıyorsa ticaridir diye birşey yok.Zaten sen kendi sorunun cevabını vermişsin.Hususi yazıyor diyosun.Ruhsatta hususi yada ticari yazar.
  • unforgiven_41 kullanıcısına yanıt
    Kamyonet yazıyorsa ticaridir,otomobil yazıyorsa hususidir.Yanlış bilgi vermeyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Senyour kullanıcısına yanıt
    Şimdi sen bana hususi kamyonet olmıyacağınımı söylüyorsun eminmisin bir daha düşün.Mesleğim icabı elimden 1000 lerce abartısız ruhsat geçti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.