Şimdi Ara

Astra j (cruze) 1.4 turbo motor aşırı yag yakma mavi duman. Rektefe oldu 3 kere çözülmedi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
620
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba aracim chevrolet Cruze ( opel astra j motorlu her şeyiyle ayni) 1.4 turbo 140hp motorlu. 1 yıl önce Radyatör hortumu patlaması sebebiyle motor üst kapak egildi. Motor söküldü üst kapakciya gitti eğiklik düzeltildi ve üstü taşlandı. Subaplar piston halkalari triger üst kapak contasi vs herşey değişti. 35bin civari ödeme yapıldı.


    Araci tamirciden aldim egzozdan mavi duman çıkıyordu çok fazla, geri götürdüm. Ücretsiz tekrar sekman atildi (piston halkalarinin degisimi). Araci aldim sorun düzelmemisti. Bir iki ay sonra tekrar götürdüm. Diğer servislerdeki opel ustalarina danışıldı ve soylendigine gore tekrar sekman atildi.


    Ben para harcamaktan ve servislerde haftalarimi harcamaktan bikmistim ve pes ettim. Çünkü hala sorunlu bir motordu. Gözle görülür bir duman yoktu aldigimda ama performans turbosuz atmosferik 1.4 gibiydi bu şekilde kullandim uzun süre.


    Tabii motorun herrr yerinden aşırı şekilde yağ kaçakları var ve her seferinde yapmalarini istedim, yapicaz deseler de fark olmadi. 1000 km de yaklasik 2 litre yag eksiltir aracim ekleye ekleye kullandim.


    Turbocuya gittim performans düşük diye, westgate sensör parçası değişti. Önceden max 0.6 barda çalışan turbom 1.8 psi degerine yani üç kati verimle çalışmaya başladı.


    Asil sorun şu ki; tekrar inanilmaz duman atma başladı. Yanma odasına yağ kaçağının nerden olduğunu bulmam gerek yoksa yeniden 50bin tamir ücreti isteyecekler çünkü ayni yere goturmeyecegim.


    Gaza yuklendigimde duman atmiyor, ancak gazdan bir anda ayagimi çekersem arkasi sis bulutu oluyor bütün arkayi kapliyor mavi/beyaz duman. Düşük devirlerde yokus cikmaya calisirsam yine duman atabiliyor. Motor isinana kadar cok hafif mavi duman cikariyor egzozdan sadece arkadaki arac görebiliyor. Gaza yüklenip cektigimde sis bulutu birakiyor. Seri hizlanmalarda da hafif mavi duman cikariyor egzoz ama aynadan gozukmuyor. Motorum 160 i gectikten sonra tekleme duman atma tarzi seyler yapiyor ara ara. Gazdan cekip tekrar gaza bastigimda duman atarak hizlaniyor. Veya gaza yüklenip bir anda gazdan cekersem aşırı sis bulutu birakiyor. Gazi yavas yavas azaltarak birakirsam duman atmiyor.


    Yanma odasina yağ kacaginin nerde olduğunu nasil anlayabiliriz?


    Subap lastikleri sorunluysa: gazdan çektiğinde ve ilk calistiginda duman atarmis. Piston ringlerinden olsa gaza basarken duman atarmis. Turbo yag basiyor olsa motorun çalıştığı her saniye aşırı derecede mavu sis bulutu birakirmis. Kendi arastirmalarimda öğrendim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Merhaba sorunun nerden kaynaklı olduğunu çözdünüz mü?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam sorunu çözdünüzmü aynı problemden müzdaribim yardımcı olurmusunuz lütfen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Canbey40 C kullanıcısına yanıt

    baya cevap aramışsınız ben size cevabı vereyim bunun asıl 2 sebebi var.



    1. Sebep Külbütör kapağı. diyaframı kontrol edin ses geliyor mu rolantide calısırken elinizi oraya koyup bakabilirsiniz.
    2. Sebep emme manifoldu.


    bunlar dışında hiçbirşeye bakmayın.


    emme manifoldunda bi tane mantar conta var o conta gidikse tamiri malesef yok. ya iptal edip ordaki basıncı çekvalfli hortumla emmeye tekrar vereceksiniz (pvc repair kitlerde bunu yapıyor)

    örnek :

    https://www.youtube.com/watch?v=TTUYwmZTem0



    yada emme manifoldu değişecek.


    emmeyi sökmeden burdaki sorunu şöyle tespit edebilirsiniz. Turbo hava girişine giren hortumu sökün (hava filtresinden gelen hortum) emme manifoldundan gelip aynı turbo hava girişine giren hortumun yağ akıtıp akıtmadığına bakın. Eğer akıtıyorsa emmedeki conta gitmiştir. Gırtlak hortumu tamamen çıkarıp temizleyin turboya giriş yerinden ağzınızla çekme yapın eğer hava geliyorsa o gırtlak hortumda değişecek.



    emmedeki valfi ben normal vidayla çevresine sıvı conta sürerek kapattım. daha sonra o gırtlak hortumun girdiği yerin az altından lpgcilerin taktığı nozullardan taktım(benzin enjektörlerine denk gelmesin dikkat edin.)


    daha sonra 1 nozulda gaz kelebeğine yakın yere açıp çekvalf ile bağladım. çekvalf yönü karterhavalandırmadan emme manifolduna şeklinde olacak tersine hava geçmeyecek. bu şekilde yağ sorununu çözersiniz. boşa piston segman girmeyin.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M_aTRa_X -- 6 Ağustos 2024; 23:28:47 >




  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt

    Merhaba, astra j 2020 model 1.4t aracım henüz 50 bin km de. Aracın genel performansında bir dengesizlik var. Aracı sıkıştırmadan kullanırsak bir problem belli etmeden az az yağ eksilterek yoluna devam ediyor. Ancak aracı sıkıştırırsam ani hızlanma yaparsam özellikle fark ettiğim 135-140 hızını geçince devir saati 4 civarlarını gösterdiğinde arkadan bir anda duman atıyor ve gazdan çekiyorum. Bu olay olduktan sonra motorda teklemeler vuruntular oluyor ve araç hızlı yağ eksiltiyor sanki bir yerlere yağ doluyor ve o yağ boşalana kadar böyle devam ediyor. Kimisi aracın piston kırmıştır segman çatlamıştır vs diyor kimisi turbon yağ basıyor diyor, kimisi emme manifoldu diyor şimdi burada benzer duruma üst kapak valfi denilmiş. Hepsi hassas parçalar ve henüz 4 yaşındaki aracı bu kadar gelişigüzel kurcalatıp daha da bozmak istemiyorum. Siz konuya hakim görüyorsunuz yardımcı olabilir misiniz?

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.