Şimdi Ara

1.4 TDI Mavi Duman (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
96
Cevap
1
Favori
17.298
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İnşallah bir sıkıntı yaşamazsın. Ama arada bir bile duman atıyorsa bir problem var demektir. Yine de es geçme derim.
  • ...sapla saman karışmış yine.....
    aracınız benzinlimi dieselmi.....sorum şunun için:
    yağ yakan benzinli ile yağ yakan diesel aynı dumanımı gösterir.
    mavi duman benzinlide ne anlama gelir .....
    mavi duman dieselde ne anlama gelir...........
    servisinde veya özel iyibir usta-serviste yakıt sisteminizi kontrol ettirin......
    özellikle rolanti durumunu.....başkada bir kusur görülmüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    ...sapla saman karışmış yine.....
    aracınız benzinlimi dieselmi.....sorum şunun için:
    yağ yakan benzinli ile yağ yakan diesel aynı dumanımı gösterir.
    mavi duman benzinlide ne anlama gelir .....
    mavi duman dieselde ne anlama gelir...........
    servisinde veya özel iyibir usta-serviste yakıt sisteminizi kontrol ettirin......
    özellikle rolanti durumunu.....başkada bir kusur görülmüyor.


    gercekten bazen karısıyor hersey...
    aracım dizel dizelde mavi duman turbo veya yakıt pompası denir oldu ben bildigimi de karıstırır oldum :)
    sonuc olarak yakıttan da duman atabilir. opetten alıyordum bıraktım opeti shell den almaya basladım bakalım aynı seyi gorecek miyim?

    ben cok dikkat edeim en ufak ses veya bir farklılıgı farkederim. belkide biraz daha az dikkat etmeliyim :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LorD_KeNNy


    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    ...sapla saman karışmış yine.....
    aracınız benzinlimi dieselmi.....sorum şunun için:
    yağ yakan benzinli ile yağ yakan diesel aynı dumanımı gösterir.
    mavi duman benzinlide ne anlama gelir .....
    mavi duman dieselde ne anlama gelir...........
    servisinde veya özel iyibir usta-serviste yakıt sisteminizi kontrol ettirin......
    özellikle rolanti durumunu.....başkada bir kusur görülmüyor.


    gercekten bazen karısıyor hersey...
    aracım dizel dizelde mavi duman turbo veya yakıt pompası denir oldu ben bildigimi de karıstırır oldum :)
    sonuc olarak yakıttan da duman atabilir. opetten alıyordum bıraktım opeti shell den almaya basladım bakalım aynı seyi gorecek miyim?

    ben cok dikkat edeim en ufak ses veya bir farklılıgı farkederim. belkide biraz daha az dikkat etmeliyim :)

    önce aracınız şanslı.....sizin gibi dikkatli ve titiz kullanıcısı var.
    diesel aracın yağ yakma dumanı BEYAZ olur.(benzinli aracın yakıtına diesel karıştırılırsa ondanda beyaz duman çıkar).
    benzinli aracınkisi MAVİ....aracınızın enjektör bakım zamanı gelmiş gibi.beklemede egzostan görülen duman YANAMAMIŞ yakıtın yanmışı ile dışarı atılması gibi duruyor.tabii biz sizin anlattıklarınızla bildiğimizi zannettiklerimizi örtüştürerek hayali bir sonuca varıyoruz.kesin tanı;yetkili-bilgili servis-usta........
    birde belirttiğiniz gibi yakıtın kalitesi çok önemli(A-markada duman yapan motor,bazen B-markada yapmayabiliyor).amma benim önerim yakıtı imkanınız varsa güvendiğiniz bir yerden almak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    sibob yağ lastiklerinden yağ kaçıyor olabilir
    araç uzun süre rölantide çalışınca yada uzun süreli yokuş aşağı kompresyonda inişlerden sonra gaza basıldığında bir miktar yağ yakma görülebilir.
    dediğim kompresyondan sonra mavi duman varmı kontrol edin derim

    Evet katılıyorum belli bir kilomtreden sonra bu belirtiler oluşuyor ama bu demek değildir ki motorunuz bitmiştir,bi okadar daha gider motorunuz
    iyi forumlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen


    quote:

    Orijinalden alıntı: LorD_KeNNy


    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    ...sapla saman karışmış yine.....
    aracınız benzinlimi dieselmi.....sorum şunun için:
    yağ yakan benzinli ile yağ yakan diesel aynı dumanımı gösterir.
    mavi duman benzinlide ne anlama gelir .....
    mavi duman dieselde ne anlama gelir...........
    servisinde veya özel iyibir usta-serviste yakıt sisteminizi kontrol ettirin......
    özellikle rolanti durumunu.....başkada bir kusur görülmüyor.


    gercekten bazen karısıyor hersey...
    aracım dizel dizelde mavi duman turbo veya yakıt pompası denir oldu ben bildigimi de karıstırır oldum :)
    sonuc olarak yakıttan da duman atabilir. opetten alıyordum bıraktım opeti shell den almaya basladım bakalım aynı seyi gorecek miyim?

    ben cok dikkat edeim en ufak ses veya bir farklılıgı farkederim. belkide biraz daha az dikkat etmeliyim :)

    önce aracınız şanslı.....sizin gibi dikkatli ve titiz kullanıcısı var.
    diesel aracın yağ yakma dumanı BEYAZ olur.(benzinli aracın yakıtına diesel karıştırılırsa ondanda beyaz duman çıkar).
    benzinli aracınkisi MAVİ....aracınızın enjektör bakım zamanı gelmiş gibi.beklemede egzostan görülen duman YANAMAMIŞ yakıtın yanmışı ile dışarı atılması gibi duruyor.tabii biz sizin anlattıklarınızla bildiğimizi zannettiklerimizi örtüştürerek hayali bir sonuca varıyoruz.kesin tanı;yetkili-bilgili servis-usta........
    birde belirttiğiniz gibi yakıtın kalitesi çok önemli(A-markada duman yapan motor,bazen B-markada yapmayabiliyor).amma benim önerim yakıtı imkanınız varsa güvendiğiniz bir yerden almak.

    hocam dediklerinize katılmıyorum malesef
    dizel motor yağ yaktığında da mavi duman atar ama rengi koyu mavi olmaz hafif beyazımsızlık vardır ama mavi olduğu bellidir.
    sabah çalışan büyük motorlu dizel kamyon ya da otobüslerin egzostlarından hoş renkli bir mavi duman çıkar motor biraz ısınana kadar.
    yakıttan dolayı mavi duman atması biraz zor. mazotun içinde baya bir yağ olması gerekir ki motorin ile 10 numara yağı karıştıran kamyonlarda bile aşırı bir mavi duman atışı görülmüyor

    yakıt pompasından dolayı mavi duman atma kesinlikle olmaz, olsa olsa siyah duman mevzu olur oda pompa yeterli basınç veremediğinden dolayı püskürtme tam toz halinde olmayıp işeme şeklinde denilen püskürtmeden dolayı mazot tam yanmaz bu yüzden siyah duman atışı mevzu bahis olar...




  • ben karar verdim kendiliginden artık ben gitmem diyene kadar bakmicam :)
    sıkıldım valla orasında ne var burasında ne var diye...
    tamirci baktı baktı yok birsey sorun yok diyor ben de artık oyle diyorum. arac yag eksiltirse o tamirciyi o zaman vurcam işte :)
  • vag-com la bağlanıp,arıza kodu kontrolü de yapıldı mı? yakıtı ve yağı değiştir bence.. mobil1-shell olsun sıkıntı yok,ara sıra gtl koyup gazlıyorum ,genelde de fuelsave.. carbonclean da yaptırabilirsin.. seçenekler çok,pes etmek yok..
  • baglandı arıza yok. ilk baglantıda bir enjektor biraz zayıf gibi ama sorun edecek kadar degil demişti usta.

    opetten alıyordum shell e gectim yakıtı degiştirdim yagı da degiştirdim :)

    carbonclean cok kısa zaman içinde yaptırcam zaten diger aracıma da yaptırmıstım arac cok degişmişti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen


    quote:

    Orijinalden alıntı: LorD_KeNNy


    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    ...sapla saman karışmış yine.....
    aracınız benzinlimi dieselmi.....sorum şunun için:
    yağ yakan benzinli ile yağ yakan diesel aynı dumanımı gösterir.
    mavi duman benzinlide ne anlama gelir .....
    mavi duman dieselde ne anlama gelir...........
    servisinde veya özel iyibir usta-serviste yakıt sisteminizi kontrol ettirin......
    özellikle rolanti durumunu.....başkada bir kusur görülmüyor.


    gercekten bazen karısıyor hersey...
    aracım dizel dizelde mavi duman turbo veya yakıt pompası denir oldu ben bildigimi de karıstırır oldum :)
    sonuc olarak yakıttan da duman atabilir. opetten alıyordum bıraktım opeti shell den almaya basladım bakalım aynı seyi gorecek miyim?

    ben cok dikkat edeim en ufak ses veya bir farklılıgı farkederim. belkide biraz daha az dikkat etmeliyim :)

    önce aracınız şanslı.....sizin gibi dikkatli ve titiz kullanıcısı var.
    diesel aracın yağ yakma dumanı BEYAZ olur.(benzinli aracın yakıtına diesel karıştırılırsa ondanda beyaz duman çıkar).
    benzinli aracınkisi MAVİ....aracınızın enjektör bakım zamanı gelmiş gibi.beklemede egzostan görülen duman YANAMAMIŞ yakıtın yanmışı ile dışarı atılması gibi duruyor.tabii biz sizin anlattıklarınızla bildiğimizi zannettiklerimizi örtüştürerek hayali bir sonuca varıyoruz.kesin tanı;yetkili-bilgili servis-usta........
    birde belirttiğiniz gibi yakıtın kalitesi çok önemli(A-markada duman yapan motor,bazen B-markada yapmayabiliyor).amma benim önerim yakıtı imkanınız varsa güvendiğiniz bir yerden almak.

    hocam dediklerinize katılmıyorum malesef
    dizel motor yağ yaktığında da mavi duman atar ama rengi koyu mavi olmaz hafif beyazımsızlık vardır ama mavi olduğu bellidir.
    sabah çalışan büyük motorlu dizel kamyon ya da otobüslerin egzostlarından hoş renkli bir mavi duman çıkar motor biraz ısınana kadar.
    yakıttan dolayı mavi duman atması biraz zor. mazotun içinde baya bir yağ olması gerekir ki motorin ile 10 numara yağı karıştıran kamyonlarda bile aşırı bir mavi duman atışı görülmüyor

    yakıt pompasından dolayı mavi duman atma kesinlikle olmaz, olsa olsa siyah duman mevzu olur oda pompa yeterli basınç veremediğinden dolayı püskürtme tam toz halinde olmayıp işeme şeklinde denilen püskürtmeden dolayı mazot tam yanmaz bu yüzden siyah duman atışı mevzu bahis olar...


    bana katılmayabilirsiniz.amma cevap verdiğiniz için teşekkür ederim.
    sizin katılmamanız şu gerçeği değiştirmez:aşırı yağtüketen(yakan)diesel aracın eksozundan beyaz duman çıkar.ve arıza(motor bitik)göstergesidir.
    benzinli araçlarda eksozda mavi duman aşırı yağ tüketimi göstergesidir.
    birde ben arızalı pompa demedim......genelde "işeme"yi bozuk ENJEKTÖR YAPAR.rolantideki duman tamamen sistemin hazır olmayıp çalışmasıyla ilgilidir.düşük devir istenen basınçı elde edemez ve tam yanamıyan yakıt dumanlı görünümde eksozu terkeder.bu durum her araç için geçerlidir.
    rampa inerken ağır araçlara bakmaya gerek yoktur ısınmamış küçük diesel araçlarda kendi çaplarında duman atarlar.
    onun için üreticiler rolantide uzun soluk çalışmayı salık vermezler.birde ağır araçların eksozundan çıkan o hoş renk ve kokulu dumana çokça aşinayım.sağlıklı kalın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LorD_KeNNy

    ben karar verdim kendiliginden artık ben gitmem diyene kadar bakmicam :)
    sıkıldım valla orasında ne var burasında ne var diye...
    tamirci baktı baktı yok birsey sorun yok diyor ben de artık oyle diyorum. arac yag eksiltirse o tamirciyi o zaman vurcam işte :)

    amma ne yazıkki yağ eksiltmeyen içten yanmalı dört zamanlı motor üretilmedi.bu gidişle bütün tamircileri katledeceksiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen


    quote:

    Orijinalden alıntı: LorD_KeNNy

    ben karar verdim kendiliginden artık ben gitmem diyene kadar bakmicam :)
    sıkıldım valla orasında ne var burasında ne var diye...
    tamirci baktı baktı yok birsey sorun yok diyor ben de artık oyle diyorum. arac yag eksiltirse o tamirciyi o zaman vurcam işte :)

    amma ne yazıkki yağ eksiltmeyen içten yanmalı dört zamanlı motor üretilmedi.bu gidişle bütün tamircileri katledeceksiniz.



    harikasın dostum :)

    ben acıkcası aracı kullanırken sadece yol trafik v.b. şeylerle mesgul olmam. ayrıca aractan gelebilecek en ufak koku, ses, tıkırtı, yolunda gitmeyen birsey var ise anınd farkeder ve geregini yaparım. aracımda lastik tmair kiti, kompresor, bilmem tamir takımları v.s. bircok sey bulunur. parça ihtiyacı olmasın Allah'ın izni ile cogu seyi hallederim. Aracın bakımlarını zamanı gelmeden yaptırır, iç ve dış temizliğinde cok titizimdir. içeride koku, toz pislik gibi durumlara kesinlikle katlanamam. kimseye temizletmem kendim temizlwer yıkarım sampuanından cilasına v.s. her türlğ malzememde bulunur. :)

    motor konusun ise bu arac bizi tasıyor colugumuz cocugumuz. ben kendimi nve ailemin hayatını tehlikeye atamam 3-4 kurus için. mal benim değil yaradanın bugun var yarın yok ama elimde iken degerini bilmem, ona bakmam da benim gorevimdir.

    hayırlısı artık ben yeteri kadar arastırma ve gereken onlemleri aldıgıma inanıyoırum. son bir defa daha birseye bakcam ondan sonra kaputu sdece temizlik için acıcam. tesekkur ederim cevaplarınız için. bu benim lik dizel aracım o yuzden cok hakim degilim. cevaplarınız ile beni aydınlattınız, bilmeyen arkadaslar da bilgilendi. bu konu üzerinden soru soralnara da cevap verebiliriz.
    Teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen


    quote:

    Orijinalden alıntı: LorD_KeNNy


    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    ...sapla saman karışmış yine.....
    aracınız benzinlimi dieselmi.....sorum şunun için:
    yağ yakan benzinli ile yağ yakan diesel aynı dumanımı gösterir.
    mavi duman benzinlide ne anlama gelir .....
    mavi duman dieselde ne anlama gelir...........
    servisinde veya özel iyibir usta-serviste yakıt sisteminizi kontrol ettirin......
    özellikle rolanti durumunu.....başkada bir kusur görülmüyor.


    gercekten bazen karısıyor hersey...
    aracım dizel dizelde mavi duman turbo veya yakıt pompası denir oldu ben bildigimi de karıstırır oldum :)
    sonuc olarak yakıttan da duman atabilir. opetten alıyordum bıraktım opeti shell den almaya basladım bakalım aynı seyi gorecek miyim?

    ben cok dikkat edeim en ufak ses veya bir farklılıgı farkederim. belkide biraz daha az dikkat etmeliyim :)

    önce aracınız şanslı.....sizin gibi dikkatli ve titiz kullanıcısı var.
    diesel aracın yağ yakma dumanı BEYAZ olur.(benzinli aracın yakıtına diesel karıştırılırsa ondanda beyaz duman çıkar).
    benzinli aracınkisi MAVİ....aracınızın enjektör bakım zamanı gelmiş gibi.beklemede egzostan görülen duman YANAMAMIŞ yakıtın yanmışı ile dışarı atılması gibi duruyor.tabii biz sizin anlattıklarınızla bildiğimizi zannettiklerimizi örtüştürerek hayali bir sonuca varıyoruz.kesin tanı;yetkili-bilgili servis-usta........
    birde belirttiğiniz gibi yakıtın kalitesi çok önemli(A-markada duman yapan motor,bazen B-markada yapmayabiliyor).amma benim önerim yakıtı imkanınız varsa güvendiğiniz bir yerden almak.

    hocam dediklerinize katılmıyorum malesef
    dizel motor yağ yaktığında da mavi duman atar ama rengi koyu mavi olmaz hafif beyazımsızlık vardır ama mavi olduğu bellidir.
    sabah çalışan büyük motorlu dizel kamyon ya da otobüslerin egzostlarından hoş renkli bir mavi duman çıkar motor biraz ısınana kadar.
    yakıttan dolayı mavi duman atması biraz zor. mazotun içinde baya bir yağ olması gerekir ki motorin ile 10 numara yağı karıştıran kamyonlarda bile aşırı bir mavi duman atışı görülmüyor

    yakıt pompasından dolayı mavi duman atma kesinlikle olmaz, olsa olsa siyah duman mevzu olur oda pompa yeterli basınç veremediğinden dolayı püskürtme tam toz halinde olmayıp işeme şeklinde denilen püskürtmeden dolayı mazot tam yanmaz bu yüzden siyah duman atışı mevzu bahis olar...


    bana katılmayabilirsiniz.amma cevap verdiğiniz için teşekkür ederim.
    sizin katılmamanız şu gerçeği değiştirmez:aşırı yağtüketen(yakan)diesel aracın eksozundan beyaz duman çıkar.ve arıza(motor bitik)göstergesidir.
    benzinli araçlarda eksozda mavi duman aşırı yağ tüketimi göstergesidir.
    birde ben arızalı pompa demedim......genelde "işeme"yi bozuk ENJEKTÖR YAPAR.rolantideki duman tamamen sistemin hazır olmayıp çalışmasıyla ilgilidir.düşük devir istenen basınçı elde edemez ve tam yanamıyan yakıt dumanlı görünümde eksozu terkeder.bu durum her araç için geçerlidir.
    rampa inerken ağır araçlara bakmaya gerek yoktur ısınmamış küçük diesel araçlarda kendi çaplarında duman atarlar.
    onun için üreticiler rolantide uzun soluk çalışmayı salık vermezler.birde ağır araçların eksozundan çıkan o hoş renk ve kokulu dumana çokça aşinayım.sağlıklı kalın.


    abicim o pompa mevzunu size itafen yazmadım :) yeterli basınç vermeyen pompa, enjektörde işeme etkisi oluşturur deseydim tam olurdu. çünkü enjektör toz halinde püskürtme yapabilmesi içun belli bir basınçtaki mazota ihtiyacı oluyor :)

    hocam yaşınızı ve bilginizi biliyorum, saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 8 Şubat 2011; 1:27:15 >




  • ben hala duzeltemedim bu mavi duman işini...
    tamirciler resmen sallıyor. kimin ne dedigi belli degil. kimsenin adam gibi bir teshisi yok. ya enjektor degişiyorlar, ya turbo yada pompa. 2 tamirci ust uste aynı seyi soylemedi.

    aracım ş.içi kullanım 100 km de 8 lt yakarak da ayrıca bir rekor kırıyor. 300 km içinde yagı filtreleri v.s. degişti ve depo ondan sonra fulledim kontrol ettim.
    ben birsey anlamadım bu işten
  • Açıp görmeden kime bilemez, türlü sebepleri var yağ yakmanın veya duman atmanın. yokuşta sıkıştırınca yapmıyorsa, mekanik bir problem, segman problemi değildir. ondan gerisi de çok mühim değil bence.
  • yokusta veya sıkıstırınca v.s. yok. sadece trafikte kalırsam, 1-2. viteste cok dur kalk yaparsam, hızlanıp 2-3 km gittikten sonra duman kalmıyor.
    Tabi yakıtın da 100 km de 8 litre olması da dusundurucu. yakıt sisteminden supheleniorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LorD_KeNNy

    ben hala duzeltemedim bu mavi duman işini...
    tamirciler resmen sallıyor. kimin ne dedigi belli degil. kimsenin adam gibi bir teshisi yok. ya enjektor degişiyorlar, ya turbo yada pompa. 2 tamirci ust uste aynı seyi soylemedi.

    aracım ş.içi kullanım 100 km de 8 lt yakarak da ayrıca bir rekor kırıyor. 300 km içinde yagı filtreleri v.s. degişti ve depo ondan sonra fulledim kontrol ettim.
    ben birsey anlamadım bu işten


    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Antiparantez, dizel araçlarda zamanlama hatası olduğunda da mavi duman görülebilir.


    Çok iyi ustalar var. Ne yazık ki iyi ustaların çoğunda ekipman yok, servislerde ise ekipman var ama usta yok.

    Sizin pompanın avansını ve işleyişini, basıncını sökmeden kontrol edebilecek, teşhis edebilecek bir ustaya veya servise ihtiyacınız var. Yoksa açalım-görelim, deneyelim-bakalım la çok parça değiştirir, çok zaman kaybedersiniz. Basit bir problem büyür, başka sistemlere de zarar verebilir.




  • rölanti ayarı çokmu düşük.birde denen gibi düşük avans şu meşhur dumanı yapar.birde termostatınıza baktırın kaçak yapıp motoru soğuk tutuyorsa aynı durum olabilir..eh aklımıza gelenler sıralayacağız artık.
  • rezerved
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LorD_KeNNy

    ben hala duzeltemedim bu mavi duman işini...
    tamirciler resmen sallıyor. kimin ne dedigi belli degil. kimsenin adam gibi bir teshisi yok. ya enjektor degişiyorlar, ya turbo yada pompa. 2 tamirci ust uste aynı seyi soylemedi.

    aracım ş.içi kullanım 100 km de 8 lt yakarak da ayrıca bir rekor kırıyor. 300 km içinde yagı filtreleri v.s. degişti ve depo ondan sonra fulledim kontrol ettim.
    ben birsey anlamadım bu işten



    sibob yağ lastiklerinde halen ısrarlıyım :)
    bahsettiğiniz mevzu aynen sibob yağ lastiği kaçağını anlatıyor
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.