Şimdi Ara

1.2 tsi 8v-16v farkı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
0
Favori
2.777
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese iyi forumlar.

    2016 yılında 0 km olarak aldığımız 1.2 tsi110hp euro 6 golf aracımızdan gerek yakıt gerek performans olarak memnun olmamız üzerine bir yakınımıza jetta araştırmaya başladık. Bütçe olarak max 400 bin TL’ye 2011-2012 model jetta bulunuyor. Biraz araştırma doğrultusunda jettadaki 1.2 tsi motorun golftekinden bazı farklılıkları olduğunu öğrendim. Bu konuda bilgisi olanlara bir kaç sorun olacak

    1. golfümüzde bluemotion teknolojisi var ve ortalama karma yakıt tüketimi sakin kullanımda 6.5-7 litre civarında ancak jettaların 1.2 tsi motorunda bu 2015 ve sonrasında mevcut. Önceki modellerinde bö teknolojisi yok. Bu teknolojinin yakıta çok büyük bir etkisi var mı?
    2. 2011-2012 jettalarda 8 valf golfde ise 16valflı motor mevcut. Bunun motor ömrüne veya yakıtına çok büyük farkı olur mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Hocam Golfu neden satıyorsunuz?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende 16v arkadasimda ise 8v olani vardi.
    Aramizda 1.5lt/100km ye yakin fark oluyordu.
    Performans olarak hemen hemen ayni gibiydiler..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 8v motor ilk nesil 1.2 TSİ. Önemsenmeyecek zincir sesi, 1-2 kronik sorunu vardı 16v olunca güncellendi sorun sıkıntı kalmadı. Ayrıca jetta hem eski platform hem bluemotion olmadığı için yakıtı bir tık daha yüksek.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jetta eski platform bir araç, ta golf 5 lerdeki platformu kullanıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • JackWondo kullanıcısına yanıt

    Yok hocam satmıyoruz. Biz motorundan yakıtından memnun olduğumuz için bir yakınımıza da 1.2 tsi jetta bakıyoruz ilk mesajdada belirttiğim üzere. Ama bizdeki 2016 bluemotion özellikli tanıdığa baktığımız ise 2011-2012 model olduğu için bm özelliği yok. Bir de valflar farklıymış. Bunun yakıta, motor ömrüne ne gibi etkisi olur onu araştırıyoruz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vetenes kullanıcısına yanıt

    400 bin tlye kadar 2012 mode 1.2 tsi comfortline bulduk bir kaç tane. Üstüne çıkarsa bütçe olarak zorlanacak ama almışken de kronik sorunu olan bir motor almanın mantığı yok. Sizce 2015 model bm özellikli motor için 40-50 bin tl fark verilir mi? 2015 ve sonrası golfle aynı motor herhalde. Sadece 5 bg fark var anladığım kadarıyla. Bizdeki 110hp olarak geçiyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    golf 5 1.6 fsi?
    8 yıl önce açıldı
    1.6 8V renault clio, yakıt
    13 yıl önce açıldı
    1.4 mpi motor
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Octavialara da bakin hocam. 2014 model var bizde. 16v greentech 1.2 tsi.

    Sahsi gorusum tabi zevk meselesi, octi varken jetta, superb varken passat almam. Bagaj benim icin cok onemli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2016 110 1.2 TSI motoru 70.000 kmdir kullanıyorum çok çok başarılı bir motor. Tüketim çok iyi, performans yeterli. Araç Octavia bu arada.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gkon kullanıcısına yanıt

    Hocam öncelikle değerli görüşünüz için teşekkürler. Başlıkta da belirttiğim gibi 2016 model 1.2 tsi golfü 81 bin kmdir biz de kullanıyoruz ve memnunuz. Ancak burda merak ettiğimiz 2011-2015 arası jettalardaki 1.2 tsi yani ilk nesil 1.2 tsi motorun nasıl olduğu. İyi forumlar


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oky33 O kullanıcısına yanıt

    Hocam octavialardaki 1.2 tsi bluemotion mu peki?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 110 ps olanlar yeni nesil 105 likler eski.110 ps olanlar az yakiyot seatta skodada böyle

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • ShadowOfSpirit kullanıcısına yanıt

    Dediğiniz golf için geçerli hocam. Jettalarda makyajsız kasa da makyajlı kasa da 105 hp.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -- 10 Temmuz 2022; 21:29:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • G kullanıcısına yanıt
    Seatta gecerli skodada da

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • ShadowOfSpirit kullanıcısına yanıt

    Anladım hocam. Bir kaç gündür araştırma yapıyorum kafam iyice karıştı.2015 öncesi bm olmayan 1.2 tsi jettalarda triger zinciri varmış mesela yenilere ise kayış koymuşlar. Bütçemize göre 2011-2015 bulabiliyoruz. Onlarda da turbo arızası, triger zinciri uzaması tarzı problemler yazılmış kullanıcıları tarafından. Kimisi de 2011 ilk part araçlarda bu tarz problemler vardı sonrasında düzeltildi yazıyor. Yani 1.2 tsi motor yapıyorsun aynı model yılında aynı markanın arabalarına farklı özellikte motor koyuyorsun. Makyajsızının direksiyonunun farklı olması, eski tip ekran olması çok önemli değil de motor kısmı büyük tereddüt. Makyajsız 1.2 tsi sahibi olup da 100-150 bin km kullanan bir forumdaş bulsam bütün soruları yanıtlar aslında ama ne forumda ne inceleme videolarında denk gelemedim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • G kullanıcısına yanıt
    Konuya bir arkadaşı çağırdım.gelirse inşallah

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Başka biride önermiş, bozulmasina bu kadar takıyorsaniz Octavia bakın. Golf 7 motoru var onda.

    Zaten 8v modele gücünüz yetiyorsa ekstra yakıt tüketimine hazır olmalısınız. Sırf bu bile octavia alınır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ARES007 A kullanıcısına yanıt

    86 hp olarak gözüküyor hocam octavialardaki 1.2 tsi. Ben mi yanlış bakıyorum acaba?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ShadowOfSpirit kullanıcısına yanıt

    İlginiz için çok teşekkür ederim hocam. İyi forumlar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • G kullanıcısına yanıt

    Merhaba, 1.2 TSI’ı 5 farklı kasada kullanmış biri olarak şunları söylemek isterim; 2013 1.2 TSI Toledom 8v olandı 32 binde alıp 65 binde sattım sattığım kişi başkasına satmasına rağmen takibindeyim hala herhangi bir problemini görmedim. Ancak en çok memnun olduğum motordu zira leonda da aynı motoru kullandım yakıt ekonomisi açısından euro6 ya denk olmasada performansı alt devirler için bariz daha iyiydi euro4 ün. Bununla birlikte euro6 daki trigerin kayış olması ve motorun konumu sebebiyle sunduğu çalişma sesi daha alt seviyelerde hatta öyleki bazen stop etti sanıp marşa basma isteği uyandırıyor insanda… kağıt üzerinde 0.5-1lt arası şehir içi tüketim farkları gözüksede performans beklentisi olan atak bir kullanıcı için (öyle değilse bence 1.2 TSI alınmamalı bir çok atmosferik motor var yeni araçlarda 0-100 ü iki gün olan) eski tip motor hareketi daha çok yaklaştırıyor sağ ayağınızın ucuna, diğeri (euro6 110 beygirlik olan) hem standartlara daha uygun hem daha az yakıyor hem daha sessiz ve hem daha az sorun çıkartacakmış gibi dursada, bence masadan kalkarken; bi kravatını düzeltip öyle geciyor harekete… uzun lafın kısası yeni olması hasebiyle Kağıt üzerinde her türlü yendigi iddia edilen euro 6 110 luk 1.2tsı ın tork ve beygir grafigi incelendiğinde aslında beygir ve torkunu daha iyi yaydığı tek emme ve tek egzoz subabı olamsı sebebiylede gaza bastığınızda torku anında hissettiren ve bunuda tabiki yakıta yansıtan euro 4 zincirli 1.2 tsı 105 in benim gönlümdeki yeri daha yukarıdadır…

    Şu ana kada yazdıklarım tamamen kendi gözlemlerime dayalı farklar… altta yazacaklarım ise fabrika verisi ve ıspata dayalı sayısal veriler; kafana takılan bişey olursa gene yazarım


    Euro 4 Euro 6

    Bg: 105 110

    Co: 119g/km 114g/km

    Tork: 175nm/t 175nm/t

    0-100: 10.2sn 9.9sn

    SS: Yok Var

    MaxTork: 1700-4000d/d 1400-4100d/d

    MaxBg: 5.500d/d 4.600 d/d




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi salthus -- 11 Temmuz 2022; 10:18:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.