Bildirim
Atmosferik 1.2 mi az yakar 1.4 mü?


Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü,
1 Mobil


Giriş
Mesaj
-
-
2013 model fiesta aracım vardı. 1.4i 96bg idi. aracın ortalama yakıtı 7.3 idi. aynı aracın 1.2 modeli de vardı 82bg, o araca sahip arkadaşlar varsa belki kıyaslayabiliriz. şu anda 1.4 tsi golf sahibiyim, golf daha az yakıyor bu arada. genelde 6,5 civarı geziyor... -
Şehir içi, eğimli olmayan yolda 1.2 motoru yürütmek daha kolay olacağı için 1.2 daha yakar. Ancak iş uzun yol ve biraz eğime gelirse 1.4 daha az yakacaktır. Ben böyle biliyorum açıkçası.
Kısacası; şartlara bağlı olarak değişkenlik gösterir.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
1000 kilo ile 1200 kilo arasında 200 kilo var bu extradan 3 kişi demek. 1.2 motor az yakmasa zaten üreticiler tarafından tercih edilmez, az yakar ama performanstan kısıtlanmıştır son hız düşüktür vs.. tabi motorların turbosuz olduğunu var sayıyoruz. Aracın içindeki ağırlık arttıkça 1.2 motor aynı şartlardaki 1.4 motordan fazla yakmaya başlayacaktır. Burada motorun tork ve beygir gücü kritiktir 90 beygir 1.2 motor var 85 beygir 1.4 motor var. -
Tuketimi. 3 şey belirler
Sanziman turu, kasa agirligi ve motor teknolojisi.
Her 1.2 atmosferik ayni degildir ayni olsaydı bir tane motor ureten yer olurdu herkes ondan alirdi.
markadan markaya degisir.
ozellikle japon ve avrupa markalari arasinda atmosferik motorda japon markalar lehine az tuketim mevcuttur.
Kasa agirligi da cok onemli 1 tonun altinda b segmenti araclar mevcut.
Bir digeri de sanziman teknolojisi.
Manuel vites 1.2 motor arac 120 km hizda 4000-5000 bin devir cevirebilirken, cvt sanziman ile 2500 devirde gidebilir mesela.
Bu 3 faktoru degerlendirip cevap vermek lazim.
Hayirli gunler
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 5 Mart 2019; 17:56:44 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Gazlarken 1,2 çok yakar, sakin kullanımda 1,4
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu dediğiniz turbolu araçlar için söylenebilir. Atmosferik 1.2 ve 1.4'ü dip gaz kullanırsanız 1.2 daha az yakacaktır.
Konuya gelince, sakin kullanacağınızı varsayarsak 1.2 şehir içinde, 1.4 şehir dışında avantajlı olur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 5 Mart 2019; 20:21:4 > -
Teorik olarak teknolojisi birebir aynı 1.2lt motor düşük hızlarda, 1.4lt model daha yüksek hızlarda ve daha fazla yük gerektiren durumlarda avantajlıdır. Buna sebep olan temel durumlarda; düşük hacimli motorun bu hacime paralel düşük vakum kayıpları (pumping loss), büyük hacimli motorun ise daha düşük stresle yüksek torkla yürüyebilme ve bu iki durumun daha uzun şanzıman oranlarına müsade tanımasıdır.
Bu tip kıyaslamalar, onlarca farklı değişkenlik içeren durumları hiçe saydığı için pratikte işlerin farklı olabilmesi çok mümkün. Örneğin bu kıyaslamadaki 1.2lt motor uzun strok (undersquare) 1.4lt olan olan geniş bore (oversquare) olur, yukarıda yazdıklarım çöpe gider. Bu arada küçük hacim bir atmosferik motor için 1000kg ile 1200kg arası büyük bir fark. İki uç seviyede her iki motorun da davranımı farklı olur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcohol06 -- 5 Mart 2019; 22:15:12 > -
1.2 motorlu baz donanımlı ise 165/70R14 lastik takmışlar,
1.4 olanı full donanımlıymış 185 tabanlı lastik takmışlar, 1.2 olan az yakmış,
Veya
1.2 olana 5 vites, 1.4 olana 6 vites koymuşlar,
1.2 çok yakmış da olabilir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
valla 1.0 tsi hepsinden az yakıyormuş sahipleri öyle diyor. 3 litre mi ne yakıyormuş şehir içiymiş... -
Arabaya ve motora gore cok degisir ama B sinifi icin genel olarak 1.2 daha az yakacaktir.
Bu arada kullanima gore de degisir tabiiki 1.2 gitmiyor diye basarsaniz cok yakacaktir. 1.2 motor ile 1.4 motordaki ayni performansta kullanirsaniz 1.2 daha cok yakar.
AMa 1.2 alip 1.4 motordakine benzer devirlerde kullanip performanstan odun verirseniz o zaman 1.2 az yakar.
Dedigim gibi bu genelleme arabaya,sanzimana, motora vs. cok degisir. -
atmosferik alanlar performans beklentisi ile almıyorlar zaten.
turbo derdi yok, elektronikler - sensörler yok neredeyse kara düzen motor; sonuçta da uzun vadede masrafsız oluyor.
ekonomi istersen lpg takıyorsun uyumsuzluk ihtimali de çok az.
1.4 1.6 atmosferik olup TR şartlarında bile milyon km gören orijinal motorlar var;
ama ben hiç orijinal turbolu motoru ile 500.000 i bile geçen görmedim.
en basit örneği de kuş serisi ve R# serileri, anadoluda heryerde ya Toros, R9 v.s. var yada Doğan, Kartal v.s.
TR de asla ne dizel biter ne de 1.4 - 1.6 atmosferikler. -
Ya iste herkes "gitsin" diye almiyor, herkes yokus yukari 120 yapayim diye almiyor, herkes histerik olcude turbo sevdalisi da degil bazilari gibi.
Pekala da uygun sanziman ve avrupa arabalarindaki gereksiz kasa agirligi olmadan 1.2 atmosferik motor bir ailenin butun ihtiyacini karsilar.
Sehirlerarasi da seyahat ettirir artik yollarin yuzde doksani cift serit, su meşhur kamyon sollayamazsin lafida afaki artik.
Ki benim babam 1987 de 79 sahin ile kamyon solluyordu sehirlerarasi seyahat ederken, simdiki modern atmosferikler le mi gerektiginde sollayamayacagiz?
Atmosferik nedir? Atmosferik mutlak sorunsuzluktur, basarili bir sekilde lpg takilmis lpg alerjisi olmayan atmosferik bile stok turbolu motordan daha az soruna yol acar ve totalde tamirat masraflari daha ucuza gelir. Hadi ariza verdi diyelim turbo benzinliye gore daha ucuza ve kolay tamir olur.
Zaten lpg takilmamissa turbolu motorlari 3-4 defa gomer sorunsuzlukta.
Herkes zengin degil 50 bine gelince herkes satmiyor arabayi. 10 yil icin kullanmak uzere alanda var.
Atm+lpg nin tesis maliyeti ve tuketim maliyeti ise ancak dizelle kiyaslanir turbo benzinliye de lpg takarsin ama atm nin 3 kati paraya.
Zirt pirt araba degistiren icin turbo benzinli iyi ariza anca 2.3. Sahibine denk geliyor. Ama uzun vadeli araba kullanan icin atmosferik benzinli cok ideal.
Ama uygun sanziman ve kasa ile.
1200 kglik arabayi 1.2 atm motorla alirsan kabahat sende.
Hayirli gunler
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 7 Mart 2019; 22:4:58 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
standart benzinden bahsediyorum ben, çok rahat 1m km yapanlar var.
alım gücü zaten 1.kriter, o yüzden 1.4 ve 1.6 satılıyor ya.
al satçılar hariç kullanıcı uzun yıllar sorunsuz binmek istiyor; en basit örnek toyota
yıllardır atmosferik satıyor dizel ve turbo fiyatına ama satış rakamları 5 değil 50.000.
turbo dizel ve atmosferik benzinli bu ülkede bitmez. -
bende 7 yıl oldu 1.2 16 v 75 bg var,şehirdışı az yakıyor şehiriçide normal.ama çok zayıf bi motor çekilecek dert değil.1.4 alıp tüplü kullanmak daha mantıklı.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Aynı şartlar oluşursa(ki çok zor) 1.2 az yakar bence. -
Şiir gibi yazi yaziyorsun hocam. Cidden.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Eyvallah, tesekkur ederim.quote:
Orijinalden alıntı: yagızalp
Şiir gibi yazi yaziyorsun hocam. Cidden.
Hayirli gunler
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Tuketimi. 3 şey belirler
Sanziman turu, kasa agirligi ve motor teknolojisi. Her 1.2 atmosferik ayni degildir ayni olsaydı bir tane motor ureten yer olurdu herkes ondan alirdi. markadan markaya degisir. ozellikle japon ve avrupa markalari arasinda atmosferik motorda japon markalar lehine az tuketim mevcuttur. Kasa agirligi da cok onemli 1 tonun altinda b segmenti araclar mevcut. Bir digeri de sanziman teknolojisi. Manuel vites 1.2 motor arac 120 km hizda 4000-5000 bin devir cevirebilirken, cvt sanziman ile 2500 devirde gidebilir mesela. Bu 3 faktoru degerlendirip cevap vermek lazim. Hayirli gunler |
Ya iste herkes "gitsin" diye almiyor, herkes yokus yukari 120 yapayim diye almiyor, herkes histerik olcude turbo sevdalisi da degil bazilari gibi.
Pekala da uygun sanziman ve avrupa arabalarindaki gereksiz kasa agirligi olmadan 1.2 atmosferik motor bir ailenin butun ihtiyacini karsilar. Sehirlerarasi da seyahat ettirir artik yollarin yuzde doksani cift serit, su meşhur kamyon sollayamazsin lafida afaki artik. Ki benim babam 1987 de 79 sahin ile kamyon solluyordu sehirlerarasi seyahat ederken, simdiki modern atmosferikler le mi gerektiginde sollayamayacagiz? Atmosferik nedir? Atmosferik mutlak sorunsuzluktur, basarili bir sekilde lpg takilmis lpg alerjisi olmayan atmosferik bile stok turbolu motordan daha az soruna yol acar ve totalde tamirat masraflari daha ucuza gelir. Hadi ariza verdi diyelim turbo benzinliye gore daha ucuza ve kolay tamir olur. Zaten lpg takilmamissa turbolu motorlari 3-4 defa gomer sorunsuzlukta. Herkes zengin degil 50 bine gelince herkes satmiyor arabayi. 10 yil icin kullanmak uzere alanda var. Atm+lpg nin tesis maliyeti ve tuketim maliyeti ise ancak dizelle kiyaslanir turbo benzinliye de lpg takarsin ama atm nin 3 kati paraya. Zirt pirt araba degistiren icin turbo benzinli iyi ariza anca 2.3. Sahibine denk geliyor. Ama uzun vadeli araba kullanan icin atmosferik benzinli cok ideal. Ama uygun sanziman ve kasa ile. 1200 kglik arabayi 1.2 atm motorla alirsan kabahat sende. Hayirli gunler |
atmosferik alanlar performans beklentisi ile almıyorlar zaten.
turbo derdi yok, elektronikler - sensörler yok neredeyse kara düzen motor; sonuçta da uzun vadede masrafsız oluyor. ekonomi istersen lpg takıyorsun uyumsuzluk ihtimali de çok az. 1.4 1.6 atmosferik olup TR şartlarında bile milyon km gören orijinal motorlar var; ama ben hiç orijinal turbolu motoru ile 500.000 i bile geçen görmedim. en basit örneği de kuş serisi ve R# serileri, anadoluda heryerde ya Toros, R9 v.s. var yada Doğan, Kartal v.s. TR de asla ne dizel biter ne de 1.4 - 1.6 atmosferikler. ![]() |
3 silindirli motorları verimden ziyade tek silindirin hacmini büyük tutup, kranka uygulanan tork kazanımını yükseltmek (birde özellikle turboşarj motorlarda lspi riski azalıyor)ve üretim maliyeti aşağı çekmek için kullanıyor bazı üreticiler. Ön kısımda alan kazanımı gibi bazı katkıları da oluyor, Mitsubishi'nin düşük güçlü örneğinde en muhtemel sebep maliyet ve küçük olması.
Teoride daha verimliymiş gibi gözükse de pratikte pek bir fark yok 4 silindir ile. 1-1.5lt tüketim avantajı falan yazmış bir arkadaş, yok öyle birşey, belki 0.2-0.3lt, bu da iyi ihtimal tabi. İyi dizayn bir 4 silindir daha az dahi yakabilir, çok örneği var. Ayrıca 3 silindir motorlarda ateşleme sıklığı azaldığı için de ilk hareketi ağır oluyor. 3 silindir ne kadar titreşimli diye bilinse de aslında en olumlu yanı sıfırdan hesabı kitabı iyi yapılınca tam dengelenebilir olması. Ford'un 1.0 ecoboost'u ve BMW 1.5lt 3 silindir B38 motor tam dengelidir, 6 silindir motordan pek farklı değillerdir, ipek gibi çalışırlar, nasıl devir çevirdiğini anlamazsın bile. VW 1.0 tsi hafif titreşimli mesela, hissediyorsun 3 silindir olduğunu ama rahatsız etmiyor. 4 silindir bir motoru tam dengelemek yapısı gereği mümkün değildir, lakin teknoloji öyle bir yere geldi ki çoğu 4 silindir motor da çok pürüzsüz çalışıyor. |
Benzer içerikler
- varta akü kaç yıl gider
- turbosu bozuk araba gider mi
- 1.5 ecoboost motor
- mercury mountaineer
- focus 1.6 ti-vct kronik sorunları
- byd bayilik başvurusu
- byd türkiye"de hangi modelleri üretecek
- chery ıcar
- bmw i4 fiyat
- pejo 3008 fiyat listesi 2024
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X