Şimdi Ara

1.6 dCİ 130 HP 4X4 Nissan Qashqai

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
0
Favori
47.139
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Nissan'ın SUV'una yeni dizel motor

    Nissan Qashqai’da başlıca 2012 yeniliği 1.6 dCi dizel motor, dış görünümde bir farklılık yok.

    İspanya’nın Malaga ve Marbella şehirleri, yaz mevsiminde sıcakları yaşarken, kış mevsiminde de adeta bir ilkbahar kadar ılık ve güzel bir havaya sahip. Oraya gidince, kendinizi iyi hissediyor, içiniz ferahlıyor. Binlerce yazlık evin doldurduğu deniz kıyısından, gerideki tepelere kadar uzanan Costa del Sol (İspanyollar buraya Güneş Sahili ismini vermiş) yollarında araç kullanmak ise, sanki tatil için yollardaymışçasına insanın içini neşeyle dolduruyor, gülümsetiyor. Altınızda da, 2012 model yılı Qashqai’ın büyük sürprizi 1.6 dCi varsa, değmeyin keyfinize...

    4 silindirli bu yeni turbo dizel motoruyla, ekonomisi yükseltilmiş, biraz daha iyi performans, ekstra donanımlar ile de çok daha çekici hale gelmiş olan Qashqai, Stop/Start sistemi, 1.5 dCi ile aynı fiyatlandırması, 6 ileri manuel şanzımanı, önden ya da dört çekerli seçeneğiyle 5 kapılı bir CrossOver kavramının artık en iyi şekline ulaşmış görünüyor. Toyota RAV4 ile Honda CR-V arasına giren Qashqai, Pure Drive teknolojisinin hediyesi olarak, 100 km’de 4.5 litrelik minimum tüketimi sayesinde kilometrede 119 gram karbondioksit gibi çok ciddi bir düşük emisyon değeri sunuyor. Maksimum hızı 190 km/s, hareketsiz konumdan 100 km/s hıza ulaşma süresi ise 10.3 saniye!.. Yani, 4000 devirdeki yeni 130 HP’lik gücü ve 1.750 devirden itibaren 320 Newton metrelik maksimum torku, çok şey ifade ediyor!..

    İdeal bir çocuklu aile otomobili kıvamında hazırlanmış olan Qashqai’ın “+2” versiyonunun ölçü olarak, aslında daha fazla o “aile” mantığına uygun olduğunu belirtmeliyiz. Bir büyük hacthback sportifliği, büyük çaplı yeni güzel jantlarının opsiyon olarak sunulmasıyla, bizleri biraz üzüyor. Arka camlarının koyu renk filmle kaplı olması da bir artı sunuyor... Gümüşi tavan rayları ve elbette panoramik komple cam tavan da, pahalı paketlerinin özellikleri...

    Kabin içinde kullanışlılık en üst seviyede tutulmuş. Sade tasarım içinde, her kumandayı “yerli yerinde” bulabiliyorsunuz. Kia’nın yeni Sportage ile bu son Qashqai’ı sollaması, artık çok kolay olmayacak, çünkü Qashqai’da başka sürprizler de var...

    Donanımıyla da güçlü duruyor

    Başka turbo dizellerde az rastlanan bir yumuşaklıkta performansını yükselten ve bu enerjisini dar bir aralıkta değil, devirle paralel uzun süreli olarak yaşatan Renault-Nissan işbirliğinin Fransız yapımı yeni 1.6 dCi motora sahip Nissan Qashqai ile elbette yarışlara çıkamazsınız, fakat keyif verecek kadar seri bir kullanım gerçekleştirebilirsiniz. Yani, efor sarfetmeden hızlanabiliyor, ara hızlanmaları kısa sürede bitirebiliyor ve 6 ileri manuel viteslerle “oynayabiliyorsunuz”!..

    Süspansiyonu da farklılaştırılmış olan 2012 model Qashqai’da motor ekonomisiyle paralel olarak konfor ayarlarını da fark ediyorsunuz. Ondüle zeminlerde biraz gereksiz bir yaylanma yaşasak da, virajlarda bizi endişelendirmedi, bu da genel olarak süspansiyona geçer not vermemizi sağladı. Hassas direksiyon ve dört çekerli versiyonlarda, yol tutuş için negatif bir cümle kuramıyoruz...

    Giriş seviyesi standardında 6 havayastığı, 16 inçlik jantlar, klima, Buetooth, cruise control; orta seviyesinde 17 inç jantlar, arka park sensörleri, otomatik farlar ve yağmur sensörü, gövde rengi dış aynalar ve kapı kolları; lüks paketinde ise altta 18 inçlik jantlar, üstte panoramik cam tavan ile süslenen Qashqai’ın asıl lüksü, aracın dört tarafını kameralarla kabin içindeki ekranda gösteren ve park ederken dışarıya göz ucuyla bile bakmanıza gerek bıraktırmayan, opsiyonel olarak gelecek olan Around View Monitor isimli “360 derecelik” görüş sistemi!.. Deri döşeme, çok güçlü audio sistemi ve Xenon farlar ise ayrı bir pakette sunuluyor.

    Tüm camları karartılmış bir Qashqai ile bu sistemi kullanarak iri kutuların arasında manevra yapabilmenin bile mümkün olduğu bu yeni Nissan, artık rakiplerinin karşısında çok daha “güçlü” duruyor.

    Kusursuz dörtçekerin şifresi TVC

    2.0 litrelik dizeller kadar kuvvetli 1.6 dCi motorun, özellikle 4x4 versiyonlarında tercih edileceğini düşünen Nissan yetkilileri, 2007’den bu yana üretilen Qashqai’ın en popüler 1.5 dCi seçeneğinin devam edeceğini de söylüyorlar. Bu 1.6 dCi’ın zaman içinde 2.0 litreye olan talebi sıfıra indireceğini ön gören Nissan pazarlama uzmanları, “+2” versiyonunun bir aile aracını aşıp, bir kompakt SUV olarak görülebilmesini de amaçlayan Nissan Live isimli bu organizasyonda, Marbella’nın sahil kumları üzerinde gece sürüşü bile düzenlemişti... Qashqai’ın yanında 2012 model yılı diğer Nissan CrossOver’ları hakkında da bilgi verilen Malaga buluşması, donanım paketleri zenginleştirilen Murano ve “küçük haydut” Juke’un 190 beygir gücündeki 1.6 Turbo versiyonu da aktiviteyi eğlenceye çevirmişti. Özel hazırlanmış dar bir parkurda gerçekleştirilen GT Academy sürüşlerinin amacı ise Nissan CrossOver’larındaki akıllı dört çeker sistemlerinin, yumuşak sürüşte nasıl daha iyi zamanla tur attırdığının kanıtlanmasıydı... Bir SkyBot tarafından da kaydedilen görüntülerde pilotun agresif sürüşte nasıl daha çok hata yapıp zaman kaybettiği gösteriliyordu. Böylece sakin kullanımın, güvenliğin yanı sıra zamana karşı avantajı olduğu da kanıtlanmış oluyordu. Bu “haydut” Juke’un aslında en büyük şifresi TVC yani Torque Vectoring Control sistemi... Tekerlek sıraları arasındaki torku gerekli oranlarda dağıtarak ideal dört teker çekişi sunan bu güçlü Juke, güvenli bir eğlence otomobilinin bir minik CrossOver gövdesinde nasıl olabileceğini gösteriyordu...

    Hatta, Nissan Live’ın büyük sürprizi olan Juke-R prototipinin sergilenmesi de, Nissan’ın CrossOver’lara farklı bakışını kanıtlıyordu. GTR’dan gelen 3.8 litrelik V6 motoru, daha uzun dingil mesafesi ve ekstrem performansın bu küçük aracı yerden havalandırmaması için büyük spoiler ve hatta kanatlara sahip gövdesi, 20 inçlik dev jantları ve kabin içi rollcage’iyle bu yarışçı Juke, Nissan Live organizasyonunun en heyecan veren anıydı...

    Teknik veriler

    Nissan Qashqai 1.6 dCi Önde yanlamasına yerleştirilmiş 4 silindirli motor; motor hacmi: 1598 cc; maksimum güç: 130 HP-4000 d/d; maksimum tork: 320 Nm-1750 d/d; 6 ileri manuel şanzıman; dört tekerlekten çekiş, boş ağırlık: 1690 kg; 0-100 km/s: 11.6 sn; maksimum hız: 189 km/s; tüketim: 5.3 lt/100 km; CO2 emisyonları: 139 gr/km

    Sonuç

    Juke-R gibi bir çılgınlığa bile kolları sıvayan Nissan, diğer yanda 1.6 dCi motorlu 2012 model Qashqai’da “doğal olarak” ideali yakalamayı başarıyor!.. “Yeterli” performans ile ekonomik ve çevreci özellikleri en doğu şekilde bir araya getirebilmek, işte, Nissan’ın tüm bu modelleri bu kadar çok satabilmesinin ardındaki kabiliyet!.. Okan Altan

    http://www.autoshow.com.tr/nissanin-suvuna-yeni-dizel-motor-HaberDetay/2631.aspx















    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cengiz112 -- 13 Aralık 2011; 16:12:06 >







  • Zaten motoru ben buradayım diyordu artık piyasamıza gelmeye başlasa iyi olucak piyasa canlanır biraz daha. Birde EDC şanzıman gelirse renault araçlarına bu motor için bayağı payını büyütür.......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    Zaten motoru ben buradayım diyordu artık piyasamıza gelmeye başlasa iyi olucak piyasa canlanır biraz daha. Birde EDC şanzıman gelirse renault araçlarına bu motor için bayağı payını büyütür.......

    EDC + 1.6 DCi gelirse esnaf kepenk kapatır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    Zaten motoru ben buradayım diyordu artık piyasamıza gelmeye başlasa iyi olucak piyasa canlanır biraz daha. Birde EDC şanzıman gelirse renault araçlarına bu motor için bayağı payını büyütür.......

    EDC + 1.6 DCi gelirse esnaf kepenk kapatır.

    Onu bir de privalege latitude ye koy ve fiyatıda 70.000 tl yi geçmesin sen o zaman gör serüveni. 1.6 tdi passata dsg gelirmi gelmezmi? Mondeo ya powershift gelirmi gelmezmi? Motorlarda ufak makyajlarla beygirler artmazmı?
    Sırf bunun için 4 gözle bekliyorum mükemmel bir kızışma yapacak. O 1.6 motor yapma özürlüsü opel bakalım ne yapıcak...........




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    Zaten motoru ben buradayım diyordu artık piyasamıza gelmeye başlasa iyi olucak piyasa canlanır biraz daha. Birde EDC şanzıman gelirse renault araçlarına bu motor için bayağı payını büyütür.......

    EDC + 1.6 DCi gelirse esnaf kepenk kapatır.

    Alıntıları Göster
    0-100'e 11.6 saniye. 190 km maksimum hız. 320 tork. oldukça iyi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suffer_me -- 12 Aralık 2011; 9:16:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suffer_me

    0-100'e 11.6 saniye. 190 km maksimum hız. 320 tork. oldukça iyi.



    Nissan Qashqai 10.3 saniye diyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cengiz112

    quote:

    Orijinalden alıntı: suffer_me

    0-100'e 11.6 saniye. 190 km maksimum hız. 320 tork. oldukça iyi.



    Nissan Qashqai 10.3 saniye diyor.


    evet bende ilk başta 10.3 yazdım da sayfanın altında teknik verilerde 11.6 yazınca değiştirdim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suffer_me

    quote:

    Orijinalden alıntı: cengiz112

    quote:

    Orijinalden alıntı: suffer_me

    0-100'e 11.6 saniye. 190 km maksimum hız. 320 tork. oldukça iyi.



    Nissan Qashqai 10.3 saniye diyor.


    evet bende ilk başta 10.3 yazdım da sayfanın altında teknik verilerde 11.6 yazınca değiştirdim.

    Alıntıları Göster
    ASX'ten verimsiz öyleyse




  • quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    Zaten motoru ben buradayım diyordu artık piyasamıza gelmeye başlasa iyi olucak piyasa canlanır biraz daha. Birde EDC şanzıman gelirse renault araçlarına bu motor için bayağı payını büyütür.......

    EDC + 1.6 DCi gelirse esnaf kepenk kapatır.

    Onu bir de privalege latitude ye koy ve fiyatıda 70.000 tl yi geçmesin sen o zaman gör serüveni. 1.6 tdi passata dsg gelirmi gelmezmi? Mondeo ya powershift gelirmi gelmezmi? Motorlarda ufak makyajlarla beygirler artmazmı?
    Sırf bunun için 4 gözle bekliyorum mükemmel bir kızışma yapacak. O 1.6 motor yapma özürlüsü opel bakalım ne yapıcak...........

    Nisan da geliyor 1.6 tdı dsg.Kaynak:ben




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    Zaten motoru ben buradayım diyordu artık piyasamıza gelmeye başlasa iyi olucak piyasa canlanır biraz daha. Birde EDC şanzıman gelirse renault araçlarına bu motor için bayağı payını büyütür.......

    EDC + 1.6 DCi gelirse esnaf kepenk kapatır.

    Onu bir de privalege latitude ye koy ve fiyatıda 70.000 tl yi geçmesin sen o zaman gör serüveni. 1.6 tdi passata dsg gelirmi gelmezmi? Mondeo ya powershift gelirmi gelmezmi? Motorlarda ufak makyajlarla beygirler artmazmı?
    Sırf bunun için 4 gözle bekliyorum mükemmel bir kızışma yapacak. O 1.6 motor yapma özürlüsü opel bakalım ne yapıcak...........

    Nisan da geliyor 1.6 tdı dsg.Kaynak:ben

    Alıntıları Göster
    11.6 hızlanma değeri 4x4 versiyona ait olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: INTRUDERTR

    11.6 hızlanma değeri 4x4 versiyona ait olabilir.

    Alıntıları Göster
    Otomatik vitesle de gelecek mi? Yazıda pek anlayamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sanal Bellek

    Otomatik vitesle de gelecek mi? Yazıda pek anlayamadım.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Çok başarılı bir motor olsa da çok heyecanlanmıyorum. Nedeni basit, otomobil dünyasında işler tamamen pazar kurallarına göre işliyor. Tüm markalar gibi Renault da "maksimum kar" peşinde; o yüzden elinde "benzerlerine göre ciddi performans avantajı" sunan böyle bir motor varken, bu motoru rakipleriyle denk durumdaki 105'lik dci fiyatına vermeyecektir.


    yazmıştım ki; haberdeki "1.5 dci ile aynı fiyatlandırma" ibaresini gördüm. Eğer öyle olursa, gerçekten piyasayı alt üst edebilir.

    Bu arada 0-100km/s hızlanması 2 çeker için 10.3 sn, 4 çeker için ise 10.9 sn olarak verilmiş :

    http://www.cars-of-europe.com/nissan/nissan_qashqai_16_dci_4wd_ktb5461.shtml
    www.cars-of-europe.com
    cars-of-europe.com | Nissan Qashqai 1.6 dCi 2WD | Technical Specifications
    http://www.cars-of-europe.com/nissan/nissan_qashqai_16_dci_2wd_ktb5462.shtml


    buyacar
    NISSAN QASHQAI HATCHBACK SPECIAL EDITIONS 1.6 dCi N-Tec+ 5dr 4WD
    http://www.buyacar.co.uk/nissan_qashqai_hatchback_special_editions/car_16_dci_n-tec_5dr_4wd_42918.jhtml



    http://www.otomobil.com.tr/ilk-surus-test-nissan-qashqai-1-6-dci-4x2/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 12 Aralık 2011; 11:22:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    quote:

    Çok başarılı bir motor olsa da çok heyecanlanmıyorum. Nedeni basit, otomobil dünyasında işler tamamen pazar kurallarına göre işliyor. Tüm markalar gibi Renault da "maksimum kar" peşinde; o yüzden elinde "benzerlerine göre ciddi performans avantajı" sunan böyle bir motor varken, bu motoru rakipleriyle denk durumdaki 105'lik dci fiyatına vermeyecektir.


    yazmıştım ki; haberdeki "1.5 dci ile aynı fiyatlandırma" ibaresini gördüm. Eğer öyle olursa, gerçekten piyasayı alt üst edebilir.

    Bu arada 0-100km/s hızlanması 2 çeker için 10.3 sn, 4 çeker için ise 10.9 sn olarak verilmiş :

    http://www.cars-of-europe.com/nissan/nissan_qashqai_16_dci_4wd_ktb5461.shtml
    www.cars-of-europe.com
    cars-of-europe.com | Nissan Qashqai 1.6 dCi 2WD | Technical Specifications
    http://www.cars-of-europe.com/nissan/nissan_qashqai_16_dci_2wd_ktb5462.shtml


    buyacar
    NISSAN QASHQAI HATCHBACK SPECIAL EDITIONS 1.6 dCi N-Tec+ 5dr 4WD
    http://www.buyacar.co.uk/nissan_qashqai_hatchback_special_editions/car_16_dci_n-tec_5dr_4wd_42918.jhtml



    http://www.otomobil.com.tr/ilk-surus-test-nissan-qashqai-1-6-dci-4x2/

    Alıntıları Göster
    1.6 dizel 4x4 dizel + belki ileride otomatik. Daha neler göreceğiz. Bravo Nissan-Renault...
    Geçen yıl, bunların neden bir arada olmadığı konusunda bir forumda tartışma çıkmıştı. Keşke bir çıkarıp linkini koyabilse.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeadLifter

    1.6 dizel 4x4 dizel + belki ileride otomatik. Daha neler göreceğiz. Bravo Nissan-Renault...
    Geçen yıl, bunların neden bir arada olmadığı konusunda bir forumda tartışma çıkmıştı. Keşke bir çıkarıp linkini koyabilse.

    Alıntıları Göster
    beklediğim araba bu işte

    4x4 dizel 1.6 cam tavan otomatik olacakmı acaba

    power box la 150 olur rahat bu motor .mis mis .

    subaru xv ve mitsubishi 1.8 dizel heyecenlandırmıştı bu nirvanaya ulaştırdı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi INTRUDERTR -- 12 Aralık 2011; 11:52:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: INTRUDERTR

    beklediğim araba bu işte

    4x4 dizel 1.6 cam tavan otomatik olacakmı acaba

    power box la 150 olur rahat bu motor .mis mis .

    subaru xv ve mitsubishi 1.8 dizel heyecenlandırmıştı bu nirvanaya ulaştırdı

    Alıntıları Göster
    bence ilk basta gelmiyecek. bu edc sanzuman 250 tork a kadar dayanikliydi bildigim kadari ile. gelisitirmis olsalar idi rena latutude veya scenic de kullanirlardi suana dek. otomatik vites icin biraz daha bekliyicez bana kalirsa.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: INTRUDERTR

    beklediğim araba bu işte

    4x4 dizel 1.6 cam tavan otomatik olacakmı acaba

    power box la 150 olur rahat bu motor .mis mis .

    subaru xv ve mitsubishi 1.8 dizel heyecenlandırmıştı bu nirvanaya ulaştırdı

    Alıntıları Göster
    Otomatik vites gelmediği sürece anlamı yok .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vincentvega

    Otomatik vites gelmediği sürece anlamı yok .

  • quote:

    Orijinalden alıntı: cengiz112

    quote:

    Orijinalden alıntı: vincentvega

    Otomatik vites gelmediği sürece anlamı yok .



    gelirse cvt mi gelir yoksa edc mi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: INTRUDERTR

    quote:

    Orijinalden alıntı: cengiz112

    quote:

    Orijinalden alıntı: vincentvega

    Otomatik vites gelmediği sürece anlamı yok .



    gelirse cvt mi gelir yoksa edc mi

    2.000 dCİ otomatik Qashqai kullandım.

    otomatik vites performansı çok törpülemiş. sanki benzinli 1.6 atmosferik motor gibi olmuş. özellikle kalkışlarda

    150 hp lik motorun bu kadar zayıf hisli olması beni çok şaşırtmıştı.

    sonra golf 122 hp DSG arabama binince eşşekten inip ata binmiş gibi oldum

    Eğer EDC şanzuman olmazsa 130 hp olduğuna beni inandıramaz.


    ayrıca Qashqai 2000 dCİ ile 1000 km uzun yolda bile (120 km/saat ) ortalama 8 litre / 100 km tüketimi zor yakaladık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cengiz112

    quote:

    Orijinalden alıntı: INTRUDERTR

    quote:

    Orijinalden alıntı: cengiz112

    quote:

    Orijinalden alıntı: vincentvega

    Otomatik vites gelmediği sürece anlamı yok .



    gelirse cvt mi gelir yoksa edc mi

    2.000 dCİ otomatik Qashqai kullandım.

    otomatik vites performansı çok törpülemiş. sanki benzinli 1.6 atmosferik motor gibi olmuş. özellikle kalkışlarda

    150 hp lik motorun bu kadar zayıf hisli olması beni çok şaşırtmıştı.

    sonra golf 122 hp DSG arabama binince eşşekten inip ata binmiş gibi oldum

    Eğer EDC şanzuman olmazsa 130 hp olduğuna beni inandıramaz.


    ayrıca Qashqai 2000 dCİ ile 1000 km uzun yolda bile (120 km/saat ) ortalama 8 litre / 100 km tüketimi zor yakaladık.

    Ben de tam tersine CVT tercih ederim. Varsın performansı ve yakıt ekonomisi biraz zayıf olsun. Uzun süre DSG kullandım. Tam otomatiğin konforunu sunamıyor. Ayrıca EDC uzun dönemde kendini henüz ispatlamış değil.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.