Şimdi Ara

Yurt dışı sim ile kullanılan iPhone’da aniden beliren “Servis yok” sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3
Cevap
0
Favori
10.043
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba, yurt dışı sim kart ile kullandığımız iPhone SE yaklaşık bir yıl sonra aniden “servis yok” hatası vermeye başladı. BTK’yı aradığımızda cihaza Türk sim kartı takılmadığı için bir blokesinin olmadığını söylediler ve yabancı sim kartla çalışmasını engelleyecek bir sorunun -en azından kendileri tarafından- olmadığını belirttiler. Cihazın pasaport kaydı yok, zaten mevzuatta Türkiye’deki operatörlerden alınan sim kartla kullanıldığı takdirde kayıt zorunluluğu var. BTK da bunu onayladı ve sorun için Apple ya da operatöre ulaşmamızı tavsiye etti.

    Sim kart başka cihazda çalışıyor. Başka yabancı sim kartla ise cihazda yine “servis yok” hatası görünüyor. Yani operatörle ilgili bir sıkıntı olmadığını düşünüyoruz.

    Cihazı Türk sim kartı ile denemedik. Çünkü bir kere takılsa bile BTK tarafından kayda alınır da cihaz bloke edilir diye endişelendik.

    Ayarlar -> genel -> hakkında -> network’e baktığımızda “Phone not allowed” yazıyor.

    Türkiye sınırları içerisinde operatör olarak Turkcell’e bağlanıyordu. Onları da aradım fakat haklı olarak “Cihazı ya da hattı bizden almamışsınız, biz ne yapabiliriz ki?” dediler.

    Cihazı kapatıp açma, network ayarlarını sıfırlama, uçak modu, bahsettiğim gibi başka sim kart takma, data roaming’i kapatıp açma gibi şeyleri denedik. 3-4 gün önce iOS güncellemesi yaptık. Sorun dün oldu zaten. Operatörden gelen bir güncelleme de görünmüyor.

    Kısır döngü içerisinde kaldık. Bu telefon niye durup dururken network blokesi almış olabilir? Nasıl çözebiliriz? Şimdiden teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Yurt Dışı Sim İle Kullanılan iPhone'larda Servis Yok Sorunu

    Yurtdışında iPhone kullanırken aniden "Servis Yok" hatasıyla karşılaşmak yaygın bir sorundur. Bu sorun, yurtdışından gelen bir SIM kartının iPhone'unuz tarafından tanınmamasından kaynaklanabilir.

    Yurtdışı telefon şebeke sorunu iPhone gibi sorunları gidermek için şu adımları takip edebilirsiniz:

    • SIM kartınızın doğru takıldığından emin olun.
    • Uçak modunu etkinleştirip devre dışı bırakarak ağ bağlantısını sıfırlayın.
    • Ağ ayarlarını sıfırlayın (Ayarlar > Genel > Sıfırla > Ağ Ayarlarını Sıfırla). Ancak bu işlem, kayıtlı Wi-Fi ağları ve parolalar dahil olmak üzere tüm ağ ayarlarınızı sileceğini unutmayın.
    • iPhone'unuzu yeniden başlatın.
    • SIM kartınızı farklı bir iPhone'a takmayı deneyin. Kartın başka bir telefonda çalışması, sorunun iPhone'unuzda değil, SIM kartınızda olduğunu gösterebilir.

    Bu adımlar sorunu çözmezse, servis sağlayıcınızla iletişime geçmeniz gerekebilir. Turkcell yurtdışı servis yok hatası gibi hatalar, operatörünüzün yurtdışındaki ağlarıyla ilgili sorunlardan kaynaklanabilir.

    Yurt dışı iPhone servis yok sorunu, yurtdışı seyahatleriniz sırasında iletişim sorunlarına neden olabilir. Bu nedenle, sorunu gidermek için gerekli adımları atmak ve seyahatinizden önce servis sağlayıcınızla iletişime geçmek önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 1- Cihazı kapatıp 1 saat kadar bekleyip açın

    düzelmez ise,

    2- Uçak moduna alıp cihazı kapatıp sim kartı çıkarın, sonra cihazı sim kartsız açın ve bir süre sim kartsız çalıştırın. Sim kartsız şekilde arada uçak modunu kapatıp açın. Sim kartı takarak yeniden deneyin.

    düzelmez ise,

    3- Ayrıca cihaz sim kartsız çalışırken *#06# yapın imei çıkıyor mu, çıkmıyorsa baseband entegre bozulmuştur, tamir gerektirir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.