Şimdi Ara

1.3 mü 1.5 mi ne demek? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
60
Cevap
0
Favori
33.596
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Klima son kademede açıkken performans farkediyor tabiki. Düz yolda pek hissetmiyorum ama yokuş yukarı dördüncü viteste çıkarken önce üçe sonra ikinci vitese atmak zorunda kalıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tangmuch

    @raptile ruhsat şimdi yanımda değil arabaya gidine bakar yazarım.


    Şimdi araba alırken benzini az yakması için motoru küçük araba almak mantıklı mantıksız mı. Şehir dışı az yakar şehir dışı çok yakarı ilk defa duydumda. yani ne farkeder ki şehir içi şehir dışı.

    Simdi söyle bir araç olsun.1500 kg ağırlık olsun.1.2 ve 1.6 atmosferik motor seçenekleri var.Yani turbo vb.yok.Bu aracı hareket ettirmek için 1.2 daha fazla güç harcar.O yüzden daha fazla yakar.Yani çevirdiğin devir arttıkça yakıt artar.Aynı hız ve ağırlıkta uzun yolda ve de aynı sanzıman ile yani 5 vites ile büyük motor sabit hızda daha az yakar.

    Yanlış maalesef.
    Belli bir hızdan sonra dediğiniz geçerli oluyor,o da 130-140 tan sonrası ancak.
    90-100-110 giderken her türlü küçük motor avantajlı.

    Ayrıca devir çevirmesi de motor hacmiyle değil vites oranlarıyla alakalı.
    Yeni kasa 1.2 Corsa benim 100'le gittiğim devri 110 ile giderken çeviriyor.




  • arkadaşlar dayanamadım arabaya gittim arabamın bilgileri; 1996 model zannediyordum 1998miş.

    Modeli:1998
    Tip:11 salon
    Ağırlık:950 kg
    Motor gücü:1341cc
    Silindir sayısı:4
    benzinli

    Şimdi kaç oluyor benim araba 1.3 mü?
    Silindir sayısı ne demek?
    Bide şu küçük motor az mı yakar çokmu bi açıklığa kavuştursak..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tangmuch

    motor hacmi büyüdükçe tükettiği yakıt oranıda artıyor değil mi. yani ikisi doğru orantılı?

    Şehir içinde artar ancak şehir dışında azalır.Çünkü 1.6 motor 110 la giderken 3000 devir çevirirken 2.0 motor 110 da 2500 civarı devir çevirir.


    Her çevirimde silindire, 1.6 ya nazaran daha fazla yakıt göderilir ama
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tangmuch

    arkadaşlar dayanamadım arabaya gittim arabamın bilgileri; 1996 model zannediyordum 1998miş.

    Modeli:1998
    Tip:11 salon
    Ağırlık:950 kg
    Motor gücü:1341cc
    Silindir sayısı:4
    benzinli

    Şimdi kaç oluyor benim araba 1.3 mü?
    Silindir sayısı ne demek?
    Bide şu küçük motor az mı yakar çokmu bi açıklığa kavuştursak..


    arabanız hakkında bazı şeyleri bilmekte fayda var. ya 96 zannediyordum 98miş beni güldürdünüz Allah'da sizi güldürsün.Aman araç alımı satımı yaparken dikkat edin başınıza bir iş gelmesin.
  • ben arabalardan pek anlamam sadece sürmeyi biliyorum, arabaya ihtiyacım vardı abimden satın aldım o yüzden detayları pek fazla bilmiyorum. ama bazen arabam hakkında soru soruyorlar soruyu ile anlamıyorum
  • Eğer kazma bir motor değilse,düzgün kullanılan,üzerine fazla gidilmeyen küçük motor her zaman daha az yakar.
    Hyundai kullanıcısı olmadığım için 1.3 ile 1.5 arasında ne kadar yakıt farkı vardır bilemeyeceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tangmuch

    @raptile ruhsat şimdi yanımda değil arabaya gidine bakar yazarım.


    Şimdi araba alırken benzini az yakması için motoru küçük araba almak mantıklı mantıksız mı. Şehir dışı az yakar şehir dışı çok yakarı ilk defa duydumda. yani ne farkeder ki şehir içi şehir dışı.

    Simdi söyle bir araç olsun.1500 kg ağırlık olsun.1.2 ve 1.6 atmosferik motor seçenekleri var.Yani turbo vb.yok.Bu aracı hareket ettirmek için 1.2 daha fazla güç harcar.O yüzden daha fazla yakar.Yani çevirdiğin devir arttıkça yakıt artar.Aynı hız ve ağırlıkta uzun yolda ve de aynı sanzıman ile yani 5 vites ile büyük motor sabit hızda daha az yakar.

    Yanlış maalesef.
    Belli bir hızdan sonra dediğiniz geçerli oluyor,o da 130-140 tan sonrası ancak.
    90-100-110 giderken her türlü küçük motor avantajlı.

    Ayrıca devir çevirmesi de motor hacmiyle değil vites oranlarıyla alakalı.
    Yeni kasa 1.2 Corsa benim 100'le gittiğim devri 110 ile giderken çeviriyor.

    Ben ne demişim sanzıman ağırlık aynı motor farklı.Hacmi büyük motorun beygir ve torku daha fazla olur.Beygir son hızda etkili tork ise gücün daha verimli kullanımı ile ilgili.Dolayısi ile hem devir çevirmede hemde hızlanmada etkili.Örneğe tekrar bakın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lervolerto

    quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tangmuch

    motor hacmi büyüdükçe tükettiği yakıt oranıda artıyor değil mi. yani ikisi doğru orantılı?

    Şehir içinde artar ancak şehir dışında azalır.Çünkü 1.6 motor 110 la giderken 3000 devir çevirirken 2.0 motor 110 da 2500 civarı devir çevirir.


    Her çevirimde silindire, 1.6 ya nazaran daha fazla yakıt göderilir ama

    Kardeş dipgaz gidersen her halukarda daha fazla yakar ancak cc açıp da gidersen yani sabit bir hızda büyük daha az yakar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ehliyet kursunda motor derslerine hic girmediniz sanirim, silindir motor hacmi temel bilgilerdir, bilmemeniz garip.
    En azindan yillik vergilerinizi bile motor hacmine gore oduyorsunuz.
  • quote:

    Şehir içinde artar ancak şehir dışında azalır.Çünkü 1.6 motor 110 la giderken 3000 devir çevirirken 2.0 motor 110 da 2500 civarı devir çevirir.


    Öncesinde şöyle bir örnek vermişsiniz.Ona binaen dedim.
    İkincisi,aynı kasaya sahip araçlardaki tüketim farkını somut örnekle geçen hafta bir konuda konuşmuştuk;fikir vermesi açısından linki veriyorum.

    http://forum.donanimhaber.com/m_21619197/mpage_50/f_/key_//tm.htm#53433308
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***


    quote:

    Orijinalden alıntı: lervolerto

    quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tangmuch

    motor hacmi büyüdükçe tükettiği yakıt oranıda artıyor değil mi. yani ikisi doğru orantılı?

    Şehir içinde artar ancak şehir dışında azalır.Çünkü 1.6 motor 110 la giderken 3000 devir çevirirken 2.0 motor 110 da 2500 civarı devir çevirir.


    Her çevirimde silindire, 1.6 ya nazaran daha fazla yakıt göderilir ama

    Kardeş dipgaz gidersen her halukarda daha fazla yakar ancak cc açıp da gidersen yani sabit bir hızda büyük daha az yakar.


    Hangi arabalarda kaç kere denediniz? yol bilgisayaına göre mi ölçtünüz full le full le yöntemine göre mi?




  • 14 hat ne demek ?
  • tam olarak bende bilmiyorum. motor gücünün karşılığı olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tangmuch

    tam olarak bende bilmiyorum. motor gücünün karşılığı olabilir.

    Motor gücü kw yada hp ile ifade edilir 14kW yada 14bg olması imkansız bu bilgiye nerden ulaştınız 14hat demenizin altındaki şey nedir ?
  • komik bir konu olmuş
  • bilmiyorum ama öğrenenirsem yazarım. burda millet birbirine araban kaç hat diye soruyor. belkide aynı şeyden bahsediyoruz ama ismi farklı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tangmuch

    bilmiyorum ama öğrenenirsem yazarım. burda millet birbirine araban kaç hat diye soruyor. belkide aynı şeyden bahsediyoruz ama ismi farklı.

    Türkiye de yaşıyorsanız saçma bir durum var.
  • Valf ?
    Hp ?
  • valf? hp? ne demek?sapultra.. ben anlamıyorum bu işten diyorum sen acayip şeyler yaziyosun.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.