Şimdi Ara

1.9 TDI Motorlar Hakkında (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
1
Favori
32.034
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    Akhilleus, eski TDI'lar için doğru bir söylem olabilir ama aynı HD yayın gibi Eurodizel de Avrupa'da uzun süredir kullanılan bir yakıt. T4 Transporter'larda ve belki de senin Passat'ta böyle bir durum geçerli olabilir. Ama T5 Trasporter, Golf 5, Jetta, Caddy gibi daha güncel modellerde Euro 4 emisyon normlarına göre dizayn edilmiş motolar bulunmaktadır. Buna bağlı olarak enjektör ve ilgili diğer parçaları da Eurodizele göre imal ettiklerinden eminim.
    1 kez 1.9TDI Jetta kullandım, motorunu hiç beğenmedim.

    Aynı dönem bende eski kasa Mondeo 2.0TDCI vardı, motor hacmi Jetta'dan sadece 100cc fazla olmasına rağmen inanılmaz bir performans farkı vardı. Jetta'da gaza basınca acaip gürültü geliyor ama icraat yok, hızlanması günümüz 1.6 dizelleri seviyesinde. Gürültüsü ayrı bir olay zaten.

    Bir araç için 2000cc vergisi ödenecekse bu motor 1.9TDI olmamalı. O motor bu vergiyi ödemeye değecek bir motor değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisozyurt

    1 kez 1.9TDI Jetta kullandım, motorunu hiç beğenmedim.

    Aynı dönem bende eski kasa Mondeo 2.0TDCI vardı, motor hacmi Jetta'dan sadece 100cc fazla olmasına rağmen inanılmaz bir performans farkı vardı. Jetta'da gaza basınca acaip gürültü geliyor ama icraat yok, hızlanması günümüz 1.6 dizelleri seviyesinde. Gürültüsü ayrı bir olay zaten.

    Bir araç için 2000cc vergisi ödenecekse bu motor 1.9TDI olmamalı. O motor bu vergiyi ödemeye değecek bir motor değil.



    1.9 TDI 130ps. Passat'lar nasıl acaba,onlar da 105'lik gibi ağır kanlı mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisozyurt

    1 kez 1.9TDI Jetta kullandım, motorunu hiç beğenmedim.

    Aynı dönem bende eski kasa Mondeo 2.0TDCI vardı, motor hacmi Jetta'dan sadece 100cc fazla olmasına rağmen inanılmaz bir performans farkı vardı. Jetta'da gaza basınca acaip gürültü geliyor ama icraat yok, hızlanması günümüz 1.6 dizelleri seviyesinde. Gürültüsü ayrı bir olay zaten.

    Bir araç için 2000cc vergisi ödenecekse bu motor 1.9TDI olmamalı. O motor bu vergiyi ödemeye değecek bir motor değil.




    bildiğim kadarıyla jettaların 1.9TDI'ları 105 hp ve karbon emisyonu düşük olsun diye yazılımla güçleri düşürülmüş motorlar. aslında nominal güçleri 130-140hp. o nedenle sizin aracınıza göre performanssız gelmiştir. bildiğim kadarıyla kullandığınız mondeo 136hp ve 320nm torka sahip. bu aracın yanında 105hp, 250nm bir araç zayıf kalacaktır. neredeyse %20 fark var. ancak sadece yazılımla, motoru da yormadan çok rahat 135hp güç, 350nm tork elde edilebiliyor. bu anlamda güzel bir motor 1.9tdi. ancak sizin kullandığınız 2.0TDCI da güzel bir motor zaten.




  • 130'luklar daha önce tedavülden kalktı. 16 valftirler ve oldukça seridirler. 105'likler 8 valftir. Tabi ki 30-40 beygir daha güçlü araçlar kadar performans göstermez. Bu motorun artısı daha uzun ömürlü olmaları ve yaklaşık yüzde 20-30 daha ekonomik olmalarıdır. Tabi, ne kadar ekmek o kadar köfte.
  • Cok eski bi teknoloji o yüzden Euro dizel le uyumlu değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ferrariman

    Cok eski bi teknoloji o yüzden Euro dizel le uyumlu değil

    nasıl euro dizelle uyumlu değil ? biz yıllardır yakıtı nerden alıyoruz ? hortumla kamyondan mı dolduruyoruz ? İddaa ediyorum vw nin en dayanıklı en kaliteli motoru.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    quote:

    Orijinalden alıntı: ferrariman

    Cok eski bi teknoloji o yüzden Euro dizel le uyumlu değil

    nasıl euro dizelle uyumlu değil ? biz yıllardır yakıtı nerden alıyoruz ? hortumla kamyondan mı dolduruyoruz ? İddaa ediyorum vw nin en dayanıklı en kaliteli motoru.

    O yüzden servisten çıkmıyor demi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ferrariman

    quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    quote:

    Orijinalden alıntı: ferrariman

    Cok eski bi teknoloji o yüzden Euro dizel le uyumlu değil

    nasıl euro dizelle uyumlu değil ? biz yıllardır yakıtı nerden alıyoruz ? hortumla kamyondan mı dolduruyoruz ? İddaa ediyorum vw nin en dayanıklı en kaliteli motoru.

    O yüzden servisten çıkmıyor demi

    Alıntıları Göster
    @ferrariman

    hocam tdi motorların servisten çıkmadığı konusu çok doğru değil. çalıştığım kurumda 1.9 tdi jetta ve 2.0 tdi passat kullandık ve kullanıyoruz. passatlar çok sık değiştiği için fazla km yapmamış oluyorlar (genelde 100bin km) o nedenle bir yorum yapamayacağım ama jettaların en düşüğü 250bin kmde. hep eurodizel kullanılıyor ve takdir edersiniz ki çok da özenli kullanılmıyorlar hatta yoğunluktan dolayı bakımları da seyrek yapılıyor.

    ona rağmen araçların hiçbirinde motor sorunu olmadı. tekleme yolda bırakma yapmadılar. bilhassa 1.9 tdi pd motor sorunsuzluk anlamında multijetten sonra gelebilecek bir motordur bana göre.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    @ferrariman

    hocam tdi motorların servisten çıkmadığı konusu çok doğru değil. çalıştığım kurumda 1.9 tdi jetta ve 2.0 tdi passat kullandık ve kullanıyoruz. passatlar çok sık değiştiği için fazla km yapmamış oluyorlar (genelde 100bin km) o nedenle bir yorum yapamayacağım ama jettaların en düşüğü 250bin kmde. hep eurodizel kullanılıyor ve takdir edersiniz ki çok da özenli kullanılmıyorlar hatta yoğunluktan dolayı bakımları da seyrek yapılıyor.

    ona rağmen araçların hiçbirinde motor sorunu olmadı. tekleme yolda bırakma yapmadılar. bilhassa 1.9 tdi pd motor sorunsuzluk anlamında multijetten sonra gelebilecek bir motordur bana göre.

    Alıntıları Göster
    Çok uzun süredir üretilerek en mükemmel halinde şuan dci kadar sesszi değil yakıtı iyi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haydarkarapuar

    Çok uzun süredir üretilerek en mükemmel halinde şuan dci kadar sesszi değil yakıtı iyi

    Alıntıları Göster
    @haydarkarapuar
    dediğiniz gibi motor çok sesli. resmen traktör motoru. ayrıca bir önceki kasa jettanın yalıtımı iyi değil, motor sesi komple içeride. dci ise hakikaten sessiz bir motor. neredeyse benzinli sessizliğinde.

    ancak dci motor 200bin km sonrası çoğu zaman rektifiye ister. tdi 1.9 ise eski teknoloji olduğu için rahatlıkla 450-500 bin km çıkarır. 10 numara yağ ile 400 bin kmde hala sorunsuz binen biliyorum ben. (transporter veya caravelle idi yanlış hatırlamıyorsam.)




  • noktanınsâbiti kullanıcısına yanıt
    Dci motor 200 bin km de rektifiye mi ister ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    @haydarkarapuar
    dediğiniz gibi motor çok sesli. resmen traktör motoru. ayrıca bir önceki kasa jettanın yalıtımı iyi değil, motor sesi komple içeride. dci ise hakikaten sessiz bir motor. neredeyse benzinli sessizliğinde.

    ancak dci motor 200bin km sonrası çoğu zaman rektifiye ister. tdi 1.9 ise eski teknoloji olduğu için rahatlıkla 450-500 bin km çıkarır. 10 numara yağ ile 400 bin kmde hala sorunsuz binen biliyorum ben. (transporter veya caravelle idi yanlış hatırlamıyorsam.)

    Alıntıları Göster
    1.9 TDi motorlu 150 hp'lik bir dizel olsa da binsek..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    @haydarkarapuar
    dediğiniz gibi motor çok sesli. resmen traktör motoru. ayrıca bir önceki kasa jettanın yalıtımı iyi değil, motor sesi komple içeride. dci ise hakikaten sessiz bir motor. neredeyse benzinli sessizliğinde.

    ancak dci motor 200bin km sonrası çoğu zaman rektifiye ister. tdi 1.9 ise eski teknoloji olduğu için rahatlıkla 450-500 bin km çıkarır. 10 numara yağ ile 400 bin kmde hala sorunsuz binen biliyorum ben. (transporter veya caravelle idi yanlış hatırlamıyorsam.)

    Alıntıları Göster
    Konu eski bir konu olmasına rağmen bir kaç arkadaş güncel mesaj atınca bende fikrimi belirtmek istiyorum.

    Kendi aracımı bu konu içinde saymıyorum ha isteyen olursa onunla ilgilide fikirlerimi belirtirim. Abim 3 yıl boyunca 1.9 caddy kulandı doğal olarak benimde bir çok kez kullanma fırsatım oldu araçta bir kere motorda sıkıntı oldu bir parça değişti onun dışında bir sıkıntı olmadı onun nedenini de ben abimin motoru çok yorduğuna bağlıyorum motoru gerçekten çok zorlardı çok sık üst devirlerde gezerdi.

    Aracın bana göre tek sıkıntısı sesi bir çok arkadaşın dediği gibi 1.9 motorun gerçekten traktör gibi bir sesi var. Özelikle motor soğukken ama devir yükseldikçe kendine has bir sesi vardı buda benim hoşuma giderdi tatlı bir homurtusu vardı. Ses olayı kişisel diye düşünüyorum ben motor sesini sevmeyen bir kişiye kesinlikle bu motor gitmez ama sorun olmaz diyen bir kişi için tatminkar bir motordur gerçekten. Performansına gelirsek şuan ki aracımın performansını göz önünde bulundurmayarak belirtiyorum 105 bg 250 nm tork gerçekten yeterli bir performanstı ve gaza bastığınız zaman gitmem demiyordu araç koltuğa sizi geri atmaya yetecek bir gücü vardı. Bir çok benzinli araca gerçekten kafa tutacak bir cinsten yani uzatmaya gerek yok performans olarak üzmez.

    Yakıt konusuna gelirsek bunu özelikle kendim test etmiştim. Şehir içinde sakin kulanım da eğer çok sık dur kalk yapmazsanız 6.5 ile 7 arasında geziyordu çok dur kalk larda sıkışık trafikte yük sek devirlerde kulanım da ise maalesef 8 den aşağı inmiyordu. Uzun yol konusuna gelirsek bir depo mazot ile 920 km yol gitmiştik çok seri kullanılmadı araç dengeli bir sürüş ile bu değer yakalandı uzun yolda ben en fazla yakıt değerini 4.7 ye kadar düşürüştüm 90-100 arası bir hız değeriyle 2 bin devir aralığında bu değerden aşağısı kesinlikle inmiyor ne kadar zorlasam da indiremedim maalesef.

    Yani 1.9 tdı motor ses olayını saymazsak güzel bir motor gerek performans olarak gerek yakıt olarak gerek kolay kolay sorun çıkartmama güzelliği olarak ben beğendim 1.9 motoru tabi bu yazdıklarıma herkesin katılmasını beklemiyorum ben kendi fikrimi belirtim kişiden kişiye beklentiden beklentiye değişir bu durumlar.

    İyi forumlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nego0505

    Konu eski bir konu olmasına rağmen bir kaç arkadaş güncel mesaj atınca bende fikrimi belirtmek istiyorum.

    Kendi aracımı bu konu içinde saymıyorum ha isteyen olursa onunla ilgilide fikirlerimi belirtirim. Abim 3 yıl boyunca 1.9 caddy kulandı doğal olarak benimde bir çok kez kullanma fırsatım oldu araçta bir kere motorda sıkıntı oldu bir parça değişti onun dışında bir sıkıntı olmadı onun nedenini de ben abimin motoru çok yorduğuna bağlıyorum motoru gerçekten çok zorlardı çok sık üst devirlerde gezerdi.

    Aracın bana göre tek sıkıntısı sesi bir çok arkadaşın dediği gibi 1.9 motorun gerçekten traktör gibi bir sesi var. Özelikle motor soğukken ama devir yükseldikçe kendine has bir sesi vardı buda benim hoşuma giderdi tatlı bir homurtusu vardı. Ses olayı kişisel diye düşünüyorum ben motor sesini sevmeyen bir kişiye kesinlikle bu motor gitmez ama sorun olmaz diyen bir kişi için tatminkar bir motordur gerçekten. Performansına gelirsek şuan ki aracımın performansını göz önünde bulundurmayarak belirtiyorum 105 bg 250 nm tork gerçekten yeterli bir performanstı ve gaza bastığınız zaman gitmem demiyordu araç koltuğa sizi geri atmaya yetecek bir gücü vardı. Bir çok benzinli araca gerçekten kafa tutacak bir cinsten yani uzatmaya gerek yok performans olarak üzmez.

    Yakıt konusuna gelirsek bunu özelikle kendim test etmiştim. Şehir içinde sakin kulanım da eğer çok sık dur kalk yapmazsanız 6.5 ile 7 arasında geziyordu çok dur kalk larda sıkışık trafikte yük sek devirlerde kulanım da ise maalesef 8 den aşağı inmiyordu. Uzun yol konusuna gelirsek bir depo mazot ile 920 km yol gitmiştik çok seri kullanılmadı araç dengeli bir sürüş ile bu değer yakalandı uzun yolda ben en fazla yakıt değerini 4.7 ye kadar düşürüştüm 90-100 arası bir hız değeriyle 2 bin devir aralığında bu değerden aşağısı kesinlikle inmiyor ne kadar zorlasam da indiremedim maalesef.

    Yani 1.9 tdı motor ses olayını saymazsak güzel bir motor gerek performans olarak gerek yakıt olarak gerek kolay kolay sorun çıkartmama güzelliği olarak ben beğendim 1.9 motoru tabi bu yazdıklarıma herkesin katılmasını beklemiyorum ben kendi fikrimi belirtim kişiden kişiye beklentiden beklentiye değişir bu durumlar.

    İyi forumlar.

    Alıntıları Göster
    @parker48

    1.5 dci için evet. elimizde hem megane hem de fluance araçlar vardı. 180-200 bin civarı motor performansı düşüklüğünden dolayı yenisi ile değiştirildi. gidenlere ne yapıldı bilmiyorum.




  • Piyasada en dayanikli iki dizel motor var biri eski nesil TDİ digeri de Multijet.bunlar sorunsuzlukta at basi gider.saygilar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    @parker48

    1.5 dci için evet. elimizde hem megane hem de fluance araçlar vardı. 180-200 bin civarı motor performansı düşüklüğünden dolayı yenisi ile değiştirildi. gidenlere ne yapıldı bilmiyorum.

    Kullanıcıyada bağlı hocam yazın otostopla dizel megane 2 ye binmiştim kmsi 340bin civarında idi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Howlin Wolf

    quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    @parker48

    1.5 dci için evet. elimizde hem megane hem de fluance araçlar vardı. 180-200 bin civarı motor performansı düşüklüğünden dolayı yenisi ile değiştirildi. gidenlere ne yapıldı bilmiyorum.

    Kullanıcıyada bağlı hocam yazın otostopla dizel megane 2 ye binmiştim kmsi 340bin civarında idi

    Alıntıları Göster
    Birebir aynı motor değil ama potansiyeli yüksek bir motor

    http://new.skoda-auto.com/en/news/2013-07-03-fabia-one-million-kilometers




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-A5323F5D9

    Birebir aynı motor değil ama potansiyeli yüksek bir motor

    http://new.skoda-auto.com/en/news/2013-07-03-fabia-one-million-kilometers

    Alıntıları Göster
    Sorunsuz motordur.Bir kronik problemi varsada. O güce göre debriyaj baskı balatasının çapını ufak ypamışlar çok sık debriyaj bitiriyor. Bide çok gürültülü.Ben pek sevmem bu motoru ama benim sevmemem güzel olduğu gerçeğini değiştirmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mono Italiano

    Sorunsuz motordur.Bir kronik problemi varsada. O güce göre debriyaj baskı balatasının çapını ufak ypamışlar çok sık debriyaj bitiriyor. Bide çok gürültülü.Ben pek sevmem bu motoru ama benim sevmemem güzel olduğu gerçeğini değiştirmez.

    Alıntıları Göster
    Konu eski ama katkımız olsun. Motorun sesi dışında bir sıkıntısı yok motor ısındıktan sonrada ses biraz daha kesiliyor. Biz deki araç caddy ağırlık olarak ne kadar fark var bilmiyorum ama full şehir için araba 2000km de 8 Litre ortalama gösteriyor. Uzun yolda 120km civarı hızda giderseniz 6 ile 6.5 arası dolaşıyor. Bizim araç yüksek olduğundan sürtünme daha fazla jatta da bu rakamın 5 ile 6 litre arası değişeceğini sanıyorum. Bakım olarak ben 10 binde bir yağ , yağ filtresi ve hava filtresi değiştiriyorum 20 binde de mazot filtresini değiştiriyorum. Aracın bakımını dün yaptırdım 55TL castrol yağ 30 lirada yağ filtresi ve hava filtresin aldım. 30TL yede bir ustaya değiştirdim. Toplam 110 TL ye geldi bakımı :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.PAŞALI

    Konu eski ama katkımız olsun. Motorun sesi dışında bir sıkıntısı yok motor ısındıktan sonrada ses biraz daha kesiliyor. Biz deki araç caddy ağırlık olarak ne kadar fark var bilmiyorum ama full şehir için araba 2000km de 8 Litre ortalama gösteriyor. Uzun yolda 120km civarı hızda giderseniz 6 ile 6.5 arası dolaşıyor. Bizim araç yüksek olduğundan sürtünme daha fazla jatta da bu rakamın 5 ile 6 litre arası değişeceğini sanıyorum. Bakım olarak ben 10 binde bir yağ , yağ filtresi ve hava filtresi değiştiriyorum 20 binde de mazot filtresini değiştiriyorum. Aracın bakımını dün yaptırdım 55TL castrol yağ 30 lirada yağ filtresi ve hava filtresin aldım. 30TL yede bir ustaya değiştirdim. Toplam 110 TL ye geldi bakımı :)

    Alıntıları Göster
    2007 model ve 50 bin km altı?!?! Klasik bir T.C. 2.el vakası....

    Edit: Konu eskiymiş...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bethesta -- 19 Kasım 2013; 18:57:38 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.