Şimdi Ara

Zincirlere

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
0
Favori
2.574
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • gres yağı sürebilir miyiz merak ettim ?



  • istersen zeytin yağı sür fakat. gres pislk toplar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _bluescream_

    istersen zeytin yağı sür fakat. gres pislk toplar

    zimcir için kullandığın bi marka yada bi yağ falan var mı
  • Benim mazot kullanan arkadasim var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zengin Değil Varlıklı

    Benim mazot kullanan arkadasim var.
    Finish line oneririm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gılman

    quote:

    Orijinalden alıntı: _bluescream_

    istersen zeytin yağı sür fakat. gres pislk toplar

    zimcir için kullandığın bi marka yada bi yağ falan var mı

    zincir yağları var ama, ben 1 liralık dikiş makinesi yağı kullanıyorum ama haftada 1 bezle silerim zinciri
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _bluescream_

    quote:

    Orijinalden alıntı: gılman

    quote:

    Orijinalden alıntı: _bluescream_

    istersen zeytin yağı sür fakat. gres pislk toplar

    zimcir için kullandığın bi marka yada bi yağ falan var mı

    zincir yağları var ama, ben 1 liralık dikiş makinesi yağı kullanıyorum ama haftada 1 bezle silerim zinciri

    Benim ön vites ve arka vites 1deyken pedal çevirince zincir ön tarafta takılıyor önü 2ye alınca böyle birşey olmuyor. neden yapar acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HAAltuntas

    quote:

    Orijinalden alıntı: _bluescream_

    quote:

    Orijinalden alıntı: gılman

    quote:

    Orijinalden alıntı: _bluescream_

    istersen zeytin yağı sür fakat. gres pislk toplar

    zimcir için kullandığın bi marka yada bi yağ falan var mı

    zincir yağları var ama, ben 1 liralık dikiş makinesi yağı kullanıyorum ama haftada 1 bezle silerim zinciri

    Benim ön vites ve arka vites 1deyken pedal çevirince zincir ön tarafta takılıyor önü 2ye alınca böyle birşey olmuyor. neden yapar acaba?

    ön aktarıcının ayarı bozulmuştur büyük ihtimal qnq




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _bluescream_

    quote:

    Orijinalden alıntı: HAAltuntas

    quote:

    Orijinalden alıntı: _bluescream_

    quote:

    Orijinalden alıntı: gılman

    quote:

    Orijinalden alıntı: _bluescream_

    istersen zeytin yağı sür fakat. gres pislk toplar

    zimcir için kullandığın bi marka yada bi yağ falan var mı

    zincir yağları var ama, ben 1 liralık dikiş makinesi yağı kullanıyorum ama haftada 1 bezle silerim zinciri

    Benim ön vites ve arka vites 1deyken pedal çevirince zincir ön tarafta takılıyor önü 2ye alınca böyle birşey olmuyor. neden yapar acaba?

    ön aktarıcının ayarı bozulmuştur büyük ihtimal qnq

    Zincir dolaniyor birbirine sacma sapan bisey oluyor tam anlatamadım ama..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HAAltuntas


    quote:

    Orijinalden alıntı: _bluescream_

    quote:

    Orijinalden alıntı: HAAltuntas

    quote:

    Orijinalden alıntı: _bluescream_

    quote:

    Orijinalden alıntı: gılman

    quote:

    Orijinalden alıntı: _bluescream_

    istersen zeytin yağı sür fakat. gres pislk toplar

    zimcir için kullandığın bi marka yada bi yağ falan var mı

    zincir yağları var ama, ben 1 liralık dikiş makinesi yağı kullanıyorum ama haftada 1 bezle silerim zinciri

    Benim ön vites ve arka vites 1deyken pedal çevirince zincir ön tarafta takılıyor önü 2ye alınca böyle birşey olmuyor. neden yapar acaba?

    ön aktarıcının ayarı bozulmuştur büyük ihtimal qnq

    Zincir dolaniyor birbirine sacma sapan bisey oluyor tam anlatamadım ama..

    vites değiştirirken pedala sert basma bide değiştirdikten 1 saniye sonra çevir büyük ihtimal o yüzdendir, aktarıcıdan veya yağdan olmasıda olasılık tabi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HAAltuntas

    quote:

    Orijinalden alıntı: _bluescream_

    quote:

    Orijinalden alıntı: gılman

    quote:

    Orijinalden alıntı: _bluescream_

    istersen zeytin yağı sür fakat. gres pislk toplar

    zimcir için kullandığın bi marka yada bi yağ falan var mı

    zincir yağları var ama, ben 1 liralık dikiş makinesi yağı kullanıyorum ama haftada 1 bezle silerim zinciri

    Benim ön vites ve arka vites 1deyken pedal çevirince zincir ön tarafta takılıyor önü 2ye alınca böyle birşey olmuyor. neden yapar acaba?

    ön aktarıcının açısı bozuktur yada iç kranka fazla yakındır aktarıcı. netten ön vites ayarlarına bakarsan nasıl halledebileceğini bulabilirsin.




  • gılman kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler hocam bakicam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gurkans

    Finish line oneririm

    baktımda ona hocam pahalı yav
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gılman

    quote:

    Orijinalden alıntı: gurkans

    Finish line oneririm

    baktımda ona hocam pahalı yav

    Ne kadar ekmek o kadar köfte ;)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gurkans

    quote:

    Orijinalden alıntı: gılman

    quote:

    Orijinalden alıntı: gurkans

    Finish line oneririm

    baktımda ona hocam pahalı yav

    Ne kadar ekmek o kadar köfte ;)

    Alıntıları Göster
    pedalı geriye doğru çevir arka akatarıcı ileri geri dans ediyorsa yağ eksik,
    üst zincir kadroya değiyorsa ruble sorunlu
    zinciri öndeki dişlilerden çıkar pedalı çevir pedal kendi kendine dönerken hızlıca duruyorsa orta göbek , sekiz çiziyorsa ayna kol
    eğer ön birde iken (arka 1 de ) zincir aktarıcının soluna sürtüyorsa low ayarı 3 teki iken (arka en küçük dişlide) sağ tarafa sürtüyorsa high ayarı 1 de iken sağa sürtüyorsa 3 de iken sola sürtüyorsa viteskolu üzerindeki gergi kalibrasyonu,
    bisikleti ters çevir vitesi en son vitese tak pedalı elinle çevir bisiklettin teker son hıza çıksın arka teker zıplıyorsa akort , pedalı çevirmeyi bırak (teker son hızda dönmeye devam ederken) pedal da dönmeye devam ederse (kendi kendine dönmeye devam ederse) ruble arızalıdır.

    yağ kunusuna gelirsek zincirin 25 lira olduğunu düşünürsek 5 tlden fazla para israf demektir,
    10 sene kullandığım zincirde dikiş makinesi yağı + el testeresi yağı(motorlu) + gress + sana yağ + ayçiçeği yağı + 10 numara ( arabalardan eskidiği için çıkan yağ) yağ+ arka aktarıcıyı değiştirdiğimde üzerindeki beyaz yağı bile kullandım. bunların dışında sabun + su + mazot bile kullanmışlığım oldu şuana kadar pas kopma vs olmadı Şaka yapmıyorum istisnasız hepsini kullandım . şuan ki bisikletimde ise 2 tlye aldığım dikiş makinesi yağını kullanıyorum. 2 ayda bir her bakla birleşim noktasına 1 damla ardından 5 km yol sonra zinciri peçete ile siliyorum elbiseyi batırmasın diye dert etmeye gerek yok dikiş makinesi yağı yetiyor. 1 tllik olanı bul marketlerden vs al kullan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alfatime

    pedalı geriye doğru çevir arka akatarıcı ileri geri dans ediyorsa yağ eksik,
    üst zincir kadroya değiyorsa ruble sorunlu
    zinciri öndeki dişlilerden çıkar pedalı çevir pedal kendi kendine dönerken hızlıca duruyorsa orta göbek , sekiz çiziyorsa ayna kol
    eğer ön birde iken (arka 1 de ) zincir aktarıcının soluna sürtüyorsa low ayarı 3 teki iken (arka en küçük dişlide) sağ tarafa sürtüyorsa high ayarı 1 de iken sağa sürtüyorsa 3 de iken sola sürtüyorsa viteskolu üzerindeki gergi kalibrasyonu,
    bisikleti ters çevir vitesi en son vitese tak pedalı elinle çevir bisiklettin teker son hıza çıksın arka teker zıplıyorsa akort , pedalı çevirmeyi bırak (teker son hızda dönmeye devam ederken) pedal da dönmeye devam ederse (kendi kendine dönmeye devam ederse) ruble arızalıdır.

    yağ kunusuna gelirsek zincirin 25 lira olduğunu düşünürsek 5 tlden fazla para israf demektir,
    10 sene kullandığım zincirde dikiş makinesi yağı + el testeresi yağı(motorlu) + gress + sana yağ + ayçiçeği yağı + 10 numara ( arabalardan eskidiği için çıkan yağ) yağ+ arka aktarıcıyı değiştirdiğimde üzerindeki beyaz yağı bile kullandım. bunların dışında sabun + su + mazot bile kullanmışlığım oldu şuana kadar pas kopma vs olmadı Şaka yapmıyorum istisnasız hepsini kullandım . şuan ki bisikletimde ise 2 tlye aldığım dikiş makinesi yağını kullanıyorum. 2 ayda bir her bakla birleşim noktasına 1 damla ardından 5 km yol sonra zinciri peçete ile siliyorum elbiseyi batırmasın diye dert etmeye gerek yok dikiş makinesi yağı yetiyor. 1 tllik olanı bul marketlerden vs al kullan.




    Çok genel kabuller bunlar, pedalı geriye çevirdiğinizde tekleme varsa bu arka aktarıcı makaralarından da kaynaklanabilir. Zincir baklalarından bir ya da birkaçında oluşan deformasyondan da. Zincirin toplanması da benzer sorunlardan kaynaklanabilir.

    Rublenin serbest olmaması içerideki yağ eksikliğinden de olabilir vs. Biraz deneme yanılma ile denemek gerekir.

    Bir zinciri 10 sene kullanmak birşey ifade etmiyor, o zincir ile ne kadar yol yaptığınız belirleyicidir. Şayet ortalama bir kullanım ile 10 sene bir zincir kullandıysanız hata etmişsiniz, zincir uzar ve bir süre sonra atlama problemleri başlar. Ayrıca ruble ve aynakol yapraklarını da yanlış şekilde aşındıracağından onların da değişmesi gerekir.

    İsterseniz zincire tükürüp o şekilde kullanın , bu tamamen sizin performans beklentilerinizle ilgili. Hiç yağlamadan da kopana kadar kullanabilirsiniz. 25 liraya da zincir var 125TL ye de bu da sizin bütçenizle ilgili bir diğer husus elbette.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gurkans

    quote:

    Orijinalden alıntı: alfatime

    pedalı geriye doğru çevir arka akatarıcı ileri geri dans ediyorsa yağ eksik,
    üst zincir kadroya değiyorsa ruble sorunlu
    zinciri öndeki dişlilerden çıkar pedalı çevir pedal kendi kendine dönerken hızlıca duruyorsa orta göbek , sekiz çiziyorsa ayna kol
    eğer ön birde iken (arka 1 de ) zincir aktarıcının soluna sürtüyorsa low ayarı 3 teki iken (arka en küçük dişlide) sağ tarafa sürtüyorsa high ayarı 1 de iken sağa sürtüyorsa 3 de iken sola sürtüyorsa viteskolu üzerindeki gergi kalibrasyonu,
    bisikleti ters çevir vitesi en son vitese tak pedalı elinle çevir bisiklettin teker son hıza çıksın arka teker zıplıyorsa akort , pedalı çevirmeyi bırak (teker son hızda dönmeye devam ederken) pedal da dönmeye devam ederse (kendi kendine dönmeye devam ederse) ruble arızalıdır.

    yağ kunusuna gelirsek zincirin 25 lira olduğunu düşünürsek 5 tlden fazla para israf demektir,
    10 sene kullandığım zincirde dikiş makinesi yağı + el testeresi yağı(motorlu) + gress + sana yağ + ayçiçeği yağı + 10 numara ( arabalardan eskidiği için çıkan yağ) yağ+ arka aktarıcıyı değiştirdiğimde üzerindeki beyaz yağı bile kullandım. bunların dışında sabun + su + mazot bile kullanmışlığım oldu şuana kadar pas kopma vs olmadı Şaka yapmıyorum istisnasız hepsini kullandım . şuan ki bisikletimde ise 2 tlye aldığım dikiş makinesi yağını kullanıyorum. 2 ayda bir her bakla birleşim noktasına 1 damla ardından 5 km yol sonra zinciri peçete ile siliyorum elbiseyi batırmasın diye dert etmeye gerek yok dikiş makinesi yağı yetiyor. 1 tllik olanı bul marketlerden vs al kullan.




    Çok genel kabuller bunlar, pedalı geriye çevirdiğinizde tekleme varsa bu arka aktarıcı makaralarından da kaynaklanabilir. Zincir baklalarından bir ya da birkaçında oluşan deformasyondan da. Zincirin toplanması da benzer sorunlardan kaynaklanabilir.

    Rublenin serbest olmaması içerideki yağ eksikliğinden de olabilir vs. Biraz deneme yanılma ile denemek gerekir.

    Bir zinciri 10 sene kullanmak birşey ifade etmiyor, o zincir ile ne kadar yol yaptığınız belirleyicidir. Şayet ortalama bir kullanım ile 10 sene bir zincir kullandıysanız hata etmişsiniz, zincir uzar ve bir süre sonra atlama problemleri başlar. Ayrıca ruble ve aynakol yapraklarını da yanlış şekilde aşındıracağından onların da değişmesi gerekir.

    İsterseniz zincire tükürüp o şekilde kullanın , bu tamamen sizin performans beklentilerinizle ilgili. Hiç yağlamadan da kopana kadar kullanabilirsiniz. 25 liraya da zincir var 125TL ye de bu da sizin bütçenizle ilgili bir diğer husus elbette.





    Ben pedali geriye cevirdiginizde tekleme varsa sorun suradadir yazmismiyim hayir. Okumadiz madem cevap yazmayin .bunlar tamir yontemleri degil tesbit yontemleri elbetteki kabuller uzerine kurulacak.
    Surebilirmiyim demek en iyisi hangisi demek degildir olur mu olmaz mi demektir bende olur diyorum . itiraziniz varsa gress surulemez diye itiraz etmeniz gerek.
    10 sene kullandigim zincirde kac km yapildiginin bir onemi yok sifir km yapmis olsamda 10 yildir korozyona ugramadigi icin yag ikincil İslevini yerine getirmis demektir. Yok cok yol yapmissamda zaten sorun yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: körüklüotobüs

    quote:

    Orijinalden alıntı: gurkans

    quote:

    Orijinalden alıntı: alfatime

    pedalı geriye doğru çevir arka akatarıcı ileri geri dans ediyorsa yağ eksik,
    üst zincir kadroya değiyorsa ruble sorunlu
    zinciri öndeki dişlilerden çıkar pedalı çevir pedal kendi kendine dönerken hızlıca duruyorsa orta göbek , sekiz çiziyorsa ayna kol
    eğer ön birde iken (arka 1 de ) zincir aktarıcının soluna sürtüyorsa low ayarı 3 teki iken (arka en küçük dişlide) sağ tarafa sürtüyorsa high ayarı 1 de iken sağa sürtüyorsa 3 de iken sola sürtüyorsa viteskolu üzerindeki gergi kalibrasyonu,
    bisikleti ters çevir vitesi en son vitese tak pedalı elinle çevir bisiklettin teker son hıza çıksın arka teker zıplıyorsa akort , pedalı çevirmeyi bırak (teker son hızda dönmeye devam ederken) pedal da dönmeye devam ederse (kendi kendine dönmeye devam ederse) ruble arızalıdır.

    yağ kunusuna gelirsek zincirin 25 lira olduğunu düşünürsek 5 tlden fazla para israf demektir,
    10 sene kullandığım zincirde dikiş makinesi yağı + el testeresi yağı(motorlu) + gress + sana yağ + ayçiçeği yağı + 10 numara ( arabalardan eskidiği için çıkan yağ) yağ+ arka aktarıcıyı değiştirdiğimde üzerindeki beyaz yağı bile kullandım. bunların dışında sabun + su + mazot bile kullanmışlığım oldu şuana kadar pas kopma vs olmadı Şaka yapmıyorum istisnasız hepsini kullandım . şuan ki bisikletimde ise 2 tlye aldığım dikiş makinesi yağını kullanıyorum. 2 ayda bir her bakla birleşim noktasına 1 damla ardından 5 km yol sonra zinciri peçete ile siliyorum elbiseyi batırmasın diye dert etmeye gerek yok dikiş makinesi yağı yetiyor. 1 tllik olanı bul marketlerden vs al kullan.




    Çok genel kabuller bunlar, pedalı geriye çevirdiğinizde tekleme varsa bu arka aktarıcı makaralarından da kaynaklanabilir. Zincir baklalarından bir ya da birkaçında oluşan deformasyondan da. Zincirin toplanması da benzer sorunlardan kaynaklanabilir.

    Rublenin serbest olmaması içerideki yağ eksikliğinden de olabilir vs. Biraz deneme yanılma ile denemek gerekir.

    Bir zinciri 10 sene kullanmak birşey ifade etmiyor, o zincir ile ne kadar yol yaptığınız belirleyicidir. Şayet ortalama bir kullanım ile 10 sene bir zincir kullandıysanız hata etmişsiniz, zincir uzar ve bir süre sonra atlama problemleri başlar. Ayrıca ruble ve aynakol yapraklarını da yanlış şekilde aşındıracağından onların da değişmesi gerekir.

    İsterseniz zincire tükürüp o şekilde kullanın , bu tamamen sizin performans beklentilerinizle ilgili. Hiç yağlamadan da kopana kadar kullanabilirsiniz. 25 liraya da zincir var 125TL ye de bu da sizin bütçenizle ilgili bir diğer husus elbette.





    Ben pedali geriye cevirdiginizde tekleme varsa sorun suradadir yazmismiyim hayir. Okumadiz madem cevap yazmayin .bunlar tamir yontemleri degil tesbit yontemleri elbetteki kabuller uzerine kurulacak.
    Surebilirmiyim demek en iyisi hangisi demek degildir olur mu olmaz mi demektir bende olur diyorum . itiraziniz varsa gress surulemez diye itiraz etmeniz gerek.
    10 sene kullandigim zincirde kac km yapildiginin bir onemi yok sifir km yapmis olsamda 10 yildir korozyona ugramadigi icin yag ikincil İslevini yerine getirmis demektir. Yok cok yol yapmissamda zaten sorun yok

    Alıntıları Göster
    Arka aktarici nasil dans ediyor? Sacma sapan betimlemenizi ben tekleme anladim.Neye cevap verecegimi size sormak zorunda oldugumu dusunmemistim.

    10 sene normal bir kullanimda zincirin en az 4 kez degismesi gerekir, ya bilginiz yok ya da 10 sene yatirmissiniz. Bunun uzerine boyle yontemlerle 10 sene ayni zinciri kullandim yazarsaniz ben de gercekten o bisikleti kullanip kullanmadiginizi sorarim.

    cok net soyleyebilirim o halde toz toprak toplayabilecek boyle bir makina aksami icin gres kullanilmaz.

    Herneyse madem oluyor siz bu sekilde kullanabilirsiniz tabiki bu sizin karariniz, ben olmasi gerekeni yaziyorum. Sana yaginizlasize mutluluklar diliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gurkans

    Arka aktarici nasil dans ediyor? Sacma sapan betimlemenizi ben tekleme anladim.Neye cevap verecegimi size sormak zorunda oldugumu dusunmemistim.

    10 sene normal bir kullanimda zincirin en az 4 kez degismesi gerekir, ya bilginiz yok ya da 10 sene yatirmissiniz. Bunun uzerine boyle yontemlerle 10 sene ayni zinciri kullandim yazarsaniz ben de gercekten o bisikleti kullanip kullanmadiginizi sorarim.

    cok net soyleyebilirim o halde toz toprak toplayabilecek boyle bir makina aksami icin gres kullanilmaz.

    Herneyse madem oluyor siz bu sekilde kullanabilirsiniz tabiki bu sizin karariniz, ben olmasi gerekeni yaziyorum. Sana yaginizlasize mutluluklar diliyorum.

    dans etmek belirli bir düzen içerisinde hareket etmek anlamına gelir. zincirin bir halkası eğilmişse arka aktarıcı bozuk zincir baklası (halkası) üzerine geldiğinde öne doğru hareket eder bu hareket kuvvet artışına neden olur ve bakla açılır zincir aynı noktaya dönene kadar sorunsuz bir tur gerçekleşir tekrar aynı noktaya geldiğinde tekrar öne doğru hareket eder. bu durum dans etmek olarak nitelendirilir.
    Tekleme ise ruble sorunudur pedala yüklendiğinizde pedal bir anda boşta kalır rubledeki bilya sayısına göre açısal olarak (360/bilya saysı) bir boşa dönüş oluşur bu durumda güç kaybına neden olur çok tehlikeli bir durumdur rublenin kesinlikle değişmesi gerekir. değşmemesi durumunda fixed gear a dönüşme söz konusudur. ancak bu boşa dönme sonucunda düşüp yaralanma riskiniz çok daha fazladır.

    Yağlama;
    Tarım aletlerinin tamamında zincir yağlaması gress ile yapılır , bir tarım aleti kadar toza maruz kalan bisiklettede gress uydundur ancak kullanımının en büyük nedeni fiyatıdır bizim için ise fiyatı daha ucuz olup toz toplamayan dikiş makinesi yağı daha iyi bir yağlayıcıdır. Ancak gress ve dikiş makinesi yağı kısa ömürlüdür ve sık sık tekrar yağlama yapılması gerekir, eğer zincir çamur balçık vs. ile temas ediyorsa kaplama özelliğine sahip bir yağ kullanmak gerekir.

    Gelelim zincir ömrüne 8 vitesli sistemde düzgün kullanılan bir bisiklet zinciri 20 yıl veya 150000 km ömre sahiptir. motorlu bisikletlerde 60000km araçlarda 200000 km

    zincir verimleri %98 civarıdır hafif yağlama ile %96 verim (bizim kullanım şartlarımız ) ile çelışırlar tam yağlamada ise %98,5 verim söz konusudur. yani pedalı ters yönde çevirdiğinizde arka aktarıcıyı öne doğru hareket ettirmiyorsa zincir verimi %97-98 dir diyebiliriz. lastikle zemin arasındaki kayıp %10-25 arasında olduğu düşünülürse bu rakam çok çok düşük bir rakamdır.(dağ bisikleti- dişli lastik tipleri)

    10 senede zincir en az 4 kez değişir demişsiniz. ortalama bir bisikletli senede 2bin km yol kat eder biz normal süren birini ele alalım 5 bin km yol kat ettiğini varsayalım 10/4=2,5 yıl 2,5*5000=12,500 km eder Dünya üzerinde tek bir kitapdan bu değeri bulun ben size en pahalısından yağ hediye ediyim.

    Gelelim hoşunuza giden ve dalga geçme unsuru olarak kullandığınız sana yağ mevzusuna

    yukardaki yazdıklarım hepsini 1-2 dk içerisnde nette araştırarak bulabilirsiniz ancak sabun ve sofralarda kullanılan yağların da yağlayıcı olduğunu inanmamak elbetteki mantıklı sadece bir isim benzerliğinden ibaret olsa gerek değil mi? Kesinlikle hayır. Ben ne yazarsam yazıyım inanmayacaksınız nasıl olsa belki kitaplarda yazanlar sizin için bir anlam ifade eder, kaynak olarak "FBC makine elemanları ve konstrüksiyon örnekleri s.394" istediğiniz bir makine mühendisinden bu kitabı alıp yağ seçimini araştırabilirsiniz.
     Zincirlere




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alfatime

    quote:

    Orijinalden alıntı: gurkans

    Arka aktarici nasil dans ediyor? Sacma sapan betimlemenizi ben tekleme anladim.Neye cevap verecegimi size sormak zorunda oldugumu dusunmemistim.

    10 sene normal bir kullanimda zincirin en az 4 kez degismesi gerekir, ya bilginiz yok ya da 10 sene yatirmissiniz. Bunun uzerine boyle yontemlerle 10 sene ayni zinciri kullandim yazarsaniz ben de gercekten o bisikleti kullanip kullanmadiginizi sorarim.

    cok net soyleyebilirim o halde toz toprak toplayabilecek boyle bir makina aksami icin gres kullanilmaz.

    Herneyse madem oluyor siz bu sekilde kullanabilirsiniz tabiki bu sizin karariniz, ben olmasi gerekeni yaziyorum. Sana yaginizlasize mutluluklar diliyorum.

    dans etmek belirli bir düzen içerisinde hareket etmek anlamına gelir. zincirin bir halkası eğilmişse arka aktarıcı bozuk zincir baklası (halkası) üzerine geldiğinde öne doğru hareket eder bu hareket kuvvet artışına neden olur ve bakla açılır zincir aynı noktaya dönene kadar sorunsuz bir tur gerçekleşir tekrar aynı noktaya geldiğinde tekrar öne doğru hareket eder. bu durum dans etmek olarak nitelendirilir.
    Tekleme ise ruble sorunudur pedala yüklendiğinizde pedal bir anda boşta kalır rubledeki bilya sayısına göre açısal olarak (360/bilya saysı) bir boşa dönüş oluşur bu durumda güç kaybına neden olur çok tehlikeli bir durumdur rublenin kesinlikle değişmesi gerekir. değşmemesi durumunda fixed gear a dönüşme söz konusudur. ancak bu boşa dönme sonucunda düşüp yaralanma riskiniz çok daha fazladır.

    Yağlama;
    Tarım aletlerinin tamamında zincir yağlaması gress ile yapılır , bir tarım aleti kadar toza maruz kalan bisiklettede gress uydundur ancak kullanımının en büyük nedeni fiyatıdır bizim için ise fiyatı daha ucuz olup toz toplamayan dikiş makinesi yağı daha iyi bir yağlayıcıdır. Ancak gress ve dikiş makinesi yağı kısa ömürlüdür ve sık sık tekrar yağlama yapılması gerekir, eğer zincir çamur balçık vs. ile temas ediyorsa kaplama özelliğine sahip bir yağ kullanmak gerekir.

    Gelelim zincir ömrüne 8 vitesli sistemde düzgün kullanılan bir bisiklet zinciri 20 yıl veya 150000 km ömre sahiptir. motorlu bisikletlerde 60000km araçlarda 200000 km

    zincir verimleri %98 civarıdır hafif yağlama ile %96 verim (bizim kullanım şartlarımız ) ile çelışırlar tam yağlamada ise %98,5 verim söz konusudur. yani pedalı ters yönde çevirdiğinizde arka aktarıcıyı öne doğru hareket ettirmiyorsa zincir verimi %97-98 dir diyebiliriz. lastikle zemin arasındaki kayıp %10-25 arasında olduğu düşünülürse bu rakam çok çok düşük bir rakamdır.(dağ bisikleti- dişli lastik tipleri)

    10 senede zincir en az 4 kez değişir demişsiniz. ortalama bir bisikletli senede 2bin km yol kat eder biz normal süren birini ele alalım 5 bin km yol kat ettiğini varsayalım 10/4=2,5 yıl 2,5*5000=12,500 km eder Dünya üzerinde tek bir kitapdan bu değeri bulun ben size en pahalısından yağ hediye ediyim.

    Gelelim hoşunuza giden ve dalga geçme unsuru olarak kullandığınız sana yağ mevzusuna

    yukardaki yazdıklarım hepsini 1-2 dk içerisnde nette araştırarak bulabilirsiniz ancak sabun ve sofralarda kullanılan yağların da yağlayıcı olduğunu inanmamak elbetteki mantıklı sadece bir isim benzerliğinden ibaret olsa gerek değil mi? Kesinlikle hayır. Ben ne yazarsam yazıyım inanmayacaksınız nasıl olsa belki kitaplarda yazanlar sizin için bir anlam ifade eder, kaynak olarak "FBC makine elemanları ve konstrüksiyon örnekleri s.394" istediğiniz bir makine mühendisinden bu kitabı alıp yağ seçimini araştırabilirsiniz.
     Zincirlere


    Teklemek tutukluk yapmak anlamına gelir, normal süreçte çalışan bir sistemin aksaması çalışmasına kısa süreli ara verip tekrar devam etmesidir. Spesifik olarak teklemek diye tek bir sebepten oluşan bir arıza çeşidi olmamakla birlikte zincir baklasının açılmış olması, rublenin boşa dönmesi ya da aşınan zincir ya da dişliler sebebiyle zincirin dişli üzerinden kayarak atlaması sebebiyle de olabilir. "OLABİLİR" burada kilit kelime olmakla birlikte ilk paragrafta söylediklerinizin doğru tesbitler olduğunu da eklemek isterim.

    Gres ile yağladığınız bir zincir , eliniz ne kadar yatkın olsa da zincir üzerinde artık olarak kalır, tozu çamuru toplar ve bu bir süre sonra arka aktarıcı gergi çarklarında birikmeye başlar. bununla beraber akışkanlığı düşük bir yağın baklalar arasına uygulanması da zordur. Geri kalan yazdıklarınıza yine katılıyorum çok farklı şeyler de yazmıyoruz, gresin uygun yağ çeşidi olmadığını hala savunuyorum.

    Zincir ömrüne geldiğimizde;

    Elinizdeki bilginin kaynağını iletebilirseniz incelemek isterim.

    Ekte paylaştığım Wipermann ın 10 lu sistem ile uyumlu piyasadaki zincirler için yaptığı bir test bulunuyor. Çevresel şartları ve 5 derecelik açı ile farklı çarklarda olması durumunda oluşacak yanal kuvveti de dikkate alabilecek bir test düzeneği ile test edilmiş.

    http://www.youtube.com/watch?v=RGjcD8xEu8o

    http://pardo.net/bike/pic/fail-004/000.html


    Varsayım 115 saatlik bir uygulama yaklaşık 3000km ye takabül ettiği şeklinde ve performans ölçüm kriteri %1 lik esneme ki burda da değişmesini öneriyor. Genelde üreticiler de yaklaşık 2500-3000km de bir zincir değişimini tavsiye ederler. Bunu kendinizde ölçüp zamanının ne zaman geldiğine karar verebilirsiniz, burada 20 yıl ya da 150k km den bahsetmek çok doğru değil. Kaldı ki ortalama 5000km /yıl için 4 zinciri az yazmışım.

    Değiştirmezseniz ne olur, zamanla uzayan baklalar sebebiyle aynakol ve ruble dişlerini normalin üzerinde aşındırmaya başlar. Bir süre sonra atlama ya da sıkışmalara sebep olur. Aktarıcıyı sıkıştırıp kırmanız da olasıdır. Bu duruma yaklaştığında artık zincir değişimi ile birlikte arka dişli setini de değiştirmeniz gerekir. Önerilen değişim periyodunda bir rubleyi 3 zincir ömrü boyunca kullanabilirsiniz.

    Sana yağ mevzusuna girmeyeceğim, o konunun benim için tartışılacak pek bir yanı yok.

    Paylaştığınız teorik bilgiler için teşekkür ederim, evet 10dk da bu kitabi bilgilerin hepsine google aracılığı ile ulaşmak mümkün.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.