Şimdi Ara

1.6 DURATEC MOTORU ECOBOOST YAPMAK (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
1.590
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Bence eğer olağan ve olağanüstü maliyetlere katlanmayı göze aldıysanız yapın gitsin. Biraz daha açarsam, araçta oluşabilecek sorunların getireceği maliyet, bakım ve yakıt maliyetlerindeki muhtemel değişim, ikinci el satışında oluşabilecek değer kaybını göze aldıysanız ve bu işten zevk alacaksanız yapın.

    Eğer işi keyif malzemesi olarak görmekten ziyade maksadınız sadece güç ve performans artışı elde etmek ise, ileride doğabilecek maliyelter sizi üzecek ise yapmayın, diğer arkadaşların da dediği gibi otomobilinizi değiştirin.

    Buradaki hemen herkes haklı olarak karşı çıkacaklar ancak bu işten masraflarını göze alarak, aksilikleri göze alarak zevk alacaksanız yapın, evet ülkemiz için bu seviyede hobi işleri ülkemizin şartları gereği çılgınlık gibi gözüküyor ve böyle muamele ediliyorsa da eğer tüm bunların neticesinde üzülmeyecek, mutlu olacaksanız iş bitmiştir bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ö1f1 -- 18 Ocak 2021; 3:16:37 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut_emmi

    Hocam Ford'un ecoboost motoru ahım şahım uçan kaçan bir motor değil ki, neden heves ediyorsun? typer, gtr, supra motorları gibi verimli ve güçlü olsa neyse.

    Bir kez bir arkadaşın Focus 1.6ecoboost arabasına bindim. Performans inanılmazdı.


    Bence gayet iyi kaçıyor, uçuyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Bir kez bir arkadaşın Focus 1.6ecoboost arabasına bindim. Performans inanılmazdı.


    Bence gayet iyi kaçıyor, uçuyor.



    Alıntıları Göster

    daha önce hızlı bir arabaya binmediysen ford sana uçuyor gibi gelebilir ama rakiplerine göre vasat bir performansı vardır.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut_emmi

    daha önce hızlı bir arabaya binmediysen ford sana uçuyor gibi gelebilir ama rakiplerine göre vasat bir performansı vardır.



    Alıntıları Göster

    1.6 turbo motorlu bir araca göre iyi gidiyor.


    1.6 turbo motorlu C180 aracım oldu, 1.4TSI kullandım ve diğer bazı turbo araçları kulladım. Hiçbiri 1.6ecoboost kadar gitmiyordu.


    Oturup da bunu 3.0, 4.0 araçlarla kıyaslayacak değiliz.

  • 1.6 atmosferik motorla ecoboost motorun tesisat ve motor beynini aynı sanman dışında bir sıkıntı yok. Turbo selenoidini kabine çektiğin hortumla üfleyerek falan mı aktive edeceksin? Motorun piston kol dışında yapısal farklılıklarına hiç girmedim bile.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cormen -- 19 Ocak 2021; 15:3:30 >
  • LPG'nin oktanı fazla buradan potansiyel olarak fazla güç almayı hedeflemişsiniz ama LPG'nin yanma değerleri daha yüksektir. Bu da daha yüksek sıcaklıklar demek oluyor. Turbonun en büyük düşmanlarından biri ise yüksek ısıdır. Soğutmada ciddi problem yaşarsınız gibime geliyor.


    Araç turbolanmasa dahi LPG uzun vadede subap ve üst kapağa hasar veriyor yıllardır bilinen bir şey.


    Siz buna yüksek sıkıştırma oranları ve yüksek ısı değerleri eklediğinizde pek olumlu bir birleşme göremedim.


    Ben tamamen teoride kendi fikrimi ilettim konunun bilir kişisi değilim. Konudan anlayan bir makine mühendisi gerekli. Anlatan adamlar ile iletişime geçmenizi tavsiye ederim.

  • cormen kullanıcısına yanıt

    Zaten benim sorum selenid valfi ne ile kontrol edebilirim? Arduino ile kontrol etsem acaba olur mu?


    Motorun tesisatının farklı olduğunun farkındayım ama motor bloğu olarak aynılar tek fark silindir kapağı vanoslu ve direk enjeksiyona sahip.


    Not: Biyel kolu, piston, yağ pompası gibi parçalar değişecek.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MK260 -- 19 Ocak 2021; 21:27:20 >
  • Anlatan adamlarla iletişime geçebileceğimi zannetmem. Birde LPG öyle subaplara zarar filan vermiyor benzinde bile subap yakan var sıkıntı ayarsızlık. Turbonun düşmanı ısı değildir bakımsızlık ve toz kaçmasıdır çünkü onun için özel üretilmiştir. Büyük ihtimalle forced subap takacağım çünkü ford subap verileri elimde yok.

  • Kac litre intercooler kullanılacak?
    Turbo'nun ölçüleri neler?
    Kanatcik aktivasyonunu nasıl sürecektir?
    Yazılımını kim yapacak?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Direk ecoboost motorun parçaları kullanılacak. Yazılım sanayideki ustalar yapacak.

  • MK260 M kullanıcısına yanıt

    Bol şanslar.


    Kendim hesaplamasını yapmadığım hiçbir konuda emin olmam, hele ustalar yapacaksa yedekte bir araba bulundurmaktadır fayda var.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 19 Ocak 2021; 22:10:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kış boyunca araba ile işim yok zaten piknikten pikniğe biniyoruz.

  • MK260 M kullanıcısına yanıt

    Hocam o zaman 1.6 duratec'i ecoboost yapmak demeyelim de 1.6 duratec'i turbolamak diyelim.

  • 1,6 duratec görece eski bir motor, yurtdışında yapılmış çeşitli örnekleri vardı, hatta yanılmıyorsam türkiyede de sc ve turbo uygulamaları yapılmıştı. ama ecoboost parçalarıyla modifiye edilmesinin pratikte mümkün olduğunu sanmıyorum.


    yalnız lpg-benzin meselesi, forged supap, arduino ile turbo kontrol valfi yönetmek vs. okuduktan sonra bence teorik kısımda biraz daha bilgi edinseniz, halihazırda toplanmış olan araçların konularına göz atsanız daha iyi olur. zira küçük yerde meraklı ama bilgisiz/deneyimsiz ustalar sayesinde elinizdeki duratecten de olabilirsiniz.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: MK260

    Anlatan adamlarla iletişime geçebileceğimi zannetmem. Birde LPG öyle subaplara zarar filan vermiyor benzinde bile subap yakan var sıkıntı ayarsızlık. Turbonun düşmanı ısı değildir bakımsızlık ve toz kaçmasıdır çünkü onun için özel üretilmiştir. Büyük ihtimalle forced subap takacağım çünkü ford subap verileri elimde yok.

    Anlatan adamların şahsi instagram hesaplarına konuyu anlatır düzgün bir yazı yazarsanız ellerinden bir şey geliyorsa yardımcı olurlar hatta birinin aracı da fiestanın benzinli eco boost modeli olması lazım.


    LPG subaplara zarar vermiyor mu ? Bence konuşmaya devam etmeye gerek yok siz bildiğinizi yapmaya devam edin.


    Turbonun en büyük düşmanı yağsızlık ve yüksek ısıdır. Bu konuda ne tecrübeniz var bilmiyorum ama turboya toz kaçmasıyla ne gibi bir alaka kurdunuz ?


    Isının en büyük düşman olmadığını düşünüyorsanız bloğa yakın konumlanan turboya ısı kalkan veya yalıtım malzemelerini kullanmadan yazın 40 derece sıcaklıkta sıka sıka ilerleyin bakalım kaç dakika dayanacak blok ?


    Bırakın sizin swaplamaya çalıştığınız motoru BMW'nin yazılımsız yeni nesil 1.6-2.0 turbo benzin/dizel motorları dahi uzun süre yüksek devir ve hızda geri dönülemez hasarlara sebep oluyor. Çok fazla emsali var araştırın bulun.


    Bu kadar üst seviye de bilgilere ulaşabiliyorsanız bence buradaki işiniz bitmiş hemen gidip swap işlemlerine başlayın. 6 aya blok patlattım, kol çıkardım diye ikinci konunuz da benden size bonus.





  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.