Şimdi Ara

1.6 DCİ 130 BG 320 NW Tork-Sınıfında En güçlü dizel (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
54
Cevap
2
Favori
8.235
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Her ne kadar tasarımı hoşuma gitmese de bence şu an Renault çatısı altında alınacak en mantıklı araç 1.6DCI GT-Line Megane. İçinin leğen plastiği olmasını ve dış tasarımını sindirebilirseniz yakıt tüketimi, performansı ve donanımıyla kullanıcısını yıllarca memnun edebilecek bir araç.

    Keşke VW şu 1.6 TDI inadından vazgeçse de 105'lik TDI yerine şu motoru Renault ile işbirliği yapıp Fabia'dan tut Passat'a kadar her araca taksa. 2020'ye kadar daha iyi bir TDI yapılacağını açıklamışlardı ama 2020'ye kadar 1.6DCI 250hp 700nm tork olur.
  • muharrem.05 kullanıcısına yanıt
    Bu opelin motoru test edilmiş ve hatta source hocam paylaşmıştı yazıyı 1.6 DCİ ye alt devirde ölü bir motor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gralcan

    Renault hız kesmiyor, 160'lık motor da gelecek sonrasında.

    +1 Renault döktürüyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • siz benden daha iyi bilirsiniz muhakkak

    ama ben aşağıdaki linkten bakmıştım. yeni blok kullanıldığı 30 dan fazla patent alındığı ve f1 mühendisleri ile birlikte geliştirildiği yazıyor anladığım kadarıyla

    http://media.renault.com/download/media/specialfile/28360_1_5.aspx
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newtonmeter

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer


    quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    Rakamlarda en iyi görünsede 1,6 i-dtEc ile ilk hızlanma hariç bütün ara hızlanmalar eşit. Üstelik i-dtEc daha az tüketiyor. Biri ilk hızlanmada daha iyi diğeri ekonomide tam dişe dis rakip diyebiliriz.

    Ara hızlanmalarda eşit olduklarına dair kaynak yada test var mı ? Ben bulamadım hiç tam anlamıyla karşılaştırıldıkları bir test.

    Benim en fazla merak ettiğim konu idi ve çok zor bulmuştum. Sanırım konu dahi açmıştim yine bulursam buraya da eklerim. Test edilen araçlar megane hb ve civic hb. İdi

    1,6 dci de edc şanzımanın kullanılmamasının nedeni motorun daha testlerinin yapılmaması yada motora güvenilmemesi falan değil. olay edc nin max 250 nm olmasıdır.

    yani senin de öğrenmen gereken şeyler var

    tamam o zaman. sayın renault muhendisi bey.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Backstreet


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tekne Kazıntısı

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tekne Kazıntısı

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tekne Kazıntısı

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tekne Kazıntısı

    renaultun ürettiği en karmaşık sistem bu energy dizel

    30 un üzerinde patent almışlar

    ülkemize az sayıda gelmesinin nedeni belki de motorun üretildiği fabrikanın kapasitesinin yetersiz oluşu ve tabi ki maliyeti..bu yönde yatırım yaptılar

    ayrıca tıpkı 1.5 gibi bu motorun da farklı güçlerde versiyonları olacak

    renault bence motor konusunda aşmış bi firmadır

    babama crv almadan önce ciddi ciddi bu motoru taşıyan qashqai ile arada kalmıştım fakat nissan satışta çok yakın arkadaşım vardı ve yanına gittim telefonda bana muazzam fiyat vermesine karşın yanında anlattıkları ile tam anlamı ile bu aracı almama izin vermedi,

    sebep ise bu motor için halen gerekli uzun testlerin yapılmadığını çok karmaşık bir sisteme sahip olduğunu ne çıkacağının asla henüz belli olmadığını söyledi, dikkat ederseniz motorun az sayıda modele uygulanması 1,5 den daha güçlü olmasına rağmen edc ile satılmaması latitude gibi bir modelde dahi kullanılmaması bunu doğruluyor, yani sebep üreticinin bu motora henüz tam güven duymadığıdır bana göre...

    motorun geliştirilmesi 7 yılı buldu diye biliyorum

    ayrıca bu motorun torkunun renault elindeki getrag ile uyuşmadığı da biliniyor..

    yeni edc talep etmesi gerekir bu da pahalı olan aracı daha da pahalı yapar

    mercedes yeni modellerinde bu motoru kullanacak ayrıca otomatik versiyon ile birlikte

    renault bu motoru geliştirirken f1 mühendislerinden ve teknolojisinden de yararlandı

    7 yılda bu testler yapılmadı diyelim mercedes de mi test etmemiş. hadi mercedes test etmemiş olsun..sağlamcı japonlar nasıl olur da test etmez





    yazdıklarının her birini zaten biliyorum arkadaşım ancak bir fabrika testi vardır birde yeni teknolojilerin gerçek şartlarda yollarda müşteri elinde uzun yıllar kullanılıp kendini kanıtlaması vardır, işte bu motor bildiğimiz motorlardaki sadece bir iki parçalık güncelleme yenileme yapılmış motorlardan değil komple karmaşık komplike yeni bir sistem... neyse senin yargıların pek değişecek türden değil...

    bunu zamanında her marka yapıyor zaten geriye dönük bakarsan hatta şanzımanlarda dahi yapılıyor, misal ford aynı olayı cvt de denedi bakın birçoğumuz focusda cvt yi bilmiyoruz bile ancak ford onu az miktarda piyasaya sürdü denedi ve baktıki olmuyor yeni araçlara koymadı..

    ayrıca mercedes bu motoru değil 1,5 dci 110 motoru alıyor renault dan 1,6 söylentisi senelerdir sürüyor fakat oda bizim gibi meraklılar arasında bir söylentiden öte değil...

    peki arkadaşınız test edilmediğini nerden biliyor..yani yollarda test edilmediği kanısına nasıl varmış..fabrika testleri artık teknolojik ortamlarda yapılıyor ve oluşan şartlar gerçeğin aynısı

    bu motor ile illa ki 100.000 km yi geçen vardır avrupada

    kronik sorunlara ilişkin bi bulgu var mı..bence önemli olan benim değil sizin yargınız..3 firma bilmiyor ama arkadaşınız herşeye hakim..klasik türk satış temsilcisi

    mercedes hem 1.5 dci eski motoru alıyor hem de 1.5 energy dci yi alıyor..2 motor arasındaki farkı gören, birini mercedesin modifiye ettiğini sanıyor

    1.6 dizelin amacı 1.9 dci nin yerini almak

    ayrıca yeni c serisinde kullanılacağı yönünde çokça haber var

    yani koca koca 3 markadan bahsediyoruz..renault kendini kurtaran şeyin 1.5 dci olduğunu biliyor ve işini sağlama almadan yeni dci üretmez..hadi renault bunu sallamadı diyelim nissan mercedes nasıl olur da renault gibi davranabilir



    öğrenmeniz gereken çok konu var

    MOTOR NİSSAN-RENAULT ORTAK ÇATISI ALTINDA ÜRETİLİYOR.
    halen hurafeler üzerine burada bana cevap yetiştiriyorsunuz bana bir tane mercedes gösterin 130 dci kullanmış?
    Nissan renault dan almıyor yani. Siz bir motorun fabrika testi ile yol testi arasında fark görmüyorsunuz benim size birşey anlatmam mümkün değil...

    Saygılar...

    siz de hala yol testi olmadığı konusuna takılıp kalmışsınız

    arkadaşınız nerden biliyormuş diyorum cevap yok

    ben size kullanıyor demedim yeni kasa c serisinde kullanılacak yazdım..mümkünse bişey anlatmaya çalışmayın ne olur

    yazdıklarımı anlamak istediğiniz gibi okuyacaksanız boşa yazıyorum...

    dci renault motorudur..tüm dergilerde testlerde belirtirler nissan ın renaulttan aldığını

    duster ın alt yapısı nissan ile birlikte geliştirilmiştir diyebilir miyiz..ya da clio rs motoru renault motorudur diyebilir miyiz hayır

    saygılar iyi geceler

    Arkadasin dedigi gibi,Renault motorudur DCI..Renault'un kendi urettigi bir motordur..Nissan,Renault'dan motor aliyor..130 BG dahil...

    Bu 130 bg motor uzun suredir kullaniliyor zaten..Ulkemize 1 sene gec geldi...O 1 sene zarfin da Avrupa'da Scenic ile gezen geziyordu zaten...



    sizede tamam sayın diğer renault muhendisi :)

    renault alana muhendis diplomasıda yanında veriliyor heralde.. :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tekne Kazıntısı

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tekne Kazıntısı

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tekne Kazıntısı

    renaultun ürettiği en karmaşık sistem bu energy dizel

    30 un üzerinde patent almışlar

    ülkemize az sayıda gelmesinin nedeni belki de motorun üretildiği fabrikanın kapasitesinin yetersiz oluşu ve tabi ki maliyeti..bu yönde yatırım yaptılar

    ayrıca tıpkı 1.5 gibi bu motorun da farklı güçlerde versiyonları olacak

    renault bence motor konusunda aşmış bi firmadır

    babama crv almadan önce ciddi ciddi bu motoru taşıyan qashqai ile arada kalmıştım fakat nissan satışta çok yakın arkadaşım vardı ve yanına gittim telefonda bana muazzam fiyat vermesine karşın yanında anlattıkları ile tam anlamı ile bu aracı almama izin vermedi,

    sebep ise bu motor için halen gerekli uzun testlerin yapılmadığını çok karmaşık bir sisteme sahip olduğunu ne çıkacağının asla henüz belli olmadığını söyledi, dikkat ederseniz motorun az sayıda modele uygulanması 1,5 den daha güçlü olmasına rağmen edc ile satılmaması latitude gibi bir modelde dahi kullanılmaması bunu doğruluyor, yani sebep üreticinin bu motora henüz tam güven duymadığıdır bana göre...

    motorun geliştirilmesi 7 yılı buldu diye biliyorum

    ayrıca bu motorun torkunun renault elindeki getrag ile uyuşmadığı da biliniyor..

    yeni edc talep etmesi gerekir bu da pahalı olan aracı daha da pahalı yapar

    mercedes yeni modellerinde bu motoru kullanacak ayrıca otomatik versiyon ile birlikte

    renault bu motoru geliştirirken f1 mühendislerinden ve teknolojisinden de yararlandı

    7 yılda bu testler yapılmadı diyelim mercedes de mi test etmemiş. hadi mercedes test etmemiş olsun..sağlamcı japonlar nasıl olur da test etmez





    yazdıklarının her birini zaten biliyorum arkadaşım ancak bir fabrika testi vardır birde yeni teknolojilerin gerçek şartlarda yollarda müşteri elinde uzun yıllar kullanılıp kendini kanıtlaması vardır, işte bu motor bildiğimiz motorlardaki sadece bir iki parçalık güncelleme yenileme yapılmış motorlardan değil komple karmaşık komplike yeni bir sistem... neyse senin yargıların pek değişecek türden değil...

    bunu zamanında her marka yapıyor zaten geriye dönük bakarsan hatta şanzımanlarda dahi yapılıyor, misal ford aynı olayı cvt de denedi bakın birçoğumuz focusda cvt yi bilmiyoruz bile ancak ford onu az miktarda piyasaya sürdü denedi ve baktıki olmuyor yeni araçlara koymadı..

    ayrıca mercedes bu motoru değil 1,5 dci 110 motoru alıyor renault dan 1,6 söylentisi senelerdir sürüyor fakat oda bizim gibi meraklılar arasında bir söylentiden öte değil...

    peki arkadaşınız test edilmediğini nerden biliyor..yani yollarda test edilmediği kanısına nasıl varmış..fabrika testleri artık teknolojik ortamlarda yapılıyor ve oluşan şartlar gerçeğin aynısı

    bu motor ile illa ki 100.000 km yi geçen vardır avrupada

    kronik sorunlara ilişkin bi bulgu var mı..bence önemli olan benim değil sizin yargınız..3 firma bilmiyor ama arkadaşınız herşeye hakim..klasik türk satış temsilcisi

    mercedes hem 1.5 dci eski motoru alıyor hem de 1.5 energy dci yi alıyor..2 motor arasındaki farkı gören, birini mercedesin modifiye ettiğini sanıyor

    1.6 dizelin amacı 1.9 dci nin yerini almak

    ayrıca yeni c serisinde kullanılacağı yönünde çokça haber var

    yani koca koca 3 markadan bahsediyoruz..renault kendini kurtaran şeyin 1.5 dci olduğunu biliyor ve işini sağlama almadan yeni dci üretmez..hadi renault bunu sallamadı diyelim nissan mercedes nasıl olur da renault gibi davranabilir



    İngilterede bu bu motorla(qashqai) 200 bini devirmiş adamlar var biriside benim baldızın kocası,avrupada bizden cok önceleri orada piyasaya cıkdı bu makine..




  • ya şu alıntıyı adam gibi yapın... saçma sapan yaptığınız alıntılarınız yüzünden konu okunmaz oldu..
  • Biraz seviyeli olalim lutfen,eger cevap alisverisini kaldiramiyorsaniz cevap vermemeniz daha mantikli...Ya da seviyeli bir sekil de bilgi alisverisi yapalim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1000/2000 mesajı olan üyenin alıntıyı düzgün yapmayı bilmemesi ne acı.
  • Kendi aracım Fiat diye demiyorum ama bence hala kral Fiat. 2007de üretilen bi motor hala piyasada güç ve yakıt olarak önlerde.(yakıt biraz fazla diyen olabilir ama, diğer 1.6 dizel motorlu araçların çoğu güncel şanzumanlar kullanıyor.) Şahsen TCT 120hp multijet giulietta piyasada satılsa yakıt olarak da performans olarak da lider olabilir.

    Ki Fiat boş durmuyor, yukarda bir arkadaşın bahsettiği gibi multiar modüllü multijet testleri devam ediyor. 1.6 litre 150-170 hp gibi güçler (tek turbo) konuşuluyor. Bu motor sağlıklı bir şekilde çıkarsa yine 5 yıl daha krallığı devretmez bence.
  • Fiatın zamanı geçti kendimizi avutmanın luzumu yok. Şu anda en iyisi 1.6 dci. Fiatın yeni motoru gelince artık ne zaman gelirse ve opelin yeni dizeli gelince karşılaştırırız ama şu an en iyisi Renault.
  • Motordan kuşku duyan arkadaşlar için bazı bilgiler ve test sürüşü izlenimleri ekliyorum . Yiğidi öldür ama hakkını yeme demiş atalarımız.
    alıntı:
    motor gelişimi 2006'da başlamış
    32 ay sürmüş
    230 milyon Euro harcanmış
    264 kompanent(%75 yeni) kullanılmış
    160 mühendis ve teknisyen çalışmış
    20 yıl 300bin km'yi temsilen 15000 saat bench test yapılmış
    700bin km de pist testi yapılmış
    Daha bir çok detay alttaki linkte var , aklına takılan baksın.

    Link :http://forum.donanimhaber.com/m_48099642/mpage_1/f_/key_//tm.htm#48099642

    Motor
    Megane Coupe GT-Line’ın kalbinde Renault markasının yeni nesil motoru olan 1,6 litre lik dCi motor yer alıyordu. Bu motor 4000 d/d’da 130 Bg güç, 2000 d/d’da ise 320 Nm tork değeri üretiyor. Bu değerler ile 0-100 Km/s hızlanmasını 9,8 saniyede tamamlarken maksimum 200 Km/s hız değerine sahip. 1.6 litrelik bu yeni motor özellikle alt devirlerde sahip olduğu yüksek torkun avantajını çok iyi kullanıyor. Bu sayede sürüş keyfinin yanı sıra ekonomi de sağlarken, bunu ortalama yakıt tüketimi olan 4 litrelik değer ile bize kanıtlıyor. Testimiz sırasında performanslı kullanımlarda 6,5 litreyi görürken, sakin kullanımlarda fabrika verilerini tutturmak hayal değil.
    Link :http://www.arabam.com/Test/Renault-Megane-Coupe-GT-Line/Detay-297015

    Yorum - Selim ERKEK
    Başarısını Renault’dan alınma 1.5 dCi motora borçlu olan Nissan Qashqai artık daha fazla seçeneğe sahip. Geçtiğimiz günlerde 1.6 benzinli motorla beraber CVT otomatik şanzıman seçeneği sunmaya başlayan araç daha fazla güç isteyen müşteriler için 1.6 dCi’ı sunmaya başladı. Yeni motorla Qashqai’nin kavuştuğu dinamiklik şaşırtıcı. İlk 3 viteste soluksuz hızlanan aracı yakalamaya çalışan pek çok 1.6 litre hacme kadar dizel motorlu araç sahibi bir noktadan sonra dikiz aynanızdan kayboluyor. Performans anlamında bu kadar iyi olan motor tüketim değerleri ile de insanı hayrete düşürebiliyor. Eğer bu motoru sakin kullanabilirseniz 4 lt/100km ortalama tüketim verisi ile dolaşabilirsiniz. 1.5 dci ile aradaki fiyat farkı sizin performans açlığınızı bastıracak kadar büyük değilse hiç düşünmeden 1.6 dCi motora yönelin derim. dCi motorlar sayesinde satış rekorları kıran Qashqai bir de Renault’nun EDC çift kavramalı otomatik şanzımanını alabilirse rakipsiz bir otomobil olur.
    Link :http://www.arabam.com/Test/Nissan-Qashqai-16-dCi-Platinum-AVM-Start-Stop/Detay-296404

    Kimin dediği belli olmayan tork birden patlıyor eleştirilerine bizzat test eden dergi yazarının verdiği cevap.
    Tarık Akagün, 15 Mayıs 2013 - 01:49
    Sayın Fatih Uğur,
    Bu otomobille ilgili kapsamlı test sürüşü yazısını e-otodergi’nin Mayıs 2013 tarihli 59. sayısında okuyabilirsiniz. e-otodergi’yi site içindeki banner’lara tıklayarak ücretsiz olarak indirebilirsiniz. Kısaca bahsetmek gerekirse bizim kullandığımız otomobilde ani güç patlamaları olmuyordu. 1.6 dCi 130 HP motorun 320 Nm’lik maksimum torkunun yüzde 80’inini 1500 d/d’den itibaren sunması alt devirlerde bile yeterli çekiş anlamına geliyor. Bu yüzde 80’lik maksimum tork 256 Nm’ye tekabül etmekte ki, bu değer bazı 1.6 dizel motorların maksimum torkundan bile fazla. 1500 d/d civarında ateşli olmasa da otomobili zorlanmadan taşıyan 1.6 dCi motor, 1750 d/d’den itibaren ise daha da istekleniyor. Ama yukarıda dediğim gibi ani güç patlaması şeklinde değil.
    Şehiriçi kullanımda eğer 2. viteste rölanti devrinde gidilirse, gaza ilk basma anında geç tepki alınabilir, bunun devamında ise 1750 d/d’ye gelindiğinde ivmelenme çok yüksekmiş hissi verebilir. Ama bunu güç patlaması olarak tanımlayamayız. Renault’un resmi güç-tork eğrisine göre 1750 d/d’de ortaya çıkan maksimum tork, yaklaşık 2500 d/d’ye kadar düz şekilde, kesintisiz devam etmekte. Yani maksimum torkun etkinliği hemen bitmiyor.
    Bahsettiğiniz İngiliz yayınını okumadım, bu konuda fazla yorum yapmak da istemiyorum. Ama başka bir İngiliz yayınında 1.6 dCi motorun çekişinin iyi olduğunu, seçkin ve yumuşak bir sürüş sunduğunu da okuyabilirsiniz. Farklı yayınlarda (yerli veya yabancı) farklı izlenimler olması normaldir.
    Sonuçta aynı malzemeleri farklı aşçılara versek, hepsinin ortaya çıkarttıkları yemeklerin tadı farklı olabilir. Veya aynı yemeği farklı insanlar yese, aldıkları tatlar farklı olabilir. Sizin bahsettiğiniz durum da bunu işaret ediyor gibi. Eğer bir Renault bayisinde Megane Coupe 1.6 dCi 130 HP GT Line (veya hatchback) kullanma imkanınız olursa hangi yayınların sizin damak tadınıza daha yakın olduğunu bulabilirsiniz.

    Bu arada Renault İngiltere internet sitesindeki katalogda da 1.6 dCi 130 HP’nin maksimum tork devri 1750 d/d olarak yazıyor.
    Link :http://www.otomobil.com.tr/video-test-renault-megane-coupe-1-6-dizel-dci-130-hp/
    Daha link ekleyebilirim ama konu şişmesin.
    Gayri resmi , benim bir yerde okuduğuma göre bu motorun yeni versiyonu 170 hp güce ve 400 nm torka sahip olacakmış, tabi tek turboyla .




  • Yeni cıkan bir motoru şak....diye bütün araçlarına entegre etmezler heleki dizel bi motor ise benzinlilere göre daha masraflı olduğundan ne kadar kendi bünyesinde test edilmiş olsada ( kullanıcı profili kullanıma göre değişiyor )
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.