Şimdi Ara

Ziebart ses yalıtımı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
0
Favori
40.943
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ses birimi desibeldir(db). Ölçülmesi mümkümdür. Burada karıştırılan bir nokta vardır. Bu db'in artış grafiği gürültü ile doğru orantılı bir grafik değildir. Karesiyle orantılı bir grafiği vardır. Örnekler verelim: 60db altı rahatsız etmeyen sestir, normal sesle konuşma gibi. Ancak 98 db. jetlerden çıkar. 100 ve üstü sağır eder. 30db altı ise kulağına eğilip fısıltı ile söylenen sestir, diğer insanlar duymaz. Bir jetin gürültüsü insanın konuşma sesinden ne kadar yüksektir? 500 belki de 1000 kat. Ancak jetin db değeri, oto teybinin son sesinin(85-93db) sadece %10-15, insan sesinin ise %63 daha fazlasıdır. Onun içindir ki, %50 ses azalır diyen adam gürültü olarak en yalıtımsız araçta bunu belki sağlayabilir ancak bunun db değeri 5-10 dbyi hayatta geçemez.
    Buyurun size test verileri(test verileri arabam.com'dan alınmıştır. 130 km/sa hızdaki ölçümlerdir):
    Audi a6:64db
    Bmw 7.45i:65db
    Passat 2.0fsi:65db
    Mercedes c230 komp.:66
    Meganell 1.5dci:66
    Bmw 1.20i:67
    Civic 1.6vtec(2001,önceki kasa):67
    Audi a3:68
    Meganell 1.6 16v:68
    Astra 1.6:69
    Corolla 1.4 d-4d:69
    Grande Punto 1.4:69
    Broadway 1.4i(1998):72
    Doğan 1.6slxie(1997):73
    Demekki Doğan Slx ie'ye en kaliteli yalıtımı da uygulasanız, Audi a6'dan daha sessiz olması olası gözükmüyor bence.
    Test verileri incelendiğinde en lüks arabalar ancak 65 ve altına inebilmiş. Demekki bundan iyisi yok.
    Diğer bir nokta ise meganell'nin dizeli, benzinlisinden daha gürültüsüz ölçülmüş. Bu da doğru. Çünkü dizelinde motor kaputu yalıtımı var. Benzinlisinde yok. (Dizelde soğukken rölanti ve dış ses gürültüsü daha fazladır.) 2 db bu değerlerde rahatlıkla hissedilir. Ancak 60'ın altında hissetmek zordur. Yani 66 ile 68 db arasındaki farkı rahatlıkla hissetmemize rağmen, 58 ile 60 arasındaki farkı hissetmemiz özel ilgi gerektirir çok zordur.
    Ayrıca arabanın motor ve yol gürültüsü hiç rahatsız etmeyen seviyeye iner, ancak rüzgar gürültüsü bugünün otomobil anlayışı içinde sadece çok az azaltılır. Hiç rahatsız etmeyen seviyeye inmesi için çift cam ve cift taraflı fitil kullanılması gerekir. Tek katmanlı camdan mutlaka ses gelir.
    BİLGİLERİNİZE ARZ EDİLİR....




  • Bir hafta önce ziebart tüm gövde ses yalıtımı yaptırdım. ARAÇ CİVİC 2006 OTM. LS. Yapacağım yorumlar sadece bu araçtaki başarısı içindir. Diğer araçlarda nasıl bir etki yapar onu bilemiyorum.

    Moralinizi bozmak istemem ama, ben tam bir hayal kırıklığı yaşadım. Öncelikle Civic'de arka tekerlerden gelen yol sesini unutun. Bu ses 1 gr bile eksilmeden aynen geliyor. Ses yalıtımıyla falan olacak iş değil, başka bir çözüm aramalı. Bazı arkadaşlar rüzgar sesi demiş, bu yalıtımın rüzgar sesiyle de bir alakası yok zaten. Dişli asfaltta içeriye gelen yol sesini çok az da olsa azalttı. Ama kulağınızla hissettiğiniz fark o kadar az ki, ha yalıtım var, ha da yok. Genel gürültü düzeyi içerisinde bu olumlu farkı anlamak oldukça zor.
    Tek tereddütüm, şu an nem atma döneminde 10 gün sonra faydasını daha çok hissedeceksiniz demişlerdi. Ben yaptıralı 6 gün oldu ama görünen köy kılavuz istemiyor sanki, pek de fark olacağını zannetmiyorum.
    Koku olayına gelince. İnsanı hiç rahatsız etmiyor, hatta parfüm karışımlı gibi kokuyor. Öyle zift kokusu falan yok. Bir de bagajı eskiden aracın altına uyguladıkları malzemeden yapıyorlarmış, şimdi levha koyuyoruz dediler. Koku daha ziyade bagajdan gelirmiş. Boya koruma yaptırmayı düşünenler varsa eğer hiç tereddütsüz yaptırabilirler. Geçen yıl ultra boya koruma yaptırmıştım, şimdi Diamond Gloss'a çevirdim. Tek kelimeyle muhteşem.
    Evet arkadaşlar, durum böyle. Sorularınız olursa yardımcı olmaya çalışırım.




  • tonk kardes aradigin yalitimi bulamadigina inan et senin kadar üzüldüm insallh 1 haftaya kadar biraz daha düzelir,geçen konustugumuz gibi senin tatil dönüsü mutlaka iki arabay1da test edelim,ozaman ortak bir kaniya variriz heralde,bir cözüm yolu bulacag1z sen merak etme
  • kardes birde boya korumada karasiz kald1m sen parlaklik istiyorsan ziebart tatmin etmeysbilir demistin,sonax -meguiars derken kafam iyice karisti,boya koruma yaptirmisken parlakta olsa iyi olur
  • benim bildiğim uygulama türünden çok basit bir örnek vereyim. bu örneği ziebartın tanıtım filminde görmüştüm. mesela bir metal levhayı bir yere as. elindeki başka bir metalle asılı olan parçaya vur. nasıl bir çınlama sesi çıkar gözünün önüne getir. asılı duran metal parçanın arkasını cam macunu, zift gibi yoğunluğu yüksek maddelerle kapla ve tekrar vur o zaman tabi daha tok bir ses gelecektir. işte ses yalıtımı da aracın karasöründe gerekli yerleri bu tip kimyasallarla kaplıyorlar (tabi kesinlikle cam macunu değil) ve önce titreşimden kaynaklanan sesleri kesiyorlar sonrada doğal olark yol ve motor sesi emilmiş oluyor. teoride böyle ama pratikte ne kadar yararlı olur bilmem. mesela benim eskiden reno sümbülüm vardı. kendim ses yalıtım yapmıştım. arabnın bagajını kapı içlerini, taban halısının altını inşaat malzemesi satanlarda bulunan ince bir izolasyon maddesiyle kapladım. tabi amatör birşeydi sadece yüzde 10 civarında yol sesini kesebildim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: bravaman

    İzalasyon için kullanılan malzeme nası bişeydir ve aracın neresine uygulanıyor bilen gören varmı?




  • kullandığım avensis'e de, annemin c3'üne de ses yalıtımı yaptırdım. gerçekten bariz faydası oluyor ama % 50 gibi bir rakam doğrumudur onu bilemiyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: .Taner.

    kullandığım avensis'e de, annemin c3'üne de ses yalıtımı yaptırdım. gerçekten bariz faydası oluyor ama % 50 gibi bir rakam doğrumudur onu bilemiyorum.



    İçeriye az ses alan araçlarda yalıtım daha başarılı olabilir. Benim araçta yol sesi, kaya gibi orjinal lastiğinin de katkılarıyla biraz fazla olduğu için yalıtımın faydası varsa da bunu hissedemedim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ALATBEY

    tonk kardes aradigin yalitimi bulamadigina inan et senin kadar üzüldüm insallh 1 haftaya kadar biraz daha düzelir,geçen konustugumuz gibi senin tatil dönüsü mutlaka iki arabay1da test edelim,ozaman ortak bir kaniya variriz heralde,bir cözüm yolu bulacag1z sen merak etme



    İnşallah dönünce görüşürüz. Belki sana yalıtım yaptırmayız da, bana nokian alabiliriz.

    Boya korumada benim için parlaklıktan öte, boyayı gerçek anlamda koruması önemli. Diamond Gloss çok iyi bir boya koruma. Kuş pisliği ve ağaç reçinesine 1 yıl tam garanti veren başka boya koruma var mı bilmiyorum. Aynı zamanda aracı da parlatıyor tabi. Bir de biliyorsundur ciddi anlamda pahalı. Görüştüğümüzde benim araçtaki parlaklık durumuna bi bakarsın, kafana yatarsa yaptırırız seninkine de.




  • ok görüşürüz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: csavas74

    Ses birimi desibeldir(db). Ölçülmesi mümkümdür. Burada karıştırılan bir nokta vardır. Bu db'in artış grafiği gürültü ile doğru orantılı bir grafik değildir. Karesiyle orantılı bir grafiği vardır. Örnekler verelim: 60db altı rahatsız etmeyen sestir, normal sesle konuşma gibi. Ancak 98 db. jetlerden çıkar. 100 ve üstü sağır eder. 30db altı ise kulağına eğilip fısıltı ile söylenen sestir, diğer insanlar duymaz. Bir jetin gürültüsü insanın konuşma sesinden ne kadar yüksektir? 500 belki de 1000 kat. Ancak jetin db değeri, oto teybinin son sesinin(85-93db) sadece %10-15, insan sesinin ise %63 daha fazlasıdır. Onun içindir ki, %50 ses azalır diyen adam gürültü olarak en yalıtımsız araçta bunu belki sağlayabilir ancak bunun db değeri 5-10 dbyi hayatta geçemez.
    Buyurun size test verileri(test verileri arabam.com'dan alınmıştır. 130 km/sa hızdaki ölçümlerdir):
    Audi a6:64db
    Bmw 7.45i:65db
    Passat 2.0fsi:65db
    Mercedes c230 komp.:66
    Meganell 1.5dci:66
    Bmw 1.20i:67
    Civic 1.6vtec(2001,önceki kasa):67
    Audi a3:68
    Meganell 1.6 16v:68
    Astra 1.6:69
    Corolla 1.4 d-4d:69
    Grande Punto 1.4:69
    Broadway 1.4i(1998):72
    Doğan 1.6slxie(1997):73
    Demekki Doğan Slx ie'ye en kaliteli yalıtımı da uygulasanız, Audi a6'dan daha sessiz olması olası gözükmüyor bence.
    Test verileri incelendiğinde en lüks arabalar ancak 65 ve altına inebilmiş. Demekki bundan iyisi yok.
    Diğer bir nokta ise meganell'nin dizeli, benzinlisinden daha gürültüsüz ölçülmüş. Bu da doğru. Çünkü dizelinde motor kaputu yalıtımı var. Benzinlisinde yok. (Dizelde soğukken rölanti ve dış ses gürültüsü daha fazladır.) 2 db bu değerlerde rahatlıkla hissedilir. Ancak 60'ın altında hissetmek zordur. Yani 66 ile 68 db arasındaki farkı rahatlıkla hissetmemize rağmen, 58 ile 60 arasındaki farkı hissetmemiz özel ilgi gerektirir çok zordur.
    Ayrıca arabanın motor ve yol gürültüsü hiç rahatsız etmeyen seviyeye iner, ancak rüzgar gürültüsü bugünün otomobil anlayışı içinde sadece çok az azaltılır. Hiç rahatsız etmeyen seviyeye inmesi için çift cam ve cift taraflı fitil kullanılması gerekir. Tek katmanlı camdan mutlaka ses gelir.
    BİLGİLERİNİZE ARZ EDİLİR....





    Ben de şöyle bir katkıda bulunayım ki bu desibel olayı iyice anlaşılsın. 3 desibel fark demek ses enerjisi iki katına çıkıyor demektir. Mesela bir radyo açıksa ve 50 desibel ses çıkarıyorsa aynı radyodan iki tane yanyana koysanız 50 + 50 100desibel değil 53 desibel çıkarır. Bu açıdan bakarsak civicte audidekinin iki katı ses varkrn doğanda 15 katı ses vardır




  • Bu ziebart ses yalıtımını çok merak ediyorum ama internette ve çeşitli forumlarda araştırma yaptım ve doyurucu birşeyler bulamadım. Kimisi biraz işe yaradı diyor, kimi yaramadı diyor. pütürlü asfalttaki lastik sesini yüzde 30 kadar azaltsa bile, yapılmaya değer bence. Alt tarafı da pastan koruyor bi de. Ama yüzde 30 kadar da azaltamıyosa yol sesini değmez.
    Eğer yaptıran ark lar varsa bizimle paylaşsın tecrübelerini lütfen.
  • parayı bulsak bende yaptorcam
  • ben fi tarihinde lada samara'ya yaptırmıştım. ziebart'tan. yalnız öyle pek bir mucize beklemeyin diyorum. etrafınızdaki sesleri kesmiyor, biraz yol gürültüsünü azaltıyordu. bir de kapıları falan deliyorlar, oradan içeriye pütür sıkıyorlar, sonra delikleri tapa ile kapatıyorlar. araba biraz daha tok bir hale geliyor.. ama söylediğim gibi arabanız neyse o yine.. Öyle bir lüks araba sessizliğine kavuşmuyorsunuz.
  • Bence firmalar çok zeki. İnsanları para harcatmaya yönelik bu şeyleri nasıl buluyorlar anlamıyorum ve tebrik ediyorum kendilerini. Yakında izocam, alttan ısıtmalı taban ya da üstten soğutmalı tavan falan da çıkar artık...
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi efsanea_06 -- 16 Temmuz 2011; 15:53:28 >
  • Arkadaşlar yalıtım meselesi, araç fabrika çıkışı iyi izole edilmişse, altının ziftle kaplanması fayda ediyor. Onun dışında muhtelif boşluklardan yoğun ses alan araçlarda zift kaplama bir işe yaramıyor çünkü zaten ses sadece alttan gelmiyor ama şu olur alttan gelen sesi engelleyebilirsiniz bu da %15 gibi bir ortalamanın ötesi değil. Ancak Mercedes E,S Class, Passat ,Audi A6 A8 Volvo S80 gibi fabrikasyon olarak iyi izole edilmiş araçlarda artı zift kaplama yapılırsa güzel sonuç verebilir.
  • .....
  • arkdaşlar bende düşünüyordum ama bu yukarıda ki değerlere bakılırsa bence hiç gerek yok

    çünkü Bmw ler mercedesler bile 65 in altına düşememiş ki bu arabalar piyasanın en iyileri

    civic te de 67 olmuş çok değil bence...

    sayılar kazasız belasız sürüşler
  • acaba durum Jetta Comfortline'da nasıl.... :S
  • dusunulebılıcek bısey aslında.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceycey84x -- 9 Mart 2009; 11:15:53 >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.