Şimdi Ara

YÜKSEK AKIM GARANTİYE GİRMİYORMUŞ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
3
Favori
8.856
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Boyle bır durumlakarsı karsıya kaldım daikın dan aldıgım klimam 10 ay sonra yuksek akım geldıgı ıcın kart yanmış ve garantıye gırmıyormuş dıger servıslerde durum nedir



  • BiGGaRa kullanıcısına yanıt
    Yüksek voltajdan kaynaklanırsa hiçbir servis garantiye koymuyor.
  • Yüksek voltajdan geldiği ne malum, ben bunu anlamıyorum.
    cihazın anakartı direkt 220volt ile mi çalışıyor, hiç sanmıyorum. İçinde mutlaka trafosu vs vardır.
    evde yüksek voltaj olsa bilgisayarın, tv, bilimum elektriksel ürünler etkilenir.
    Kartı yanabilir ama mutlaka yükske voltaj olacak demek değil. İşin en basit anlatımı bence.
  • ikoras kullanıcısına yanıt
    aynı fıkır deyım ve senın dusunduklerını servıse soyledım hatta biraz kaba oldu ama kufurle ısyanla soyledım adamların bana soyledıgı şans evde en zayıf nokta neyse o yanıyormus ayrıca 3.5 a bı sıgorta vardı onu degıstırdıler gene patllattı 3.5 a bır sıgorta neyı koruyacak onu anlamadım bide daikin yani ben karar aldım bundan sonra aman kalıtelı olsun vs.. dusunmuyecem hangısı ucuz onu alacam aldıgım klımanın yarı fıyatına aynı özellıkde dıger markalar vardı yazık oldu anlıyacagınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bps

    Yüksek voltajdan kaynaklanırsa hiçbir servis garantiye koymuyor.

    servislerin kendı uydurdukları koca bır yalan bence bunu ureten fırma boyle bır sıkıntııyı dusunemıyormu
  • DAİKİN BALÇOVA SERVİSİ GARANTİDEN SORUNU GIDERDI SAOLSUNLAR
  • Ev tipi klima cihazları 220 Volt elektrik akımı ile çalışırlar. Garanti şartları + - %10 referans alınarak verilir. Yani şebekeniz de 220+22 242 voltun üzerinde gerilim varsa bu sebepten oluşacak arıza garanti kapsamına girmez.Hatta bağlı olan sigorta vs. de bu türden bir hatayı tolere edemez veya koruyamaz.Sigortanın işi aşırı akım veya kısa devrede klimanıza gelen enerjiyi kesmektir.Hatta şunu söyleyebilirim yüksek voltaja karşı alınacak çokta önlem yok.

    Şimdi gelelim nereden biliyorsunuz yüksek voltaj geldiğini derseniz, klima kartları üzerinde Varistör(zener diyot) dediğimiz bir koruma parçası var ,genellikle 250 volttur değeri.Yani 250 volt ve üstü gerilim gelirse patlayarak kısa devre yapar ve kart üzerindeki 3,15 Amperlik cam sigortayı attırır ve yüksek voltajın dahada zarar vermesini engeller.Bazı durumlarda 12 volt besleme trafosu da zarar görebilir. Eger ki 250 voltluk Varistör patlamışsa bu bir yüksek voltajın göstergesidir ve garantiye girmez. Ha servis yapar yada yapmaz garantiden bu tamamen müşteri memnuniyeti ile ilğili bir konudur.

    Bu arada kart 220 voltla mı çalışıyor diyen arkadaş biraz bilmeden yazmış .....




  • bu yüksek voltaj olayını halletmek icin şalter ve ne önerirsiniz...regülatör falan mi alsak ? yada akım koruyucu prizler yeter li ..hani 3 bin tl 'lik aleti al sonra çöpe at acı bir durum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: streamin

    bu yüksek voltaj olayını halletmek icin şalter ve ne önerirsiniz...regülatör falan mi alsak ? yada akım koruyucu prizler yeter li ..hani 3 bin tl 'lik aleti al sonra çöpe at acı bir durum

    Yüksek akıma karşı koruma işi zor. Reglatör düşük voltaj içindir.Yüksek akım da tek koruma var oda TRIMBOX

    Ama ne derece etkili pic dediğimiz ani çıkma inmelere karşı ne yapar bilemeyiz.

    Bu konuda forumda daha önce çok yazmıştır.Aratmak lazım forumu..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: streamin

    bu yüksek voltaj olayını halletmek icin şalter ve ne önerirsiniz...regülatör falan mi alsak ? yada akım koruyucu prizler yeter li ..hani 3 bin tl 'lik aleti al sonra çöpe at acı bir durum

    Yüksek voltaj olayını çözmek için öncelikle yüksek voltajın büyüklüğünü ve ne kadar süreyle cihaza uygulandığını bilmek lazım. Eğer sizin bulunduğunuz mahallede sürekli olarak 230-240 Volt üzeri bir gerilim varsa Tedaş'a dilekçe yazarak elektrik aldığınız trafonun kademesinin değiştirilerek gerilimin düşürülmesini sağlayabilirsiniz. Ancak siz trafoya çok yakınsanız Tedaş büyük ihtimalle bu kademe değişimini yapmayacaktır. Böyle bir durumda regülatör çözüm olabilir.

    Arıza ani gerilim artışından kaynaklı ise bunun için yapacağınız 2 çözüm var. Bunlardan biri ekonomik ancak varistörden daha hızlı tepki verip elektriği kesmesi kısacası varistör patlamadan evvel elektriği kesmesi biraz zor.

    Saygılarımla...




  • Arkadaşlar yukarıda da bahsedildiği gibi firmalar ürünlerinin sağlıklı çalışabileceği tolerans aralığını speklerinde belirtiyorlar ve haklı olarak garanti kapsamında değişim yapmıyorlar.

    Sizin bilinçli bir müşteri olarak yapmanız gereken 2 şey vardır.

    1. Kesinlikle cihazınızın kartının faturalı olarak resmi serviste değiştirilmesi gerekiyor. Ve sökülen kartı mümkünse servise vermeyin. Israr ederlerse, anakart üzerinde kararmış olarak görünen yerin (Varistör vs.) fotoğrafını çekin. Zaten servis voltaj dalgalanması dediyse, size de kart üzerinde yanan bölgeyi gösterir.

    2. Fatura ve anakartın voltaj dalgalanmasından dolayı değiştirildiğini belirten servis fişi ile birlikte, genellikle kaymakamlıkların içinde bulunan tüketici hakem heyetine bir dilekçe yazarak, paranın TEDAŞ (veya bölgenizdeki dağıtım şirketi) tarafından ödenmesi talep etmelisiniz. 15 dakikalık bir işlem.

    Genellikle elektrik dağıtım firması ödemeyi kabulleniyor ama eğer arıza sebebinde uzlaşılamazsa, hakem heyeti bir bilirkişi incelemesi talep ediyor iki taraftan birisi size parayı geri ödüyor. Yaklaşık 2-3 ay sürüyor parayı amanız.

    Tabi elektrik tesisatınızda sizden kaynaklı bir problem olmadığını varsayıyorum.

    Eğer bunlarla uğraşmak istemezseniz kartı bir elektronikçiye tamir ettirebilirsiniz. Genellikle kartın girişindeki koruyucu yanarak diğer ksımların zarar görmesini engellediği için kart sağlam kalıyor. Bir iki lehim işiyle yenisini takıp çalışır duruma getiriyorlar. Ama bu durumda tamir masrafları size yansımış oluyor. 50 TL gibi bir fiyata yapıyorlar.

    Ama ben servisten faturalı değişim yapıp, hakkımı sonradan aramayı tercih ederim. Ülkede aynı sebepten dolayı değiştirilen okadar çok elektronik kart varki inanamazsınız. Hangi komşunuza sorsanız mutlaka bir kere başına gelmiştir. Eğer herkes resmi yolları tercih ederse, elektrik dağıtım şirketi, servis maliyetlerden dolayı şebekeyi iyilştirmeye yönelecektir. Eğer kendi bütçenizle işi çözerseniz bu sorunlar paspas altına süpürülür ve bu voltaj dalgalanmalarını yaşamaya devam ederiz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: efiksis

    Arkadaşlar yukarıda da bahsedildiği gibi firmalar ürünlerinin sağlıklı çalışabileceği tolerans aralığını speklerinde belirtiyorlar ve haklı olarak garanti kapsamında değişim yapmıyorlar.

    Sizin bilinçli bir müşteri olarak yapmanız gereken 2 şey vardır.

    1. Kesinlikle cihazınızın kartının faturalı olarak resmi serviste değiştirilmesi gerekiyor. Ve sökülen kartı mümkünse servise vermeyin. Israr ederlerse, anakart üzerinde kararmış olarak görünen yerin (Varistör vs.) fotoğrafını çekin. Zaten servis voltaj dalgalanması dediyse, size de kart üzerinde yanan bölgeyi gösterir.

    2. Fatura ve anakartın voltaj dalgalanmasından dolayı değiştirildiğini belirten servis fişi ile birlikte, genellikle kaymakamlıkların içinde bulunan tüketici hakem heyetine bir dilekçe yazarak, paranın TEDAŞ (veya bölgenizdeki dağıtım şirketi) tarafından ödenmesi talep etmelisiniz. 15 dakikalık bir işlem.

    Genellikle elektrik dağıtım firması ödemeyi kabulleniyor ama eğer arıza sebebinde uzlaşılamazsa, hakem heyeti bir bilirkişi incelemesi talep ediyor iki taraftan birisi size parayı geri ödüyor. Yaklaşık 2-3 ay sürüyor parayı amanız.

    Tabi elektrik tesisatınızda sizden kaynaklı bir problem olmadığını varsayıyorum.

    Eğer bunlarla uğraşmak istemezseniz kartı bir elektronikçiye tamir ettirebilirsiniz. Genellikle kartın girişindeki koruyucu yanarak diğer ksımların zarar görmesini engellediği için kart sağlam kalıyor. Bir iki lehim işiyle yenisini takıp çalışır duruma getiriyorlar. Ama bu durumda tamir masrafları size yansımış oluyor. 50 TL gibi bir fiyata yapıyorlar.

    Ama ben servisten faturalı değişim yapıp, hakkımı sonradan aramayı tercih ederim. Ülkede aynı sebepten dolayı değiştirilen okadar çok elektronik kart varki inanamazsınız. Hangi komşunuza sorsanız mutlaka bir kere başına gelmiştir. Eğer herkes resmi yolları tercih ederse, elektrik dağıtım şirketi, servis maliyetlerden dolayı şebekeyi iyilştirmeye yönelecektir. Eğer kendi bütçenizle işi çözerseniz bu sorunlar paspas altına süpürülür ve bu voltaj dalgalanmalarını yaşamaya devam ederiz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • mbirol kullanıcısına yanıt
    Bu arada yukarıda bahsetmeyi unutmuşum. Anakartı servise vermeyin dememin 2 nedeni var. Birincisi eğer olurda tüketici hakem heyeti bilirkişi atarsa, kartın sizde olması önemli. Firmada kalırsa eğer güvenemezsiniz, herşeyi yapabilirler.

    İkinci sebebi ise, size yeni kartı takıp, sizin arızalı kartınızı tamir ettirip dışarıda satabilirler.

    O küçücük kartların orjinalini taktığınızda 200 - 400 TL arası para istiyorlar. 2010 yılında aynı sebepten dolayı yanan Demirdöküm kombimin kartı için 200 TL istediler. Bosch vs gibi markaların üst mdellerinde bu rakam 300 - 400 TL ye kadar çıkabiliyor. Burda dönebilecek parayı siz düşünün artık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi efiksis -- 13 Temmuz 2014; 17:24:49 >
  • Varistör sigorta için kartçıların aldığı min. Para 50 TL.Tabi birde o kartı klimadan söküp tekrar takması var.Bu işi elektrik bilgisi olan yapabilir ama elim beceriklidir diyenlere pek tavsiye etmem söküp takmayı.Dolayısı ile böyle bir işlem için servis 100-150 TL arası bir rakam talep ederse normaldir.Bu arada kart bu tarz arızsdan kaynaklı tamir edilmesinin hiç bir sakıncası yok ,yenisini de taksanız ,tamirde edilse aynıdır.Yani 100 TL daha veririm yenisini taktırırım diyecek bir durum yok..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mbirol kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Kombimde kartı hiçbir bilgim olmamasına rahmen kendim değiştidim. Kabloları sökmeden önce hepsinin üzerine bant ile 1'den 6'ya kadar numaralar yazıp yapıştırdım. Sonra bunun fotoğrafını çektim. Dönüşte de aynı sırayla geri taktım tamir edilen kartı. Yoksa hangi kablo nereye girecek hayatta hatırlayamazdım.

    Klimada kart kolay biryerde mi bilmiyorum ama kombilerde kapağı açınca hemen önünüze geliyor. Oldukça kolay.

    Tabi benimkisi tecrübe oldu. Birdaha asla uğraşmam. Direk tüketici hakem heyetine başvurup paramı alıırım.
  • Klimada biraz sakattır.çok sıkışık bir yerde genel olarak.Kompak sistem ya...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yorumlar ve onerıler için teşekkür ederim bir cok konuda bilgi edinmiş oldum
    servis gelip orjinal faturaşı kartla degiştirdi birebir aynı ve bir üçret talep etmediler önceleri tepkılıydım garnti dışında bırakılıyoruz dıye ancak daikın ( reklam gıbı olacak ama ) sorunu cozdu trafoya uzaklıgı tam olrak bılmıyorum ancak apartmanda bıraz arastırma yaptım benım yasadıgım problemı yasıyan yok bunada anlam veremedım
  • Apartmanda kimsede sorun yoksa sizin tesisatlarda bir gevşek bağlantıda söz konusu olabilir.Bu tür arızalar sadece yüksek gerilim gelmesinden olmayabiliyor. Özellikle sigorta panosu ve buatlardaki ek yerlerinde gevşeklik sonucu ark yapmalarda da anlık pik akımları oluşabiliyor.En azından klimaya gelen hattı panoya kadar takip etmekte fayfa var derim. Tüm ekleri sıkarak tek tek kontrol etmek iyi olur..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbirol

    Apartmanda kimsede sorun yoksa sizin tesisatlarda bir gevşek bağlantıda söz konusu olabilir.Bu tür arızalar sadece yüksek gerilim gelmesinden olmayabiliyor. Özellikle sigorta panosu ve buatlardaki ek yerlerinde gevşeklik sonucu ark yapmalarda da anlık pik akımları oluşabiliyor.En azından klimaya gelen hattı panoya kadar takip etmekte fayfa var derim. Tüm ekleri sıkarak tek tek kontrol etmek iyi olur..

    cevabınızı okudum dun aksam ve hemen dedıgınız gıbı gevsek baglabntı avrmı onu kontrol ettım her hangı bır sorun gozukmuyordu su an sıkıntı yok ama ılerde bır sıkıntı cıkarmı bılemıyoruz hersey normal gıbı duruyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BiGGaRa

    quote:

    Orijinalden alıntı: mbirol

    Apartmanda kimsede sorun yoksa sizin tesisatlarda bir gevşek bağlantıda söz konusu olabilir.Bu tür arızalar sadece yüksek gerilim gelmesinden olmayabiliyor. Özellikle sigorta panosu ve buatlardaki ek yerlerinde gevşeklik sonucu ark yapmalarda da anlık pik akımları oluşabiliyor.En azından klimaya gelen hattı panoya kadar takip etmekte fayfa var derim. Tüm ekleri sıkarak tek tek kontrol etmek iyi olur..

    cevabınızı okudum dun aksam ve hemen dedıgınız gıbı gevsek baglabntı avrmı onu kontrol ettım her hangı bır sorun gozukmuyordu su an sıkıntı yok ama ılerde bır sıkıntı cıkarmı bılemıyoruz hersey normal gıbı duruyor

    Tesisatınız bir fazlı mı üç fazlı mı?




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.