Şimdi Ara

1.0, 1.2, 1.3, 1.4, 1.6 Motor Çeker mi? Gider mi ANA KONU :) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
3
Favori
35.969
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    quote:

    Orijinalden alıntı: wampaa

    quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Ilk sayfadan yerimizi alalım. Yillar sonra bu konuyu biri hortlatir da 0.8 tsi yokken neler yazmisiz derse ben de hey gidi günler derim.

    Aynen. Yıllar sonra 1.0 arabası olana zengin gözüyle bakacağız. 0.5 dCi motorlar gelecek bunu tahmin ediyorum.

    Ben binerim yine 1.6 atmosferik VTEC'ime.

    VTEC yazısı yeter.



    Siz hariç




  • Bu motorların gönlünü hoş tutmak lazım. Yoksa hakikaten çekip gidecekler bir gün.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İkimiz de 90 kilonun üzerinde 2 kardeş olarak Suzuki Maruti kullandık. Bilenler bilir, kendisi 796 cc'lik bir arabadır, kilometre göstergesi bile 140'a kadar. Gayet yeterli gidiyor, sıkıntısı yok.

    Bir de ülkemizde yanlış bir kanı var, araba 1.4 den küçük, 1.6 dan da büyük olmayacak diye. Benzin ve dizel fiyatları bu durumda iken ben hak veriyorum açıkçası ama 2.2 litre araba ile şehirler arası 9 litre lpg ile gittim. O kadar atik bir aracı sakin sakin kullanmak işkenceydi ama
  • ratır mı1.2 clio 2010 model rampada sorun ya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jason Becker

    Mantıksal olarak 1 litre gider tabi ancak bana göre gitmez

    Motor en az 1.6 olacak ki adam gibi gitsin. Ayağına sahip çıkan 1.6 motorla da 1 litre gibi yaktırabilir. İhtiyacı olduğunda da 600cc emrinde olur.

    Turboyu da günlük kullanım için saçma buluyorum. Turbonun verimli olması için motorun devir çevirmesi gerekiyor. Günlük kullanımda kim 3 bin deviri geçiyor ki? (Benzinli araçlarda.)

    Vay anam 2 litre motor çok yakar, onun yakıtını dayanılmaz falan hikaye. Motorda hata yoksa az bile yakar. Yeter ki ayağına sahip çık.

    Turbonun verimli olmasindan kasit nedir? Yakit tasarrufu mu yoksa performans mi?

    Dizellerde durum nasil? Biraz daha genis bilgi verir misiniz

    Konu hortlamis :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sheldon-Cooper -- 7 Mayıs 2013; 21:57:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jason Becker

    Mantıksal olarak 1 litre gider tabi ancak bana göre gitmez

    Motor en az 1.6 olacak ki adam gibi gitsin. Ayağına sahip çıkan 1.6 motorla da 1 litre gibi yaktırabilir. İhtiyacı olduğunda da 600cc emrinde olur.

    Turboyu da günlük kullanım için saçma buluyorum. Turbonun verimli olması için motorun devir çevirmesi gerekiyor. Günlük kullanımda kim 3 bin deviri geçiyor ki? (Benzinli araçlarda.)

    Vay anam 2 litre motor çok yakar, onun yakıtını dayanılmaz falan hikaye. Motorda hata yoksa az bile yakar. Yeter ki ayağına sahip çık.

    1.6 atmosferik motor hiçbir şekilde 1.0 Ecoboost turbo benzinli motor kadar performanslı olamaz. ayrıca turbodan verim almanız için gazlamanıza da gerek yok; 1400 devirde 170 nm tork veriyor alet; yani hiçbir atmosferik 1.6 benzinli araçta olmayan (üst devirde bile) torku daha 1400 devirde pedalınızın altına yerleştiriyor.

    Atmosferik motor devri bitmiştir, kimse kendini kandırmasın.




  • 1.2 70 Bg aracımla uzun, kısa, şehir içi, şehir dışı her yola çıktım. Çok şükür az yaktığı gibi, çekiş gücü açısından da sorunum olmadı. 3000 km de 5.9-6.0 lt arası ortalama yakıt tüketimi, benzin.

    Bu aracın/motorun başka ülkelerde 60 Bg olanları var yine de satıyor.

    Çekmez diyenlerin altında 5.2 motor mu var merak ediyorum.
  • Bırakın bu ayakları motor hacmi daha küçülmez ne 0.5 motor mu olur teknoloji neredeyse son noktaya geldi bence benzin mazot konusunda artık mazotun benzininde bir gücü var araba kendi kendine benzin üretemeyeceğine göre sıkıntı yok sadece yakıt performans konusunda sadece çok ufak tasarruflar sağlanabilir bu saatten sonra hybrid araçlara birşey diyemem tabi. buda 1 litrelik motor(http://www.yakittuketimi.net/bmw-s1000-rr/ )

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çeker.

     1.0, 1.2, 1.3, 1.4, 1.6 Motor Çeker mi? Gider mi ANA KONU :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Thomassee -- 7 Mayıs 2013; 22:30:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl

    Bırakın bu ayakları motor hacmi daha küçülmez ne 0.5 motor mu olur teknoloji neredeyse son noktaya geldi bence benzin mazot konusunda artık mazotun benzininde bir gücü var araba kendi kendine benzin üretemeyeceğine göre sıkıntı yok sadece yakıt performans konusunda sadece çok ufak tasarruflar sağlanabilir bu saatten sonra hybrid araçlara birşey diyemem tabi. buda 1 litrelik motor(http://www.yakittuketimi.net/bmw-s1000-rr/ )

    13.000 rpm.

    Hey yavrum hey

    Japonlara göz kırpıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Bir çok kişi dayanaksız bir şekilde, "140 ile giderken küçük hacimli motor daha çok yakar" lafını söylemekten çekinmiyor. İspatı?

    1.2 tsi 130dan sonra 1.6 kadar yakiyor.160tan sonra belki 1.6dan da fazla yakiyordur emin degilim.

    Ama 130a kadar,ozellikle 110da ccye aldiginizda neredeyse dizel kadar yakiyor.

    Sizin icin ispat niteliginde olur mu bilmiyorum ama tecrubemi paylastim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor teknolojisinden ziyade TURBO teknoloji sini konuşmak lazım
    birde dizel araçlar için enjektör Tsı motorların yavan hali 80 bg i geçmez iş öncelikle turbo da biter
    belirteyim bg sadece son hızda belli eder kendini iş torka gelince turbo aslında torku beslemektedir eğer uygun bi turbo olursa 0,9 0,5 lik motorlar bile passati it gibi çeker
    biz burda bunları yazarken mühendisler bunun için çalışıyor
    Emin olun şu emisyon meselesi olmasa adamlar küçük motorlar ile uzay çağına geçiş yapacaklar
    demekki küçük notorious hikayesi 1 turbo
    2 manifolt veya enjektör
    3 tork

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.3 95 bg kendi çapında atarlıdır
  • 1.4 TSİ Passat

    DSG ile gayet iyi iş yapıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl

    Bırakın bu ayakları motor hacmi daha küçülmez ne 0.5 motor mu olur teknoloji neredeyse son noktaya geldi bence benzin mazot konusunda artık mazotun benzininde bir gücü var araba kendi kendine benzin üretemeyeceğine göre sıkıntı yok sadece yakıt performans konusunda sadece çok ufak tasarruflar sağlanabilir bu saatten sonra hybrid araçlara birşey diyemem tabi. buda 1 litrelik motor(http://www.yakittuketimi.net/bmw-s1000-rr/ )

    13.000 rpm.

    Hey yavrum hey

    Japonlara göz kırpıyor

    dostum madem devire bakıyorsun buyur buradan yak 15000 çeviriyor. http://www.yakittuketimi.net/yamaha-yzf-r6-2008-2012/


    buda benden sana bonus

    http://m.youtube.com/watch?gl=TR&client=mv-google&hl=tr&rl=yes&feature=relmfu&v=pM3FghE93gc

    http://m.youtube.com/watch?client=mv-google&gl=TR&hl=tr&v=hNCpMYNUszU&rl=yes&feature=relmfu

    ilk videoyu izle devir saatine bak sonra ikinci videoyu izlee

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl


    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl

    Bırakın bu ayakları motor hacmi daha küçülmez ne 0.5 motor mu olur teknoloji neredeyse son noktaya geldi bence benzin mazot konusunda artık mazotun benzininde bir gücü var araba kendi kendine benzin üretemeyeceğine göre sıkıntı yok sadece yakıt performans konusunda sadece çok ufak tasarruflar sağlanabilir bu saatten sonra hybrid araçlara birşey diyemem tabi. buda 1 litrelik motor(http://www.yakittuketimi.net/bmw-s1000-rr/ )

    13.000 rpm.

    Hey yavrum hey

    Japonlara göz kırpıyor

    dostum madem devire bakıyorsun buyur buradan yak 15000 çeviriyor. http://www.yakittuketimi.net/yamaha-yzf-r6-2008-2012/


    buda benden sana bonus

    http://m.youtube.com/watch?gl=TR&client=mv-google&hl=tr&rl=yes&feature=relmfu&v=pM3FghE93gc

    http://m.youtube.com/watch?client=mv-google&gl=TR&hl=tr&v=hNCpMYNUszU&rl=yes&feature=relmfu

    ilk videoyu izle devir saatine bak sonra ikinci videoyu izlee

    Yok hocam ufak hacimde çevirmek sayılmaz

    Yalnız 250likler bile 190 yapıyormuş vay be.




  • 1.3 multijet linea,kalkislarda yani biinci vitesi cok kotu fakat sonrasi cok yerinde diyebilirim.hatta yokuslarda daha bi performansli cikiyor nedense:)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl


    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl

    Bırakın bu ayakları motor hacmi daha küçülmez ne 0.5 motor mu olur teknoloji neredeyse son noktaya geldi bence benzin mazot konusunda artık mazotun benzininde bir gücü var araba kendi kendine benzin üretemeyeceğine göre sıkıntı yok sadece yakıt performans konusunda sadece çok ufak tasarruflar sağlanabilir bu saatten sonra hybrid araçlara birşey diyemem tabi. buda 1 litrelik motor(http://www.yakittuketimi.net/bmw-s1000-rr/ )

    13.000 rpm.

    Hey yavrum hey

    Japonlara göz kırpıyor

    dostum madem devire bakıyorsun buyur buradan yak 15000 çeviriyor. http://www.yakittuketimi.net/yamaha-yzf-r6-2008-2012/


    buda benden sana bonus

    http://m.youtube.com/watch?gl=TR&client=mv-google&hl=tr&rl=yes&feature=relmfu&v=pM3FghE93gc

    http://m.youtube.com/watch?client=mv-google&gl=TR&hl=tr&v=hNCpMYNUszU&rl=yes&feature=relmfu

    ilk videoyu izle devir saatine bak sonra ikinci videoyu izlee

    Yok hocam ufak hacimde çevirmek sayılmaz

    Yalnız 250likler bile 190 yapıyormuş vay be.

    dostum piston saniyede 300 kere yukarı aşağı iniyor. Kaba bir hesapla her teker turuna piston 12 kere aşağı inip çıkıyor bırakta yapsın artık 190

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • çok gereksiz kapışmalar olur şimdi. valla özellikle bu sene basindan beri feci bir sıkma var kolluk kuvvetlerinde. bir çok yağ gibi dediğimiz yolda hız sınırı 50 e 5 ye 70 eee basamadiktan sonra cekse ne olur cekmese ne olur. daha gecen vardi konusu 56km hiza ceza yemisti biri. neyse. gelelim gidermi geyiğine.
    valla ben 140kilo adamim. arabam 1.2motorlu 70bg bişey. klima acik ve araba azina kadar doluyken bile manisadan taaa zonguldaga 4 kere gittim geldim. daha ne yapsin? hatta gecen sene 2011 focusu olan bir arkadasimla beraber ciktik yola. pek yanyanada gitmedik. benden once girmisti o hep molalara. ayrica ben defalarca fazladan durmustum çocuk var diye. benden 1 saat once varmis zonguldaga. buda ortalama olarak benden 10km daha hizli oldugunu gosterirki benzinli araclarimizin yaktiklariysa benim daha iyi birsey yaptigimi gosteriyor.
    uzun lafin kisasi BENCE buyuk hacim gereksizdir. cok beygirede luzum yoktur. her araba giderde çekerde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • atmosferik motorun arıza verme durumu nedir ? turbo beslemelerin nedir ?

    aşırı beslemeli motorlar atmosferiklerde oldugu kadar sıkıştırmaya maruz kalırlarsa sonuç ne olur ?

    kaç bin km sorunsuz bir şekilde giderler ? ?

    sıfır motor yaptırmak istediğimizde atmosferikte oldugu kadar düşük maliyetle toplayabiliyor muyuz ?

    servislerden başka bu motorlardan anlayan var mı ?

    bu motorlar 150+ hızlarda atmosferik kadar iyi hızlabiliyor mu ?

    tabi ki güzel bir teknoloji gerek yakıt tüketimi olsun gerek hızlanma verileri olsun.

    bende aşırı beslemli motorları tercih edermiyim evet ederim.

    geçen gün honda civic 2008 olması lazım otomatik vitesti araç.

    gidişini gayet beğenedim o performans benim için yeterli.

    bugün kullandıgım araç 1.6 motor 100 beygirlik 94 model astra.

    it gibi gidiyor. küçük hacim motor her zaman başa bela.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.