Şimdi Ara

0.9 tce motor surus karakteri (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
1
Favori
7.286
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • celal_55 C kullanıcısına yanıt
    Basliktaki konudan biraz sapmis olacagiz burasi belki yeri degil ama ben size yorumumu yapmis olayim. Ben clio aldim dediginiz donanim fiyattan. Subat basi gibi almistim. Bir ustte motor hakkinda yorumumu yaptim. Onun disinda vites gecisleri hisli ve debriyaj hidrolik cok yumusak. Malzeme kalitesi iyi degil cok plastik kullanilmis fakat bir sembol gibi de degil. Arada fark var. Arka camlar manuel. Koltuklar rahat ozellikle arka koltuk dolgulu yumusak. Yan dikiz aynalar isitmali, hiz sabitleyici ve hill holder var bunlar beni cok sasirtti. Ruzgar sesi aliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lanaya

    Basliktaki konudan biraz sapmis olacagiz burasi belki yeri degil ama ben size yorumumu yapmis olayim. Ben clio aldim dediginiz donanim fiyattan. Subat basi gibi almistim. Bir ustte motor hakkinda yorumumu yaptim. Onun disinda vites gecisleri hisli ve debriyaj hidrolik cok yumusak. Malzeme kalitesi iyi degil cok plastik kullanilmis fakat bir sembol gibi de degil. Arada fark var. Arka camlar manuel. Koltuklar rahat ozellikle arka koltuk dolgulu yumusak. Yan dikiz aynalar isitmali, hiz sabitleyici ve hill holder var bunlar beni cok sasirtti. Ruzgar sesi aliyor.
    hocam şimdi ben alırsam satınca çok zarar eder miyim diye düşünüyorum.90 bine alsam şehir içi kullanacağım.Tiguan alacağım ancak fiyatarın düzelmesini bekliyorum şimdi de tek araba bizim aileye yetmiyor. Şimdi ben bunu alsam max 3 ay felan kalacak bende.




  • celal_55 C kullanıcısına yanıt
    Bence zarar etmezsiniz ama konu cok sapti siz arac tavsiye basliklarinda arayin bu sorularinizin cevabini bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Beyler bir sorum olacak: turbo dizelde olduğu gibi bundada kontak kapatmadan önce bi 30 sn beklemek gerekir mi? Turbo devreden çıkması için genelde böyle bir kullanım öneriliyor ya?

    Eğer evetse, start stop neden var madem? Start stop çat diye devreye girip motoru kapatıyor neticede, mühendislerin bu parametreyi hesaba katmadıklarını sanmıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu motoru ilk duyunca micrada, yok lan ne 0.9u motosiklet mi bu demiştim.Yorumlar şaşırtıyor. Ülkemizde düşük hacim adam olmaz fikrini bence 1.3mjet ve 1.2tsi çatlattı bu motor da yıkar atar.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Aracınız hayırlı olsun. 1,0 tce Duster kullanıyorum ben de. Gerçekten motor kullanım olarak zevkli ve sesi çok güzel yalnız ilk mesajda belirttiğiniz gibi TSI den ekonomik değil. Eski aracım 1,0 tfsi A3 hem belirgin daha performanslı hem de tüketim olarak bir tık daha iyiydi. Bir de küçük bir eksik nokta var motorun fren ve debriyajı aşırı hassas yıllardır çok çeşitli araç kullanıyorum bunu garipsedim biraz.

    Yalnız tce motorun çok güzel avantajı var LPG uyumu. Bulunduğum ilde LPG hesaplı olsa biraz daha hiç düşünmem taktırırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    Aracınız hayırlı olsun. 1,0 tce Duster kullanıyorum ben de. Gerçekten motor kullanım olarak zevkli ve sesi çok güzel yalnız ilk mesajda belirttiğiniz gibi TSI den ekonomik değil. Eski aracım 1,0 tfsi A3 hem belirgin daha performanslı hem de tüketim olarak bir tık daha iyiydi. Bir de küçük bir eksik nokta var motorun fren ve debriyajı aşırı hassas yıllardır çok çeşitli araç kullanıyorum bunu garipsedim biraz.

    Yalnız tce motorun çok güzel avantajı var LPG uyumu. Bulunduğum ilde LPG hesaplı olsa biraz daha hiç düşünmem taktırırım
    Tesekkur ediyorum ayni guzergahta ortalama ayni hizda benim elde ettigim degerler bu sekildeydi fakat kullandigim guzergahta epey egim fazla onuda eklemekte fayda var tabi burda agirlik ve surtunme katsayisida etken a3 duster ayni agirlikta olsa bile dusterin ruzgar direnci cok daha fazla olacaktir birde tork olarak dusuk olunca ayni kullanim kosullarinda gaza daha fazla basma ihtiyaci dogurabilir

    Aslinda sizin dediginiz gibi bu motorun debriyajinin hassas olmasinin bir sebebide volanin agir olmasi ayaginizi gazdan cektiginizde motor bir sure daha olagan deviri koruyor ozellikle hizli vites gecislerinde bu durum sarsinti olarak yansiyor maalesef bu 3 silindirli motorlarin ortak kaderi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ivenrec

    Beyler bir sorum olacak: turbo dizelde olduğu gibi bundada kontak kapatmadan önce bi 30 sn beklemek gerekir mi? Turbo devreden çıkması için genelde böyle bir kullanım öneriliyor ya?

    Eğer evetse, start stop neden var madem? Start stop çat diye devreye girip motoru kapatıyor neticede, mühendislerin bu parametreyi hesaba katmadıklarını sanmıyorum.
    Emisyonlar motor omrunden daha onemli zaten motor sogukken ve yag cok sicakken devreye girmez start stop

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ivenrec kullanıcısına yanıt
    Evet beklemekte yarar var bence de. Gerci bu motorda kontagi kapatinca turbo da kapaniyor onu sesten anliyorsun ama yine de temkinli olmakta fayda var. Ozellikle uzun yol suruslerinden sonra beklemekte fayda olacagini dusunuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    Aracınız hayırlı olsun. 1,0 tce Duster kullanıyorum ben de. Gerçekten motor kullanım olarak zevkli ve sesi çok güzel yalnız ilk mesajda belirttiğiniz gibi TSI den ekonomik değil. Eski aracım 1,0 tfsi A3 hem belirgin daha performanslı hem de tüketim olarak bir tık daha iyiydi. Bir de küçük bir eksik nokta var motorun fren ve debriyajı aşırı hassas yıllardır çok çeşitli araç kullanıyorum bunu garipsedim biraz.

    Yalnız tce motorun çok güzel avantajı var LPG uyumu. Bulunduğum ilde LPG hesaplı olsa biraz daha hiç düşünmem taktırırım
    Tce motorlu araçları insanlara az yakiyor lpg ye gerek yok diye satiyorlar insanlar da aliyor sonra lpg takabilir miyiz diye ugrasiyorlar benim bildigim lpg takiliyor ama biraz pahali bu da amorti suresini uzatiyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • LPG ile birebir uyumlu motor. Atmosferik motor neyse bu da o. 2 bin liralık bir kit bile yıllarca sorunsuz kullanılır. Ekonomik bir motor şahsen ben LPG ye ihtiyaç duymuyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    LPG ile birebir uyumlu motor. Atmosferik motor neyse bu da o. 2 bin liralık bir kit bile yıllarca sorunsuz kullanılır. Ekonomik bir motor şahsen ben LPG ye ihtiyaç duymuyorum
    Aracta turbo mevcut, direk enjeksiyon olmamasi siradan bir tüp takilacagi anlamina gelmez.
    Emme manifolt basinci uzerinde calisacak regulator ve gaz rail hatti takilmasi gerekir ki bunlar takilirken turbo peak basinci gozetilerek takilmasi ve ayar yapilmasi gerekir. Enjektor secimine girmiyorum bile.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-FC7AB336F

    Ibiza ile kıyaslamak biraz hadsizlik olmuş. 1.0 TSI 115 beygir 200 nm tork var. Clio'dan ciddi güçlü Ibiza, dsg avantajını daha katmıyorum bile. Kesinlikle Clio'dan çok daha performanslı ve ekonomik olacaktır.
    dsg avantajı mı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeremy Klakson

    dsg avantajı mı

    Alıntıları Göster
    İyi yakalamissin paparazzi gibisin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    LPG ile birebir uyumlu motor. Atmosferik motor neyse bu da o. 2 bin liralık bir kit bile yıllarca sorunsuz kullanılır. Ekonomik bir motor şahsen ben LPG ye ihtiyaç duymuyorum
    Bu motor direk enjeksiyonludur lpg takildiginda yuzde 10-15 oraninda benzin de puskurtur yani lpg ile benzini ayni anda kullaniyor o yuzden tasarruf orani atmosferik motorda yuzde 45 iken bunda yuzde 30-35 kadardir fiyati ise su anki kurlara gore 5500 liraciktir lovato turkiye yazip aratirsaniz fikir sahibi olmadan once bilgi sahibi olabilirsiniz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende geçtiğimiz eylülde aldım ve 1 kere uzun yol gerisi istanbul içi kullanımım var. 7 bin km yaptım ve memnunum. 123binde. Daha önce clio 1.2 75 beygir olanını kullanmıştım. Onunla alakası yok bu motorun. Uzun yolda istanbul esenyurt gişeden çıkış izmir e kadar ücretsiz yoldan gittim. 4 kişi ve bagaj dolu ortalama hız 70 ile 4.7ye kadar indirebildim aracı yolun ortasında. İzmir içi karaburun seferihisar dolaştım 5e çıktı. Ortalama hız 50. İstanbul içinde ise neredeyse bu sakin günlerde bedava geziyorum. 20km de 0.8lt benzin yakıyor. E5te hiç durmadan. Beylikdüzü florya arası. Yoğun trafikte ort hız 23 iken 6.6 gösteriyor. Benzini 7 liradan aldığımda 46 kuruşa isabet ediyor. Bu araç lpg ye tam uyumlu ancak ben gerek duymuyorum. Sandero 0.9lar lpg li fabrika çıkışlı satılmıştı. 1.2tce 120bg olan hiç uymuyor.

    Araç 6500devire kadar çıkıyor. 7 bin devir var. Kesiciye kadar sokmadım. Bulunduğum bölgede yaklaşık 500m kadar dik yokuş var. Yokuşta dizel kadar torku olmadığı için tırmalamıyor ancak üzmüyorda. Kesintisiz olarak hızlanıyorsunuz turbo sayesinde ve seste ivmelenmeyle gayet güzel geliyor. Bu yokuşta da 2 defa 6500 çevirdim ve gaz pedalı en dipte 2 kademeli olduğu için ekstra tork ve güç veriyor. Bunu hissediyorsunuz son devirlerde. Bildiğim kadarıyla +5bg yazıyor başka forumlarda bende yaşattığı deneyim ve okuduğumla doğru olduğunu düşünüyorum.

    Masraf olarak ne çıkarır konusuna gelirsek. İşime yakın Reno servisi var genelde oraya bırakıyorum. İlk sahibide her bakımını yetkilide yaptırmış. Bende yetkilide yaptırmaya özen gösteriyorum. Önceden değişecek parçanın maliyetini istanbulda mais dahil bir kaç yere arar sorarım. Bu 0.9tce motor triger zincirli ve belirli bir ömrü yok. Yıprandığını gördüğün zaman değişeceksin. Ancak alternatör kayışı ve gergi setinin 60binde bir kere veya 4 yılda değişmesi gerekiyor. Aynı şekilde bujilerde. Bu ikisini geçen aralık ayında 900tl ye değiştirttim yetkili serviste. Parçacılarda sadece alternatör kayışı ve gergi seti 600 700 arasındaydı. Anlayan ustayı da dışarda bulmak kolay değil. O dönemde ön 2 disk ve balata için 880tl dediler ancak pahalı buldum açıkçası. internetten feredo marka 2 disk 360tl + mais marka 2balatayı 140 tl ye temin ettim. 80tl ye taktıracağım. Ekleme olarakta 120binde motor antifrizi değişimi gerekiyormuş. Yetkili serviste 130tl fiyat verdi. Motor yağ ve filtre bakımı muhtemelen 650 700 arası çıkacaktır. Bunu sormadım. Start stop olduğu için agm akü takılmalı. Fabrika böyle takmış zamanında. Varta marka 900e bulunuyor. 300liralıkta takılabilir ancak alternatör seti hasar görebilir. Araç benzin kullanacağı enerjinin bir kısmını aküden çekiyor klima gibi. Alternatörle ilgili detaylı bilgiyi internette çokça bulabilirsiniz. Bu motor için hangi parçanın kaç binde değişmesi gerektiğini şase numaramı vererek reno diyalogtan almıştım. İsteyene gönderebilirim.

    Aracın performansından genel olarak memnunum. Şuanda 1.3dizel egeası geçmişte de astra j 1.3dizeli olan aynı arkadaşım sessizliğine bayıldı. Ayrıca 4 5bin devir civarındaki sesi de çok güzel. Benzin fiyatlarıda inmişken m50b25 motorlu bir e30 e36 serisi bakmaktan kendimi alamıyorum. 3 silindirin sesi böyleyse 6 silindirli aracın sesi ve performansı ağzımızı kulaklara çıkartır herhalde.

    Saygılar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ekleme yapayım. Touch pakette eco modu yok ancak altyapı var. Tuş takınca çalışıyor. Göstergede ışık yanıyor. İconda hazır geliyor tuş fabrika çıkışlı var. Joyda da calısıyor ancak göstergede ışık ledi olmadığı için anlayamıyorsun. Touch pakete sonradan el yapımı göze batmayan bir buton taktım. Yakıtı yüzde 10 etkiliyor özellikle şehir içi sakin kullanımda.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Böyle körü körüne yanlış bildiği birşeyi savunan birine az rastlıyorum ama yapacak birşey yok.

    1,0 tce motor aynı 0,9 fabrikasyon LPG olan motor gibi indirek çok noktalı enjeksiyona sahiptir. LPG takılmasında en ufak problem yoktur.

    Ayrıca Duster grubunda 1,6 motor kalkıp 1,0 tce motor fabrikasyon LPG li olarak yoluna devam edecek. Lütfen açın okuyun boş yapmayın.

    0.9 tce motor surus karakteri

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    0,9 tce motora Atiker montajı yapıp taksi olarak Tokat'ta 280 binde halen tıkır tıkır çalışan bir Sandero var.

    Ha şu var turbo benzinli bir motor enjektör kalitesi iyi olması gerekiyor bu sebeple BRC, Lovato, landirenzo, prins gibi markaların standart kitleri fazlasıyla iş görüyor.

    1,6 atmosferik motor Duster ile 0,9 tce motor sanderoda gelen landirenzo kit birebir aynı. Özel bir kite ihtiyaç duyulmuyor yani turbo olduğu için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    Böyle körü körüne yanlış bildiği birşeyi savunan birine az rastlıyorum ama yapacak birşey yok.

    1,0 tce motor aynı 0,9 fabrikasyon LPG olan motor gibi indirek çok noktalı enjeksiyona sahiptir. LPG takılmasında en ufak problem yoktur.

    Ayrıca Duster grubunda 1,6 motor kalkıp 1,0 tce motor fabrikasyon LPG li olarak yoluna devam edecek. Lütfen açın okuyun boş yapmayın.

    Kusura bakmayin ben megane 1.3 tce motordan bahsettim sorry

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.