Şimdi Ara

Zincirlere (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
2.574
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gurkans

    quote:

    Orijinalden alıntı: alfatime

    quote:

    Orijinalden alıntı: gurkans

    Arka aktarici nasil dans ediyor? Sacma sapan betimlemenizi ben tekleme anladim.Neye cevap verecegimi size sormak zorunda oldugumu dusunmemistim.

    10 sene normal bir kullanimda zincirin en az 4 kez degismesi gerekir, ya bilginiz yok ya da 10 sene yatirmissiniz. Bunun uzerine boyle yontemlerle 10 sene ayni zinciri kullandim yazarsaniz ben de gercekten o bisikleti kullanip kullanmadiginizi sorarim.

    cok net soyleyebilirim o halde toz toprak toplayabilecek boyle bir makina aksami icin gres kullanilmaz.

    Herneyse madem oluyor siz bu sekilde kullanabilirsiniz tabiki bu sizin karariniz, ben olmasi gerekeni yaziyorum. Sana yaginizlasize mutluluklar diliyorum.

    dans etmek belirli bir düzen içerisinde hareket etmek anlamına gelir. zincirin bir halkası eğilmişse arka aktarıcı bozuk zincir baklası (halkası) üzerine geldiğinde öne doğru hareket eder bu hareket kuvvet artışına neden olur ve bakla açılır zincir aynı noktaya dönene kadar sorunsuz bir tur gerçekleşir tekrar aynı noktaya geldiğinde tekrar öne doğru hareket eder. bu durum dans etmek olarak nitelendirilir.
    Tekleme ise ruble sorunudur pedala yüklendiğinizde pedal bir anda boşta kalır rubledeki bilya sayısına göre açısal olarak (360/bilya saysı) bir boşa dönüş oluşur bu durumda güç kaybına neden olur çok tehlikeli bir durumdur rublenin kesinlikle değişmesi gerekir. değşmemesi durumunda fixed gear a dönüşme söz konusudur. ancak bu boşa dönme sonucunda düşüp yaralanma riskiniz çok daha fazladır.

    Yağlama;
    Tarım aletlerinin tamamında zincir yağlaması gress ile yapılır , bir tarım aleti kadar toza maruz kalan bisiklettede gress uydundur ancak kullanımının en büyük nedeni fiyatıdır bizim için ise fiyatı daha ucuz olup toz toplamayan dikiş makinesi yağı daha iyi bir yağlayıcıdır. Ancak gress ve dikiş makinesi yağı kısa ömürlüdür ve sık sık tekrar yağlama yapılması gerekir, eğer zincir çamur balçık vs. ile temas ediyorsa kaplama özelliğine sahip bir yağ kullanmak gerekir.

    Gelelim zincir ömrüne 8 vitesli sistemde düzgün kullanılan bir bisiklet zinciri 20 yıl veya 150000 km ömre sahiptir. motorlu bisikletlerde 60000km araçlarda 200000 km

    zincir verimleri %98 civarıdır hafif yağlama ile %96 verim (bizim kullanım şartlarımız ) ile çelışırlar tam yağlamada ise %98,5 verim söz konusudur. yani pedalı ters yönde çevirdiğinizde arka aktarıcıyı öne doğru hareket ettirmiyorsa zincir verimi %97-98 dir diyebiliriz. lastikle zemin arasındaki kayıp %10-25 arasında olduğu düşünülürse bu rakam çok çok düşük bir rakamdır.(dağ bisikleti- dişli lastik tipleri)

    10 senede zincir en az 4 kez değişir demişsiniz. ortalama bir bisikletli senede 2bin km yol kat eder biz normal süren birini ele alalım 5 bin km yol kat ettiğini varsayalım 10/4=2,5 yıl 2,5*5000=12,500 km eder Dünya üzerinde tek bir kitapdan bu değeri bulun ben size en pahalısından yağ hediye ediyim.

    Gelelim hoşunuza giden ve dalga geçme unsuru olarak kullandığınız sana yağ mevzusuna

    yukardaki yazdıklarım hepsini 1-2 dk içerisnde nette araştırarak bulabilirsiniz ancak sabun ve sofralarda kullanılan yağların da yağlayıcı olduğunu inanmamak elbetteki mantıklı sadece bir isim benzerliğinden ibaret olsa gerek değil mi? Kesinlikle hayır. Ben ne yazarsam yazıyım inanmayacaksınız nasıl olsa belki kitaplarda yazanlar sizin için bir anlam ifade eder, kaynak olarak "FBC makine elemanları ve konstrüksiyon örnekleri s.394" istediğiniz bir makine mühendisinden bu kitabı alıp yağ seçimini araştırabilirsiniz.
     Zincirlere


    Teklemek tutukluk yapmak anlamına gelir, normal süreçte çalışan bir sistemin aksaması çalışmasına kısa süreli ara verip tekrar devam etmesidir. Spesifik olarak teklemek diye tek bir sebepten oluşan bir arıza çeşidi olmamakla birlikte zincir baklasının açılmış olması, rublenin boşa dönmesi ya da aşınan zincir ya da dişliler sebebiyle zincirin dişli üzerinden kayarak atlaması sebebiyle de olabilir. "OLABİLİR" burada kilit kelime olmakla birlikte ilk paragrafta söylediklerinizin doğru tesbitler olduğunu da eklemek isterim.

    Gres ile yağladığınız bir zincir , eliniz ne kadar yatkın olsa da zincir üzerinde artık olarak kalır, tozu çamuru toplar ve bu bir süre sonra arka aktarıcı gergi çarklarında birikmeye başlar. bununla beraber akışkanlığı düşük bir yağın baklalar arasına uygulanması da zordur. Geri kalan yazdıklarınıza yine katılıyorum çok farklı şeyler de yazmıyoruz, gresin uygun yağ çeşidi olmadığını hala savunuyorum.

    Zincir ömrüne geldiğimizde;

    Elinizdeki bilginin kaynağını iletebilirseniz incelemek isterim.

    Ekte paylaştığım Wipermann ın 10 lu sistem ile uyumlu piyasadaki zincirler için yaptığı bir test bulunuyor. Çevresel şartları ve 5 derecelik açı ile farklı çarklarda olması durumunda oluşacak yanal kuvveti de dikkate alabilecek bir test düzeneği ile test edilmiş.

    http://www.youtube.com/watch?v=RGjcD8xEu8o

    http://pardo.net/bike/pic/fail-004/000.html


    Varsayım 115 saatlik bir uygulama yaklaşık 3000km ye takabül ettiği şeklinde ve performans ölçüm kriteri %1 lik esneme ki burda da değişmesini öneriyor. Genelde üreticiler de yaklaşık 2500-3000km de bir zincir değişimini tavsiye ederler. Bunu kendinizde ölçüp zamanının ne zaman geldiğine karar verebilirsiniz, burada 20 yıl ya da 150k km den bahsetmek çok doğru değil. Kaldı ki ortalama 5000km /yıl için 4 zinciri az yazmışım.

    Değiştirmezseniz ne olur, zamanla uzayan baklalar sebebiyle aynakol ve ruble dişlerini normalin üzerinde aşındırmaya başlar. Bir süre sonra atlama ya da sıkışmalara sebep olur. Aktarıcıyı sıkıştırıp kırmanız da olasıdır. Bu duruma yaklaştığında artık zincir değişimi ile birlikte arka dişli setini de değiştirmeniz gerekir. Önerilen değişim periyodunda bir rubleyi 3 zincir ömrü boyunca kullanabilirsiniz.

    Sana yağ mevzusuna girmeyeceğim, o konunun benim için tartışılacak pek bir yanı yok.

    Paylaştığınız teorik bilgiler için teşekkür ederim, evet 10dk da bu kitabi bilgilerin hepsine google aracılığı ile ulaşmak mümkün.







    Ben sekizli sistemi koyuyorum siz 10 lu sistemden bahsediyorsunuz ustelik ozel uretim .videoyu izleyemiyorum ancak ust duzey kmc 10 lu sistem icin omur 5000km civaridir neyle neyi kiyasladiginiza dikkat edin Normal zincirin 30 da biri.Hafif olmasi icin uretilen her zincir omurden kaybedecektir elbette. benim kullandigim zincir kmc 6 li seri arkadasin kullandigi da 6 veya 8 li seridir. yazdigim bilgilerin tamami dogrudur. Teorik bilgiler degildir teorik bilgiler bunlarin 2,5 kati olan degerlerdir. Bu Degerler gercek degerlerdir inansanizda inanmasanizda.
    Kaynak olarak shigley e bakabilirsiniz. Ancak yag secimi isi olusumunu engellemek icin yapilir ömür 2.plandadir Bu nedenle omur sertlestirme yontemi ile alakalidir borlanmis veya nitrurlenmis iki yuzey ile sadece martenzit olarak uretilmis bir zincirin arasinda daglar kadar fark vardir smith malzemeye bakarsanizda rockvell c 40 ile 60 arasinda 100 kat fark olacaktir. Heleki pvd ve cvd kaplama yapilirsa omur 30 kat artar yani kmc 10 lu sistem icin 5000 omur bicilirse pvd kaplama yapilirsa 35-40 bin km yol kat edilir. Fiyatida bakla basi 6 tl gibi bir rakama mal olur . ancak 6 li bir zencir icin duzgun kullanimda bunlarin gicbirine gerek yoktur zaten omurleri cok cok fazladir.

    Ben gress kullanin demiyorum ben dikis makinesi yagi kullanin diyorum dikkat ederseniz . zten gress yapisi geregi makarali zincirin ic kisimlarina dahi giremez dis kisimda koruyucu katman olarak yer alir. Buda korozyon ve adezyonu onler. Ayni zamanda dislilerde kaplanacagindan onlar icinde ayni durum gecerli. Ancak yuzde 50 fayda saglayacak yuzde 20 kayip yaratacak olarak dusunursek dikis makinesi yagi diye satilan yaglar icin bu yuzde 60 yarar yuzde 15 zarar olacak. Gress icin Kullanilamaz degil ancak ideal degil denilmeli. Dedigim gibi kaynak gosterdigim kitap gibi su bile cok iyi bir yaglayicidir ancak korozyona neden olur yani yuzde 25 yarar yuzde 25 zarar demek. Margarin sinifi ise isindiginda eridigi icin suya gore cok cok daha faydalidir. Kati halde korozyonu sivi halde adezyonu engeller rakam veriyim yuzde 30 yarar yuzde 5 zarardir. Keza sabun icinde durum aynidir o da gress gibidir. Sanayide en cok kullanilan yaglayici-sogutucu borlu-su dur. Nedeni ucuz olmasidir.(yani yuz liralik yagida kullanir insanlar ancak para herseydir) .tabi su buharlasacagindan bisiklette kullanilmasi mumkun degildir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben size yapılan bir deneyi gösteriyorum, bu kadar bilgiye sahipken DNS değişikliği ile de rahatlıkla izleyebileceğinizi düşünüyorum. Kıyaslamıyorum 10lu sistem 3000km (S-ramin 1070 modeli 2300km de ulaşmış bu değere) 8 li 150k km diyorsanız zaten burada bir gariplik var.. Orada sadece KMC yok ayrıca özel seri değil, 9 model var ve çoğu şu an seri üretim yapılan modellerdir. Ben hiçbirşey demeden siz 8 li sisteme 150k km ömür biçtiniz ki bu gerçekten ütopik olmanın üzerinde bir rakam. Ki gönderdiğim test düzeneği bile arazi ya da yol şartlarında bizim maruz bıraktığımız etkiyi simüle edemiyor. Sizin ömürden anladığınız ile benim anladığım arasında fark olabilir. Aşağıda duran 20 senelik bisikletimin de (single speed) zinciri hiç değişmedi.

    6 lı sistemde 7,8mm , 8 li sistemde zincir genişliği 7,1 mm iken 10 lu sistem 6,2 mm dir. Zincir ömürleri arasında söylediğiniz gibi 30katlık fark yaratmıyor. KMC ye takılmayın orada Ultegra da bulunuyor.

    Yazdığınız değerlerin hiçbiri bisiklet için kabul edilebilir değerler değil, siz de çok iyi biliyorsunuz yağlamanın nasıl yapıldığından , kuvvetin sürekliliğine , dış ortam şartlarına ve en önemlisi zincire uygulanan yanal kuvvete ve kullanıcıların tarzına(hatalarına) kadar birçok değişken bulunuyor. Üreticilerin ortalama değerleri genel olarak 1000km (mtb)-17000km (yol) olarak değişkenlik göstermekle birlikte 3000km ortalama alınıyor. (http://www.kmcchain.eu/chain_wear )

    Sizin kaynağınızda ömür ile ilgili net bir bilgi göremedim, belirli kabullerde tavsiye edilen yağlama, -damlatma, yağa daldırma, ya da buhar ile-, max %3 uzama, 17-17 sabit dişliler arasında yanal kuvvete maruz kalmadan ve 15k saat çalışma altında belirli devirlerde maksimum beygir gücü verilmiş. Belki ben bulamadım bu kabullerdeki test diagramları haricinde ömür ile ilgili bir bilgi var mı , gösterir misiniz?

    Bisiklet özelinde konuyu değerlendirirsek, çeşitli mastarlarla ölçüm yapılacağı gibi bakla merkezleri arası ölçülerek de zincir değişim zamanı görülebilir. %0,7 ile %1 arasında değişen bilgiler var, bu değerlerin üzerinde değişmesi gerektiğinde genelde hemfikir bu konudaki makaleler. Yapılan bir hata da her zincir değişiminde kaset dişlinin de değişmesi gerektiğidir. Bir önceki şartlar dahilinde bir kaset dişli ile ortalama 3 zincir eskitebilirsiniz.

    http://www.mtbtr.com/gezi_yayin/yayin.asp?kayitno=807

    Referans gösterdiğiniz kaynağınızda istisnai kullanımlar haricinde Gres yağı önerilmez diyor. Aslında aynı şeyden bahsediyoruz, çok uzatmaya gerek görmüyorum.

    Şu anda konuyla ilgisi olmayan birçok bilgiyi buraya pompalamanızı anlayamıyorum. Evet borlu-su da yağlama için kullanılır (borun sayısız kullanım alanının yanında) , talaşlı imalatta malzeme ve uçların deformasyonunu önlemek için soğutucu sıvı olarak da kullanılır ucuzdur, so what? Tabi ki dediğiniz gibi bisiklette kullanımı uygun değildir de kaç mesajdır bana bisiklet zinciri için uygun olmayan (tavsiye etmeyeceğiniz) yağları neden anlatıyorsunuz? Benzer şekilde su için de aynı durum geçerli.

    Seri üretimde tüketiciye sunulan zincirlerden bahsediyoruz, paylaşmak için yanıp tutuştuğunuz birçok kitabi bilgiyi de anlamaya gayret ediyorum fakat biraz da uygulama koşullarında elimizdekilerden bahsetsek sizce daha iyi olmaz mı?

    5 TL nin üzeri sizin için israf olabilir, kullanıp kullanmamak tamamen sizin seçiminiz. Islak kuru kullanım için elinizdeki malzemeye verdiğiniz değer ve kullanım koşullarınız dahilinde piyasada (ve buzdolabınızda elbette) bir çok yağ bulunuyor. Ben yalnızca kullandığım birçok yağ arasında kullanıp memnun kaldığım birini önerdim. Siz de elbette öyle yapmışsınız.

    Yanlış anlaşılmamak için vurgulamak istiyorum , teorik bilgilerinize saygım var, herhangi bir şekilde sizi kırdıysam da özür dilerim.


    *Verdiğiniz yarar, zarar oranlarında indeks nedir özelv mesaj ile ya da buradan paylaşabilirseniz çok sevinirim, incelemek isterim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gurkans -- 3 Mayıs 2014; 18:59:04 >




  • benim verdiğim değerler gerçek değerler sizin 10lu sistem dediğiniz ürünler özel üretim ürünler . aradaki kalınlık farkının yanında makaraların içi boştur büyük ihtimalle konuyu açan arkadaşın kullandığı bisiklet 20 liralık zinciri kullanıyor 20 liralık zincir için 30 liralık yağ kullanılmaz diyorum bunu anlamak zor olmasa gerek. Ömür konusunda bana inanmıyorsanız sahibindene girip eski bisikletelerin zincirlerini kaç senedir kullandıklarını sorabilirsiniz. bisikletlerde zincir fiyatı arttıkça ömür azalıyor bisiklet sektöründe fiyatı ağırlığı beliyor, yani aliminyum gövdeli bir bisiklet çelik gövdeliye göre en az 2 kat daha pahalı ancak çelik aliminyumdan çok daha mukavemetli bir malzeme.

    Siz 25liralık çalik zincir yerine (aynı kalıplarla) aliminyum zincir üretirseniz fiyatı en az 75 tl olur çünkü hammadde 3 kat pahalı ancak kaliteside ömrüde 3te 1e düşer. ağırlığı azaldığı içinde 100 liraya millete satarsınız. sonra içini boşaltır dahada hafifletir birde mukavemeti arttırmak için press e sokar 130 lira fiyat biçersiniz.olmadı birde ısıl işlem kaplama 250 lira fiyat yaz olur biter. bunlar sallama bilgiler değildir hergün sanayide yaptığımız işler. yani kaliteli diye gördünüz ürünler martenzit (çelik) değil hafif olsun diye üretilmiş ürünler , dahası bir arkadaşımda scott foil var günlük 50 km ortalaması var hız ortalaması 25km/s 4 aydır aynı zinciri (bisikleti 4 ay önce aldı) kullanıyor . 4*30*50=6000km ediyor . 10 veya 11 li sistem. çevremde buna 10larca örnek ver . ha ben 15 gün önce kendi zincirimi kopardım çöpe gitti üstelik 1500km de idi ancak kaza yaptım o nedenle koptu. o zaman ortalama 1500km kopar mı diyeceksiniz? eski bisikletimdeki zincir minimum 60,000 km de daha bir kere sorun çıkardığına şahit olmadım keza abimin ki de 15 senelik o da aynı durumda.

    söylersem kızacaksınız ancak tükürük de bir yağlayıcıdır , yemek yediğiniz zaman diş minesinin aşınmasını engeller ve yemek borusunun kayganlaşmasını sağlar. diğer yağlayıcılarda mesala kurşun kalem ucu dur (grafit) çok iyi bir yağlayıcıdır ve ister inanın ister inanmayın Zeytin yağından yapılır. katı olarak kurşun da bir yağlayıcıdır.(balık tutarken kullandığınız ağırlık)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alfatime

    benim verdiğim değerler gerçek değerler sizin 10lu sistem dediğiniz ürünler özel üretim ürünler . aradaki kalınlık farkının yanında makaraların içi boştur büyük ihtimalle konuyu açan arkadaşın kullandığı bisiklet 20 liralık zinciri kullanıyor 20 liralık zincir için 30 liralık yağ kullanılmaz diyorum bunu anlamak zor olmasa gerek. Ömür konusunda bana inanmıyorsanız sahibindene girip eski bisikletelerin zincirlerini kaç senedir kullandıklarını sorabilirsiniz. bisikletlerde zincir fiyatı arttıkça ömür azalıyor bisiklet sektöründe fiyatı ağırlığı beliyor, yani aliminyum gövdeli bir bisiklet çelik gövdeliye göre en az 2 kat daha pahalı ancak çelik aliminyumdan çok daha mukavemetli bir malzeme.

    Siz 25liralık çalik zincir yerine (aynı kalıplarla) aliminyum zincir üretirseniz fiyatı en az 75 tl olur çünkü hammadde 3 kat pahalı ancak kaliteside ömrüde 3te 1e düşer. ağırlığı azaldığı içinde 100 liraya millete satarsınız. sonra içini boşaltır dahada hafifletir birde mukavemeti arttırmak için press e sokar 130 lira fiyat biçersiniz.olmadı birde ısıl işlem kaplama 250 lira fiyat yaz olur biter. bunlar sallama bilgiler değildir hergün sanayide yaptığımız işler. yani kaliteli diye gördünüz ürünler martenzit (çelik) değil hafif olsun diye üretilmiş ürünler , dahası bir arkadaşımda scott foil var günlük 50 km ortalaması var hız ortalaması 25km/s 4 aydır aynı zinciri (bisikleti 4 ay önce aldı) kullanıyor . 4*30*50=6000km ediyor . 10 veya 11 li sistem. çevremde buna 10larca örnek ver . ha ben 15 gün önce kendi zincirimi kopardım çöpe gitti üstelik 1500km de idi ancak kaza yaptım o nedenle koptu. o zaman ortalama 1500km kopar mı diyeceksiniz? eski bisikletimdeki zincir minimum 60,000 km de daha bir kere sorun çıkardığına şahit olmadım keza abimin ki de 15 senelik o da aynı durumda.

    söylersem kızacaksınız ancak tükürük de bir yağlayıcıdır , yemek yediğiniz zaman diş minesinin aşınmasını engeller ve yemek borusunun kayganlaşmasını sağlar. diğer yağlayıcılarda mesala kurşun kalem ucu dur (grafit) çok iyi bir yağlayıcıdır ve ister inanın ister inanmayın Zeytin yağından yapılır. katı olarak kurşun da bir yağlayıcıdır.(balık tutarken kullandığınız ağırlık)


    Estağfurullah kızmak değil de hala ilgili ilgisiz bilgilere devam ediyorsunuz. Zincire tükürüp o şekilde kullanın o halde, ya da kurşun kalemle imzanızı atıp öyle kullanın Zaten tükürün diye bu yüzden yazdım. :) İnanıp inanmayacak bir durum yok bunda, çoğu madde muhteviyatında eser miktarda da olsa yağ barındırabilir. Bu onların düzenli yağlayıcı olarak kullanılabileceğini göstermez.

    Hayır "kaza yapmışsınız kopmuş" diyeceğim, ortalama 1500km de her zincir kopar niye diyeyim? Belli ki mühendislik disiplinini almışsınız, "ortalama" ne demektir benim kadar biliyorsunuz. Ayrıca ben şu ana kadar tek bir kez kopma kelimesi kullanmadım, daha önce de yazdım , malzemenin ömründen algıladığımız farklı.


    Şöyle açıklıyayım o halde size,

    25€ luk zincirin uzaması sebebiyle 50€ luk ruble üzerine 75€ luk aynakol dişlilerini yemeye başlaması zincirin ömrünün dolduğunu gösterir. Değişmezse oluşacak masraf 25+50+75 dir. Değişirse 25+125/3(ortalama) € dur. Bu uzama sürücüden sürücüye farkedebilir, yukarıda da yazdım 1000-17000 arasında da olabilir. fakat ortada bir ortalama değer var. Yağın fiyatına gelirsek 30TL lik yağı ne kadar kullanacağınıza bağlı? Her kullanımdan sonra zincir temizleyip yağlamak da bir seçenek olduğu gibi(kullanım esnasında koruyuculuğu ne kadar süreceği de önemli) ıslak ya da tozlu ortam şartlarına göre bu konuda özellikleri güçlendirilmiş bir yağ kullanıp, yağlama frekeansını düşürmek arasında finansal fizibiliteyi yapmayı size bırakıyorum.

    Ne mutlu size ki arızaya şahit olmamışsınız, az çok imalat ortamını yaşamışsınız, periyodik bakım ve zamanında yedek parça/sarf değişimleri arızi bakımların önüne geçer. Ben size üreticilerin ve bu konuda dikkate alınır seviyede bilgi paylaşımında bulunan oluşumların makalelerini/bilgilerini paylaştım, gerisi sizin bileceğiniz kısım.

    Özel üretim nedir, seri üretim nedir buna bir bakın, sizin özel tanımınız ekstra işlem görmüş demek sanırım. Bu zincirlerin hepsi seri üretimdir, aradaki kalınlık farkını da yazdım tek tek. Bir zincirin incelmesi, ömrünün bu oranda azalacağı anlamını da taşımaz.

    Kalite konusu farklıdır ona girmeyelim , bir Mercedes kadar bir Fiat da kalitelidir size örnek vermem gerekirse. Bu tamamen ulaşılması beklenen speklere imalat aşamasında ne kadar ulaşıldığı ve müşteriye vaadedilenin ne oranda karşılandığı ile ilgilidir, ömürle sağlamlıkla bir ilgisi yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gurkans

    quote:

    Orijinalden alıntı: alfatime

    benim verdiğim değerler gerçek değerler sizin 10lu sistem dediğiniz ürünler özel üretim ürünler . aradaki kalınlık farkının yanında makaraların içi boştur büyük ihtimalle konuyu açan arkadaşın kullandığı bisiklet 20 liralık zinciri kullanıyor 20 liralık zincir için 30 liralık yağ kullanılmaz diyorum bunu anlamak zor olmasa gerek. Ömür konusunda bana inanmıyorsanız sahibindene girip eski bisikletelerin zincirlerini kaç senedir kullandıklarını sorabilirsiniz. bisikletlerde zincir fiyatı arttıkça ömür azalıyor bisiklet sektöründe fiyatı ağırlığı beliyor, yani aliminyum gövdeli bir bisiklet çelik gövdeliye göre en az 2 kat daha pahalı ancak çelik aliminyumdan çok daha mukavemetli bir malzeme.

    Siz 25liralık çalik zincir yerine (aynı kalıplarla) aliminyum zincir üretirseniz fiyatı en az 75 tl olur çünkü hammadde 3 kat pahalı ancak kaliteside ömrüde 3te 1e düşer. ağırlığı azaldığı içinde 100 liraya millete satarsınız. sonra içini boşaltır dahada hafifletir birde mukavemeti arttırmak için press e sokar 130 lira fiyat biçersiniz.olmadı birde ısıl işlem kaplama 250 lira fiyat yaz olur biter. bunlar sallama bilgiler değildir hergün sanayide yaptığımız işler. yani kaliteli diye gördünüz ürünler martenzit (çelik) değil hafif olsun diye üretilmiş ürünler , dahası bir arkadaşımda scott foil var günlük 50 km ortalaması var hız ortalaması 25km/s 4 aydır aynı zinciri (bisikleti 4 ay önce aldı) kullanıyor . 4*30*50=6000km ediyor . 10 veya 11 li sistem. çevremde buna 10larca örnek ver . ha ben 15 gün önce kendi zincirimi kopardım çöpe gitti üstelik 1500km de idi ancak kaza yaptım o nedenle koptu. o zaman ortalama 1500km kopar mı diyeceksiniz? eski bisikletimdeki zincir minimum 60,000 km de daha bir kere sorun çıkardığına şahit olmadım keza abimin ki de 15 senelik o da aynı durumda.

    söylersem kızacaksınız ancak tükürük de bir yağlayıcıdır , yemek yediğiniz zaman diş minesinin aşınmasını engeller ve yemek borusunun kayganlaşmasını sağlar. diğer yağlayıcılarda mesala kurşun kalem ucu dur (grafit) çok iyi bir yağlayıcıdır ve ister inanın ister inanmayın Zeytin yağından yapılır. katı olarak kurşun da bir yağlayıcıdır.(balık tutarken kullandığınız ağırlık)


    Estağfurullah kızmak değil de hala ilgili ilgisiz bilgilere devam ediyorsunuz. Zincire tükürüp o şekilde kullanın o halde, ya da kurşun kalemle imzanızı atıp öyle kullanın Zaten tükürün diye bu yüzden yazdım. :) İnanıp inanmayacak bir durum yok bunda, çoğu madde muhteviyatında eser miktarda da olsa yağ barındırabilir. Bu onların düzenli yağlayıcı olarak kullanılabileceğini göstermez.

    Hayır "kaza yapmışsınız kopmuş" diyeceğim, ortalama 1500km de her zincir kopar niye diyeyim? Belli ki mühendislik disiplinini almışsınız, "ortalama" ne demektir benim kadar biliyorsunuz. Ayrıca ben şu ana kadar tek bir kez kopma kelimesi kullanmadım, daha önce de yazdım , malzemenin ömründen algıladığımız farklı.


    Şöyle açıklıyayım o halde size,

    25€ luk zincirin uzaması sebebiyle 50€ luk ruble üzerine 75€ luk aynakol dişlilerini yemeye başlaması zincirin ömrünün dolduğunu gösterir. Değişmezse oluşacak masraf 25+50+75 dir. Değişirse 25+125/3(ortalama) € dur. Bu uzama sürücüden sürücüye farkedebilir, yukarıda da yazdım 1000-17000 arasında da olabilir. fakat ortada bir ortalama değer var. Yağın fiyatına gelirsek 30TL lik yağı ne kadar kullanacağınıza bağlı? Her kullanımdan sonra zincir temizleyip yağlamak da bir seçenek olduğu gibi(kullanım esnasında koruyuculuğu ne kadar süreceği de önemli) ıslak ya da tozlu ortam şartlarına göre bu konuda özellikleri güçlendirilmiş bir yağ kullanıp, yağlama frekeansını düşürmek arasında finansal fizibiliteyi yapmayı size bırakıyorum.

    Ne mutlu size ki arızaya şahit olmamışsınız, az çok imalat ortamını yaşamışsınız, periyodik bakım ve zamanında yedek parça/sarf değişimleri arızi bakımların önüne geçer. Ben size üreticilerin ve bu konuda dikkate alınır seviyede bilgi paylaşımında bulunan oluşumların makalelerini/bilgilerini paylaştım, gerisi sizin bileceğiniz kısım.

    Özel üretim nedir, seri üretim nedir buna bir bakın, sizin özel tanımınız ekstra işlem görmüş demek sanırım. Bu zincirlerin hepsi seri üretimdir, aradaki kalınlık farkını da yazdım tek tek. Bir zincirin incelmesi, ömrünün bu oranda azalacağı anlamını da taşımaz.

    Kalite konusu farklıdır ona girmeyelim , bir Mercedes kadar bir Fiat da kalitelidir size örnek vermem gerekirse. Bu tamamen ulaşılması beklenen speklere imalat aşamasında ne kadar ulaşıldığı ve müşteriye vaadedilenin ne oranda karşılandığı ile ilgilidir, ömürle sağlamlıkla bir ilgisi yok.

    sizin ayırt edemediğiniz konu şu 50 liraya da zincir var 100 lirayada fakat konumuz bunlar değil markalar modeller değil "konumuz 25 tllik bir zincir" ne 10 vites ne 20 ne de otuz ne 7,2 mm nede 6,8 sıradan 25 tllik zincir . bisikletimiz 2bin liralık 5 bin liralık değil maximum 400 tllik bir bisiklet.
    ha konu yol bisikleti olsa fiyatı 125 tl olsa tamam ömrü 2000 mil deriz en kaliteli yağı al 5000 mil kullan deriz orası ayrı bir konu ancak konumuz bunlar değil. neyin nerede söyleneceğini nerede ne tavsiye edileceğini bilmeniz gerek adamın 350 lira bütçesi varken git s5 al diyemezsiniz. bu durumda arkadaşda zaten ne diyor bu çok pahalı alamam.
    yani sizin tavsiyeniz hayati olmadıktan sonra bir anlam ifade etmiyor. yani al yoksa bisikletin çöp haline gelir diyemiyorsak bu ürünü tavsiye edemeyiz. arkadaşa göre bakarsak bu zincirler ortalama 40000 km dayanıyor düzgün kullanılırsa maximum 150.000km ömür dahi görülebilir. o km gelindiğinde ise gerek rulmanlar gerek göbekler a dan z ye bisiklet değişmiş olacağından 25tllik zincirde arada değiştirilebilir. bu sefer maximum 150.000 de yazdım çünkü bu zincir eskidi diye değilde sürekli kopuyor tamir ettirmek yerine yenisini alıyım diyeceğinden maximum diyorum . örneğin bir otomobilin Ömrü 10 yıldır ancak ülkemizde 50 senelik otomobiller olduğunu düşünürseniz bir otomobilin ekonomik ömrünün 10yıl olduğunu söyleyemezsiniz. bu nedenle maximum kullanılabilecek zamanı ömür olarak tanımlıyorum. ha mühendis gözüyle bakarsanız bir rulmanın ömrü 1.000.000 devirdir. 1 milyon kez dönen bir bisiklet tekeri çap 34 cm alındığında 2 milyon km ömre sahip olur. gerçekte ise 100.000 km bile görülemez. ancak darbeli yükleme olarak hesaplarsanız 200bin çıkar bunun 2,5a bölümü 80bin km olur bu da bisiklet göbeğinin ömrünü ifade eder. teorik rakam 2 milyon km dir, maximum ömür 200bin km gerçekte ise 80bin km rulman ömrüne sahiptir. bu şekilde zincir için işlem yapıldığında da maximum ömür 150bin km çıkar 2,5 bölerseniz 60bin km zincir ömrüne ulaşırsınz. ancak 1500km taş çarpar 2000 km taş çarpan yer kopar kimse bunun garantisini veremez. yada anlayabileceğiniz şekilde örnek vermek gerekirse bir insan ömrü kaç yıldır? ortalama 75 yıl olduğundan insan ömrü 75 yıl mı diyeceğiz? gerçekte ise insan ömrü doktorlar tarafından 150 yıl olarak kabul edilir. yani 75 yaşındaki bir insan ölmüş diye toprağa gömerseniz daha ömrünün yarısındaki bir insanı öldürmüş olursunuz. yada insanlara zarar veriyor ilaç içiyor para boşa gidiyor diye eski mo usulü öldürülmez. Yani insanların 150yıl yaşamadığı düşünülürse ömür kavramıda çelişkilidir. bu nedenle saat olarak tanımlanır yani 1500 saat çalışma süresi denir ve 1500 saat olduğunda atılıp yenisi takılır çünkü kullanılmaya devam ederse diğer parçalara zarar vereceği düşünülür pahalı bisikletler içinde bu durum geçerlidir. yani mühendisliğin ön gördüğü değerler. ancak bisiklet ucuzladığında durum değişir. buradaki durumda budur zincir ölene kadar kullanılacaktır. ülkemizde de binlerce kişi bunu yapmaktadır. buradan yola çıkarak bakarsanız bizim tavsiyemizi anlayabilirsiniz. ha mühendis kimliğini bir kenara bırakırsak , sizde az çok biliyorsunuz google a zincir ömrü yazar aratırsanız 3bin 5bin km ömür biçenler çıkan ancak bunlar yol bisikleti kullanıcılarıdır dağ bisikleti katogorilerine geçerseniz 15bin km rakamları dillenmeye başlar . kendimi bildim bileli bisiklet süren biri olarak ve son 10 yılını bu forumlarda dolaşarak geçiren biri olarak bunları yazıyorum yani kullanıcıların o mesajlarımı okumadığımı düşünmeyin kesinlikle. bilmiyorum istatistik dersi aldınız mı ancak aldıysanız bu forumlarda dolaşan kişiler rassal örneklem oluşturmuyorlar. internet üzerinden yapılan anketlerde nasıl CHP nin oyu fazla çıkıyorsa bu sitelerdeki durumda bu , daha fazla örnek verebilirim ancak okumak için vaktiniz boşa gider. 50. bisiklet turunu izlemişsiniz trt hd de yayınlanan 137 bisikletçi olduğunu 120 kmlik bir tur olduğunu varsayalım birde 20 kez teker patladığını varsayarsak her 822 km bir tekerin patladığı sonucuna ulaşırız. peki bisiklet tekerinin patlama oranı 822km de bir kez diyebilir miyiz ? diyemeyiz çünkü hepsi yol bisikleti hepsi asfalt zeminde sürüyor hepsinin ağırlıkları aşşağı yukarı eşit zemin aynı, teker basıncı aynı , bu analiz bizim için hiç bir anlam ifade etmez değil mi? bu konudaki örneklemide buna göre düşünün. buna göre kafanızda harmanlayın. ha arkadaş bisikletini değiştirir 1000 tl üstüne çıkar bende derim kardeş gress kullanma zincir için imal edilmiş yağ kullan 2000 tl üzerine çıkarsa sizin önerdiğiniz ürünün üst serisi olan ürünü (belki ) tavsiye ederim 5000 tl üzerine çıkarsa macun tipi yağlayıcı (ki bunlarda gress olarak geçiyor) ve finish line (veya diğer markalar) almasını her baklaya finishline sıkmanısını (damlatmasını)10km kadar sürmesini üstübü ile silmesini tekrar yağlamasını 5 km sürmesini sonra peçete ile silip macunu zincirin orta boşluklarına çok az sürmesini söylerim. bana göre mükemmel yağlama koruma budur ancak 5000 tllik bir bisiklet için.

    Bu arada özel üretimden kastım kişiye özel üretim değil elbette , bisiklet yarışlarına ve bisikletinde özelleşmiş hali olan yol bisikletlerine göre üretilmiş astm dın iso vs standardı olmayan ürünlerdir. Standart dışı desek daha doğru olur ancak bunlarında standartları olduğundan doğru bir tanım olmayacağından ve standart dışı demek üretim hatası gibi anlaşılacağından yazarken özel üretim daha mantıklı geldi. Türkçede bu durumu karşılayan bir kelime var mı bilmiyorum. makina mühendisliği odasına gittiğim zaman arkadaşlara sorarım .




  • arkadaşlar mrb bende bugun işe gıderken zıncırımı koparttım eskı bır bısıkletcıye kadar yurudum dandık bır zıncır baklası taktı gerıye kalan 5 km yı bıtırdım işe geldım.Ama geri 10km kadar uzaklıktaki evime gıtmeye cesaret edemiyorum zıncır önerınız varmı yarın sundu bısıklette taktırmayı düşünüyorum saygılar..
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.