Şimdi Ara

1.0, 1.2, 1.3, 1.4, 1.6 Motor Çeker mi? Gider mi ANA KONU :)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
3
Favori
35.927
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar.

    Artık günümüzde hacim küçülterek, kendinden daha yüksek hacimdeki atmosferik motorlardan daha iyi performans sağlanması amaçlanıyor. Özellikle yeni araba alacakların en çok merak ettiği konular, düşük hacimli motorların neler yapıp, neler yapamayacağı.

    Esasında tüm bunlar bizlerin geçmişten kalan değer yargılarıyla alakalı. İlk 1.4 TSI motor çıktığında herkes 1.4 TSI Passat'ı çekmez diyorlardı. 122 BG güç veren ilk nesil 1.4 TSI, zamanına göre çok iyi bir motordu. Şimdi 1.4 TSI'dan 200 BG'e yakın güçler alınabiliyor. Hatta zorlarsanız modifiye ile 220 BG seviyesine çıkabilirsiniz.

    İnsanlar şimdi 1.4 Turbo motorlara alışmış durumda. Opel'inden tutun pek çok üretici 1.4 Turbo, 1.6 Turbo benzinli araçlarını duyurmuş durumda.

    1.2 Motor ile 1.4 Motor arasında ne fark var?

    1.2 motor 1200cc'dir. Eğer 4 silindirse aracınız silindir başına 300cc alana sahiptir. Yani bir kutu koladan daha az yakıt alır silindirleri. 1.0 motor ise 4 silindirse 250cc'lik bir hacime sahiptir.

    1.4 motordan bahsedersek silindir başına 350cc'lik bir hacim karşımızda. Yani kısaca 1.2 ile 1.4 motor arasında devasa farklar yok. Pekala 1.2 litrelik motor hacmi ile, 150 ve üzeri motor gücü alınabilir. Ama o da insanları alıştırarak olacak. Şimdi 1.0 motordan 125 BG güç alabiliyorsa Ford, 1.2 motordan 150 bg alınabilir.

    1.2 Turbo Motor ile 1.6 Atmosferik Arasındaki Farklar

    1.2 TSI 105 BG 175 NM motor ile 102 BG'lik 1.6 Hitler motorunu kıyaslayalım.

    Hitler motoru, atmosferik olması sebebiyle ilk kalkışta kullandığınız araçta daha canlı bir profil çizer. Turbolu araçlarda turbonun tam gücünü verebilmesi için egzos gazı gereklidir. Yani kısaca ilk gaza basacaksınız, manifolttan duman çıkacak ve turbo milleri dönecek ve aşırı besleme gerçekleşecek. Bu ana kadar motorunuz 1.2 motorlar gibi hantal olacaktır. Ama turbo tam olarak güç verme çizgisine geldiği devirlerde, aracınız 1.6 motor gibi güce sahip olacak hatta tork olarak 1.8 motorlu araçlara yakın bir değere ulaşacak.

    1.2 TSI, trafikte dur kalk yaparken daha fazla avantaj sunacaktır. Ama 140 KM ile giderken, 1.6'dan daha fazla yakabilir belki de benzer yakıt değerlerinde olacaktır. Kısaca şehiriçinde tasarruf sağlarsınız. Uzun yolda 2500 deviri geçtiğiniz zaman, küçük motor tasarruf yerine gitmek için kendini paralamaya başlar ve daha çok yakmaya başlar.

    1.6 Turbo ile 2.2 Atmosferik aracı 200 km hızla giderken de karşılaştırdığınızda, büyük ihtimalle atmosferik yine daha az yakıt yakacaktır.

    Kısaca

    125 BG gücündeki 1.0 Ford motoru, 1.6 125 BG'lik atmosferik motor kadar bir performans yakalayabilir. Özellikle Mondeo'da bile bu performanstan fazlasını alabilirsiniz. Ama dediğim gibi ilk kalkışta düşük bir güce sahip olursunuz. Önceden biraz yarı debriyajla gaz verip, turbonuza egzos gazı verirseniz, dezavantajı ortadan kaldırabilirsiniz.







  • Bir arabaya üreticisinin koyduğu her motor o arabayı çeker.
    Bazısı yeterlidir, bazısı performanslıdır.
    Memnun olup olmamayı belirleyen ise ihtiyaçlar ve beklentilerdir.

    Benim kişisel beklentim, 90-100 km/h ile otobanda dik rampada giderken gaza bastığımda araba zorlanmadan ve nazlanmadan hızlanabiliyorsa yeterlidir.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    1.0, 1.2, 1.3, 1.4, 1.6 Motor Çeker mi? Gider mi?

    Motor hacmi, bir aracın motor silindirlerinin toplam hacmini ifade eder ve litre cinsinden ölçülür. Motor hacmi, bir aracın performansı, yakıt verimliliği ve emisyonları üzerinde önemli bir etkiye sahiptir.

    1.0 Motor ile 1.6 Motor Arasındaki Fark

    1.0 litre motor, 1.6 litre motora kıyasla daha küçük bir hacme sahiptir. Bu, daha düşük güç ve tork üreteceği anlamına gelir. 1.0 litre motorlar genellikle daha küçük ve daha hafif araçlarda kullanılır ve yakıt verimliliği daha yüksektir.

    1.2 Motor ile 1.6 Arasındaki Fark

    1.2 litre motor, 1.0 litre motordan daha büyük ancak 1.6 litre motordan daha küçük bir hacme sahiptir. 1.2 litre motorlar, 1.0 litre motorlara kıyasla daha fazla güç ve tork sunar ve yakıt verimliliği hala iyidir.

    1.3, 1.4, 1.5 Motor Arasındaki Farklar

    1.3 litre, 1.4 litre ve 1.5 litre motorlar benzer boyutlardadır ve orta düzey güç ve tork üretirler. Yakıt verimlilikleri de birbirine yakındır. Ancak, 1.5 litre motorlar genellikle en güçlü olanıdır ve daha yüksek performans sunar.

    1.6 Motor Ne Demek?

    1.6 litre motor, 1.600 santimetre küp hacme sahip bir motordur. Bu, yaygın olarak kullanılan bir motor boyutudur ve iyi bir güç ve tork dengesi sunar. 1.6 litre motorlar, çeşitli araç türlerinde kullanılır ve yakıt verimlilikleri genellikle orta düzeydedir.

    1.0 Motor ile 1.5 Arasındaki Fark

    1.0 litre ve 1.5 litre motorlar arasında önemli bir hacim farkı vardır. 1.5 litre motor, önemli ölçüde daha fazla güç ve tork üretir. Yakıt verimliliği 1.0 litre motora kıyasla biraz daha düşüktür.

    1.4 Motor

    1.4 litre motor, küçük ve orta boy araçlarda kullanılan yaygın bir motor boyutudur. İyi bir güç ve tork dengesi sunar ve yakıt verimliliği genellikle iyidir.

    1.4 Motor İyi Mi?

    1.4 litre motor, güç, tork ve yakıt verimliliği arasında iyi bir denge sunar. Ancak, daha yüksek performans arayanlar için daha büyük motorlara yönelmek isteyebilirler.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • birde ben ekleme yapayım.
    toyotanın 1.33 motorunun performansı gayet iyi,şu çeker mi geyiğinden vazgeçin artık baygınlık getirdiniz.
    Ayriyeten millet öyle yorumlar yapıyor ki,sanki M3 sürüyor normal hayatında.
  • Leon 1.2 TSI DSG
    Maks. Hız (km / s) 191
    Hızlanma (0-100) km / s (sn) 10.0
  • Yanlış hatırlamıyorsam eğer,yanlışsam düzeltin lütfen.

    Bu motor rekor puanla ve ödül rekorları ile yılın motoru seçilmişti.

    Düşük hacimden yüksek performans üreten,elde eden motorların beni tek düşündüren yanı uzun vade.Motor ömürleri acaba ne kadar olur?Bu konuya net ve açıklayıcı bir cevap verebilen olursa memnun olurum.
  • Bir çok kişi dayanaksız bir şekilde, "140 ile giderken küçük hacimli motor daha çok yakar" lafını söylemekten çekinmiyor. İspatı?
  • Bir arabaya üreticisinin koyduğu her motor o arabayı çeker.
    Bazısı yeterlidir, bazısı performanslıdır.
    Memnun olup olmamayı belirleyen ise ihtiyaçlar ve beklentilerdir.

    Benim kişisel beklentim, 90-100 km/h ile otobanda dik rampada giderken gaza bastığımda araba zorlanmadan ve nazlanmadan hızlanabiliyorsa yeterlidir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ilk sayfadan yerimizi alalım. Yillar sonra bu konuyu biri hortlatir da 0.8 tsi yokken neler yazmisiz derse ben de hey gidi günler derim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    1+1 mi? 2+1 mi?
    15 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Ilk sayfadan yerimizi alalım. Yillar sonra bu konuyu biri hortlatir da 0.8 tsi yokken neler yazmisiz derse ben de hey gidi günler derim.

    Aynen. Yıllar sonra 1.0 arabası olana zengin gözüyle bakacağız. 0.5 dCi motorlar gelecek bunu tahmin ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wampaa

    quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Ilk sayfadan yerimizi alalım. Yillar sonra bu konuyu biri hortlatir da 0.8 tsi yokken neler yazmisiz derse ben de hey gidi günler derim.

    Aynen. Yıllar sonra 1.0 arabası olana zengin gözüyle bakacağız. 0.5 dCi motorlar gelecek bunu tahmin ediyorum.

    0,9 tce hakkında ne düşünüyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.25 i20 nin her türlü gideri var. 9000 kilometre olduğuna göre gidiyor demek ki
  • Takip :-)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1,0 motor Corsa aracım oldu şehiriçinde iş görüyor ama şehirlerarası yollarda tam bir eziyet.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Bir çok kişi dayanaksız bir şekilde, "140 ile giderken küçük hacimli motor daha çok yakar" lafını söylemekten çekinmiyor. İspatı?

    Bu çok anormal durum değil hocam özellikle Atmosferik araçlar için biraz performanslı kullanımda küçük hacimler daha yüksek yakış rakamlarına imza atabiliyor.
  • Çeker . Teknoloji günümüz şartlarında çok hızlı ilerliyor , buna ayak uydirmakta ve bazende inanmakta güçlük çekiyoruz. Her geçen gün yeni motorlar yeni tasarımlar yapıyorlar. Yeni motorlar yapmak zorundalarda dünya beniz rezervleri gün geçtikçe tükeniyor. İleride belkide şunu diyeçeğiz başuna benzinli arabalarla uğraşıyormuşuz .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • peki ford ecoboost 1.6 182 lik motoru kullanan var mi perf. nasildir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Koca koca firmalar koyduktan sonra kullanıcının gider gitmez muhabbeti en fazla kişisel tercih olmalıdır

    ilerde büyük hacimli pek araba kalacağını'da sanmıyorum , teknoloji ilerliyor bir sürü yenilik geliyor

    Mümkün oldukta düşük hacim yüksek güç için büyük yatırımlar yapılıyor , umarım olumlu olarak tüketiciye geri döner
  • Mantıksal olarak 1 litre gider tabi ancak bana göre gitmez

    Motor en az 1.6 olacak ki adam gibi gitsin. Ayağına sahip çıkan 1.6 motorla da 1 litre gibi yaktırabilir. İhtiyacı olduğunda da 600cc emrinde olur.

    Turboyu da günlük kullanım için saçma buluyorum. Turbonun verimli olması için motorun devir çevirmesi gerekiyor. Günlük kullanımda kim 3 bin deviri geçiyor ki? (Benzinli araçlarda.)

    Vay anam 2 litre motor çok yakar, onun yakıtını dayanılmaz falan hikaye. Motorda hata yoksa az bile yakar. Yeter ki ayağına sahip çık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jason Becker

    Mantıksal olarak 1 litre gider tabi ancak bana göre gitmez

    Motor en az 1.6 olacak ki adam gibi gitsin. Ayağına sahip çıkan 1.6 motorla da 1 litre gibi yaktırabilir. İhtiyacı olduğunda da 600cc emrinde olur.

    Turboyu da günlük kullanım için saçma buluyorum. Turbonun verimli olması için motorun devir çevirmesi gerekiyor. Günlük kullanımda kim 3 bin deviri geçiyor ki? (Benzinli araçlarda.)

    Vay anam 2 litre motor çok yakar, onun yakıtını dayanılmaz falan hikaye. Motorda hata yoksa az bile yakar. Yeter ki ayağına sahip çık.

    +1

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hali hazırda 1.0 corsa kullanan biri olarak şehir içi gayet yeterli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wampaa

    quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Ilk sayfadan yerimizi alalım. Yillar sonra bu konuyu biri hortlatir da 0.8 tsi yokken neler yazmisiz derse ben de hey gidi günler derim.

    Aynen. Yıllar sonra 1.0 arabası olana zengin gözüyle bakacağız. 0.5 dCi motorlar gelecek bunu tahmin ediyorum.

    Ben binerim yine 1.6 atmosferik VTEC'ime.

    VTEC yazısı yeter.





  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.