Şimdi Ara

1.5 Mondeo Titanium Almak Üzereyim. Önerilerinize ihtiyacım var. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
37
Cevap
0
Favori
6.104
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • esmerce kullanıcısına yanıt
    Esmerce hocamın dediklerine harfiyen katılıyorum. 2010 Insignia kullandım 2 sene makyajlı kasa ve yeni kasa Insignia yi 15 km kadar test ettim. Sonrasında da 1.5 ecoboost mondeoyu test ettim. Mondeo yeni Insignia ile başa baş ama yeni Insignia kasasindan dolayı tercih ederdim. Onun dışında Mondeo bu segmentte rakipsiz özellikle konfor ve sessizlik müthiş ötesi. Hele konfor inan bana F10 F30 BMW de bulamazsın bu konforu açık ve net söylüyorum. Böyle rafine bir sürüş yok belki abartiyosun diceksin ama öyle böyle değil. Ses sistemi çok iyi içerisi geniş. Şanzıman yeni Insignia nin altında özellikle karar verme olayı saçma misal gaza az bassan da vites düşürüp hızlanıyor bazen. Tabi gene de kötü diyemem hızlı vites atıyor. Yakıt olarak Insignia nin 1 litre altında yakacagina garanti veririm ama şehiriçi . Şehirdisi aynı yakarlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ilan yok. başkası mı aldı acaba
  • murat425 kullanıcısına yanıt
    Detayları iyi vurgulanmışsın sanki ben yazmışım gibi geldi :)



    Aslında tam otomatik bir şanzıman olarak Mondeo nun vites değişim hızını ve bu esnadaki sarsıntısızlığını çok beğenmiştim ama senin de dediğin gibi vites düşürmesi gereken yerde çok geç kalıyor ya da dümdüz yolda gereksiz yere vites küçültüyor, bu Kuga da da Mondeo da da aynı, aslında bunu bir yazılımla vb düzelteseler (Kuga ve Mondeo turbo benzinli ilk çıktığında denemiştim bilmiyorum sonradan düzeltildi mi) 10 numara bir sistem olacak.



    Bu arada güçsüz gibi görünse de geçenlerde kullandığım 1.6 115Hp dizel manuel Mondeo nun da performansı ortalama hızlara kadar gayet iyiydi, makyajla ona da bir otomatik vites eklense hiç şüphesiz satışları kanatlanır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • murat425 kullanıcısına yanıt
    F30 ve f10 arasınsa konfor, sürüş, kalite olarak dağlar var. Modeoyu test ettim şuanda f10 kullanıcısıyım.



    Cidden f10 daki konforu bulamazsınız yavaş atın hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu araç yeni geldiğinde test etmiştim. Şanzıman kararsız ve performansı törpülüyor. Araç 130 bg gibi hissettiriyor. Ayrica yakit tüketimini sorduğumda st bana şehir içi 11 lt demişti. Belki üstü de vardır. Hani düzgün gitse belki. En güzeli 2.0 dizelini aomak bunun. Yoksa ben aracı beğeniyorum ama o motorla almazdım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cancan_burak

    F30 ve f10 arasınsa konfor, sürüş, kalite olarak dağlar var. Modeoyu test ettim şuanda f10 kullanıcısıyım.



    Cidden f10 daki konforu bulamazsınız yavaş atın hocam

    F10 bildiğim araç kullanan da bildiğim insanlar var. Yerli testlerde misal otopark testinde Mondeoyu 2016 A6 dan iyi buluyor Sinan. Yabancı testler de izleyin BMW özellikle F10 her zaman sert deniyor. Birtek yeni 2017 5 serileri yumuşadı biraz onun dışında 5 serileri hep sert konforlu oldu ama Mondeo kesinlikle F10 dan F30 dan konforlu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar yorum ve görüşleriniz için teşekkürler. Sizlerin de önerileri ile aracı almadan önce oto boya ölçer ödünç alarak ve de kaporta+şase+araç direkleri ve döşeme-tekerler vs kendim de baktım. Aracın servis kayıtlarını inceledikten ve de trammer sorgusu yapıldıktan sonra araçta bir sorun görmedim. Ruhsatında da Ford A.Ş yazıyordu ki forumdan arkadaşların da bilgilendirdiği üzere genel müdür ya da yardımcısına alınan ve özel şoför vasıtası ile kullanılan araçmış...

    Aracın satış işleminden sonra ekspertize götürdüm ve birkaç öneri dışında bir sorun gözükmedi (aracın ön balataları değişecek, sağ arka tekerlek değişecek). Zaten belirtilen durumlar için bir indirim söz konusu olmuştu.

    Aracı aldıktan hemen sonra forumda hemen yorum yazmadım. Yaklaşık 1 hafta oldu ve 750 km yol yaptım (çoğunlukla şehirler arası) ve şu anda 8 lt/100 km ortalama mevcut.


    Geçmişte 2006 Audi A4; 2009 Passat 1.8 TSİ; İnsignia 1.6T kullanmış birisi olarak;
    Kesinlikle içlerinde en konforlu olanı. Ses sistemi mükemmel. Arkadaşların da bahsettiği üzere son derece rafine bir araç. Sessiz ve süspansiyon sistemi gayet iyi çalışıyor. Rüzgar sesi 150 km/h limitine kadar rahatsız edici değil. Yakıt tüketimini daha çok bekliyordum, şimdilik gayet iyi. Yol tutuş için limitleri fazla zorlamadığımdan bir fark göremedim. Ancak ani hızlanmalarda önden bir kopma hissi farkedilmiyor değil. Klima sistemi son derece iyi. Çok kısa sürede belirlediğiniz ısıya geçebiliyor. Sınıfının en iyilerinden diyebilirim (Mercedes C180???). Arka ve ön yaşam alanı son derece yeterli. Malzeme kalitesi ve işçiliği tatmin edici.


    Aracın D segmentindeki rakiplerine görece Dezavantajları;
    Gece yolculuğunda insignia'dan sonra Mondeo kullanmak bir işkence. Nerede o AFL far sistemi? Kısalar yetersiz. 2017 modellerinde led far geçilmiş olması büyük avantaj olmuş.

    En üst segment seviyesinde koltuklar hala manuel. Benim için sorun olmamakla birlikte yeni nesil D sınıfı bir araca yakışmayacak durum.

    Bagaj. O nasıl bagaj? B sınıfı araçların bagajların bile albenisi daha yüksek. Bagajı açıp kapattığınızda o hafiflik ve "tenekeden yapılma" hissi veren dacia özentiliği. Araca hiç yakışmamış.

    İnsignia ile aynı şanzımanı kullanmasına karşın özellikle 1 den 2 ye geçişte bunu hissedebiliyorsunuz Aynı şekilde şanzıman düşüşlerinde arkadaşların da belirttiği üzere kararsızlık oluşabiliyor. Allahtan kulakçıklıklar sayesinde yol durumuna göre sizler de ayarlayabiliyorsunuz ancak beklediğim bu değildi.

    Bir diğer konu otomatik start-stop. Böyle bir rezillik olamaz. Aracı almadan önce araştırmama rağmen hiçbir yerde değinilmemiş durum. Oto start-stop için her aracı çalıştırdığınızda kapatmanız gerekiyor. Ekrandan kapatılması işe yaramıyor. %5-10 yakıt tasarrufu yapıcaz diye sinir olmaya ayrıca turboya zarar vermeye gerek yok. Park ederken de frene basıp R'ye basmadan önce bir anda start-stop devreye giriyor. En sinir olduğum durumlardan. Buna çözüm bulabilen varsa ve bilgilendirirse çok sevinirim.

    Şimdilik deneyimlerim bunlar. Zamanla gelişmelere göre Mondeo başlığına detayları eklerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soneryakamoz -- 24 Ekim 2017; 22:33:27 >




  • Forumda bu aracın yakıt tüketimi hakkında çok fazla şehir efsanesi var. Adeta açık arttırma yapılıyor. 14 litre yakar diyen var. 15 litreden çok yakar diyen var.

    Yakıt tüketimi hakkında bilgilendirmeye devam edersen seviniriz.

    Mondeo'ya ince stepne takıp bagajı genişleten birisi vardı, ona bir bakın derim.

    http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/276985-mondeo-5-bagaj-geni%C5%9Fletme-operasyonu/
  • zaten yeni mondeo ülkemizde pek tutmamıştı. ama içi bence çok kaliteli. yeni kasa 1.6 dizel manuel style ilk çıktığında 84,900 fiyatı vardı. keşke alsaydım.
  • resmen risk almışsınız,

    bu aracın otm.şanzımanı facia, 2.5 litre atmosferikte bile sorunlu, gm nin ülkemizde satılmış cruzelarda falan kullandığı 240nm, limitinde dayanan/çalışan 6T40 kodlu (ford kodu 6F35) 2006 üretimi bir şanzıman kullanıyor, çok tehlikeli bir şanzıman, eski nesil, araçla uyumsuz

    youtube da ford 6F35 problem diye aratmanız yeterli, çok çok düşük km.lerde şanzımanı revizyona giden var türkiyede bile var, yetkili servisler revizyon yaptırıyorlar dışarda,

    zamanında çok araştırdığım için biliyorum, ülkemizde satılmayan düz vites 1.0 ecoboost veya 1.6 düz vites dizel tercihim olurdu




  • soneryakamoz kullanıcısına yanıt
    Güzel araç hocam çok iyi bir tercih yapmışsınız. Özellikle motor sesi benim hoşuma gitti mars anında güzel bir ses çıkıyor. Konfor dediğiniz gibi mükemmel. Her hızda en kotu yolda bile rahatsız olmadan yol alabiliyor sağa sola sapmadan dümdüz gidiyor araç. Bu beni ayrı etkiledi. Direksiyon sistemi de çok hoşuma gitti.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • esmerce kullanıcısına yanıt
    Mondeo tam otomatik mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Mondeo tam otomatik mi?

    Evet, 1.5 EB motorlarında tam otomatik, 2.0 TDCI da ise çift kavramalı otomatik kullanılıyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • soneryakamoz kullanıcısına yanıt
    Yeni aracınız hayırlı olsun, güle güle kullanın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soneryakamoz

    Arkadaşlar yorum ve görüşleriniz için teşekkürler. Sizlerin de önerileri ile aracı almadan önce oto boya ölçer ödünç alarak ve de kaporta+şase+araç direkleri ve döşeme-tekerler vs kendim de baktım. Aracın servis kayıtlarını inceledikten ve de trammer sorgusu yapıldıktan sonra araçta bir sorun görmedim. Ruhsatında da Ford A.Ş yazıyordu ki forumdan arkadaşların da bilgilendirdiği üzere genel müdür ya da yardımcısına alınan ve özel şoför vasıtası ile kullanılan araçmış...

    Aracın satış işleminden sonra ekspertize götürdüm ve birkaç öneri dışında bir sorun gözükmedi (aracın ön balataları değişecek, sağ arka tekerlek değişecek). Zaten belirtilen durumlar için bir indirim söz konusu olmuştu.

    Aracı aldıktan hemen sonra forumda hemen yorum yazmadım. Yaklaşık 1 hafta oldu ve 750 km yol yaptım (çoğunlukla şehirler arası) ve şu anda 8 lt/100 km ortalama mevcut.


    Geçmişte 2006 Audi A4; 2009 Passat 1.8 TSİ; İnsignia 1.6T kullanmış birisi olarak;
    Kesinlikle içlerinde en konforlu olanı. Ses sistemi mükemmel. Arkadaşların da bahsettiği üzere son derece rafine bir araç. Sessiz ve süspansiyon sistemi gayet iyi çalışıyor. Rüzgar sesi 150 km/h limitine kadar rahatsız edici değil. Yakıt tüketimini daha çok bekliyordum, şimdilik gayet iyi. Yol tutuş için limitleri fazla zorlamadığımdan bir fark göremedim. Ancak ani hızlanmalarda önden bir kopma hissi farkedilmiyor değil. Klima sistemi son derece iyi. Çok kısa sürede belirlediğiniz ısıya geçebiliyor. Sınıfının en iyilerinden diyebilirim (Mercedes C180???). Arka ve ön yaşam alanı son derece yeterli. Malzeme kalitesi ve işçiliği tatmin edici.


    Aracın D segmentindeki rakiplerine görece Dezavantajları;
    Gece yolculuğunda insignia'dan sonra Mondeo kullanmak bir işkence. Nerede o AFL far sistemi? Kısalar yetersiz. 2017 modellerinde led far geçilmiş olması büyük avantaj olmuş.

    En üst segment seviyesinde koltuklar hala manuel. Benim için sorun olmamakla birlikte yeni nesil D sınıfı bir araca yakışmayacak durum.

    Bagaj. O nasıl bagaj? B sınıfı araçların bagajların bile albenisi daha yüksek. Bagajı açıp kapattığınızda o hafiflik ve "tenekeden yapılma" hissi veren dacia özentiliği. Araca hiç yakışmamış.

    İnsignia ile aynı şanzımanı kullanmasına karşın özellikle 1 den 2 ye geçişte bunu hissedebiliyorsunuz Aynı şekilde şanzıman düşüşlerinde arkadaşların da belirttiği üzere kararsızlık oluşabiliyor. Allahtan kulakçıklıklar sayesinde yol durumuna göre sizler de ayarlayabiliyorsunuz ancak beklediğim bu değildi.

    Bir diğer konu otomatik start-stop. Böyle bir rezillik olamaz. Aracı almadan önce araştırmama rağmen hiçbir yerde değinilmemiş durum. Oto start-stop için her aracı çalıştırdığınızda kapatmanız gerekiyor. Ekrandan kapatılması işe yaramıyor. %5-10 yakıt tasarrufu yapıcaz diye sinir olmaya ayrıca turboya zarar vermeye gerek yok. Park ederken de frene basıp R'ye basmadan önce bir anda start-stop devreye giriyor. En sinir olduğum durumlardan. Buna çözüm bulabilen varsa ve bilgilendirirse çok sevinirim.

    Şimdilik deneyimlerim bunlar. Zamanla gelişmelere göre Mondeo başlığına detayları eklerim.



    start-stop'a %5 tasarruf falan yok. çok daha düşük rakamlar var. almanya'daki akrabam bu konuda yazılar okumuş orda. start-stop'un gerçekte çok çok çok az bir faydası varmış biliyor musun dedi. sonra bir mantık yürüttüm. rölantideyken araç saatte 1 lt yazıyor. eee start stop da zaten 15-20 sn kullanılan birşey yol boyunca. onun tasarrufundan ne olur ki zaten saatte 1 lt yakıyorsa rölantide. start-stop aracın turbosuna zarar vermiyormuş. en azından üreticiler öyle diyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: soneryakamoz

    Arkadaşlar yorum ve görüşleriniz için teşekkürler. Sizlerin de önerileri ile aracı almadan önce oto boya ölçer ödünç alarak ve de kaporta+şase+araç direkleri ve döşeme-tekerler vs kendim de baktım. Aracın servis kayıtlarını inceledikten ve de trammer sorgusu yapıldıktan sonra araçta bir sorun görmedim. Ruhsatında da Ford A.Ş yazıyordu ki forumdan arkadaşların da bilgilendirdiği üzere genel müdür ya da yardımcısına alınan ve özel şoför vasıtası ile kullanılan araçmış...

    Aracın satış işleminden sonra ekspertize götürdüm ve birkaç öneri dışında bir sorun gözükmedi (aracın ön balataları değişecek, sağ arka tekerlek değişecek). Zaten belirtilen durumlar için bir indirim söz konusu olmuştu.

    Aracı aldıktan hemen sonra forumda hemen yorum yazmadım. Yaklaşık 1 hafta oldu ve 750 km yol yaptım (çoğunlukla şehirler arası) ve şu anda 8 lt/100 km ortalama mevcut.


    Geçmişte 2006 Audi A4; 2009 Passat 1.8 TSİ; İnsignia 1.6T kullanmış birisi olarak;
    Kesinlikle içlerinde en konforlu olanı. Ses sistemi mükemmel. Arkadaşların da bahsettiği üzere son derece rafine bir araç. Sessiz ve süspansiyon sistemi gayet iyi çalışıyor. Rüzgar sesi 150 km/h limitine kadar rahatsız edici değil. Yakıt tüketimini daha çok bekliyordum, şimdilik gayet iyi. Yol tutuş için limitleri fazla zorlamadığımdan bir fark göremedim. Ancak ani hızlanmalarda önden bir kopma hissi farkedilmiyor değil. Klima sistemi son derece iyi. Çok kısa sürede belirlediğiniz ısıya geçebiliyor. Sınıfının en iyilerinden diyebilirim (Mercedes C180???). Arka ve ön yaşam alanı son derece yeterli. Malzeme kalitesi ve işçiliği tatmin edici.


    Aracın D segmentindeki rakiplerine görece Dezavantajları;
    Gece yolculuğunda insignia'dan sonra Mondeo kullanmak bir işkence. Nerede o AFL far sistemi? Kısalar yetersiz. 2017 modellerinde led far geçilmiş olması büyük avantaj olmuş.

    En üst segment seviyesinde koltuklar hala manuel. Benim için sorun olmamakla birlikte yeni nesil D sınıfı bir araca yakışmayacak durum.

    Bagaj. O nasıl bagaj? B sınıfı araçların bagajların bile albenisi daha yüksek. Bagajı açıp kapattığınızda o hafiflik ve "tenekeden yapılma" hissi veren dacia özentiliği. Araca hiç yakışmamış.

    İnsignia ile aynı şanzımanı kullanmasına karşın özellikle 1 den 2 ye geçişte bunu hissedebiliyorsunuz Aynı şekilde şanzıman düşüşlerinde arkadaşların da belirttiği üzere kararsızlık oluşabiliyor. Allahtan kulakçıklıklar sayesinde yol durumuna göre sizler de ayarlayabiliyorsunuz ancak beklediğim bu değildi.

    Bir diğer konu otomatik start-stop. Böyle bir rezillik olamaz. Aracı almadan önce araştırmama rağmen hiçbir yerde değinilmemiş durum. Oto start-stop için her aracı çalıştırdığınızda kapatmanız gerekiyor. Ekrandan kapatılması işe yaramıyor. %5-10 yakıt tasarrufu yapıcaz diye sinir olmaya ayrıca turboya zarar vermeye gerek yok. Park ederken de frene basıp R'ye basmadan önce bir anda start-stop devreye giriyor. En sinir olduğum durumlardan. Buna çözüm bulabilen varsa ve bilgilendirirse çok sevinirim.

    Şimdilik deneyimlerim bunlar. Zamanla gelişmelere göre Mondeo başlığına detayları eklerim.



    Hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin, bu saatten sonra olumsuz yazan arkadaşların moralini bozmasına izin verme ve makam arabasının keyfini sür........................




  • start-stop denen illeti otomobil sektörüne bulaştıranları Allah bildiği gibi yapsın.

    Bu kadar gereksiz ve saçma bir sistem olamaz. Rölantide arabanın tüketimi 0.6lt/h (saatte 0.6 litre)

    10dk rölanti yerine stop etse yapacağı tasarruf 0.1 litre yani 50 kuruş. Çoğu zaman 10dk ışıkta beklemeyiz zaten.

    Zaten uzun yolda hiç bir anlamı yok.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.