< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ö1f1 -- 18 Ocak 2021; 3:16:37 > < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
1.6 DURATEC MOTORU ECOBOOST YAPMAK (2. sayfa)
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: mahmut_emmiHocam Ford'un ecoboost motoru ahım şahım uçan kaçan bir motor değil ki, neden heves ediyorsun? typer, gtr, supra motorları gibi verimli ve güçlü olsa neyse.
Bir kez bir arkadaşın Focus 1.6ecoboost arabasına bindim. Performans inanılmazdı.
Bence gayet iyi kaçıyor, uçuyor.
-
quote:
Orijinalden alıntı: zeytinkoyBir kez bir arkadaşın Focus 1.6ecoboost arabasına bindim. Performans inanılmazdı.
Bence gayet iyi kaçıyor, uçuyor.
Alıntıları Gösterdaha önce hızlı bir arabaya binmediysen ford sana uçuyor gibi gelebilir ama rakiplerine göre vasat bir performansı vardır.
-
quote:
Orijinalden alıntı: mahmut_emmidaha önce hızlı bir arabaya binmediysen ford sana uçuyor gibi gelebilir ama rakiplerine göre vasat bir performansı vardır.
Alıntıları Göster1.6 turbo motorlu bir araca göre iyi gidiyor.
1.6 turbo motorlu C180 aracım oldu, 1.4TSI kullandım ve diğer bazı turbo araçları kulladım. Hiçbiri 1.6ecoboost kadar gitmiyordu.
Oturup da bunu 3.0, 4.0 araçlarla kıyaslayacak değiliz.
-
1.6 atmosferik motorla ecoboost motorun tesisat ve motor beynini aynı sanman dışında bir sıkıntı yok. Turbo selenoidini kabine çektiğin hortumla üfleyerek falan mı aktive edeceksin? Motorun piston kol dışında yapısal farklılıklarına hiç girmedim bile.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cormen -- 19 Ocak 2021; 15:3:30 > -
LPG'nin oktanı fazla buradan potansiyel olarak fazla güç almayı hedeflemişsiniz ama LPG'nin yanma değerleri daha yüksektir. Bu da daha yüksek sıcaklıklar demek oluyor. Turbonun en büyük düşmanlarından biri ise yüksek ısıdır. Soğutmada ciddi problem yaşarsınız gibime geliyor.
Araç turbolanmasa dahi LPG uzun vadede subap ve üst kapağa hasar veriyor yıllardır bilinen bir şey.
Siz buna yüksek sıkıştırma oranları ve yüksek ısı değerleri eklediğinizde pek olumlu bir birleşme göremedim.
Ben tamamen teoride kendi fikrimi ilettim konunun bilir kişisi değilim. Konudan anlayan bir makine mühendisi gerekli. Anlatan adamlar ile iletişime geçmenizi tavsiye ederim.
-
Zaten benim sorum selenid valfi ne ile kontrol edebilirim? Arduino ile kontrol etsem acaba olur mu?
Motorun tesisatının farklı olduğunun farkındayım ama motor bloğu olarak aynılar tek fark silindir kapağı vanoslu ve direk enjeksiyona sahip.
Not: Biyel kolu, piston, yağ pompası gibi parçalar değişecek.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MK260 -- 19 Ocak 2021; 21:27:20 > -
Anlatan adamlarla iletişime geçebileceğimi zannetmem. Birde LPG öyle subaplara zarar filan vermiyor benzinde bile subap yakan var sıkıntı ayarsızlık. Turbonun düşmanı ısı değildir bakımsızlık ve toz kaçmasıdır çünkü onun için özel üretilmiştir. Büyük ihtimalle forced subap takacağım çünkü ford subap verileri elimde yok.
-
Kac litre intercooler kullanılacak?
Turbo'nun ölçüleri neler?
Kanatcik aktivasyonunu nasıl sürecektir?
Yazılımını kim yapacak?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Direk ecoboost motorun parçaları kullanılacak. Yazılım sanayideki ustalar yapacak.
-
Bol şanslar.
Kendim hesaplamasını yapmadığım hiçbir konuda emin olmam, hele ustalar yapacaksa yedekte bir araba bulundurmaktadır fayda var.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 19 Ocak 2021; 22:10:58 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kış boyunca araba ile işim yok zaten piknikten pikniğe biniyoruz.
-
Hocam o zaman 1.6 duratec'i ecoboost yapmak demeyelim de 1.6 duratec'i turbolamak diyelim.
-
1,6 duratec görece eski bir motor, yurtdışında yapılmış çeşitli örnekleri vardı, hatta yanılmıyorsam türkiyede de sc ve turbo uygulamaları yapılmıştı. ama ecoboost parçalarıyla modifiye edilmesinin pratikte mümkün olduğunu sanmıyorum.
yalnız lpg-benzin meselesi, forged supap, arduino ile turbo kontrol valfi yönetmek vs. okuduktan sonra bence teorik kısımda biraz daha bilgi edinseniz, halihazırda toplanmış olan araçların konularına göz atsanız daha iyi olur. zira küçük yerde meraklı ama bilgisiz/deneyimsiz ustalar sayesinde elinizdeki duratecten de olabilirsiniz.
-
quote:
Orijinalden alıntı: MK260Anlatan adamlarla iletişime geçebileceğimi zannetmem. Birde LPG öyle subaplara zarar filan vermiyor benzinde bile subap yakan var sıkıntı ayarsızlık. Turbonun düşmanı ısı değildir bakımsızlık ve toz kaçmasıdır çünkü onun için özel üretilmiştir. Büyük ihtimalle forced subap takacağım çünkü ford subap verileri elimde yok.
Anlatan adamların şahsi instagram hesaplarına konuyu anlatır düzgün bir yazı yazarsanız ellerinden bir şey geliyorsa yardımcı olurlar hatta birinin aracı da fiestanın benzinli eco boost modeli olması lazım.
LPG subaplara zarar vermiyor mu ? Bence konuşmaya devam etmeye gerek yok siz bildiğinizi yapmaya devam edin.
Turbonun en büyük düşmanı yağsızlık ve yüksek ısıdır. Bu konuda ne tecrübeniz var bilmiyorum ama turboya toz kaçmasıyla ne gibi bir alaka kurdunuz ?
Isının en büyük düşman olmadığını düşünüyorsanız bloğa yakın konumlanan turboya ısı kalkan veya yalıtım malzemelerini kullanmadan yazın 40 derece sıcaklıkta sıka sıka ilerleyin bakalım kaç dakika dayanacak blok ?
Bırakın sizin swaplamaya çalıştığınız motoru BMW'nin yazılımsız yeni nesil 1.6-2.0 turbo benzin/dizel motorları dahi uzun süre yüksek devir ve hızda geri dönülemez hasarlara sebep oluyor. Çok fazla emsali var araştırın bulun.
Bu kadar üst seviye de bilgilere ulaşabiliyorsanız bence buradaki işiniz bitmiş hemen gidip swap işlemlerine başlayın. 6 aya blok patlattım, kol çıkardım diye ikinci konunuz da benden size bonus.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X