|
YÜKSEK AKIM GARANTİYE GİRMİYORMUŞ (2. sayfa)
-
-
Elbette öyle derler, şirketler garantiden kurtulmak için uydurduklari bu basit yalan ile helâl kazanciyla almış olan saf insanların 3 kurusuna dahi göz dikerler.
Yüksek akım iki türlü olusur ki, her ikisindede kesinlikle tüketicinin sonucunda ortaya çıkan birşey değildir, burdaki ahlaksızlık dahada ileriye gidilerek tuketiciden ilâve koruma için cihaz almasıni isteyen üretici yada yardımcılarının tek amacı vardır yine bir ticaret kazancı temin etmektir. Zira o istenen koruyucu cihazı üretici sattığı mal içine koymak zorundaliligindan kimse bahsetmez.
Neyse; akım ya sebekenin etkisiyle yada cihazın kendi ihtiyacından fazlasına gereksinim duymasiyla çekilir, böylesi durumda zaten bir hata olduğunun kanıtıdır.
Şebekenin ise voltajı yüksek vermesi kasten imkansız verse bile akım yüzünden cihaz yanmaz zira voltaj yükseldikçe çekilen akım azalır bu durumda yüksek voltaj dan cihaz yanar, dolayısıyla yüksek voltaj verenden zarar temin edilir, elbette bu yüksek voltaj sadece 1 cihazı etkilemez ortamdaki cihazların birden fazlasının bozulmasi sonucu bu kanıya varilir ki sadece herde belli olan bir ürün bozuluyor ise işte o bozulan ürün ayıplı dır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Her şeyden önce firmalar başlarına iş bela almak istemiyorlar bence. Eskiden akıllı telefonlar su geçirmez diye satılıyordu. Şimdi sadece suya dayanıklı diye satılıyor, bu da onun gibi bir şey.quote:
Orijinalden alıntı: yok yaa
Elbette öyle derler, şirketler garantiden kurtulmak için uydurduklari bu basit yalan ile helâl kazanciyla almış olan saf insanların 3 kurusuna dahi göz dikerler.
Yüksek akım iki türlü olusur ki, her ikisindede kesinlikle tüketicinin sonucunda ortaya çıkan birşey değildir, burdaki ahlaksızlık dahada ileriye gidilerek tuketiciden ilâve koruma için cihaz almasıni isteyen üretici yada yardımcılarının tek amacı vardır yine bir ticaret kazancı temin etmektir. Zira o istenen koruyucu cihazı üretici sattığı mal içine koymak zorundaliligindan kimse bahsetmez.
Neyse; akım ya sebekenin etkisiyle yada cihazın kendi ihtiyacından fazlasına gereksinim duymasiyla çekilir, böylesi durumda zaten bir hata olduğunun kanıtıdır.
Şebekenin ise voltajı yüksek vermesi kasten imkansız verse bile akım yüzünden cihaz yanmaz zira voltaj yükseldikçe çekilen akım azalır bu durumda yüksek voltaj dan cihaz yanar, dolayısıyla yüksek voltaj verenden zarar temin edilir, elbette bu yüksek voltaj sadece 1 cihazı etkilemez ortamdaki cihazların birden fazlasının bozulmasi sonucu bu kanıya varilir ki sadece herde belli olan bir ürün bozuluyor ise işte o bozulan ürün ayıplı dır.
Bizim evde voltajlar 100 voltajın altına kadar düşüyor çok şükür şimdilik elektronik eşyalar zarar görmedi. Sadece klima kendini korumaya alıp çalışmıyor. Geçenlerde de çamaşır makinesi durduk yere durdu, ama onun dışında hiç bir sıkıntı Yok.
Ama yine de elektrik işi bu şakaya gelmez biz ölümden döndük o yüzden çok dikkatli temkinli olmak lazım.
-
63 yaşındayım Bildiğim bileli elektrikle çalışan transistörlü radyo dahil tüm cihazların akım koruma devreleri vardır ve kendi sigortasını arttırarak devrelerin korurlardı.
Yıllar geçtikten sonra eskimeye bağlı olarak bazı direnç, kondansatör gibi arızalar olurdu, teknisyenler bunları değiştirirdi.
Günümüze gelelim.
30 bin lira verip kombi alıyorsunuz, hemde İthal malı, birinci kalite, bu cihazın kartının üzerinde koruma devresi yok öyle mi?
İnsanları böyle salAK yerine koymaları çok zoruma gidiyor.
Yaklaşık 10 yıl önce B...o çamaşır makinesi arızalandı. Tık yok. Teşhis hemen belli Kartı yanmış. değişecek. Mkinanın üçte bir fiyatında.
Kartı açarmısınız bakabilir miyim dedim.
Biraz mırın kırın etti kartta yanık belirtisi yok.
Hemen beslemeye bakalım dedim, Cam sigortanın içindeki tel yanmış Şu sigortayı, ve onu attıran voltaja bağlı direnci (varistör) ve şu kapasitörü değiştirin dedim.
Onlar sadece cam sigortayı değiştirebildiler. Ellerinde sadece o varmış.
MAKİNE ÇALIŞTI.
Servis ücreti istediler.
Nedir bu servis ücreti? dedim.
Biri ağzından kaçırdı "ustalık" dedi.
Ustaymış yani.
Hiç birşey söylemedim.
Dolandırılmaktan son anda kurtulduğum için şükrettim.
"Beni şikâyet edin servis ücretini ödemedi" deyin, "ben kendimi hukuk Karşısında savunurum" dedim.
Bekledim ama şikâyet etmediler.
Sözün kısası Her cihazın kendini yüksek akım ve dalgalanmalara karşı koruma devresi vardır. Yok ise bu ayıplı maldır.
Nokta.
Not ben teknisyen falan değilim, meraklı, araştırmayı seven, bu tür şeylere birazcık aklı eren sade bir vatandaşım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi behzat_neee -- 6 Mart 2024; 18:48:17 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X