Şimdi Ara

ZAVOLİ KULLANANLAR/KULLANACAKLAR BURAYA (276. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5.561
Cevap
41
Favori
586.091
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 274275276277278
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Değerleri ustalarımdan yardım bekliyorum,

    Aracım 2006 model Mitsubishi Colt 1.33 95 bg 4A90 MIVEC motor (Toyota'nın VVTI, Honda'nın i–VTEC teknolojisiyle aynı)

    Zavolli OBD'li BORA kit taktırdım, tüketim değerleri gayet iyiydi, arada bir kodunu hatırlayamadığım BUS-OFF şeklinde hata veriyordu.

    İskenderun'dan İstanbul'a gittikten 1 hafta sonra önce LPG'de klima çalışmamaya başladı ve akabinde 1-2 saat sonra kalkış yaptıktan hemen sonra tam 2. vitese takacakken stop ediyor ama vites değişimini seri yaptığımdan taki debriyajdan ayağımı çekipte arabanın silkelemesine kadar fark edilmiyordu.

    Tabi lpg kiti garantili olduğu için aracı benzine alıp zavolli servisinin yolunu tuttum, boğaz kelebeği temizlenmesi lazım, servisine gitmeniz lazım filan dediler, tabi ben kabul etmedim, servis elemanı direksiyonun altındaki lpg obd bağlantısının kablolarıyla oynarken klima motorunun devreye girip çıktığını hissettim, ısrar edince Zavolli merkezi aradılar destek almak için, uyumm sorunu olduğunu OBD'nin devredışı bırakılması gerektiğini söylediler ama ben yaklaşık 1 yıldan fazla böyle bir sorun yaşamadığımı söylediysemde yapacak bişey yok dediler ve obd'yi devre dışı bırakıp işin içinden çıktılar.

    Daha sonra arıza vermemesine rağmen şüphelenerek aracın kendi Map sensörünü değiştirdim, boğaz kelebeğini ve oksijen sensörlerini temizlettim, performansta ve özellikle gaz yemede ciddi fark oldu.

    Tekrar denemek istedim, belki düzelmiştir diye ve özellikle obd lpg bağlantısına buton taktırdım, sorun olursa devre dışı bırakırım diye.

    1– Sonuç olarak stop etme sorunu olmadı ama halen LPG'de klima çalışmıyor, benzine alınca çalışıyor, sonradan taktırdığım butondan OBD'yi tekrar devredışı bıraktım, sorun de olabilir?

    Aracımda arıza lambası yanmıyor, enson ayardan sonra LFTye baktığımda %10 fakirde kalıyordu, ustaya tüm haritayı %10 yükselttirdim gidişi, çekişi çok fark etti, gayet iyi oldu.

    2– Bişey dikkatimi çekti haritanın tamamını aynı oranda yükseltip düşürüyorlar, sadece fakire yada zengine düşen ksımına düşürüp yükseltsek olmazmı dedim, olmaz diyor usta ama ben sürekli görüyorum forumlarda vs. lpg yakıt haritasında devire göre vs farklı farklı değerler oluyor, yoksa OBD li olduğu için mi olmuyor yoksa bizimi atlatıyorlar?

    3– Birde enteresan bir şekilde depo yarıdan aşağıya yani 4 ışıktan 2si kaldıktan sonra sonra çok süper gaz yiyor, bunu ustalara anlatıyorum olmaz öyle şey diyorlar, ne olabilir?

    Değerli ustlarımdan yardım bekliyorum, şimdiden teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi skynet478 -- 6 Mayıs 2018; 13:25:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • skynet478 S kullanıcısına yanıt
    merhabalar

    yazdıklarınızı okudum, aracın obd soketi üzerinden bağlantıları iptal ettirdiğinizde araç düzeliyor ve bir süre sorunsuz biniyorsunuz, daha sonra denemek için obd soket bağlantılarını ( butonlu yaptırmışsınız harika bayıldım valla :)) açıyorsunuz gene düzensizlikler başlıyor... aracın lpg ecusundan çıkıp, aracın obd soketine giden üç kabloyu kontrol ettirdiniz mi ? herhangi bir hasar veya zedelenme var mı? sadece bu düz mantık.

    daha sonrada araca obd test cihazını bağlatıp bağlantı tipini bulun, k-Line mi, Can mı? ona göre doğru kabloları bağlatıp programdan seçin. şöyle söyleyeyim bütün nissan qashgai lere bağlantı tipi CAN seçilip obd soketi üzerinden 6 ve 14 nolu pine bağlantı yaparlar ezbere fakat obd cihazı üzerinden baksalar K-LINE bağlantı vardır ve sadece tek bir kablo 7 bolu pin'e bağlanmalıdır.

    ve bağlantı noktaları lehimlenirse iyi olabilir.

    isterseniz ilk önce bir bunları kontrol edin. düzelmezse yazın çözüm buluruz.

    iyi günler




  • rudeboytr kullanıcısına yanıt
    Merhabalar

    LPG enjektörlerini zavoli servisinde kontrol ettirimi siniz? sıkıntı olabilir. İyi günler
  • OnurKarabıyık O kullanıcısına yanıt
    Merhaba Ustam,
    Evet kabloları kontrol etmek ilk akla gelen kesinlikle ancak Zavolli servisine bir türlü anlatamadım, "uyum sorunu var diyerek işin içerisinden çıkıyorsunuz, en azından baksanız, bir kontrol etseniz, elinizden geleni yapsanız zoruma gitmeyecek" dedim.

    Açıkçası bağlantı tipini tam olarak hatırlayamadım ama dediğiniz gibi hem K-LINE bağlı, hem CAN bağlantısı yapılmış vaziyette.
    Hatta kestikleri ve sonradan buton bağlattığım kablo SARI renkli olan yanlış değilsem 6 nolu pin ve CAN High oluyor.

    Aracım ile ilgili CAN protokolü 11 bit, 500kb olarak geçiyor.


    Buton üzerinden obd bağlantısı açıp veya kapatıldığında zavolli yazılımı üzerinden CAN bağlantısının olup olmadığı görülüyor.

    Araştırırken bişey daha dikkatimi çekti, bizim araçların servisinde kullanılan MUT3 arıza tespit cihazı ile ilgili bir sitede okudum. "MUT-III, teşhis için K-Line ve CAN-BUS ikisini birlikte kullanır. Motor için K-line, klima vb. gibi şeyler CAN-BUS kullanır."

    K-Line yani 7 Nolu pin her halükarda bağlı, hiç sökülmedi ama zavolli yazılımında sanki K-Line bağlantısının olup olmadığına dair aktif yada pasif şeklinde bişey görememiştim diye hatırlıyorum, acaba sadece K-LINE kablosunun bağlı olması yeterli olurmu yada zavolli yazılımında böyle bir ayar varmı dır?

    Başka bir elektrikçiye durumu izah edip kabloları kontrol ettireceğim.

    Çok teşekkür ederim.
    İyi günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi skynet478 -- 11 Mayıs 2018; 16:55:3 >




  • skynet478 S kullanıcısına yanıt
    merhabalar

    ben de internetten kontrol ettim, CAN 500 Kbps 'de iki adet bağlantı tipi varmış. Bağlantı tipi 8 : standart 500 Kbps , bağlantı tipi 9 : extended 500 Kbps. sizinkisini bağlantı tipini tam hatırlayamadığınızdan net bilemiyoruz fakat hem standart, hem extended'in de OBD bağlantılarında ( İki renk tipi mevcut eksi ve yeni sistem olarak, aracınıza hangi cihazı bağlattığınızı da takip edemedim kusura bakmayın, ben size hepsini yazıvereyim )

    - SARI/YEŞİL kabloyu obd soketindeki PIN6
    Sarı/GRİ kabloyu obd soketindeki PIN14 'e

    - SARI kabloyu obd soketindeki PIN6
    SARIı/Siyah kabloyu obd soketindeki PIN14 'e bağlamanız gerekmektedir. 7 numaralı PINdeki beyaz kabloyu iptal ettirirseniz iyi olur.

    tercihen otogaz dönüşüm servislerindeki dandik el OBD test cihazlarını tercih ederseniz, çünkü o cihazlar sadece ve sadece motor'a bağlanabiliyor, ve motor üzerindeki hattı görüyor. o cihazların ilk bağlantı ekranlarında bağlantı tipini söylüyor. oradaki bağlantı tipine göre sizin ilk önce OBD soket bağlantınızı doğru yapalım. bunu düzeltince tekrar haberleşelim.

    saygılar.




  • Kolay gelsin. aracım 2013 hyundai elantra 1.6 CVVT MP model LPG yi ilk aldığımdan beri(ikinci el aldım.) bi kere fulledim, 72 tl'lik gaz ile 4 ışık yanıyor iken, 161 km gittikten sonra 1 ışık yanıyor şuan.Bu ışık göstergeleri mi problemli, yoksa kötü ihtimal olan gaz ayarı yada başka problem mi var araçta ne gibi ihtimaller olabilir?
    Bu akşam gaz ayarı yaptırmaya gidicem ama.
  • Merhabalar. 2015 Focus 1.6 otomatik aracımda Zavoli bora lpg takılı. Buton sürekli bozulduğu için ecu resetlenmişti. Ancak ecu resetlenince aracım motor sıcakken marş basınca 5-6 saniyede titreyerek ve sarsıntılı çalışıyor. Ama motor soğukken tek tıkta alıyor marşı. 2 gün beklesin gene tek tıkta alıyor. Sebebi ne olabilir ?
  • Merhaba arkadaşlar,
    ankara'da zavoli yazılım güncelleştirme işlemini nerede yaptırabilirim, ve ücreti ne kadar olur bilginiz var mı?
  • Arkadaşlar merhaba. Normal silindir tankların altına sünger gibi yalıtım malzemesi konulması zorunlu ya hani, simit tanklarda da bu gerekli mi acaba? Geçenlerde bir lpg ustasına sordum da, onlarda gerekmiyor dedi. Bu doğru mu acaba?
  • Merhaba ustalarım yardımınıza ihtiyacım var, araç honda jazz 2005 model 2011 yılında taktırdığım zavoli marka lpg ile yaklaşık 120000 km yol yaptım. Geçen hafta tatil için şehirler arası yolculukta depoda gaz olduğu halde gösterge dit dit dit ötmeye başladı, benzine alıp tekrar lpg ye aldım ve lpg de devam ettim bir müddet sonra yeniden dit dit öttü yeniden benzin gaz yapıp devam ettim ve bir müddet sonra yine dit dit edip araba söndü çalışmadı tamirci, elektrikci uğraştım, aracın motor sigortası atmış, sigortayı değiştirince araç çalıştı lpg ye aldım ve lpg de devam ettim ve yaklaşık 200 km kullandım iyi sorun yok derken yeniden dit dit öttü ve ben benzine alıp benzinde kullandım tekrar lpg ye almadım korktum yeniden sigorta attırır diye. Sorun ne olabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dndd -- 29 Haziran 2018; 17:58:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gaz kesme filtresini değiştirin.pahalı birşey değil. Kendiniz bile yapabilirsiniz.aynısını yaşadığım için söylüyorum. 13 anahtarla halletmiştim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • m.hastası kullanıcısına yanıt
    Önce filtre değiştirdim sonra regülatörü en son map sensörünü tamam dedim gezdim gezdim tam eve geldim yine öttü eve çıktım bilgisayarı aldım geldim arabaya taktım dolaştım dolaştım ötmedi yani ötmesi azaldı ama hala arasıra ötüyor ecu den mi acaba sanki uzun süre kullanıp araba ısınınca ötüyor üstelik öttüğünde bigisayarda herşey normal görünüyor basınç map sıcaklıklar hepsi normal bu arada arabanın gidişinde çekişinde bir sorun yok çalıştığında lpg de sorunsuz gidiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dndd -- 14 Temmuz 2018; 17:20:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gaz kesme filtresi küçük bir şey. Ters takınca da ötüyor. kanallarına dikkat ederek takmak gerekiyor.contasına da dikkat edin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • m.hastası kullanıcısına yanıt
    Gaz kesme filtresinin içi demirtozu doluydu acaba diyorum depo ne durumda bu kadar demir tozu normal değil sanki daha önce de değiştirtmiştim bu filtreyi hiç böyle demirtozu çıkmamıştı bu demir tozu tıkama mı yapıyor bir yerde acaba, acaba benim depo mu eskidi içi mi çürüdü 2011 de taktırmıştim 120000 km yol yapmışım bu depo temizleniyormu acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Depoyla alakasının olduğunu sanmıyorum.aldığınız gazın kalitesiyle ilgilidir.ben heryağ değişiminde iki filtreyide değiştiriyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sorun ecu de farklı bir ecu ile denedim ötmüyor kendi ecu sunu takınca ötüyor internetten ikinciel ecu bakıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnternetten lpgkablo sitesinden 170tl ye çıkma ecu aldım taktım şimdilik iyi oldu, yalnız anlaşılan o ki zavoli artık tedavülden kalmak üzere, parçası bulunmuyor-çok pahalı kendi servisi ilgilenmiyor burada bile kimse sahiplenip sorulara cevap vermiyor. Herhalde kapanacak bu zavoli kimseye önermiyorum artık, atiker taktırın abi heryerde parçasını ustasını bulursunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • OnurKarabıyık O kullanıcısına yanıt
    Merhabalar,
    Size daha önce Zavolli Bora OBD'li kitin OBD bağlantısında problem yaşadığımı, aracın beynini karıştırdığını, LPG-OBD arasına aç kapa düğme taktırdığımı bahsetmiştim, söylediğiniz kontrollerin hepsini yapmıştım ama bir türlü sonuç alamamıştım.

    Tabki üzerinden baya bir zaman geçti, pes etmiştim, bir ara İskenderundan İstanbula arabayla gittim.

    internetten baktım Atatürk Oto Sanayi siteinde zavolli bayisi olarak Eşrefoğlu Mercedes servisini buldum. Tabiki servisin çok küçük bir kısmını zavolli diye ayırmışlar, arkadaş komple ECUyu sıfırladı ve MAP sensörü takarak kalibrasyon yaptı, birlikte yola çıkıp denedik, sonuç gayet iyiydi ama OBD butondan kapalıydı, açmak hiç aklımada gelmedi açıkçası, sonra aracın kendi ECU sistemine aracın seri numarasına vs bakarak özel bir OBD arıza tespit cihazıyla bağlandık, daha önceden lpgden kaynaklı Bus Off vs gibi bir sürü hata buldu ve sildi, normal basit OBD cihazlarıyla görünmüyordu o hatalar.

    Bundan 2 gün önce zavolli servisine LPG seviye göstergesi için uğramıştım, LPG ECUsu için yeni yazılım var diye uyarı veriyordu program, usta gerek yok dediysede, ben ısrar ederek yüklettim ve arkasından direk LPG almaya gittim ve depoyu doldurduktan sonra hemen OBD yi butondan açarak kullanmaya başladım.

    Hangisinden düzeldi bilemiyorum ama şimdilik test ediyorum hiç bir sorun görünmüyor.

    Sorun;
    1- Araç LPG'ye geçtiğinde klima çalışıyor gibi görünüyordu ama kompresör devreye girmiyordu, benzine geçince çalışıyordu.
    2- Araç hareket edip yolda giderken 1. Vitesten 2. Vitese geçerken debriyaja basıp, ayak gazdan çekiliği anda stop ediyordu, tabi farkedemeyip debriyajı bıraktığınızda arabayı vurdurarak çalıştırıyor gibi bir ileri, bir geri sarsıntı yapıyordu.
    3- U1073 Bus Off şeklinde hataya sebep olan bir arıza ışığı yanıyordu, özellikle evden çıktıktan belli bir süre sonra hemen hemen aynı yerde yanıyordu, bir süre sonra kendiliğinden sönüyordu arıza ışığı.

    Zavolli servisinin yaptığı;
    izmirdeki Zavolli merkez(sanırım Polaris LPG idi) ile görüşüldü, yaptıkları tek şey sadece OBD bağlantı kablosunu kesmek ve OBDyi devredışı bırakmak. Ben defalarca anlatmaya çalıştım, hiç kontrol etmediniz, hiçbir şey denemediniz, en azından uğraşsanız da olmasa zoruma gitmeyecek vs. vs. ama ben söyledim, ben dinledim, kime anlatıyorum.

    Sırasıyla yaptıklarım;
    1- LPG ECUsu sıfırlandı, MAP sensörü takılarak kalibrasyon yapıldı.
    2- Aracın kendi ECUsunda LPG OBD bağlantısından kaynaklı oluşan hataları MUT3 vs tarzı gelişmiş bir OBD cihazıyla komple silindi. (Arıza ışığı yanmıyordu)
    3- Zavolli LPG ECUsu için mevcut son güncelleme yüklendi.

    Bilgi vermek istedim, belki başka bir arakadaşın başına gelebilir.

    Yardımınız için çok teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi skynet478 -- 29 Ağustos 2018; 13:28:37 >




  • Merhaba arkadaşlar.



    Ustalarıma ve konu hakkında yardımcı olabilecek tecrübeli arkadaşlarıma nacizane sorularım olacak.



    Yaklaşık 1 ay önce zavoli marka LPG sistemim regülatör arızası yaptı. Orijinali pahalı olduğu için yarı fiyatına Atiker marka regülatör taktırdım.



    Taktırdığımın ertesi günü sabah çalıştırdığımda -4 derece sıcaklıkta yaklaşık 10 saniyede gaza geçti ve motor titremeye ve arıza ışığı yanmaya başladı stop etti. Sonra bir şekilde çalıştırdım ve ustaya götürdüm. Gaz derecesi kaçta olduğunu görmedim ama 35 dereceye çekti usta. Devir ayarını 900'den 1000 yaptı.



    Birkaç gün sonra normalde çalıştıktan sonra 5 dakika rölantide iyice ısındıktan sonra hareket ettirdiğim aracı bu sefer acele ettiğimden çalıştırdıktan sonra fazla beklemeden hemen gaza basıp harekete geçirdim ve 100 metre sonra gaz yemedi arıza ışığı ve titreme yaptı yine stop etti. Titreme yaptı. Tekrar götürüp ayar yaptırdım 38 dereceye yüksellttim.



    Şu anki durumda araç sabahları soğukken yaklaşık -8 derecede bile 25 - 27 saniyede gaza geçiyor. Gün içerisinde sıcakken çalıştığında ise 1 dakikada gaza geçiyor. Yani ters bir durum var.



    Sabah acele edip fazla beklemeden hemen yola çıkarsam yukarıdaki problemleri yine yaşamaya devam ediyorum.



    Ayrıca ilginç bir şekilde şu an aracı park edip 5 dakika sonra çalıştırdığımda yani motor gayet sıcakken bazen çalışmamazlık yapıyor. Elimle gaz tuşuna basılı tutup gazda çalıştırıyorum böyle yapınca.



    Merak ettiklerim ve sormak istediklerim



    1- araç suyu 25 saniyede 38 derece sıcaklığa ulaşır mı?



    2- sabah -10 derecede 25 saniyede gaza geçen araç , sıcakken neden 1 dakikada geçiyor?



    3- ayar yaparken 38 derecenin altında bir sayı vardı orada 25 yazıyordu, acaba benim ısı sensörü mü bozuk. Bu yüzden ısıyı algılamıyor ve sadece saniyeye göre geçiş oluyor olabilir mi?



    4- eskiden sabahlar hiç çalışmazdı, regülatör değiştirdikten sonra bu sorun ortadan kalktı , ancak bazen sıcakken kısa süreli parklardan sonra yine çalışmamasının neden olabilir?(buji,marş dinamosu sorun yok hepsi yeni)



    5- Gaz devir ayarı ne işe yarıyor?



    BiraZ uzun oldu arkadaşlar cevap verirseniz çok sevinicem. Şimdiden çok teşekkürler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • befunny B kullanıcısına yanıt
    regülatörün üstünde bir ısı sensörü var onda bir arıza olabilir çünkü geçiş sıcaklıklığını ordan alıyor ecu, sıcakken çalışmama zor
    çalışma problemini genellikle regülatörden yapar, bir kablo bulup bilgisayara bağlayıp kendiniz de görebilirsiniz sıcaklık ve basıncı, zavoli pl2303hx uart kablosuyla bağlanır programı da internette var indirebilirsiniz ayrıca bir elm327 alırsanız arabanın kendi sıcaklığını da görüp karşılaştırabilirsiniz, bu arada ben de n11 den zavoli uyumlu diye satılan vikars ın regülatörünü alıp taktırmıştım herhangi bir problem yaşamadım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dndd -- 8 Ocak 2019; 9:4:34 >
  • 
Sayfa: önceki 274275276277278
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.