Şimdi Ara

1.4 TDI Mavi Duman (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
96
Cevap
1
Favori
17.324
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carbon  


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: LorD_KeNNy

    ben hala duzeltemedim bu mavi duman işini...
    tamirciler resmen sallıyor. kimin ne dedigi belli degil. kimsenin adam gibi bir teshisi yok. ya enjektor degişiyorlar, ya turbo yada pompa. 2 tamirci ust uste aynı seyi soylemedi.

    aracım ş.içi kullanım 100 km de 8 lt yakarak da ayrıca bir rekor kırıyor. 300 km içinde yagı filtreleri v.s. degişti ve depo ondan sonra fulledim kontrol ettim.
    ben birsey anlamadım bu işten



    sibob yağ lastiklerinde halen ısrarlıyım :)
    bahsettiğiniz mevzu aynen sibob yağ lastiği kaçağını anlatıyor



    aldığınız motorin temiz ise subap lastikleri,yağ sekmanları gibi durumlar bu olaya sebebiyet verebilir ( turbo boruları tıkanıklığı kontrol edildiğine göre) fakat 124bindeki araçın yağ sekmanıda cıkması süpriz olur lastikler çabuk gider genelde fazla bir masrafı tutmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oner35 -- 18 Mart 2011; 20:40:17 >




  • 324 bin km'deki aracı 124 bin km diye sattıklarından da olabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oner35

    quote:

    Orijinalden alıntı: Carbon  


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: LorD_KeNNy

    ben hala duzeltemedim bu mavi duman işini...
    tamirciler resmen sallıyor. kimin ne dedigi belli degil. kimsenin adam gibi bir teshisi yok. ya enjektor degişiyorlar, ya turbo yada pompa. 2 tamirci ust uste aynı seyi soylemedi.

    aracım ş.içi kullanım 100 km de 8 lt yakarak da ayrıca bir rekor kırıyor. 300 km içinde yagı filtreleri v.s. degişti ve depo ondan sonra fulledim kontrol ettim.
    ben birsey anlamadım bu işten



    sibob yağ lastiklerinde halen ısrarlıyım :)
    bahsettiğiniz mevzu aynen sibob yağ lastiği kaçağını anlatıyor



    aldığınız motorin temiz ise subap lastikleri,yağ sekmanları gibi durumlar bu olaya sebebiyet verebilir ( turbo boruları tıkanıklığı kontrol edildiğine göre) fakat 124bindeki araçın yağ sekmanıda cıkması süpriz olur lastikler çabuk gider genelde fazla bir masrafı tutmaz

    aynen öyle
    üst kapak açılacak, sibob yağ lastikleri çakılacako esnada kurum temizlenmeside yapılır motor mis gibi olur
    fazla masrafı olmaz bu durumda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 18 Mart 2011; 21:55:47 >




  • aracın rolantisinde sorun yok pompanın yan kapagında az bi yag kacırma var pompanın mazot basıncını falan dusuruyor olabilir diye dusunuyorum gidermiştik ama kacak yine baslamıs.

    arac umarım arkadasımın dedigi gibi 324 000 degildir :) serviste km kontrolu yaptırmadım ama aracım gayet temiz en azından ben oyle olmadıgını umuyorum.

    gelelim subap lastiklerine. tamirciye sordum bu aracın pompası v.s. degilse subap lastikleri olabilir arastırdım diye sordum. subap lastiklerinin degişimi için motor inecek ust kapak sokulecek sibop lastiklerini rektefiyeci sökecek en zından baslangıcı 1.000 TL tutar deyince bir şok gecirdim tabi. Siz de cok tutmaz deyince :) usta bey de 1.00 TL den acarsın keseyi deyince arabama lanet etmeye basladım.
    yakıt cok ve bu duman işin içinden cıkamaz oldum.

    İstanbulda yasadıgım 2 sorun
    1. Adam gibi tedavi olabilecek güvenecek bir doktor ve hastane bulamamam
    2. Adam gibi aracımı tamir ettirecek işinin ehli bir usta bulamamam




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LorD_KeNNy

    aracın rolantisinde sorun yok pompanın yan kapagında az bi yag kacırma var pompanın mazot basıncını falan dusuruyor olabilir diye dusunuyorum gidermiştik ama kacak yine baslamıs.

    arac umarım arkadasımın dedigi gibi 324 000 degildir :) serviste km kontrolu yaptırmadım ama aracım gayet temiz en azından ben oyle olmadıgını umuyorum.

    gelelim subap lastiklerine. tamirciye sordum bu aracın pompası v.s. degilse subap lastikleri olabilir arastırdım diye sordum. subap lastiklerinin degişimi için motor inecek ust kapak sokulecek sibop lastiklerini rektefiyeci sökecek en zından baslangıcı 1.000 TL tutar deyince bir şok gecirdim tabi. Siz de cok tutmaz deyince :) usta bey de 1.00 TL den acarsın keseyi deyince arabama lanet etmeye basladım.
    yakıt cok ve bu duman işin içinden cıkamaz oldum.

    İstanbulda yasadıgım 2 sorun
    1. Adam gibi tedavi olabilecek güvenecek bir doktor ve hastane bulamamam
    2. Adam gibi aracımı tamir ettirecek işinin ehli bir usta bulamamam

    sibob yağ lastikleri için motorun inmesine gerek yok üst kapak sökülüp, sanayide kapakçı olarak tabir edilen ustalara götürülüp işinizi hallettirebilirsiniz. tutacağı en fazla 300 - 350 tl dir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LorD_KeNNy

    aracın rolantisinde sorun yok pompanın yan kapagında az bi yag kacırma var pompanın mazot basıncını falan dusuruyor olabilir diye dusunuyorum gidermiştik ama kacak yine baslamıs.

    arac umarım arkadasımın dedigi gibi 324 000 degildir :) serviste km kontrolu yaptırmadım ama aracım gayet temiz en azından ben oyle olmadıgını umuyorum.

    gelelim subap lastiklerine. tamirciye sordum bu aracın pompası v.s. degilse subap lastikleri olabilir arastırdım diye sordum. subap lastiklerinin degişimi için motor inecek ust kapak sokulecek sibop lastiklerini rektefiyeci sökecek en zından baslangıcı 1.000 TL tutar deyince bir şok gecirdim tabi. Siz de cok tutmaz deyince :) usta bey de 1.00 TL den acarsın keseyi deyince arabama lanet etmeye basladım.
    yakıt cok ve bu duman işin içinden cıkamaz oldum.

    İstanbulda yasadıgım 2 sorun
    1. Adam gibi tedavi olabilecek güvenecek bir doktor ve hastane bulamamam
    2. Adam gibi aracımı tamir ettirecek işinin ehli bir usta bulamamam



    arkadaşım sen o tip art niyetli servislere gidipte para kazandırma allahtan yağ değişimi için araçı ters cevirmiyorlar link vereyim bak parça treninde takımı 12.300 tl kargo ile 20 tl ye alırsın 100de verir taktırırsın ne motor inmesi yazıklar olsun o herife alaçağın parçaların ortalama fiyatları aşağıda var parçacılardanda alabilirsin nette gerekte yok seninkiler 1.4 belki daha ucuz


    http://www.parcatreni.com/volkswagen-polo-sibob-lastigi-1-6-8adet-takim-1995-2000-22864.html
    http://www.parcatreni.com/volkswagen-polo-sibob-kaydi-takim-1-6-8adet-1995-2000-22920.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oner35 -- 19 Mart 2011; 8:31:19 >




  • zaten subap lastiklerinin 15-20 TL bişi oldugun biliyorum ama bana 1.000 TL subap lastiklerini değiştirmye fiyat biçince tamirci yok dedim artık.
    birasdan gidip canını okuyacagım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LorD_KeNNy

    zaten subap lastiklerinin 15-20 TL bişi oldugun biliyorum ama bana 1.000 TL subap lastiklerini değiştirmye fiyat biçince tamirci yok dedim artık.
    birasdan gidip canını okuyacagım :)

    sübap lastiklerini değiştirme ameliyesini bilseniz öyle demezdiniz gibime geliyor...denen rakam çok olabilir amma yapılan işte normal lastik değiştirir gibi bir işlem deyildir..belkide kapağın sökülmesi gerekebilir(ki aslında doğrolandır-kayıtlar sübap sapları kontrol edilmelidir bana göre).en azından piyano sökülüp tekrar takılacak.sübap ayarı yapılacak.sökülen saplama-somunlar tekrar sıklıp sübap ayarı tekrar yapılacak...tabii bu işler işinin ehli vicdan sahibi ustalar için geçerlidir..
  • Mavi Duman = Ön Isıtıcılar (Kızdırma Bujisi) bitik demektir.

    Blaue Wolke = Glühkerzen am Ende

    http://www.fabia4fun.de/wbb/index.php?page=Thread&threadID=11645

    Genelde dizel araçların soğuk çalışmada ön ısıtıcısının lambasının sönmesi beklenmeden yapılan marşa basmalarda meydana gelir. Tam yanmamış hidrokarbonların meydana getirdiği ve göze mavi görünen duman olarak kendini gösterir. Eksoz sistemini de kontrol ettirmekte fayda var.
  • http://www.motor-talk.de/forum/blaue-wolke-beim-kaltstart-tdi-t927281.html

    Motorda herşey doğru görünüyorsa yakıt püskürtme başlama zamanının hatalı olma ihtimali var.
    Bunun sebebi de yerinden çıkmış bir krank mili konum sensörü olabilir.
    VW tarafından teşhis yazılımı ile (VagCom) püskürtme başlama zamanını 08 ve 04 ölçüm tablosundan okutun.
    Kırık hidrolik kaldırma kolu da mekanik bir sesle kendini belli eder.
    Yakıt pompasından gelen seslere de dikkat edin.
    Yakıt pompasında çoğu zaman arızalanan baskı tablasına vuran yaylardır, ama böyle bir durumda aracın az ya da hiç hareket etmez.

    Mavi duman arızası arızalı kızdırma bujisinden de meydana gelebilir ki mavi duman da tam yanmamış yakıt karışımına işarettir.

    also wenn alles i.O. ist, dann kann es auch sein das deine Steuerzeiten(Einspritzbeginn) nicht mehr stimmen.
    Die Ursache kann ein nicht mehr richtig festsitzendes Kurbelwellenritzel sein.
    Durch VW oder mit Diagnosesoftware(z.B. VagCom)den Einspritzbeginn auslesen lassen nicht nur in Meßwertblock 08 sondern auch in 04.
    Ein gebrochener Stößel(Hydrostößel) sollte sich aber durch ein mechanisches Geräusch zusätzlich bemerkbar machen.
    In der Dieselpumpe befindet sich nur ein "Stößel".
    Was in der Dieselpumpe gerne bricht sind die Federn die gegen die Hubscheibe drücken,dann sollte dein wagen schlecht oder garnicht mehr laufen.

    bei dir kann es auch das Ritzel sein,muß aber nicht auch defekte Glühstifte zeigen so ein Fehlerbild(unverbrannter Diesel)




  • ben artık masrafından geçtim ama teşhisi tam koyamayan ustalar sagolsun.
    burada olabilecek tüm ihtimaller ile ilgili bilgi verdiniz saolun. simdi sanayiden geliyorum bir ustaya anlattım direkt motor inecek turbo gitmiş tamamen sokecegiz falan dedi tabi saolun dedim bende.

    bir usta dinledi aracı kontrol etti fakat cok yogun oldugu için bilgisayara baglyamadık, anlattıklarına göre yakıt sistemi&enjektörler diye dunuyorum dedi :)

    dedigim gibi yaptırmak sorun degil ama sorunu bulana kadar tum parçaları degiştirtecekler ben de bunu yasamak istemiyorum
    sıfırdan motor yaptırtcak adam bana :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LorD_KeNNy

    ben artık masrafından geçtim ama teşhisi tam koyamayan ustalar sagolsun.
    burada olabilecek tüm ihtimaller ile ilgili bilgi verdiniz saolun. simdi sanayiden geliyorum bir ustaya anlattım direkt motor inecek turbo gitmiş tamamen sokecegiz falan dedi tabi saolun dedim bende.

    bir usta dinledi aracı kontrol etti fakat cok yogun oldugu için bilgisayara baglyamadık, anlattıklarına göre yakıt sistemi&enjektörler diye dunuyorum dedi :)

    dedigim gibi yaptırmak sorun degil ama sorunu bulana kadar tum parçaları degiştirtecekler ben de bunu yasamak istemiyorum
    sıfırdan motor yaptırtcak adam bana :)

    aracı sıkıştırınca mavi duman atmıyorsa bence kafaya takacak pek bir durum yok. Ankara tarafına gelirseniz size bir kaç usta öneririm onlara baktırırsınız




  • saın Taner Göde......
    *****************
    arkadaş dumanın trafikte durma durumlarında olduğundan bahsetmiş....ki benim anladığım soğuk yanma(tam olmayan)onun için önerilerimde termostatıda kontrol ettirin dedim amma"sakalım olmadığı için lafım dinlenmedi"sorun deyil zaten araç görülmeden söylenenler"KEYFE KEDER FETVA"olur.
    kızdırma(ısıtma)bujilerinin görevi 10-30 saniye arasıdır...umarım gözardı etmezsiniz.kolay gelsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    saın Taner Göde......
    *****************
    arkadaş dumanın trafikte durma durumlarında olduğundan bahsetmiş....ki benim anladığım soğuk yanma(tam olmayan)onun için önerilerimde termostatıda kontrol ettirin dedim amma"sakalım olmadığı için lafım dinlenmedi"sorun deyil zaten araç görülmeden söylenenler"KEYFE KEDER FETVA"olur.
    kızdırma(ısıtma)bujilerinin görevi 10-30 saniye arasıdır...umarım gözardı etmezsiniz.kolay gelsin.



    ben mesajlarımda belirttigimi dusunuyordum kontrol etmedim ama termostat ilk işim oldu. aracın cok gec ısındıgını ve 70 derecenin ustune yogun trfik haricinde cıkmaıgını gordugumde ilk işim arac sogukken termostatı sokup kontrol etmek oldu. termostat acık kalmıs yani arızalıydı o termostatı degiştirmek ilk işim olmustu :)

    ilginiz için tesekkurler sizlerin fikirlerini yorumlarını onemsemesem neden burada yazayım :)




  • subab contalarını geçen hafta 50 tl ye değiştirmiştim. Nasıl ustalar var 1000 TL fiyat çekiyorlar ya subab contasının ne olduğunu bilmiyor ya da üç kağıtcı ustanın teki iki haldede durum çok vahim.

    Size tavsiyem güvendiğiniz bir dostunuzdan usta tavsiyesi alın sonra aracı onan teslim edin gereğini yapacaktır. 2-3 ay serviste çalışıp sonra ben bu aracın ustasıyım diye geçinen, tek bildiği aracın yağını, filtresini değiştirmek olan kişilere Allah rastlatmasın.

    Benim tavsiyem ise bu mavi duman konusunu ciddiye alın daha sonra ağır faturalar ödemek zorunda kalabilirsiniz. En ucuzu ise contaların değişmesi buradan başlayabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen


    quote:

    Orijinalden alıntı: LorD_KeNNy

    zaten subap lastiklerinin 15-20 TL bişi oldugun biliyorum ama bana 1.000 TL subap lastiklerini değiştirmye fiyat biçince tamirci yok dedim artık.
    birasdan gidip canını okuyacagım :)

    sübap lastiklerini değiştirme ameliyesini bilseniz öyle demezdiniz gibime geliyor...denen rakam çok olabilir amma yapılan işte normal lastik değiştirir gibi bir işlem deyildir..belkide kapağın sökülmesi gerekebilir(ki aslında doğrolandır-kayıtlar sübap sapları kontrol edilmelidir bana göre).en azından piyano sökülüp tekrar takılacak.sübap ayarı yapılacak.sökülen saplama-somunlar tekrar sıklıp sübap ayarı tekrar yapılacak...tabii bu işler işinin ehli vicdan sahibi ustalar için geçerlidir..



    belirttigin işlemleri tamirci soylemişti zaten kontrol edecegiz falan diye. acıkcası bu işi yaptırmadım ve burdaki bir arkadasın da 350 TL gibi bir tutar ile bu işi yaptırdıgını soyleyince de dusunmeden gecemedim zira muhtemelen bu isler de yapılmıstır diye dusundum ve 350 TL ile 1.000 TL arasında cok fakr var ama usta 1.000 TL nin baslangıc oldugunu bunun altına dusmeyecegini ama sutune cıkabileceğini soylemişti sorun burada :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LorD_KeNNy


    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen


    quote:

    Orijinalden alıntı: LorD_KeNNy

    zaten subap lastiklerinin 15-20 TL bişi oldugun biliyorum ama bana 1.000 TL subap lastiklerini değiştirmye fiyat biçince tamirci yok dedim artık.
    birasdan gidip canını okuyacagım :)

    sübap lastiklerini değiştirme ameliyesini bilseniz öyle demezdiniz gibime geliyor...denen rakam çok olabilir amma yapılan işte normal lastik değiştirir gibi bir işlem deyildir..belkide kapağın sökülmesi gerekebilir(ki aslında doğrolandır-kayıtlar sübap sapları kontrol edilmelidir bana göre).en azından piyano sökülüp tekrar takılacak.sübap ayarı yapılacak.sökülen saplama-somunlar tekrar sıklıp sübap ayarı tekrar yapılacak...tabii bu işler işinin ehli vicdan sahibi ustalar için geçerlidir..



    belirttigin işlemleri tamirci soylemişti zaten kontrol edecegiz falan diye. acıkcası bu işi yaptırmadım ve burdaki bir arkadasın da 350 TL gibi bir tutar ile bu işi yaptırdıgını soyleyince de dusunmeden gecemedim zira muhtemelen bu isler de yapılmıstır diye dusundum ve 350 TL ile 1.000 TL arasında cok fakr var ama usta 1.000 TL nin baslangıc oldugunu bunun altına dusmeyecegini ama sutune cıkabileceğini soylemişti sorun burada :)


    arıza ve konu o kadar ucu açıkki...bazı arızalar çok sinsidir.bilgeliği çok bilmeyi pas geçip TESADÜFE yakalanır..yukarıda belirttiğim gibi uzktan yardım"keyfekeder fetva"olur.atıyorum düşük rolanti devri bile bu durumu oluşturabilir.biliyorsunuz diesellerin temel prensibi sıkıştırma ile ısıtılan havaya yakıt püskürtmektir.bu sıkışma hızlı olmaz ve oranı düşük olursa bahsettiğiniz durum birincil kaçınılmazdır.




  • tabi biraz duman olmasını beklerim ama inanın etrafıma bakıyorum boyle dizel yok :) yolda gittigimde arkamdan bir duman bulutu geliyor:)

    durdugumda da aracın yag kokması beni ayrıca delirtiyor :)
  • süper bi haber...
    cocukluk arkadasım yıllardır gorusemedigim bir arkadasım. unuttuk birbirimizi resmen dedigim anda facebooka uye olmsu neden bu kadar beklemişse :)
    ben okudum o okumadı o tamirci oldu ben fizikci :) ama gorusememiştik yıllardır.
    istanbulda oepl&volkswagen servisi varmıs ve dizele bakıyormus :) sohbet falan teleonda kaptırken aklıma geldi hangi araclara bakıyorsun diye :)
    haftasonu yanındayım en azından artık guvenebileceğim biri var tabi o da istanbul sartlarında bozulmamışsa :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LorD_KeNNy

    süper bi haber...
    cocukluk arkadasım yıllardır gorusemedigim bir arkadasım. unuttuk birbirimizi resmen dedigim anda facebooka uye olmsu neden bu kadar beklemişse :)
    ben okudum o okumadı o tamirci oldu ben fizikci :) ama gorusememiştik yıllardır.
    istanbulda oepl&volkswagen servisi varmıs ve dizele bakıyormus :) sohbet falan teleonda kaptırken aklıma geldi hangi araclara bakıyorsun diye :)
    haftasonu yanındayım en azından artık guvenebileceğim biri var tabi o da istanbul sartlarında bozulmamışsa :)

    hadi hayırlısı
    sonuçları burada paylaşmayı unutmayın :)
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.