Şimdi Ara

02 - 2013 FORMULA 1 PETRONAS MALAYSIA GRAND PRIX (18. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
343
Cevap
1
Favori
7.412
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Sabah Smart spor'da yarışın tekrarını izledim
    Vettel'in çok eleştirdiğim 'onu yolumdan çekin' telsiz mesajı ve 'multi 21' vakasını tekrar değerlendirme fırsatı buldum.
    Öncelikle belirtiyorum ki Seb'e biraz haksızlık yapmışım.

    Şöyle ki;

    2.pit stoplara Mark Webber 19. turda; Vettel'de 22.turda giriyor.
    Vettel'in pit çıkışında Mark 1. , Vettel 3,5-4 saniye gerisinde 2. durumda. Hamilton da Vettel'in 2,5 saniye arkasındam 3.
    Daha sonra gelen telsiz mesajlarına bakalım.
    1 - Mercedes'ten L. Hamilton'a : 'Webber on the option tyre, not looking good' (Webber orta sert lastiklerde, iyi görünmüyor.)
    Vettel, Webber'le olan farkı 25. turda DRS mesafesine çeker, ancak Hamilton da Vettel'e yaklaşmıştır. Vettel Webber'e karşı düzlüklerde DRS'yi açarak geçmek için atak arayışındadır.
    2 - Horner'dan Vettel'e : Sebastian, try to look after your tyres, you're too close in the fast corners' (Sebastian lastiklerine bakmaya çalış, hızlı virajlarda çok yakınsın)Biri takım emri son pit stoplarda verildi demişti yarıştan sonra????
    Hemen akabinde;
    3 - Horner'dan M.Webber'e : ''target high 41's'' (Hızını arttırıp 1,41'lere çıkmalısın.) Yani diyor ki yavaşsın.
    Vettel Webber'in iki tur boyunca DRS mesafesindedir. Ancak Hamilton'da Vettel'e DRS açmaya başlamıştır. Ayrıca tur bindirmeler yoğunlaşmıştır.
    Sonra 27.turda;
    4 - Vettel'den Takıma : ''Mark is too slow, get him out of the way'' (Mark çok yavaş, onu yolumdan çekin)
    5 - Rocky'den Vettel'e '' Sebastian, be patient, only half race yet'' (Sabırlı ol, daha yarışın yarısındayız.)

    Daha sonra Webber hızını arttırmaya başlıyor ve DRS mesafesinden çıkıyor . Hamilton 30.; Webber 31.; ve Vettel de 32. turda pite giriyor. Vettel bunun sonucunda Hamilton'ın da arkasında kalarak pitten 3. sırada yarışa dönüyor.

    Telsiz mesajı sert olabilir ancak Vettel'in haklı olduğu ve daha oralarda takım emri döndüğü belli gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi odyle -- 30 Mart 2013; 12:43:05 >




  • Multi 21 konusuna gelince;

    Vettel 42. turda pite giriyor, Webber de hemen akabinde 43. turda. Pite girmeden aralarında 3,5 saniye fark var. Vettel pitten çıkar çıkmaz çok hızlı bir tur atıyor, ve pit çıkışında Webber'le kafa kafaya geliyor.
    (Seb : 1,40 - Mark : 1,43) Pitte kalış zamanları eşit. (20,7sn)

    Ve Vettel atak yapmaya başlıyor, WEbber de çok sert bir savunmaya girişiyor. Sonuç olarak 45.turda Vettel WEbber'i geçiyor. Webber tekrar saldırsa da Vettel de savunmada kalıyor. WEbber'in malum orta parmak hareketi de Onun savaşı kaybettiğinin bir göstergesi oluyor.

    Bakın telsiz mesajlarında neler dönmüş :)

    Geçişten önce; (Yapma -Etme Sebastian)
    1 - Takımdan Vettel'e ''careful Sebastian careful'' (Dikkatli ol Seb)
    2 - Sebastian, need to get to end on these tyres, 13 laps, don't forget. ( Unutma, 13 tur daha bu lastiklerle yarışın sonuna kadar gitmemiz gerekli.)
    3 - Stop using KERS overtake ''both front tyres high wear'' (Geçmek için Kers kullanma, ön lastiklerin ikisinde de aşınma var.) Yani diyor ki GEÇME! :)

    4 - Vettel'den takıma ''He almost hit me, I have to leave the line'' (Neredeyse bana çarpıyordu, çizginin dışına çıktım.) Vettel'in DRS ile iç taraftan yaptığu atağa WEbber'in karşılık vermesini tekrar tekrar izlemenizi öneririm. Düşman kardeşler :)


    Geçişten sonra;
    5 - Rocky'den Vettel'e ''This is Silly, this is silly'' (Bu aptalca, bu aptalca) Yani diyor ki ne yaptın Seb??
    6 - Webber'den Takıma : He's been told, he's been told'' (O söylemişti.) !!! Sanırım burada ne demek istediğini yarıştan sonra açıkladı Mark.
    7 -Rocky'den Vettel'e : '' Good job Sebastian, looks like you wanted it bad enough'' (İyi iş Seb, görünüşe göre bunu çok istedin)

    Yarış sonrası Tv Röportajında Webber Martin Brundle'a
    - Son pitlerden sonra bana yarışın böyle biteceği söylenmişti. Ben de motoru kıstım. Tasarruf moduna geçtim. Ancak Seb bana atak yaptı. O'nun hızlı olduğunu biliyorum ancak bunu yapmamalıydı.
    demişti.

    Benim fikrim şu;

    RedBull telsiz mesajlarından da belli olduğu üzere (neye hizmet ettiği belli olmayan) bu yarışta bariz bir takım emri sürecine girmiş.
    Ancak yüzüne gözüne bulaştırmış.
    Son pit çıkışına kafa kafaya gelen iki pilotun galibiyet mücadelesi vermesi kadar doğal bir şey yok. Niye bunu istediler anlayabilmiş değilim.
    Ayrıca takım emrinin de son pitte kararlaştırıldığını düşünmüyorum.
    Yukarıda da değindiğim gibi Vettel'in 25-28. turlar arasında geride kalmasının istenmesi, takım emrinin daha önce verilmeye başlandığının göstergesi. Orada Vettel'in tepkisi belki de sadece Mark'a değildi.

    Son olarak 2010 Türkiye'de RedBull kazasının gölgesinde olan bir olayı hatırlatarak yazımı bitiyorum.

    Takım telsizi yine..
    1-2 Webber Vettel 3-4 Hamilton Button

    Mclaren; hem Hamilton'dan hem de Button'dan telsiz mesajıyla tasarruf moduna geçmelerini, motoru kısmalarını ve lastikleri korumalarını ister.
    Hamilton ise cevap olarak '' Bunu yaptığımda Button beni geçecek mi'' diye sorar.
    Button2a da aynı mesaj gittiğinden Mc Laren '' Hayır geçmeyecek'' cevabını verir.
    Hamilton tasarruf moduna geçer, ancak bunun üzerine Button Hamilton'u geçerek 3.lüğe yükselir.
    Hamilton da motorun ayarını değiştirir ve tasarruf modundan çıkar ve Button'ı geçerek yerini geri alır.

    Kıssadan hisse...




  • Epey tartışılmış. Nede olsa forum tartışma ortamı.

    İlk olay olan Alonso olayında ben Alonsoyu suçlu bulmuyorum. Birtek olayın dışında ki o da ısrarla çağrıldığı halde pite gelmemesi.

    Takımın ne olursa olsun böyle bir riski göze almaması gerekir.

    Burada söz konusu olan sadece Ferrari ve Alonso değil. Eğer Pit yoluna girmeyip döndükten hemen sonra düzlüğün başında bir kaza olsaydı ortalık fena karışacaktı.

    Ferrari pit ekibinin kimsenin yarışını ve güvenliğini riske etmek gibi bi lüksü yok.

    Vette olayını da bukaradar abartmayın üstüne gitmeyin. Yaptığının savunulacak bi tarafı yok. Şahsen Reno koltuğuna geçtiği günden beri Alonso hayranı olan birisi olarak kimsenin sütten çıkma akkaşık olmadığını söyliyim.

    Bide bukadar kişilik karakter sorgulaması yapmayın bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi os_lnx -- 7 Nisan 2013; 2:09:27 >
  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.