Şimdi Ara

YÜKSEK TORK MU? YÜKSEK BEYGİR GÜCÜMÜ YOKSA? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
0
Favori
40.787
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gökhan40

    benim TSI 10 lt yakmıyor şahsen şehir dışı max 5,2 şehir içi sakin kullanımda 7,5 lt biraz performanslı kullanımda 8 lt yakıyor. Düz hesap 10 diyeilm geçsin olmuyor.


    Sözüm Tsi'lara değil, genel amaçlı olarak bahsettim Tsi zaten ekonomik kullanıldığında yakıtı olağan şekilde kullanan motor.
  • TSI yüksek teknoloji ürünü iyi bir motor ama ben bu saatten sonra Türkiye'de benzinli arabaya binme olayını bitirdim. Ya dizel, ya da LPG'li arabaya binecem, benzin bu fiyatlarla gezdiği sürece de kararım değişmeyecek. One minute, TSI benim için bitmiştir .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal
    Tork araba sattırır beygir yarış kazandırır.
    Dizelde ekonomi yaparsın. Benzinde pek mmkün değildir.

    Maksimum torkta araba yerinde durmaz dizelde. Turbo açılmıştır artık.

    Alacağınız aracın hangi versiyonunu istediğinize karar vermeniz gerek önce. Dizel de tork benzinde HP önemlidir daha çok. Ama düşük HP'li dizel almakta mantıklı değildir Tork tamam ama HP değeri de ikinci sırada geliyor.

    unal o kurduğun ilk cümleyi yanlış hatırlamışsın. Bayilerde arabanın kaç hp olduğu daha önplandadır.
  • Aynı hacimdeki atmosferik benzinli motor nasıl ki atmosferik dizelden daha performanslıysa aynı hacimdeki turbo benzinli motor da turbo dizel motordan daha performanslı olacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahan35

    Aynı hacimdeki atmosferik benzinli motor nasıl ki atmosferik dizelden daha performanslıysa aynı hacimdeki turbo benzinli motor da turbo dizel motordan daha performanslı olacaktır.


    +1

    İşin detaylarından biri mazotun patlayarak,benzinin yanarak güce dönüşmesidir.

    Mazot patlayarak güç ürettiğinden açığa çıkan tork benzinden yüksektir ancak bu şekilde fazla devir çeviremeyeceği için benzer beslemeye sahip benzinliye göre düşük performans gösterir.

    122hp lik Tsi sahibi bir arkadaşın "3. viteste şansın yok" demesinin nedenide budur;

    1.600cc bir dizel 240Nm dolaylarındaki torkuyla 200Nm lik Tsi i ancak anlık olarak geçebilir,daha sonra Tsi öne geçer çünkü daha yüksek deviriyle mevcut torkunu daha uzun süre kullanır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: elmasfanclub

    kesinlikle dizel.... 1.6 hdı dizellerle rampada çok 1.4 tsı solladım ben...rampalarda dizelin üstüne tanımam ama düzde tsı daha avantajlıdır.siz bakmayın kağıt üzerindeki değerlere pratikte bir çok şey çok daha farklı ....

    1.6 benzinli atmosferik aracımla max.120 ile çıkabildiğim rampayı şuanki tsi motorlu aracımla 180 ile çıkabiliyorum.bu arada range rover yol verdi(ama zorunda değildi diye düşünüyorum 4000cc motoruyla istese dalga geçerdi benimle)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce


    quote:

    Orijinalden alıntı: rahan35

    Aynı hacimdeki atmosferik benzinli motor nasıl ki atmosferik dizelden daha performanslıysa aynı hacimdeki turbo benzinli motor da turbo dizel motordan daha performanslı olacaktır.


    +1

    İşin detaylarından biri mazotun patlayarak,benzinin yanarak güce dönüşmesidir.

    Mazot patlayarak güç ürettiğinden açığa çıkan tork benzinden yüksektir ancak bu şekilde fazla devir çeviremeyeceği için benzer beslemeye sahip benzinliye göre düşük performans gösterir.

    122hp lik Tsi sahibi bir arkadaşın "3. viteste şansın yok" demesinin nedenide budur;

    1.600cc bir dizel 240Nm dolaylarındaki torkuyla 200Nm lik Tsi i ancak anlık olarak geçebilir,daha sonra Tsi öne geçer çünkü daha yüksek deviriyle mevcut torkunu daha uzun süre kullanır.




    Kesinlikle katılıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Tork araba sattırır beygir yarış kazandırır.



    bu lafın doğrusu aşağıdaki gibidir

    “Horsepower sells cars; torque wins races”

    yani beygir araba sattırır, tork yarış kazanır...


    bence tork daha önemli...

    Beygir gücü arabanın son hızı, tork da ara hızlanmaları diyebiliriz.

    dizel benzinli arasında tork tabiki dizeldedir.. ama bunu turbo sağlar.

    Yani turbo benzinli bir araba yine tork verir size ihtiyacınız olan...
  • Ben çok hızlı gideyim, yollarda uçayım istemiyorsan, yokuşlarda çekişten düşmeyeyim, hatta araçları sollayıp geçeyim diyorsan turbolu araç kullanacaksın. 2000 model opel astra cd ile 2. viteste 40km/sa ile çıkabildiğim yokuşu 2009 astra easytronic 1.3cdti ile 3. viteste (zorlasan 4 ile de çıkılabilecek) 70-75km/sa ile çıkılabildiğini görmek, tork mu beygir gücü mü? sorusunun benim açımdan tork cevabı ile sonlanmasına neden oldu :). Ha, tsi mi tdi mi? sorusuna ise verilmesi gereken yanıt şu şekilde koşullu olabilir: eğer bütçe çok önemli ise tdi, konfor da işin içine girerse tsi. 1750-4000devir/dk aralığında 200Nm tork aracı uçuruyor. Geçenlerde test sürüşü yaptığım golf 122hp tsi manuel şanzıman araçta düz yolda test etme şansım oldu, performans süper. Özellikle geri dönüşümüzde aracı denemesi için verdiğim arkadaşın 120km/sa hızda 3. vitesteyken, kaçıncı vitesteyim ben diye sorması çok ilginç ve komikti :).




  • "İlk alım maliyeti+kullanım maliyeti+performans+tüketim"

    Bu konudaki favorim Tsi 160Hp . Gerçi ilk alım maliyeti Türkiye de birazcık şişik.


    Bu motora sahip bir Golf ile 156 ve 163Hp ye sahip Mercedes i olan akrabalarımla dalga geçerim gibime geliyor
  • arkadaslar cok afedersiniz ama bazı arkadaslar bilgisizce yorum yapıyor. tork diyenler neye göre diyor anlamıs degilim. asagıda bi formul yazıcam ve eger ozamanda "1.6 hdi ile tsi yi gectim, bence tork onemli" diye yorumlar yapan olursa onlara bu topiği bosuna işgal etmeyin derim


    T = 716,2 . Ne / n


    T= tork

    Ne=beygir gücü

    n = devir sayısı.


    formulde gördüğünüz üzere "tork " neymiş?
    demekki tsi yi 1.6 hdi,tdi ve cdti vs dizeller gecemezz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi autolover -- 27 Eylül 2009; 21:01:05 >
  • tsi yi geçemez ama tsi harici diğer benzinliler dikiz aynasından kaybolur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crepis

    tsi yi geçemez ama tsi harici diğer benzinliler dikiz aynasından kaybolur

    Bu arada formul
  • Beygir de tork da güzel ve faideli mamullerdir


    Bir aracın beygiri düşük torku yüksek ise düşük devirlerde bile karşı konulmaz bir güç üretir, ancak sportif/devirli kullanım ve son sürat açısından elverişsizdir.


    Çok yüksek güç düşük tork olursa araç boşken üst devirlerde çok iyi hızlanır ancak düşük devirlerde, içinde yolcu vs varken bariz bir çekiş sorunu yaşar vs vs ...


    Her ikisi bir arada istiyorsan ya çok hacimli motor alacaksın ya da turbo,kompresör ya da en güzeli kompresör+turbolu araç alacaksın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Beygir de tork da güzel ve faideli mamullerdir


    Bir aracın beygiri düşük torku yüksek ise düşük devirlerde bile karşı konulmaz bir güç üretir, ancak sportif/devirli kullanım ve son sürat açısından elverişsizdir.


    Çok yüksek güç düşük tork olursa araç boşken üst devirlerde çok iyi hızlanır ancak düşük devirlerde, içinde yolcu vs varken bariz bir çekiş sorunu yaşar vs vs ...


    Her ikisi bir arada istiyorsan ya çok hacimli motor alacaksın ya da turbo,kompresör ya da en güzeli kompresör+turbolu araç alacaksın.



    yani TSI dan vazgeçmeyeceksin

    Ama benzin fiyatları böle devam ederse 1.3cdtiye talim

    Ya da LPG ye (Ama alışveriş merkezlerine almıyorlar)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CHE -- 28 Eylül 2009; 9:52:50 >




  • Benzin bu kadar pahalıysa suç motörlerde mi?
  • amma fanatik tsı cılar varmış ha ....kapıştığımız rampa halıcıoğlundan okmeydanına çıkan rampa...arkadaşta 1.4 tsı var 140 hp olanından..benim gerimde kaldığını söyleyebilirim.bazı arkadaşlar bilnçsizce yorum yapıyorsun demişler.ne alaka anlamadım pratikte olan budur.ha düz yolda tsı beni geçer daha geniş bir aralıkta tork verdiği gibi beygir gücüde yüksek yani bunda alınacak ne var anlamadım arkadaşlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elmasfanclub

    amma fanatik tsı cılar varmış ha ....kapıştığımız rampa halıcıoğlundan okmeydanına çıkan rampa...arkadaşta 1.4 tsı var 140 hp olanından..benim gerimde kaldığını söyleyebilirim.bazı arkadaşlar bilnçsizce yorum yapıyorsun demişler.ne alaka anlamadım pratikte olan budur.ha düz yolda tsı beni geçer daha geniş bir aralıkta tork verdiği gibi beygir gücüde yüksek yani bunda alınacak ne var anlamadım arkadaşlar.

    bende daha önce yazdığım gibi range rover'i solladım rampada üstelik 180 ile giderken.ama range istese dalga geçerdi benimle.yani şunu söylemeye çalışıyorum 1.6hdi motor patlasa 1.4 tsi motoru rampada geçemez.arkadaşın basmamıştır ya da ürkek davranmıştır.ya da seni üzmek istememiştir.bu arada daha önce senin kullandığın motoru test ettim 2500 devirden sonra gaza boşuna basıyorsun gitmiyor.ama tsi de 1700 de başlıyor 5000 lere kadar ivmelenme devam ediyor.fanatiklikse bu ben fanatiğim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drkaramurat


    quote:

    Orijinalden alıntı: elmasfanclub

    amma fanatik tsı cılar varmış ha ....kapıştığımız rampa halıcıoğlundan okmeydanına çıkan rampa...arkadaşta 1.4 tsı var 140 hp olanından..benim gerimde kaldığını söyleyebilirim.bazı arkadaşlar bilnçsizce yorum yapıyorsun demişler.ne alaka anlamadım pratikte olan budur.ha düz yolda tsı beni geçer daha geniş bir aralıkta tork verdiği gibi beygir gücüde yüksek yani bunda alınacak ne var anlamadım arkadaşlar.

    bende daha önce yazdığım gibi range rover'i solladım rampada üstelik 180 ile giderken.ama range istese dalga geçerdi benimle.yani şunu söylemeye çalışıyorum 1.6hdi motor patlasa 1.4 tsi motoru rampada geçemez.arkadaşın basmamıştır ya da ürkek davranmıştır.ya da seni üzmek istememiştir.bu arada daha önce senin kullandığın motoru test ettim 2500 devirden sonra gaza boşuna basıyorsun gitmiyor.ama tsi de 1700 de başlıyor 5000 lere kadar ivmelenme devam ediyor.fanatiklikse bu ben fanatiğim







  • neyse arkadaşlar öyle diyorsanız öyle olsun kalın sağlıcakla keyifli forumlar...
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.