Şimdi Ara

1.0, 1.2, 1.3, 1.4, 1.6 Motor Çeker mi? Gider mi ANA KONU :) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
3
Favori
35.927
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Palio 1.2 kullanıyorum, 160ı geçemedim, geçmeyede gerek yok 100den sonrazaten bi titreme oluyor hem dizlerde hem arabada. :D

    Yakıta gelince 1.6 gibi yakıyor çok sakin kullanmazsam.Sakin kullanımda fena değil.
  • bu emisyon davası böyle giderse nasa yakında uzay mekiklerine 1.2 tsı takacak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Bir çok kişi dayanaksız bir şekilde, "140 ile giderken küçük hacimli motor daha çok yakar" lafını söylemekten çekinmiyor. İspatı?

    Daha çok devir çevirirsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araba gitmesine gider tabi. Sonuçta 2 beygirlik at arabası da gidiyor da sürüş zevki verir mi?

    Ayağımı yerden kesin,bir yerden bir yere götürsün, iki atın işini yapsın diye birton para verdiğim araç, istediğim gibi gidemedikten sonra bana sıkıntı verir.

    Şahsen linea 1.2 dizeli kullandım pek hoşuma gitmedi. Diğer markalar ne durumdadır bilemem.
  • corsa 1.2 GİTMİYOR
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***


    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Bir çok kişi dayanaksız bir şekilde, "140 ile giderken küçük hacimli motor daha çok yakar" lafını söylemekten çekinmiyor. İspatı?

    Daha çok devir çevirirsin.

    Benim aracım 5. vites 4000 devirde 160 km yi görüyor ama Megane 1 aynı vites aynı devirde 130-140 km arası zor görüyor. Devire bağlı ise benim aracım büyük motordan daha az devir çeviriyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhat295

    quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***


    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Bir çok kişi dayanaksız bir şekilde, "140 ile giderken küçük hacimli motor daha çok yakar" lafını söylemekten çekinmiyor. İspatı?

    Daha çok devir çevirirsin.

    Benim aracım 5. vites 4000 devirde 160 km yi görüyor ama Megane 1 aynı vites aynı devirde 130-140 km arası zor görüyor. Devire bağlı ise benim aracım büyük motordan daha az devir çeviriyor.

    Evet genel olarak devire bagli.Bu da vites oranına bagli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhat295

    quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***


    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Bir çok kişi dayanaksız bir şekilde, "140 ile giderken küçük hacimli motor daha çok yakar" lafını söylemekten çekinmiyor. İspatı?

    Daha çok devir çevirirsin.

    Benim aracım 5. vites 4000 devirde 160 km yi görüyor ama Megane 1 aynı vites aynı devirde 130-140 km arası zor görüyor. Devire bağlı ise benim aracım büyük motordan daha az devir çeviriyor.

    Şanzıman oranlarıda motora göre ayarlanmıştırda ondan, son dişli oranları (5.vites) farklıdır.




  • ana başlıkta da aslında belirtmiyor birşey ama 1.2 turbolu motorla clionun 1.2 motorunu aynı kefeye koyup yorumlar yapılmış gibi..hangi 1.2 1.4 belirtmekte yarar var.turbolu atmosferik..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sheldon-Cooper

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jason Becker

    Mantıksal olarak 1 litre gider tabi ancak bana göre gitmez

    Motor en az 1.6 olacak ki adam gibi gitsin. Ayağına sahip çıkan 1.6 motorla da 1 litre gibi yaktırabilir. İhtiyacı olduğunda da 600cc emrinde olur.

    Turboyu da günlük kullanım için saçma buluyorum. Turbonun verimli olması için motorun devir çevirmesi gerekiyor. Günlük kullanımda kim 3 bin deviri geçiyor ki? (Benzinli araçlarda.)

    Vay anam 2 litre motor çok yakar, onun yakıtını dayanılmaz falan hikaye. Motorda hata yoksa az bile yakar. Yeter ki ayağına sahip çık.

    Turbonun verimli olmasindan kasit nedir? Yakit tasarrufu mu yoksa performans mi?

    Dizellerde durum nasil? Biraz daha genis bilgi verir misiniz

    Konu hortlamis :D

    Turbo egzoz gazı basıncıyla çalışır. Yani ne kadar çok gaza basarsan o kadar çok döner ve o kadar çok besleme sağlar.

    O yüzden düşük devirlerde turbonun pek espirisi yok. Gaza basacaksın ki kendini belli edecek.




  • 1.3 cdti 95 bg 1500 kg astra'yı çeker mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jason Becker

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sheldon-Cooper

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jason Becker

    Mantıksal olarak 1 litre gider tabi ancak bana göre gitmez

    Motor en az 1.6 olacak ki adam gibi gitsin. Ayağına sahip çıkan 1.6 motorla da 1 litre gibi yaktırabilir. İhtiyacı olduğunda da 600cc emrinde olur.

    Turboyu da günlük kullanım için saçma buluyorum. Turbonun verimli olması için motorun devir çevirmesi gerekiyor. Günlük kullanımda kim 3 bin deviri geçiyor ki? (Benzinli araçlarda.)

    Vay anam 2 litre motor çok yakar, onun yakıtını dayanılmaz falan hikaye. Motorda hata yoksa az bile yakar. Yeter ki ayağına sahip çık.

    Turbonun verimli olmasindan kasit nedir? Yakit tasarrufu mu yoksa performans mi?

    Dizellerde durum nasil? Biraz daha genis bilgi verir misiniz

    Konu hortlamis :D

    Turbo egzoz gazı basıncıyla çalışır. Yani ne kadar çok gaza basarsan o kadar çok döner ve o kadar çok besleme sağlar.

    O yüzden düşük devirlerde turbonun pek espirisi yok. Gaza basacaksın ki kendini belli edecek.

    Egzoz çıkışı devirden bağımsız olarak gaza basmayla artar. Gaz kelebeği oyuncak olarak konmuyor araçlara. Ayrıca yakılan büyük yakıtta katkıda bulunuyor.Tek turbolu araçların hemen hemen hepsinde hangi devirde gazı köklerseniz kökleyin turbo maksimum devrine ulaşır. Aracın maksimum torku vermemesi turbonun maksimum devirde dönmediği anlamına gelmez. Turbonun verimli çalışması diye birşeyde ilkdefa duyuyorum okadar motorlar dersi gördük turbonun devreye girmesi, yavaşlaması için 30 saniye geçmesi gibi kulaktan duyma saçma sapan ''bilgiler'' sadece burda karşıma çıkıyor.

    Turbo motorun çalıştığı her devirde çalışır.Spin up ; turbo lag diyede bilinen adıyla 1-2 saniye sürer. Yüksek devirlerde dahada azdır. Spin down yani turbonun idle hızına düşmesi de 3-5 saniyeyi geçmez. Motoru kapatmadan 30 sanyie bekle turbo yavaşlasın diye bir olay yoktur. Sadece ısınan turbo belli miktarda ısı atmış olur, oda günlük kullanımda gerekmez. Turbonun verimi diye birşey zaten yok. Motorun belirli devirlerdeki verimini ve gücünü turbonun boyutu etkiliyor ancak zaten tek turbo varsa o turbo küçük seçiliyor ki düşük devirlerde çok gecikme olmasın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    Egzoz çıkışı devirden bağımsız olarak gaza basmayla artar. Gaz kelebeği oyuncak olarak konmuyor araçlara. Ayrıca yakılan büyük yakıtta katkıda bulunuyor.Tek turbolu araçların hemen hemen hepsinde hangi devirde gazı köklerseniz kökleyin turbo maksimum devrine ulaşır. Aracın maksimum torku vermemesi turbonun maksimum devirde dönmediği anlamına gelmez. Turbonun verimli çalışması diye birşeyde ilkdefa duyuyorum okadar motorlar dersi gördük turbonun devreye girmesi, yavaşlaması için 30 saniye geçmesi gibi kulaktan duyma saçma sapan ''bilgiler'' sadece burda karşıma çıkıyor.

    Turbo motorun çalıştığı her devirde çalışır.Spin up ; turbo lag diyede bilinen adıyla 1-2 saniye sürer. Yüksek devirlerde dahada azdır. Spin down yani turbonun idle hızına düşmesi de 3-5 saniyeyi geçmez. Motoru kapatmadan 30 sanyie bekle turbo yavaşlasın diye bir olay yoktur. Sadece ısınan turbo belli miktarda ısı atmış olur, oda günlük kullanımda gerekmez. Turbonun verimi diye birşey zaten yok. Motorun belirli devirlerdeki verimini ve gücünü turbonun boyutu etkiliyor ancak zaten tek turbo varsa o turbo küçük seçiliyor ki düşük devirlerde çok gecikme olmasın.


    Merhaba

    Ben turbonun devreye girmesi gibi bir ifadede bulunmadım. Ayrıca turbonun dönme devrinin gaza basma miktarıyla orantılı olduğunu da belirttim.

    Bir testte düşük hacimli turbo beslemeli araçların aslında kağıt üstündeki kadar performans vermediğini okumuştum. Dediğim gibi ancak yüksek devirli kullanımda yazıldığı kadar performans verdiği yazıyordu.

    Yazdıklarımın hiçbirisi kulaktan dolma bilgiler değildi. Kendi okuduğum, gördüğüm şeyler.




  • Yıl olmuş 2013 hala silindir hacmine göre motor seçenler var
    çevremdekilere 1.2tsi jetta alıcam diyorum çekmez o kasayı çok yakar gitmez diyorlar :)

    1.2tsi golf nasıl olur diyorum onda belki idare eder 1.2 motor mu olur diyorlar
  • Piyasadan çok haberim yok ama bahsedilen motorların hepsi dizel mi benzinli mi ? İstiap haddini aşmadığı sürece dolu halde yokuş performansı falan nasıl. Atıyorum araçta 4 kişi ve bagaj standart dolu tatile gidiyor aile. Yaz ayı ve klima da açtılar.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • 1.6 motor en ideal motor bence , hatta 1.2tsi gibi motorlarla büyük 1.5 ton yakın araba yürümez bence yürüsede yüklen motora araba yürüsün yüklen derken o motorun ömrü uzun olmaz bence , ve araba yürüsün diye yükledikce arabaya içtiği benzinde cabası , sonuç 1.2 1.4 motorla at arabası gibi binilen araba ve yaktığı benzin
    hacim küçülür beygir büyür ama tork büyümez , ne kadar motor hacmi o kadar tork
  • Bakılması gereken öncelikli olarak tork daha sonra beygir gücü ve bunları verdikleri devirler...

    Araç kg/tork (nm) dersek tüm araçları az çok kıyaslayabiliyor oluruz. Aslında en güzeli tork-güç eğrilerine bakmaktır, bunun yorumu basittir kolayca öğrenilebilir.

    Gelelim 1.2 TSİ motor ile 1.5 ton araç çekmeye. Bence gayet normal birşey, çünkü tork ve güç değerlerine baktığımızda kaldırabilir gözüküyor. VW ihtiyacı olanı 1200 cc den çıkartmış, diğeri 900 cc den veya 1600 cc den. Teknolojiye bağlı yani :)
    Motor ömrü ile ilgili şunu söyleyebilirim, tv de yakın bir zamana kadar çıkmıştı C-Elysee reklamı. Reklamda aracı 3.000.000 km test ettik diyorlardı. Duyar duymaz ilk yaptığım hesaplamaktı. Saatte 90 km hız ile test ettiklerini düşünürsek (ki bu kolay bir şey değil, böyle bir route bulamazsın) 1388 gün araca binmişler yani yaklaşık 3 yıl 9 ay. Böyle birşey mümkün mü? Tabiki değil...
    Yapılan işlem şu oluyor, araca 3.000.000 km'e karşılık gelen tüm yorulmaları hızlandırılmış ömür testleri ile uyguluyorlar. Motordan max. tork çekiyorlar, çok bozuk yollarda at arabası gibi kullanıyorlar ve sonunda test ettik diyorlar. Başına teorik olarak deseler daha inandırıcı olur aslında. Bunu VW de yapıyor diğer firmalarda. Motora biçtikleri ömürü hızlandırılmış testler ile uyguluyorlar ve üzerine çalışıyorlar. Yani 200.000 km sonra dağılacak motoru piyasaya sürmüyorlar, sürseler zaten bu noktada olamazlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zipcik -- 10 Mayıs 2013; 5:38:58 >




  • Güzel bir konu olmuş, elinize sağlık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilkeregan

    Bakılması gereken öncelikli olarak tork daha sonra beygir gücü ve bunları verdikleri devirler...

    Araç kg/tork (nm) dersek tüm araçları az çok kıyaslayabiliyor oluruz. Aslında en güzeli tork-güç eğrilerine bakmaktır, bunun yorumu basittir kolayca öğrenilebilir.

    Gelelim 1.2 TSİ motor ile 1.5 ton araç çekmeye. Bence gayet normal birşey, çünkü tork ve güç değerlerine baktığımızda kaldırabilir gözüküyor. VW ihtiyacı olanı 1200 cc den çıkartmış, diğeri 900 cc den veya 1600 cc den. Teknolojiye bağlı yani :)
    Motor ömrü ile ilgili şunu söyleyebilirim, tv de yakın bir zamana kadar çıkmıştı C-Elysee reklamı. Reklamda aracı 3.000.000 km test ettik diyorlardı. Duyar duymaz ilk yaptığım hesaplamaktı. Saatte 90 km hız ile test ettiklerini düşünürsek (ki bu kolay bir şey değil, böyle bir route bulamazsın) 1388 gün araca binmişler yani yaklaşık 3 yıl 9 ay. Böyle birşey mümkün mü? Tabiki değil...
    Yapılan işlem şu oluyor, araca 3.000.000 km'e karşılık gelen tüm yorulmaları hızlandırılmış ömür testleri ile uyguluyorlar. Motordan max. tork çekiyorlar, çok bozuk yollarda at arabası gibi kullanıyorlar ve sonunda test ettik diyorlar. Başına teorik olarak deseler daha inandırıcı olur aslında. Bunu VW de yapıyor diğer firmalarda. Motora biçtikleri ömürü hızlandırılmış testler ile uyguluyorlar ve üzerine çalışıyorlar. Yani 200.000 km sonra dağılacak motoru piyasaya sürmüyorlar, sürseler zaten bu noktada olamazlar.



    Farklı farklı araçları (mesela 10 tane aracı 400000 km ya da 20 aracı 200000 km) test ettiklerini biliyorum. Toplamda 4000000 km yapıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Araç piyasaya sürüldükten sonra ama:) Peugeot sanki üretmiş, test etmiş sonra satmış izlenimi veriyor insanlara.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.