Arkadaşlar Renault Clio GT yi değiştirdi. Artık 1.4 16V 98 Beygir motor seçeneğini kaldırdı. Benzinlide 1.2 16V 75 HP dışında motor yok. 1. Bu motorları tüketmeye mi çalışıyor yoksa? 2. Bu motoru kullanan Clio HB yada Yeni Clio GT kullananlar görüşlerini belirtebilirler mi? 3. 1275 Kg olan Megane II ye 1.4 motor az geliyor 1185 kg olan clioya 1.2 nasıl yeter?
Soruyu kolaylaştırıp çoktan seçmeli hale getiriyorum.
Clio GT 1.2 16V özellikle yazın klima açıkken rampalarda ne yapar?
A) Sorunsuz çıkar B) Tüplü Broadwaylere iyi bir rakip C) Çıkar ama 1.6 gibi yakar D) Hiçbiri
quote:
Orijinalden alıntı: greyishblue
Soruyu kolaylaştırıp çoktan seçmeli hale getiriyorum.
Clio GT 1.2 16V özellikle yazın klima açıkken rampalarda ne yapar?
A) Sorunsuz çıkar B) Tüplü Broadwaylere iyi bir rakip C) Çıkar ama 1.6 gibi yakar D) Hiçbiri
İkinci mesajınızda tüplü broadway dediğin araba rampada köpek gibi gidiyor. Üstüne üstlük vites yükselt diye bağırıyor. Küçümsemeyelim.
quote:
Orijinalden alıntı: Ünal
İkinci mesajınızda tüplü broadway dediğin araba rampada köpek gibi gidiyor. Üstüne üstlük vites yükselt diye bağırıyor. Küçümsemeyelim.
Alıntıları Göster
ben 2. soruya c şıkkı çıkar ama 1.6 gibi yakar diyorum
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-72878BAA5
ben 2. soruya c şıkkı çıkar ama 1.6 gibi yakar diyorum
Alıntıları Göster
Arkadaşım yeni Clio GT diye bir araba yok Türkiye'de.Yeni Clio var 5 kapılı hatchback.
1.4 16V 100 beygirlik bir motor seçeneği de mevcut.Kalkan motor 1.4 8V 75 beygirlik motordu ama bu motor hala yeni Symbol'da kullanılıyor.
Tüplü broadway konusuna gelince söylemeden geçemedim;broadway 83 beygirlik motoru,890 kilo ağırlığı ve "çok kısa aralıklı şanzımanı" ile ilk iki viteste çılgın gibi gidiyor gerçekten.(Adana'da bize yakın yerde oturan bir zopzopu var,beni her görüşünde tahrik ve taciz ediyor broadway'iyle gel kapışalım diye oradan biliyorum)
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-72878BAA5
ben 2. soruya c şıkkı çıkar ama 1.6 gibi yakar diyorum
Alıntıları Göster
c şıkkı diyorum çünkü clio 1.4 vardı eniştede o bile 4 kişi bindiğimizde bırak rampayı düz yolda bile yol bilgisayarı yakıt olarak sapıtıyordu..
quote:
Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK
c şıkkı diyorum çünkü clio 1.4 vardı eniştede o bile 4 kişi bindiğimizde bırak rampayı düz yolda bile yol bilgisayarı yakıt olarak sapıtıyordu..
Alıntıları Göster
@xradiancex
arkadaşın GT dediği araç Grand Tour olabilir mi?
quote:
Orijinalden alıntı: Arif
@xradiancex
arkadaşın GT dediği araç Grand Tour olabilir mi?
Alıntıları Göster
Adam GRAND TOURdan bahsediyor RENAULT MEGANEda da 1.4 seçeneğini kaldırdı belkide pazarlama taktiğidir 1.2ye gelince bence 1200kg arabada çok yetersiz olur rampada klima kapatmadan çıkılrsa bayılır
quote:
Orijinalden alıntı: CLİO SYMBOL
Adam GRAND TOURdan bahsediyor RENAULT MEGANEda da 1.4 seçeneğini kaldırdı belkide pazarlama taktiğidir 1.2ye gelince bence 1200kg arabada çok yetersiz olur rampada klima kapatmadan çıkılrsa bayılır
Alıntıları Göster
Grand Tour ise birşey diyemem,haliyle benim aklım direk GT'ye gitti.
quote:
Orijinalden alıntı: xradiancex
Grand Tour ise birşey diyemem,haliyle benim aklım direk GT'ye gitti.
Alıntıları Göster
En iyisi 65 likte olsa dizel.Bir çok markanın daha güçlü ve torklu motorundandan daha dengeli performans gösteriyor.Öyle turbo aç kapa 2000 devir bekle gibi dertleri yok rölantiden itibaren çok yüksek performans gösteriyor.
quote:
Orijinalden alıntı: froster2006
En iyisi 65 likte olsa dizel.Bir çok markanın daha güçlü ve torklu motorundandan daha dengeli performans gösteriyor.Öyle turbo aç kapa 2000 devir bekle gibi dertleri yok rölantiden itibaren çok yüksek performans gösteriyor.
Alıntıları Göster
Bende şaşırdım ilk başta ağır bir araç ve 1185 kg ki 100km de şehir içi 10 lt yakar diye düşünüyordum ama test verilerine baktım düz vites euro bilmem kaç normuna göre şehir içi 7,7 yuvarla 8lt yarı otomatik vitesli seçeneğine 7,1 yuvarla 7,5lt yaktığını görünce içime su serpildi ve sen neymişssin 1.2 16V motor demek kaldı..
quote:
Orijinalden alıntı: altrea
Bende şaşırdım ilk başta ağır bir araç ve 1185 kg ki 100km de şehir içi 10 lt yakar diye düşünüyordum ama test verilerine baktım düz vites euro bilmem kaç normuna göre şehir içi 7,7 yuvarla 8lt yarı otomatik vitesli seçeneğine 7,1 yuvarla 7,5lt yaktığını görünce içime su serpildi ve sen neymişssin 1.2 16V motor demek kaldı..
Alıntıları Göster
şehir içi için çok ideal
quote:
Orijinalden alıntı: Mnr980
şehir içi için çok ideal
Alıntıları Göster
Bende ClioIII 1.2 HB 75BG manual var. 1.5 yıl oldu alalı. Her zaman 100TL benzin alırım. Hani kredi kartları kampanyası hikayesi. Depo uyarı lambası yanar yanmaz alırım. Tekrar yanıncaya kadar 550 km. giderim karışık. Yani 20 kuruş altında. Çok da memnunum az yakar. Perfomansı şöyle diyelim: Araç 3500-4000 devir arası acayip açılıyor. Kimse yetişemez. Koltuğa yapıştırır. Ama yakmaya başlar 1.4 gibi. 2000-3000 devir sakin ve az yakar. Uzun yolda 110-120 seri gidersin. Ama öyle yüksek hız sürekli zor. Yani uzun yol için ideal değil. Yalıtımı süper. Motor ısındıktan sonra içeriye hiç ses vermez rölantide. Hatta motorun çalıştığını devir saatinden anlarım. Düşük devirde yine aynı. Ancak 3500 devir sonrası bağırmaya başlar. Sakin kullanan ve hızı sevmeyenler için ideal. Vergisi de iyi. 190TL verdim bu dönem. Nerdeyse yarı yarıya düşük. İçi geniş ve rahat. Bagajı geniş. Bu arabayı satan sadece daha fazla performans için satar bence. Fiyatına göre alınabilecek en güzel araba. Yerli üretim. Servis, 2.el, vs. de düşünülürse. Ben satarsam ya 1.4 100Bg benzinli alırım yada biraz daha verip yeni megane III hb benzinli alırım.
quote:
Orijinalden alıntı: thelion78
Bende ClioIII 1.2 HB 75BG manual var. 1.5 yıl oldu alalı. Her zaman 100TL benzin alırım. Hani kredi kartları kampanyası hikayesi. Depo uyarı lambası yanar yanmaz alırım. Tekrar yanıncaya kadar 550 km. giderim karışık. Yani 20 kuruş altında. Çok da memnunum az yakar. Perfomansı şöyle diyelim: Araç 3500-4000 devir arası acayip açılıyor. Kimse yetişemez. Koltuğa yapıştırır. Ama yakmaya başlar 1.4 gibi. 2000-3000 devir sakin ve az yakar. Uzun yolda 110-120 seri gidersin. Ama öyle yüksek hız sürekli zor. Yani uzun yol için ideal değil. Yalıtımı süper. Motor ısındıktan sonra içeriye hiç ses vermez rölantide. Hatta motorun çalıştığını devir saatinden anlarım. Düşük devirde yine aynı. Ancak 3500 devir sonrası bağırmaya başlar. Sakin kullanan ve hızı sevmeyenler için ideal. Vergisi de iyi. 190TL verdim bu dönem. Nerdeyse yarı yarıya düşük. İçi geniş ve rahat. Bagajı geniş. Bu arabayı satan sadece daha fazla performans için satar bence. Fiyatına göre alınabilecek en güzel araba. Yerli üretim. Servis, 2.el, vs. de düşünülürse. Ben satarsam ya 1.4 100Bg benzinli alırım yada biraz daha verip yeni megane III hb benzinli alırım.
Alıntıları Göster
Ben ce güzel bir motor sehir içi ideal
quote:
Orijinalden alıntı: !! €MR€ !!
Ben ce güzel bir motor sehir içi ideal
Alıntıları Göster
1-G.Tour şehiriçinde kullanmak için bence alınmaz.. 2- uzun yol full düşünen içinde en az 1,4 16 w ile zevk verir (1,2-1,4 bu motorlar artık Avrupada kalktı) 3-Araba güzel keşke 1,2 100 hp tce veya 1,4 130 hp gelsede bende düşünsem diyorum...
quote:
Orijinalden alıntı: biz
1-G.Tour şehiriçinde kullanmak için bence alınmaz.. 2- uzun yol full düşünen içinde en az 1,4 16 w ile zevk verir (1,2-1,4 bu motorlar artık Avrupada kalktı) 3-Araba güzel keşke 1,2 100 hp tce veya 1,4 130 hp gelsede bende düşünsem diyorum...
Alıntıları Göster
Ş.dışı araç bir de yüklüyse doğal olarak biraz ağır kalacaktır. Ancak günlük şehiriçi kullanımda ideal olduğunu düşünüyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: Energetic
Ş.dışı araç bir de yüklüyse doğal olarak biraz ağır kalacaktır. Ancak günlük şehiriçi kullanımda ideal olduğunu düşünüyorum.
Alıntıları Göster
yaklaşık 2,5 senedir kullanıyorum. performans olarak şehir içinde çok iyi İstanbul ş.içi 7,5-8 litre arası yakıyor spor kullanımda oldukça performanslı sayılır ama o zaman biraz fazla yakar. ama genede 1,6 motorun çok altında yakar. şehir dışında ise sakin kullanırsan 5-5,5 litre biraz basarsan 6 litre ortalaması tutturabiliyorsun. benim tek şikayetim yokuşta kamyon arkasına takılırsan arabanın kendini toparlaması biraz güç oluyor yani ani hızlanamıyorsun. ama yokuşa hızını almış girersen 4.vitesle bile çıkabiliyorsun. umarım yardımcı olabilmişimdir.
quote:
Orijinalden alıntı: extremeclioIII
yaklaşık 2,5 senedir kullanıyorum. performans olarak şehir içinde çok iyi İstanbul ş.içi 7,5-8 litre arası yakıyor spor kullanımda oldukça performanslı sayılır ama o zaman biraz fazla yakar. ama genede 1,6 motorun çok altında yakar. şehir dışında ise sakin kullanırsan 5-5,5 litre biraz basarsan 6 litre ortalaması tutturabiliyorsun. benim tek şikayetim yokuşta kamyon arkasına takılırsan arabanın kendini toparlaması biraz güç oluyor yani ani hızlanamıyorsun. ama yokuşa hızını almış girersen 4.vitesle bile çıkabiliyorsun. umarım yardımcı olabilmişimdir.
Alıntıları Göster
Bu 1.2 16V motorun çok alıcısı olur..İstanbul trafiğinde şehir içi 7,5 yakması çok ideal...
quote:
Orijinalden alıntı: altrea
Bu 1.2 16V motorun çok alıcısı olur..İstanbul trafiğinde şehir içi 7,5 yakması çok ideal...
Alıntıları Göster
bende renaultun bütün serisi var, vel satis espace ve laguna hariç.. 2007 model 1.2 Clio III hb yi ilk kullandığımda hayretler içinde kalmıştım.. kendi kullandığım araç scenic II ben nekadar kasarsam kasayım şehir içinde hiç bir zaman 10 Lt nin altına düşüremiyordum.. bitane 1.4 16V modusumuz var.. onda da 9 lt nin altına düşmüyor.. 1.4 clio şehir içinde 300 Kr ye yakın yakıyor benzinde.. 1.2 clio şehir içinde 6,5 lt benzin tüketiyor bu mükemmel bir değer.. çekişi de gayet iyi.. yani 1.4 modusla aynı gidiyor neredeyse.. arabanın performansı 150 Km süratten sonra düşük geliyor.. yüksek devirlerde vites değişimlerinde arabada hiç çekiş problemi yaşanmıyor.. LPG de ise 48 TL lik gazla 345-400 km arası gidiyor.. uzun yolda ise ağırlık düz yol ise 100 ü geçmediğinizde 48 tl lik gaz ile 600 - 650 km yol alıyor.. yeni alacağım araçlar büyük ihtimalle clio 1.2 16 V lik motor olur..
quote:
Orijinalden alıntı: xradiancex
Arkadaşım yeni Clio GT diye bir araba yok Türkiye'de.Yeni Clio var 5 kapılı hatchback.
1.4 16V 100 beygirlik bir motor seçeneği de mevcut.Kalkan motor 1.4 8V 75 beygirlik motordu ama bu motor hala yeni Symbol'da kullanılıyor.
Tüplü broadway konusuna gelince söylemeden geçemedim;broadway 83 beygirlik motoru,890 kilo ağırlığı ve "çok kısa aralıklı şanzımanı" ile ilk iki viteste çılgın gibi gidiyor gerçekten.(Adana'da bize yakın yerde oturan bir zopzopu var,beni her görüşünde tahrik ve taciz ediyor broadway'iyle gel kapışalım diye oradan biliyorum)
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: xradiancex
Arkadaşım yeni Clio GT diye bir araba yok Türkiye'de.Yeni Clio var 5 kapılı hatchback.
1.4 16V 100 beygirlik bir motor seçeneği de mevcut.Kalkan motor 1.4 8V 75 beygirlik motordu ama bu motor hala yeni Symbol'da kullanılıyor.
Tüplü broadway konusuna gelince söylemeden geçemedim;broadway 83 beygirlik motoru,890 kilo ağırlığı ve "çok kısa aralıklı şanzımanı" ile ilk iki viteste çılgın gibi gidiyor gerçekten.(Adana'da bize yakın yerde oturan bir zopzopu var,beni her görüşünde tahrik ve taciz ediyor broadway'iyle gel kapışalım diye oradan biliyorum)