50 bin aşağı da olur 50 bin yukarı da olur parçalara bağlı kısacası çok para |
1.4 Tsi Komple Motor Yapılacak Dendi Destek Lütfen (4. sayfa)
-
-
Herkese merhabalar konuyu güncelliyorum. Bugün Almanya'da VW yetkili servisinde usta olarak çalışmış ve tüm diplomalarını ve ustalık belgelerini Almanya'dan almış bir usta ile tanıştım. Hatırladığım kadarıyla 15 sene kadar Münich'te VW'de çalışmış. Sonradan Türkiye'ye gelerek dükkan açmış. Aracımı kendisine gösterdim. Özel servis olmasına rağmen VW yetkili servislerinden daha detaylı bir ön kontrolü var. Fren hidroliğinden örnek alarak kaynama testi, antifreeze örneği alarak donma testlerini gerçekleştiriyor. Yani standart bakım için bile gelseniz arabanızı lifte alarak en arkadan en başa kadar kontrol ederek geliyor. Kendisine bu konunun başında yaşadığım problemleri anlattım. Bu arada ustanın en büyük özelliklerinden bir tanesi de özel Almanya lisanslı bir beyin okuma bilgisayarına sahip olması. Km orijinal mi değil mi, araba fabrikadan çıktığından beri kaç defa kontağa basılmış, bu zamana kadar hangi arızaları vermiş ve hangileri silinmiş hatta hangi silindirin araba üretildiğinden bu yana kaç defa teklediğine kadar önünüze getirebiliyor. Ben arabayı bakım için de götürmüştüm. Bakımını yaptıktan sonra bilgisayara bağladık. Benim arabamın 2. silindiri bu zamana 39 bin defa teklemiş. 1. silindir 10 bin defa kadar teklemiş. 3-4 silindirler kayda değer rakamlar görmemişler. Usta ateşleme sırasından kaynaklı olarak tsi motorlarda 1 ve 2. silindirlerde bu arızanın olduğunu söyledi. Araç içindeki titreşim 2. silindirin sürekli teklemesinden kaynaklı olduğunu iletti. Ancak erken yağ değişimi aralığı, orijinal buji,bobin kullanımı ile bu şekilde kullanabileceğimi, hareket halinde titreme, yekinme yoksa devam etmem gerektiğini iletti. Yağ olarak ise sadece Luqimoly ve Motul tavsiye ediyor. Daha sonrasında araç kalibrasyonlarını gerçekleştirdi. EGR, oksijen sensörü, boğaz kelebeği, klima sistemi gibi her şeyi arabaya yeniden tanıttı. Bunu yaparken bilgisayardan ayarlamalar yaptıktan sonra fren ile gaza aynı anda basmak gerekiyor, bu şekilde araba kendisini kalibrasyon moduna alıyor. Kalibrasyon bitince ise araba otomatik olarak gaz kesiyor ve işlem tamamlanmış oluyor. Elindeki bilgisayar ile benim yol bilgisayarıma kadar her şeyi görebiliyordu. Yağ bakımı - kalibrasyon - beyin okuma ücreti toplamda 1500 TL gibi bir ücreti var. Ücret içinde herhangi bir yedek parça yok. Tüm yedek parçaları kendim götürdüm. Usta bir sonraki yağ bakımında 5-40'a dönebileceğimizi iletti. Eğer titreşim artarsa ve yükteyken de devam etmeye başlarsa silindir kapağının sökülmesi gerektiğini iletti.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kormodos -- 26 Mart 2023; 15:42:34 >
-
Doktorunu bulmuşsunuz hocam .Kaliteli usta bulmak ciddi mesele hani araç çok yeni olunca servisle çalışılıyor ama 5-6 yaşından sonra dışarıda iyi usta bulunca bakımdayken vs aracın yanında takılarak ustadan yeni şeyler öğreniyorsun o hoşuma gidiyor benim … Hangi kasaydı sizin araç hocam B7 mi ?
-
Evet 2011 model B7 kasa.
-
motor yaptırmaktan kurtulduzmu hocam
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cnyttt -- 26 Mart 2023; 17:31:54 > -
Evet, motor yaptırmıyoruz. Bakım aralıklarını sık tutup bu şekilde binmeye devam edeceğiz.
-
Geçmiş olsun şimdilik masraftan kurtulmuşsunuz. Genel olarak ise;
Bu forumda yıllardır ülkemizdeki bütün araçlar için 10 bin km bakım aralığının maksimum olduğunu defalarca söyledik. Hatta İstanbul gibi yerlerde aşırı trafiğe araç giriyor ise 6-7 bin kmyi geçmemek lazım. Bu aralıklara uyulmaz ise ilerleyen kmlerde sorunlar başlıyor.
Fakat bazı arkadaşlar ısrarla farklı argümanlar ile gelmek istiyor. İngiltere mi burası motor bitince anında yenisini sipariş verelim orada elbette bakım aralığı 15 bin km de olur 30 bin km de.
Firmalar bakım aralıkları ekonomik ömür ve ticari sebepler ile veriliyor. Sonuçta müşterisine göre hareket etmek zorunda fazla sık yaparsa bizi mi kazıklıyor muhabbeti çok uzun yaparsa araç dayanmaz vs vs. Fakat her ülkenin kendi şartları vardır bizim ülkemizde de bu markadan bağımsız maksimum 10 bin km veya yılda bir.
-
Kmden bağımsız senesi dolunca bakımını yaptırmak lazım dediğim için cahil cühela bir moktan anlamaz çayır filozofu ilan edildiğim kayınbabamın 10 bin takıntısı yüzünden 2 senedir bakım yaptırmadığı corollası şlak şlak sesi çıkarmaya başlamış. Bakımını yaptırmış alel acele ama yok, şlak şlak sesi gelmeye devam ediyor. Km si 58 binde daha arabanın.
Bakım önemli. Heleki dizel araçlarda yağ filtresi çok çok önemli. -
@19can84 adlı kullanıcının, yanıtlanan mesajı:
1 silindirde sorun varsa ve piston çapı değişmeden sorun çözülüyorsa tek piston değişir. yarış motoru yapmıyorsun, 8 bin çeviren bir makine de değil bu sonuçta.
biyel koluyla yağ yakmanın ne alakası var acaba.
5000 lira forged piston olsa bile kazık.
egzantirik aktüatorüne 21 bin lira yazmışlar, yetkili servis değil de pavyon fiyat listesi sanki...
Eski pistonu çıkarıp aynı silindire sıfır piston takamazsin motora olmaz malesef , zamanla binlerce km sonra silindir yuvalarında aşınma genleşme vs olur buna eski piston uyum sağlar ama sıfır piston olmaz , değişirken yada yapılırken motor söküldükten sonra tek silindir yuvası rektefe olmaz
-
Gecmis olsun, gercek mekanik bulmussunuzquote:
Orijinalden alıntı: kormodosHerkese merhabalar konuyu güncelliyorum. Bugün Almanya'da VW yetkili servisinde usta olarak çalışmış ve tüm diplomalarını ve ustalık belgelerini Almanya'dan almış bir usta ile tanıştım. Hatırladığım kadarıyla 15 sene kadar Münich'te VW'de çalışmış. Sonradan Türkiye'ye gelerek dükkan açmış. Aracımı kendisine gösterdim. Özel servis olmasına rağmen VW yetkili servislerinden daha detaylı bir ön kontrolü var. Fren hidroliğinden örnek alarak kaynama testi, antifreeze örneği alarak donma testlerini gerçekleştiriyor. Yani standart bakım için bile gelseniz arabanızı lifte alarak en arkadan en başa kadar kontrol ederek geliyor. Kendisine bu konunun başında yaşadığım problemleri anlattım. Bu arada ustanın en büyük özelliklerinden bir tanesi de özel Almanya lisanslı bir beyin okuma bilgisayarına sahip olması. Km orijinal mi değil mi, araba fabrikadan çıktığından beri kaç defa kontağa basılmış, bu zamana kadar hangi arızaları vermiş ve hangileri silinmiş hatta hangi silindirin araba üretildiğinden bu yana kaç defa teklediğine kadar önünüze getirebiliyor. Ben arabayı bakım için de götürmüştüm. Bakımını yaptıktan sonra bilgisayara bağladık. Benim arabamın 2. silindiri bu zamana 39 bin defa teklemiş. 1. silindir 10 bin defa kadar teklemiş. 3-4 silindirler kayda değer rakamlar görmemişler. Usta ateşleme sırasından kaynaklı olarak tsi motorlarda 1 ve 2. silindirlerde bu arızanın olduğunu söyledi. Araç içindeki titreşim 2. silindirin sürekli teklemesinden kaynaklı olduğunu iletti. Ancak erken yağ değişimi aralığı, orijinal buji,bobin kullanımı ile bu şekilde kullanabileceğimi, hareket halinde titreme, yekinme yoksa devam etmem gerektiğini iletti. Yağ olarak ise sadece Luqimoly ve Motul tavsiye ediyor. Daha sonrasında araç kalibrasyonlarını gerçekleştirdi. EGR, oksijen sensörü, boğaz kelebeği, klima sistemi gibi her şeyi arabaya yeniden tanıttı. Bunu yaparken bilgisayardan ayarlamalar yaptıktan sonra fren ile gaza aynı anda basmak gerekiyor, bu şekilde araba kendisini kalibrasyon moduna alıyor. Kalibrasyon bitince ise araba otomatik olarak gaz kesiyor ve işlem tamamlanmış oluyor. Elindeki bilgisayar ile benim yol bilgisayarıma kadar her şeyi görebiliyordu. Yağ bakımı - kalibrasyon - beyin okuma ücreti toplamda 1500 TL gibi bir ücreti var. Ücret içinde herhangi bir yedek parça yok. Tüm yedek parçaları kendim götürdüm. Usta bir sonraki yağ bakımında 5-40'a dönebileceğimizi iletti. Eğer titreşim artarsa ve yükteyken de devam etmeye başlarsa silindir kapağının sökülmesi gerektiğini iletti.
Ulkemizdeki araclar biraz yillandiklarinda kasaplarin elinde perte cikiyor. Duzgun tamir yapan bir isletme ve ustaya henuz rastlamadim
Hem otomobilin pahali oldugu, hem de otomobilleri itinayla hurdaya ceviren bir ulkeyiz
-
pistonlar zamanla büyümez, segman genişler.
her rektefiyede bir boy büyük pistona geçilecek diye de bir kural yok. zaten öyle olsa after markete orjinal ebatta piston üretmezdi hiç kimse.
silindir düzeldikten sonra orjinal piston kurtarıyorsa tek tek pistonlar değişir. aksi usta yalanı.
-
Rektefiye işleminde büyük boy pistona geçilmesinin nedeni silindir duvarının aşınması kaynaklı olarak o aşınan yüzeyin temizlenmesi. Bu işlem esnasında da silindirlerin içi genişliyor. O nedenle 0.5 büyük pistona geçiliyor. Yani silindire bu işlem yapıldıktan sonra orijinal ebat piston kullanmak da sıkıntılı bir durum.
-
Geçmiş olsun, aracın gerçek doktorunu bulmuşsunuz. Nerede bu usta acaba, başımıza bir iş gelirse aklımızda bulunsun. 1.2tsi golf var bende de, aynı arızalar ile karşılaşma ihtimalimiz yüksek.
-
Teşekkürler. İzmir Ata Sanayi'de Naim Usta.
-
Aynı proglemler bende mevcut ustalar subap lastiğinin sorunu çözeceğini söylüyor açınca 15-20 bin gider diyolarlar naim ustanın nosu var mı -
Merhabalar, iletişim bilgilerini ekledim.
-
Hocam Selamlar. Bu yaşadığınız problemin aynısını ben de şu an yaşıyorum ve ustalar sizinle aynı şekilde sübaplardan kaynaklandığını söylüyorlar. Siz ne yaptınız bu problemi çözebildiniz mi?
-
Pcv valfi arızalı ise yağ eksiltir. Yağ buharı olarak turbo emmeye gider. Buda yağın seviyesini azaltır.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X