Merhabalar caxa motor passata sahibim. 113.000 km'de. Ben 2019'da 89 binde aldım. Aracımı aldığımdan beri yağ yakma sorunu ile karşı karşıyayım. Yaklaşık 3 ay önce arıza ışığı yaktı ve arıza kayıtlarında 2. bobinde hata tespit ettik. Bunun üzerinde orijinal olarak 4 buji 4 bobin değiştirildi. Ben aracıma baktım yaptıktan (her 6bin km'de bir luqimoly toptec 4200 ve orijinal parçalar ile bakım yapmaktayım.) sonra yaklaşık 2 bin km'de 1 litre yağ eklemesi yaptım. Daha sonra bugün tekrar arıza yaktı ve yeniden bağladığımızda P0299 hatası yani turbo şarj hatası verdi. Ancak aracın çekişinde gidişinde hiçbir problem yok. Tekrar buji ve bobinleri söktük bujilerin uçlarında kararlamalar mevcuttu. Ve motor kompresyon testi yaptık. Daha önce 2. bobinde arıza vermişti. Bu seferde kompresyon testinde 1,3,4. silindirler 150 çıkarken 2. silindir 120 çıktı. Bunun üzerine boğaz kelebeği söküldü. Boğaz kelebeğinde ve emme manifoldunda yağ olduğunu tespit ettik. Aracı götürdüğüm usta bu arabalar yağ yakarak çalıştığında egzozdan mavi duman atmaz emme manifolduna yağ doldurur şeklinde bilgi verdi. Ve çözüm olarak ise motor yapılması gerektiğini iletti. Diğer bir detay olarak da araç rolantideyken çok ufak belli belirsiz bir titreme hali var. Ancak herhangi bir dalgalanma mevcut değil. Sonuç olarak bu aracı komple motor yapmadan kurtarabilir miyiz? Bazı forumlarda manifolda biriken yağın düşük kompresyona neden olabileceğine dair bilgiler okudum. Sizde nasıl ilerlemem gerekiyor? Günümüz şartlarında orijinal parçalar ile motor yapmak gerçekten çok maaliyetli. Turbonun revizyona gitmesi, zincir seti ve konumlandırıcı değişmesi gibi ekstraları da olacak. Yetkili serviste sadece parça fiyatları 90.000 TL civarın tutmaktadır. Sizin öneriniz nedir nasıl ilerlemeliyim? Ben aracıma çok iyi bakayım 6 binde bir bakım yapayım derken böyle bir durumla karşılaştım. Aracı sıkıştırarak kullanmıyorum. Genelde şehir içi kullandığım için 3 bin devri geçmeme pek ihtiyaç olmuyor. Uzun yola çıktığımda ara ara 3-4 bin devir arası sabit gidiyorum. Yorumlarınızı bekliyorum. |
1.4 Tsi Motor Komple Değişimi Hakkında Bilmeniz Gerekenler
1.4 Tsi motorlu aracınızda ciddi bir arıza meydana geldiğinde, komple motor değişimi gerekebilir. Bu süreç, zaman ve maliyet açısından önemli bir yatırımdır.
1.4 Tsi Sandık Motor Fiyatları
1.4 Tsi sandık motor fiyatları, motorun markasına, modeline ve hasar durumuna göre değişebilir. Ortalama olarak, yeni bir 1.4 Tsi sandık motorun fiyatı 10.000 TL ile 25.000 TL arasında değişmektedir.
1.4 Tsi Güçlendirilmiş Pistonlar
Motor değişimi sırasında, 1.4 Tsi motorunuzun güçlendirilmiş pistonlarla donatılması faydalı olabilir. Güçlendirilmiş pistonlar, orijinal pistonlardan daha dayanıklıdır ve motor performansını artırmaya yardımcı olabilir.
1.4 Tsi Sandık Motor Seçimi
1.4 Tsi sandık motor seçerken, aracınızın modeline ve ihtiyaçlarınıza uygun bir motor seçmeye özen gösterin. Ayrıca, güvenilir bir satıcıdan satın aldığınızdan ve motorun garantili olduğundan emin olun.
1.4 Tsi Motor Değişimi Maliyeti
Motor değişimi maliyeti, sandık motor fiyatı dışında işçilik ücreti, yağ ve filtre gibi ek masrafları da içerir. Toplam maliyet, motorun hasar durumuna ve seçilen servise göre değişiklik gösterebilir.
Komple motor değişimi, karmaşık ve pahalı bir işlemdir. Ancak, aracınızın güvenli ve verimli bir şekilde çalışmasını sağlamak için bazen gerekli olabilir. Bu süreç hakkında daha fazla bilgi edinmek veya profesyonel tavsiye almak için güvenilir bir oto tamircisi veya bayi ile iletişime geçmenizi öneririz.