Hayretler için de okudum. Çatlağa kaynakla çözüm bulamıyorken, kılcal bile değil siz yapıştırma çözümü bulmaya çalışıyorsunuz. Elinizde ki blok resmen ölmüş anlattığınız şekilde. Bu işin gerçek ustaları, üreticileri hareketli alan değil kaba iç kısımda bile kılcal çatlak olduğunda o bloğa güvenmiyorlarken siz hayatınızla oynuyorsunuz. Borç alın 2500 tl öyle büyük bir rakam değil, senin, birilerinin canından da büyük değil. Hadi bir şekilde yamadın uzun yolda o blok patladı, çatladı ne yapacaksın?
Abartıyorsunuz insan hayatını riske atacak bir durum söz konusu değil. AS 600-700-800-900 serisi kamyonlar vardı bilir misiniz? O kamyonların bloğu çatlak olan makbuldür piyasada. Blok tasarım hatası yüzünden zorlanmalarda çok kolay çatlayabiliyordu. Dikildikten sonra daha az çatlama yapıyordu. Binlerce patlak ve çatlak blok yaptık hiçbiri kazaya mahal verecek bir sorun çıkarmadı. Çok çok çatlak tekrar açılır motor susuz kalıp durur.
quote:
Orijinalden alıntı: efedami
usta kaynağı silindir kapağı sıkılıyken dıştan yapmış. kapağı söküp birde krank takılıyken içten yapmış. sonrasında bloğun üzerine kalın bir metal parçasını kuvvetlice sıkıp hem içli hemde dışlı kaynak yapmış. çekme gerilimini hesaba katmış yani. şu an blok kaynak işi bitti motor yenilemecide taşlanıyor gömlekler aynı seviyeye getiriliyor. bakalım neler olacak. gelecek haftaya sarktı işler, sizlere detayları bildiririm. fotoğraf çekecektim aslında ama fırsatım olmadı
İşin esprisi kapağı hiç sökmeden kaynak yapmaktı. Umarım istediğiniz sonuca ulaşırsınız. Sizin aracın silindir gömlekleri eski renolarınki gibi söküp takılabilen cinsten anladığım kadarı ile. O yüzden kapak hiç sökülmeden olsa daha şanslı olurdunuz. Sonucu merakla bekliyorum )