Şimdi Ara

1.4 TDI Mavi Duman

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
96
Cevap
1
Favori
17.298
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba

    Benim bugun farkettigim bir durum var. Aracım 1.4 TDI 2001 model polo. Yakın zamanda aldım 124.000 km de. genel olarak bir sıkıntım yok aracta.
    Gaza dokundugunda o 75 beygiri hissettiriyor Smiley

    fakat bugun trafikte uzun süre kaldım yaklasık 1 saat kadar. bu arada arac malum 2. vitesi gormedi bu sürede dur kalk dur kalk devamlı. tabi arac ısındı v.s. dikkat ettim ki bir koku var. yakıt&yag kokusu gibi. bir anda arkaya baktım mavi duman. gaza bastıgımda da arttı ve baya bi mavi duman attı. canım sıkıldı tabi umarım sorun yoktur dedim. trafik acıldı 2.3. vites derken bir baktım duman yok. durdum gaza bastım bastım yok. iyi dedim harket ettim yine trafik yogunlastı dikkat ettim yoktu ama bir süre bekleyince rolantide uzun sure calisinca yine mavi duman cıkmaya basladı. trafik acıldı aracımla hızlanınca düzeldi duman yok. durdum tekrar evimin onunde gaz bastık v.s. yine duman yok. anlayacagınız trafikte uzun sure bekleyince bu olustu sanırım.
    Siz benden cok daha tecrubelisiniz bu nedenle sizlerden bilgi rica ederim.

    Ayrıca aracı alırken tamirciye gosterdim motor üflemiyor bir sorun yok v.s. demişti. Tamirci tanıdık ve güvenilir.







  • mesajim bulunsun.
  • Bende merak ettim. Takipteyim
  • aynı motorun 80hpliği benim araçta da var;ama bahsettiğin durumu yaşamadım hiç.. turbo çevresinde gözle görünür yağ kaçağı var mı,motor suyuna yağ karışmışmı,eksiltme yapıyor mu,hortumlarda delik var mı?bunlardan biri dahi olsa,zaten dumanlı karakteristiği olan bu motor rahat rahat duman atar.. bende chiptuning var,100hp şu an; dipgazda veya bayılınca vites düşürmezsem duman atıyor ama kesinlikle mavi renkli değil..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    aynı motorun 80hpliği benim araçta da var;ama bahsettiğin durumu yaşamadım hiç.. turbo çevresinde gözle görünür yağ kaçağı var mı,motor suyuna yağ karışmışmı,eksiltme yapıyor mu,hortumlarda delik var mı?bunlardan biri dahi olsa,zaten dumanlı karakteristiği olan bu motor rahat rahat duman atar.. bende chiptuning var,100hp şu an; dipgazda veya bayılınca vites düşürmezsem duman atıyor ama kesinlikle mavi renkli değil..



    mavi renkli duman yag karısımının gostergei olarak gördüm arastırmalarımda.
    tamirci arkadasımı aramıstım o devamlı duman atıyor sandı ve turbodan oldugunu aracın yagının eksileceğini soylemişti fakat yag ekslitme yok aracta.
    suyuna yag karısımı yok. aracımda su kacagı vardı devirdaim hortumundan bir parca yırtık vardı ama 3 hafta once yaptırdım onu. pompanın oradan mazot kacagı vardı pompa kapagının contasını iyi durmda degilmiş actı tamirci contayı yeniledik suanda yag kacırma v.s. yok. az once aracı calistirdim dedigim giib yine duman yok bir sorun yok bi 10 dk sonra tekrar yagını olcecegim bakalım düşme var mı.

    ayrıca bu arac 3 silindir 1.4 TDI 75 hp. sizin arac da 3 silindir aynı motor mu?

    ayrıca dipgazda duman gormedim. bayılınca dikkat etmedim dumana acıkcası ama dizelde bayılınca duman cıkarması zaten normal.
    ayrıca bu duman işi ilk defa bugun rasgeldim aracı aldıktan sonra 2.000 km ye yakın yol yaptım hiç dikkatimi cekmemişti. koku var ama yag v.s. dedigim gibi karsılasmadım.




  • evet,3 silindir, ama yazılım farkıyla 80hp fabrikasyon olarak.. dipgazda duman olayı da chiptuninigden sonra aynadan görülmeye başladı,öncesini pek hatırlamıyorum.. devirdaim hortumu sorunu olduğu sıra motor zarar hararet yapmış olabilir mi acaba?? bende de yağ filtre contası sorun çıkardı,hemen servisin başına ekşidim,değiştirip yıkadılar yağlanan yerleri motorda.. koku olayı belki de yıkatmadıysanız yağ bulaşan yerleri,ondan dolayı olabilir... yağ ne markaydı ayrıca;bende mobil1 esp 5w-30..
  • sibob yağ lastiklerinden yağ kaçıyor olabilir
    araç uzun süre rölantide çalışınca yada uzun süreli yokuş aşağı kompresyonda inişlerden sonra gaza basıldığında bir miktar yağ yakma görülebilir.
    dediğim kompresyondan sonra mavi duman varmı kontrol edin derim
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    polo 1.4 tdi mı 1.6 tdi mi
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • üfleme yoksa segmanlar sağlam demek ki, sübap contaları mantıklı bir ihtimal...
  • subap lastiklerinden atıyordur büyük ihtimal.silindir kapağının kontrol edilmesi lazım.motor sıcakken aracı stop edip bir müddet sonra tekrar çalıştırdığınızda mavi duman varsa kesin subap lastiklerinden ya da subap yuvalarından kaçırıyordur.
  • arkadaslar tesekkurler cevaplarınız için...

    Du Hast arkadasımın dedigi gibi uzun sure rolantide calistiktan sonra oldu bu durum sadece bunun haricinde olmadı. turbo charge lı araçlarda aracı rolantide hareket ettirmek yani boşa atıp gitmek turbo v.s. yaglaması konusunda zararlı oldugu için kesinlikle aracı bosa atıp yol yapmam devamlı vitestedir arac.
    buyuk ihtimalle uzun süre rolantide ve dusuk devirde oldugundan az bir yag yakma oluyor diye dsuunuyorum. daha onceki mazot kacagı nedeniyle motor uzerinde kalıntıları var ve kokunun da buradan geldigin idusunuyorum motoru yıkatmamıstım cunk uarac yag yaksa bunu her sıcaklıkta anlarsınız ama araca iyice ısınana kadar veya yogun trafikte uzun dur kalklardan sonra yag kokusu alıyorum ki motoru yarın yıkatacagım.

    yarın tekrar test edicem bakalım. arac sıcakken durup bi 10 dk sonra tekrar calistirdim ozellikle dikkat ediyorum bir duman v.s yok.
    dedigim gibi dumanı ilk defa bugun farkettim. ve bu aracımla ilk defa bu kadr trafikte kaldım yarın bi motoru temizlerim yag kalıntılarını daha sonra tamirci arkadasıma giderim aracı bi kaldıralım altına ustune sagına soluna heryerine bi bakalım yag kacagı var mı diye.

    havalar soguk ve ben de rahatsızdım bir türlü araba ile iyi bir sekilde ilgilenemdim bu nedenle de kafamdaki bazı soru işaretlerini silemedim.

    bugun akuyu degiştirdim 60 amperdi üstündeki ve arcım genelde haftada 2-3 gün kullanmadıgım oluyor, ayrıca ses sistemi ve klima da oldugu için ozellikle 72 amper aldım




  • Bence de en büyük ihtimal sübap contaları. Rolantide motor sıcak da olsa slindir ısıları düşüktür, o sırada gelen yağın hepsini yakamaz. Trafik açıldığında efektif kompresyonla beraber silimdir ısıları da artar. Devir de yükselince pistonlarda birikmiş yağ temizleninceye kadar yanmaya başlar. Tipik sübap contası veya sübap kılavuz deliği kaçağı.

    Antipantez, dizel araçlarda zamanlama hatası olduğunda da mavi duman görülebilir.
  • Mavi duman yakıt pompasındaki arızalardan kaynaklanır diye biliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metaner

    Mavi duman yakıt pompasındaki arızalardan kaynaklanır diye biliyorum


    yakıt pompası daha once tamir edilmiş sanıyorum dedigim gibi yakıt pompasından mazot kacırma vardı sdece dıs kapagının oradan.
    söküldü conta temizlendi ve geri takıldı sorun kalmadı ama nedense sorun olmadıgını dusunuyoru maracımda :) polyanna :)

    hayırlısı yarın detaylıca bakarım artık
  • arkadaşım mavi duman yağ yakmaya delalettir. segmenlardan, sübaplara, haatta hatta turbo mil keçesine kadar bir çok parçanın biri veya bir kaçında meydana gelen aşınma/dozulma/gevşemeden dolayı yakıt odasına yağ gitmesi ve yağın orda yakıtla yanmasından dolayı olabilir. hatta gereğinden fazla yağ koyulması durumunda bile olabilir.

    bence bu aralar yağ seviyenizi düzenli olarak kontrol edin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikum

    arkadaşım mavi duman yağ yakmaya delalettir. segmenlardan, sübaplara, haatta hatta turbo mil keçesine kadar bir çok parçanın biri veya bir kaçında meydana gelen aşınma/dozulma/gevşemeden dolayı yakıt odasına yağ gitmesi ve yağın orda yakıtla yanmasından dolayı olabilir. hatta gereğinden fazla yağ koyulması durumunda bile olabilir.

    bence bu aralar yağ seviyenizi düzenli olarak kontrol edin



    her aracı kullandıgımda ilk hareket etmeden once aracı calistirmadan.
    daha sonra hareket ettikten sonra durduktan yaklasık 5-10 dk sonra.
    ayrıca tekrar binmeden kontrol ediyorum.
    aractan emin olana dek kontrollerimi surdurecegim. ama bu mavi duman olayı mesajlarımda belirttigim zamanda oldu sadece onemli olan nokta burası bence.

    ayrıca yag yakan arac ilk calistirildiginda v.s. yag yakar yani mavi duman gorunur degil mi. anlık degil sürekli olur değil mi?




  • tamirci hiçbir sorun olmadıgın soyledi aracın gayet saglıklı durumda oldugnu soyledi.
    zaten agr bakımlaı yapılmıstı sorunsuz binebilirsin dedi. maot pompasının oradan yine az bi mazot kacagı var vir ara yine kapagı acarak tekrar sıvı conta sürüp geri kapatacagız. baska da bir sorun yokmus. kontrol ettik baştan sonra.
  • Sizin adınıza sevindim
  • Mavi duman görüyorsan muhtemelen turbonda bir arıza var. Arıza giderilmezse turbonu değiştirmek zorunda kalabilirsin.
  • tamircimi ilk aramamda o da aynı şeyi soylemişti diret turbo demişti ama kontrollerini yaptık bir sorunla karsılasmadık. oyle devamlı duman atmıyor zaten.
    hayırlısı artık basımıza bir iş gelmez insallah gelirse de yapacak birsey yok.Turbo tamiri konusuna da pek sıcak bakmıyorum cunku en kötü 500 den baslıyor tamir durumları. sıfırı da 7-800 civarında diye biliyorum ama 1.4 TDI turbo fiyatını bir türlü bulamadım 3 silindirli poloların
  • Sansar Salvo - MAVİ DUMAN

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.