Şimdi Ara

1.4 turbolu motor mu 2.0 atmosferik mi daha keyif verir? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
55
Cevap
0
Favori
3.265
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    Cift sarjli 160likla klasik 2.0 motorlar basa cikamaz deli yuruyor alet

    Onun çözümü de 2.0 240ps atmosferik ünite.

    Fakat nedense otomobil üreticileri bu yönde bir adım atmıyorlar. Oysa günümüz teknolojisiyle az yakan atmosferik ve güçlü araçları üretmek çok kolay.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bahsettigin unite hem emisyon kurallarina aykiri,hem de alt devirleri cok cansiz.spor aracta olur,fakat standart kullanici araclari 5500d uzerinden baslayan guc verimini tasiyamazlar.standart kullanicilar 4bin deviri zor goruyor arabasinda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    Bahsettigin unite hem emisyon kurallarina aykiri,hem de alt devirleri cok cansiz.spor aracta olur,fakat standart kullanici araclari 5500d uzerinden baslayan guc verimini tasiyamazlar.standart kullanicilar 4bin deviri zor goruyor arabasinda.

    Demek istediğim bu motorun geliştirilmiş versiyonu günümüzde uygulanacak.

    Yani alt devirleri daha canlı, yakıt tüketimi günümüz emisyon standartlarına uyarlanmış benzer bir ünite üretilecek.

    Atıyorum 1500rpm civarında 150nm tork üretecek ve kademeli şekilde tork devirle birlikte artacak.

    Beygir gücü de 240 olmasın ama 220 olsun mesela.

    Maksat motoru günümüz teknolojileriyle rafine etmek.

    5500rpm'de güç patlamasına da gerek yok. Daha makul bir gücü örneğin 3500rpm'de 160ps güç, 250nm tork verecek.

    Bu tarz küçük ayarlamalar ile isteyen yine 8500rpm çevirip 220ps'i ilikilerine kadar hissedecek. Ama normal şehir kullanımında tork ve beygiri dengeli bir ünite olacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi senersongur -- 15 Temmuz 2016; 10:30:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Oda hybrid sistem entegrasyonuyla mümkün,standart atmosferikte bu söylediklerini yapamazsın.fakat hem bagajdan,caliyor hem pil masrafi ve karmasik teknolojiler içeriyor hem de tamamen elektrikli araclarin piyasaya cikmasiyla onemini artik kaybetti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MyWorldLife

    Neye göre kime göre ? Devir çevirince sürüş zevkli mi oluyor anlamadım ?

    "Zevk" ten kasıt "devir çevirmekse ama bir yere gitmemekse" atmosferik.

    ama

    "Zevk"ten kasıt sessiz sedasız uçup gitmekse en basitinden 1.4 TSİ 180 HP 250 NM bir İbiza Cupra yeterde artar.



    Benzer güce bakarsak ben EP3 TypeR motorunu tercih ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    Bahsettigin unite hem emisyon kurallarina aykiri,hem de alt devirleri cok cansiz.spor aracta olur,fakat standart kullanici araclari 5500d uzerinden baslayan guc verimini tasiyamazlar.standart kullanicilar 4bin deviri zor goruyor arabasinda.

    Demek istediğim bu motorun geliştirilmiş versiyonu günümüzde uygulanacak.

    Yani alt devirleri daha canlı, yakıt tüketimi günümüz emisyon standartlarına uyarlanmış benzer bir ünite üretilecek.

    Atıyorum 1500rpm civarında 150nm tork üretecek ve kademeli şekilde tork devirle birlikte artacak.

    Beygir gücü de 240 olmasın ama 220 olsun mesela.

    Maksat motoru günümüz teknolojileriyle rafine etmek.

    5500rpm'de güç patlamasına da gerek yok. Daha makul bir gücü örneğin 3500rpm'de 160ps güç, 250nm tork verecek.

    Bu tarz küçük ayarlamalar ile isteyen yine 8500rpm çevirip 220ps'i ilikilerine kadar hissedecek. Ama normal şehir kullanımında tork ve beygiri dengeli bir ünite olacak.



    O dediğiniz atmosferik olarak mümkün olmadığı için, atmosferik olarak 2.0 motordan 150 nm güç alabilmek için yaklaşık 3000-3500 devir/dakika gerektiği için Turbo diye bir icat var. 1500 devir/dakikada 150 nm tork istiyorsanız turbo benzinli ünite var.

    Ha bu arada 3500 devir/dakikada 250 nm tork veriyorsa 160 beygir güç vermez. 125 beygir verir. Öyle rastgele rakamlarla motor inşa edilmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 17 Temmuz 2016; 10:45:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BitterliLokum

    Valf olayını bir türlü çözemedim zaten herkes farklı cevap veriyor :D neyse teşekkürler hocam

    Valf dediğimiz hikaye motora hava girişini/çıkışını sağlayan düzeneğin yapısıdır. 16 valf demek motora 16 tane hava giriş/çıkış kapağı vardır. Bunların 8 tanesi hava emişe, 8 tanesi de kalan egzoz gazlarını dışarı atışa yarar. 8 valf bir motorda bunlar 4'er tanedir. 4 hava emiş 4 egzoz atış valfi vardır. Yani 4 silindirli bir motorda her silindirin üstünde 2 emme 2 egzoz valfi varsa, 4x4=16 valf eder. 8 valf ve 16 valf motorun çalışma karakteristiğini belirler. 8 valf motorun alt devirleri daha canlı olabilirken 16 valf bir motor devir çevirdikçe açılır.

    Bu 8 valf bir motorun üst kapağı:
     1.4 turbolu motor mu 2.0 atmosferik mi daha keyif verir?

    Bu da 16 valf bir motorun üst kapağı:
     1.4 turbolu motor mu 2.0 atmosferik mi daha keyif verir?

    O gördüğünüz yuvarlaklar valfler. Motorun düz durduğu düşünülürse aşağıdan yukarıya doğru bakıyoruz. Valf de budur:
     1.4 turbolu motor mu 2.0 atmosferik mi daha keyif verir?




  • eski bir s40 2.0 140 sahibi olarak 1.4 tsi 140ps motoru hiç sevmedim . çok fazla tork patlaması var. volvo motoru çok zevkliydi
  • Ben de 2000 motor almayı düşündüm ama gel gelelim çok saçma. Bu vergilerle olacak gibi değil.

    Mesela 6 yaş veya daha küçük alırsan aradaki fark 1500 lira eğer 6 yaş ve üstü alırsan aradaki fark 850 lira yılda.

    850 lira bile iki veya üç aylık yakıt masrafı.

    Tabi bütçe meselesi bana pek mantıklı gelmedi o yüzden vaaz geçtim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkürler hocam çok faydalı oldu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: disparity

    eski bir s40 2.0 140 sahibi olarak 1.4 tsi 140ps motoru hiç sevmedim . çok fazla tork patlaması var. volvo motoru çok zevkliydi

    Hala bir S40 2.0 140 sahibi olarak Volvo motorunun çok zevkli olduğu konusuna katılıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: disparity

    eski bir s40 2.0 140 sahibi olarak 1.4 tsi 140ps motoru hiç sevmedim . çok fazla tork patlaması var. volvo motoru çok zevkliydi

    Hala bir S40 2.0 140 sahibi olarak Volvo motorunun çok zevkli olduğu konusuna katılıyorum.

    evet hocam, haklısınız. şuan 1.5 120 ps focus var o eski devir çevirttirme zamanlarımı özlemiyor değilim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: disparity

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: disparity

    eski bir s40 2.0 140 sahibi olarak 1.4 tsi 140ps motoru hiç sevmedim . çok fazla tork patlaması var. volvo motoru çok zevkliydi

    Hala bir S40 2.0 140 sahibi olarak Volvo motorunun çok zevkli olduğu konusuna katılıyorum.

    evet hocam, haklısınız. şuan 1.5 120 ps focus var o eski devir çevirttirme zamanlarımı özlemiyor değilim

    Özellikle 3500-4000 aralığında atağa kalkmaya başlaması ve bunu sürdürmesi çok hoş. Hani koltuğa zınk diye yapıştırmıyor aynı viteste hızlanırken ama sürekli hızlanıyor. Vites düşürünce koltuğa gayet güzel yapıştırıyor. Ayrıca 1500-2000 devir aralığında üst vitese geçmeye bile imkan tanıyor.




  • katı emisyon kuralları olmasa ve insanların tüketim odaklı olmaları olmasa kalkıpda hiçbir üretici turbolu araba ile uğraşmaz.

    bir diğer konuda bir tek bizim forumda atmosferik motor ile turbolu motor karşılaştırması yapılsın görüyorum. her iki motorunda amacı farklıdır. saçma sapan karşılaştırmalar.
  • insanların çoğu vergi ve benzin pahalılığından 1.2-1.4 araç tercih ediyor mecburiyetten yani.. 1.4 passat yerine 2.0 accord tercih ederdim.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.