Şimdi Ara

YÜKSEK VE ÇÖZÜLEMEYEN RÖLANTİ SORUNU. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
1
Favori
41.133
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Sorun ateşleme sistemin hava alıyor bu kadar net hiç parça arama orda burada boğaz kelebek kutusunun dibinde fibel denen conta var ondan yapabilir .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba, aracın sigortalarına baktırdınız mı hiç?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baranel

    Merhaba öncelikle. Arkadaşlar aracım yüksek rölanti sorunu nedeniyle. Buğaz kelebeği değişecek denildi. İlk rölanti valfi alıp taktık birkaç gün sonra bozuldu, ben başladım tüm parçacıları tek tek gezmeye, gezdiğim parçacıların sayısını unuttum. Aramadığı servis kalmadı hiç birinde yok.
    Parçayı buldum, servise de sordum o ilk montaj malı üzerindeki sonrasında tedarikçi değişmiş olabilir dedi. Gittim en pahalısını aldım ustamda baktı evet devresi orijinal dedi. Çin çakma vardı almadım.
    Parça yani boğazı kelebeği değişti. Yok sorun devam ediyor bilgisayar map sensörü hatası verdi, aldık taktık yok. Hava hortumu üzerinde bir sensör daha var onuda aldık yok sorun olduğu gibi duruyor.
    Arabam megane 1 99 model. Sorunu şöyle araba bi çalışıyor hiçbir sorun yok, stop et tekrar çalıştır biraz yerinden oynatmak için hareket etsin rölanti takılıp yukarıda kalıyor. Yada yolda giderken ayağını gazdan çek rölanti 15-20 arası takılıp kalıyor. Stop et tekrar çalıştır sorunsuz yerine düşüyor.
    Acaba beyin demi hata dedim servise gittim hayır dedi olanaksız. Böyle bir sorun yaşayan var mı.


    Gaz potansiyometresine baktırın. Elektronik gaz pedalı olması lazım aracınızda. Bu pedalın potansiyometresi bozulmuş olabilir.




  • Rölanti motorunun oturduğu yuvada bir o-ring vardır. Sökerken hasar alıp koptuysa yada dikkat edilmeden düşürüldüyse oradan hava alacaktır. Daha önce söküp temizlemiştim forumda bulabilirsiniz. Bu sorun genelde o motorun üstünde gördüğünüz rölanti motoru adlı parçadan kaynaklıdır. (yukarıdaki fotoğraflarda mavi renkli çekilmiş soketin sol çaprazındaki parça) Tabi her aksamı gözden geçirmek lazım.

    Saygılar....
  • Hocam çok sağolun aynı sorunu 1.4 16v aracımda yaşadım. Manifold oriklerini ve rolanti motorunu değiştirdim düzelmedi. Sizin söylediğiniz potansiyumetreyi değiştirince sorun kalmadı. Aracın rölantisi de otomatik vites geçişleri de düzeldi.
  • arkadaşlar pejo 206 1*4 benzin lpg araç sahibiyim bu rölanti sorunu ve vitesi boşa atınca stop etme problemini nihayet çözdüm nasıl çözdüm gaz kelebeğini temizlettim rölanti motoru ve gaz kelebeği potansiyometresini değiştirdim problem çözüldü bilginize
  • Beyler sorun aracin gazini biraktiktan sonra devirin dusmeyip yuksek calismasi, stop edip tekrar calistirinca rolantinin normale dönmesi ise kelebek pozisyon sensörü (potansiyometre) arizasidir.
     YÜKSEK VE ÇÖZÜLEMEYEN RÖLANTİ SORUNU.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alles11 -- 8 Aralık 2019; 14:8:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • baranel B kullanıcısına yanıt
    Abi ayni model ayni arabadan bendede var ve ayni sorunlar basima geldi arizayi bulamadik siz araziyi bulduysaniz yardimci olurmusunuz problem neymis acaba. Tskler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yilmaz 43 Y kullanıcısına yanıt
    Hocam o dönem rolanti motoru değişti olmadı. Komple buğaz taktık olmadı. Yaklaşık 1 ay kadar o şekilde kullandım, sonra kendisini kalibre etti. Tavsiyem yeni buğaz kelebeği ve adaptasyon için biraz arabayı kullanın. Yada çıkmacıya ustayla gidin orada çıkma parçayı takıp test edin sorun ortadan kalkarsa ödeme yapın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kardeş sanki benim arabanın sorununu aynen yazmışsın.bu kadar benzerlik olmaz.bahsettigin gibi baktirmadigim usta kalmadı, sorun halen aynı.araba bi normal çalışıyor hiç birşey yok.bir çalışıyor devir 15000 de takılı kalıyor.stop edip calistiriyorum düzeliyor.Allah rızası için sen ne yaptın sorun çözüldü bi yardımcı ol.saglicakla kal.cevap için şimdiden teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ermuammer E kullanıcısına yanıt
    Öncelikle rölanti motoru değişti sorun çözülmedi. Temizlendi yine aynı. Map sensörü ve hava akış sendörü değişti, yine aynı. Kople yeni buğaz aldım sorun çözülmedi. Beyin kaç kez reset atıldı yine aynı. Zamanla parça kendisi uyum sağladı ve sorun kendiliğinden çözüldü. Bazen hemen tepki alınırken bazen zaman içerisinde uyum sağlanıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kardeş çok sağolasın bekliyelim o zaman çözülür inşallah.cevabin için çok teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Megane 1 1.6 16v araç aldım. Benim aracım da dururken yüksek devirde çalışıyor bazen normal seviyesinde seyrediyor ama devir dalgalanması oluyor. Giderken hiç bir problem yok şuan böyle kullanıyorum benim araçta kendiliğinden düzelir umarım.
  • Renault gruplarında rolanti motoru değiştirilirken kalibre edilmesi gerekiyor. Bu da 2-3 kontak hareketiyle oluyor, ustanın bundan haberi yoksa hiç taktırmayın. Yeni aldığınız parçaya bile bu yüzden arızalı diyebiliyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Belki işine yarayan olur diye yazıyorum. Rölanti motoru veya valfi diye tabir edilen parçayı söküp temizledik, rolantide yüksek devirde kalan aracım düzeldi. Usta yine aynı sorunu yaparsa parçayı değiştireceğiz dedi ve reno araçlarda çok karşılaşılan bir sorun olduğunu belirtti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.